"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armeijan teho ja voitot, vaiko mukavuus ja mielihyvä?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Jerkkeri

Viesti Kirjoittaja Jerkkeri »

Minusta tämmöinen on ihan turhaa tämmöinen purnaaminen, siitä että jos vastustajalla sattuu olemaan, kuten Grondillakin on hyvä fluffilista, aletaan heti haukkumaan juustoksi, jos listalla vähääkään pärjää.
Life is a bitch and then we die.
Paha Omena

Viesti Kirjoittaja Paha Omena »

Mun tilanne on kyllä 50/50 hienous/teho.
Enpä tiä muuten kun en oo asiaa pahemmin ajatellu.
PAHA

Olen allekirjoitusvirus. Ole ystävällinen ja auta minua lisääntymään kopioimalla minut allekirjoitukseesi
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Grond kirjoitti: Eli kummasti se fluffikin on juustoa silloin kun skaveneista aletaan puhua.
Skavenipelaajana tiedän, että skaveneilla ei ole oikeastaan yhtään uskomattoman huonoa yksikköä (ehkä Rat Ogreja ja swarmia lukuunottamatta).Fluffikkaat ja hauskat klaanirotat ja orjat ovat mielestäni pelin kovimpia joukkoja.

IMO, Skaveneiden armeijakirja on liian kova. Taas kerran GW:n pelitestaajilla on odotusarvojen laskeskelu ja wound/pts hinnoittelu mennyt reisille.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Tanan kirjoitti:IMO, Skaveneiden armeijakirja on liian kova. Taas kerran GW:n pelitestaajilla on odotusarvojen laskeskelu ja wound/pts hinnoittelu mennyt reisille.
ja se on oletusarvoisesti aina tuollaisen 500+ euroa armeijaansa laittaneen skavenpelaajan vika, vieläpä. Etenkin jos 90% armeijasta on ostettu viitosedikan aikaan ;o).
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Grond kirjoitti: ja se on oletusarvoisesti aina tuollaisen 500+ euroa armeijaansa laittaneen skavenpelaajan vika, vieläpä.
Niimpä :). Mietin vain, mitkä ovat tässä fluffipelaajan vaihtoehdot? Pelata huonosti? Odottaa, että GW nerffaa ankarasti skaveneiden core yksikköjä? Muuttaa pelin sääntöjä niin että outnumberista ei saa +1 combat resulttiin? Laittaa kaikille klaanirotille huonot keihäät? Ottamalla warlockkeja vain dispel noppien antajiksi?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Jerkkeri

Viesti Kirjoittaja Jerkkeri »

Mielestäni kaikkien fluffipelaajien, lukuunottaen minä, on hyväksyttävä, että tekemänsä fluffilista ei väääälttämätä sovellu parhaiten siihen massacren hakemiseen ja häviöitä saattaa tulla, ei tietenkään varmaa. Ja se on mielestäni aivan turha syyttää vastustajaa juustottamisesta ja tämmöisestä kun pelaa itse fluffillisella, ei välttämättä niin tehokkaalla listalla ja häviää. ;)
Life is a bitch and then we die.
HighPriest-

Viesti Kirjoittaja HighPriest- »

Mitä paremmin maalatut ukot: sitä jännempi pelata...ja mitä monipuolisempi armeija sitä helpompi on voittaa...paitsi tietyissä massatehotaktiikoissa :/
Miksi tyytyä kahteen?
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

minusta armeijan mukavuus JNE... ja sillä mukavasti pelaaminen on tärkeintä..... vaikka toki minullakin tulee suunnitellessa armeijoita mietittyä että mikä olisi tehokas ja millä elminoisi minkäkin vaaran mutta voitto pelissä ei ole oleellista minulle vaan se että se on hauskaa.... ja tasaväkiset pelit ovat minusta uskomattoman kivoja...
Viimeksi muokannut Zarec, Ke 22.09.2004 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

bottiins kirjoitti:ja sillä mukavasti pelaaminen on törkeintä.....
LOL!!!! Anna nyt anteeksi bottiins, mutta tuo oli niin hilpeä typo että oksat pois - onneksi ei ollut kahvia suussa :). Piristi muuten p:n päiväni totaaalisesti!
Zarec

Viesti Kirjoittaja Zarec »

heh...:D... ei hitto kävi muuten iteäkin naurattamaan kun huomasin tuon...:D.... juuh saat anteeksi....
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Tyylikkyys ennenkaikkea! Ei väliä vaikka en voittaisi yhtäkään peliä, pää asia että on omienkykyjen mukaan viimeisen päälle maalatut napit, hieno armeija yms. IMO.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Kauppias

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

Hyvä armeja on turnauksissa ainakin pakollinen, mutta hyvinmaalattu ja monipuolinen armeja hupipeleissä on ihan kiva.
Hedelmälepakoiden pitäisi kuolla sukupuuttoon...
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Kauppias kirjoitti:Hyvä armeja on turnauksissa ainakin pakollinen,
Eikä ole. Minä olen pitänyt parissakin turnauksessa hauskaa täysin ahterista olevalla IG-listallani. Turpiin on monasti tullut niin että rutisee, mutta kun kieli on riittävän syvällä poskessa ja asenne armeijan mukainen, niin ei se häviökään haittaa. Useimmiten olen onnistunut antamaan sen verran tiukan vastuksen, että voitto on ratkennut vasta viimeisten kierrosten nopanheittoihin.

Onhan se toisaalta hienoa nähdä oma nimi turnauksen kärkisijoilla, ja melko lähelle huippua olen päässyt ilman täysin optimoitujakin listoja, mutta toisinaan tekee mieli vaihtaa vapaalle ja lähteä rynnäköimään kaartilaismassalla Berserkkereitä päin - ja voittaa!
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

...mutta kyllä ainakin minun tapauksessani armeijan valitsee lopulta hinta. Kumman haluaisit, täysmetallisen welf armeijan, jota joudut keräämään 10 vuotta ellet ole miljonääri, vai kompaktin bretonnia-armeijan, jonka keräämiseen menee 'bout vuosi?
The Captain
Valvoja

Kappalainen kirjoitti:Kumman haluaisit, täysmetallisen welf armeijan, jota joudut keräämään 10 vuotta ellet ole miljonääri, vai kompaktin bretonnia-armeijan, jonka keräämiseen menee 'bout vuosi?
Molemmat.
Karvahurtta

Viesti Kirjoittaja Karvahurtta »

Kiitos palautteesta.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

The Captain kirjoitti:
Kappalainen kirjoitti:Kumman haluaisit, täysmetallisen welf armeijan, jota joudut keräämään 10 vuotta ellet ole miljonääri, vai kompaktin bretonnia-armeijan, jonka keräämiseen menee 'bout vuosi?
Molemmat.
Okei, mutta kumman haluaisit yrittää hankkia? (eli tuota hain, olin varmaan hieman muissa maailmoissa kun kirjoitin viestiä :) )
The Captain
Valvoja

Kappalainen kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Molemmat.
Okei, mutta kumman haluaisit yrittää hankkia? (eli tuota hain, olin varmaan hieman muissa maailmoissa kun kirjoitin viestiä :) )
Jos minusta olisi kyse, niin varmaan wood elfit. Siten juuri kun olisin saanut armeijan ostettua ja pari ensimmäistä yksikköä maaleihin, GW julkaisee uudet, miljoona kertaa hienommat figut ja uuden armeijakirjan, jossa tulee paljon parempia yksiköitä - ja varmasti siitä on poistettu ne yksiköt, jotka olen ehtinyt maalata.

Riippuu toki muuten hyvin pitkälle tapauksesta. Jos kyseessä on pelaajan ensimmäinen armeija, kannattaa tietysti suosia sellaista, jonka saa nopeasti pelikuntoon. Jos taas hyllystä löytyy jo valinnanvaraa koko kylän väelle (näin äkkiä laskettuna saisin omasta hyllystäni 1500 pisteen 40K-armeijat kahdeksalle pelaajalle), voi ryhtyä tuollaisiin ikuisuusprojekteihin.
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

Mielestäni sellainen armeija, missä on kivoja yksiköitä, omaperäinen, ei min/max, ja muutenkin hauska pelattava on paras. Minulla muuten sattuu olemaan Pure Grey Knightit. :D Se on semmonen armeija jolla ei paljoa voittoja kalastella, vaikka onhan noita Sopulin chaos marineja tullut kurmotettua voitokkaasti. Eldareissa minulla kylläkin on Ulthwe, mutta vain 3 starcannonia ;). IG onkin semmonen peruslista. Eli minusta ei voitot ja menestys ole tärkeintä, vaan hauskanpito ja kaverien kanssa olo.
Juliwer

Viesti Kirjoittaja Juliwer »

Itse suosin tyyliä ja armeijan tarinaa. Kyllä se tekee hyvää sillä voittaakin, mutta niinhän minä olen tehnytkin jo kaikki pelikerrat, vaikken ole mikään power pelaaja.
"Burn the witch... Purge the alien... Banish the daemon..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”