Turnauksissa yöpyminen
- Cannonball
Turnauksissa yöpyminen
Elikkä miten selittää erittäin epäuskoiselle vanhemmalle, että turnauksessa yöpyminen on täysin turvallista niin, että se uskoo? Nimittäin jos ei onnistu, jää aika monta turnausta väliin, mm. Heroes of Hyvinkää. Se EI ole kivaa, etenkään, kun peliseura kotipaikkakunnaltakin on vielä aika vähissä, ja pelkään, että ellen saa sillin tällöin pelata en tätä maan mainiota harrastusta jaksa enää kauaa...
(yeah right, 2 vuotta jo kerätty kokonaan ilman peliseuraa...)
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Mikäs on ikäsi? Ala-asteelaisten on varmaan toooooosi hankala saada lupaa yöpyä tuntemattomien ihmisten kanssa kaukanan kotoa.
EDIT:Lisäksi useimpien tuntemieni ei-harrastajien mielestä figupelaajat ovat vähintää yhtä hirveitä friikkejä kuin larppaajat, joten kuka päästää lapsensa tuntemattomien friikkien seuraan.
EDIT:Lisäksi useimpien tuntemieni ei-harrastajien mielestä figupelaajat ovat vähintää yhtä hirveitä friikkejä kuin larppaajat, joten kuka päästää lapsensa tuntemattomien friikkien seuraan.
Viimeksi muokannut Froggy, Ti 21.09.2004 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cannonball
16 vuotta, lukiossa jo ollaan. (tiedän että vanhempani ovat ylihuolehtivaisia...)
Ja ne pitävät harrastusta sinänsä ihan hyvänä.
Ja ne pitävät harrastusta sinänsä ihan hyvänä.
Väitä vastaan, olen mestari.
-
Monoliitti
- Viesti:
Niin, Tyhmää se on, Mutta ajatella että Jos sinulle käy jotain?!No heh, Kuka nyt meitä fikuilijoita fikuilija seurassa kiusaisi tms. tai jos he luulevat (Isi ja Äiti), että sinä menet jonnekkin Joelle ja tiput sinne..
Siis minulla on myös sama tilanne, Isi ja Äiti, etenkin Iskä, Ei ikuna ikuna päästäisi yöpymään turnaukseen, ja tällä hetkellä se olisi , voi , kuinka tylsää olla tietämättä sääntöjä ..Kun iskä sanoo:
-No mutta, se maksaa se sääntökirja ja se sääntö pelipaketti, tee vielä töitä..
Juu, varmaan, Kasassa jo semmonen satalappunen, ja iskä vaan vielä vähän rahaa keräät..
Siis sinä , Cannonball, ollaan samassa veneessä (tosin kohta minä uppoan) , koska sinä kai tunnet säännöt, se on vain se raja, mutta kummallakin ongalmia riittää, ja niiden takana on:
Vanhemmat!
Mutta onhan joskus ihan hauskoja, ainakin minulle, ostavat ihan yllätyksenä, eikä mitään syytä!Mutta siis, en osaa neuvoa oikein tuota, koska itsekin olen siinä samassa jamassa..
Siis minulla on myös sama tilanne, Isi ja Äiti, etenkin Iskä, Ei ikuna ikuna päästäisi yöpymään turnaukseen, ja tällä hetkellä se olisi , voi , kuinka tylsää olla tietämättä sääntöjä ..Kun iskä sanoo:
Juu, varmaan, Kasassa jo semmonen satalappunen, ja iskä vaan vielä vähän rahaa keräät..
Siis sinä , Cannonball, ollaan samassa veneessä (tosin kohta minä uppoan) , koska sinä kai tunnet säännöt, se on vain se raja, mutta kummallakin ongalmia riittää, ja niiden takana on:
Vanhemmat!
Mutta onhan joskus ihan hauskoja, ainakin minulle, ostavat ihan yllätyksenä, eikä mitään syytä!Mutta siis, en osaa neuvoa oikein tuota, koska itsekin olen siinä samassa jamassa..
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Heh.. Olipas huono juttu..
40k on nyt enää tyhmä muisto, FB otti vallan!!
Alaikäisellä vanhemmat tekevät säännöt. Joidenkin kanssa asioista voi keskustella ja joidenkin kanssa ei. Voithan joskus pyytää vanhempasi mukaan turnaukseen haistelemaan ilmapiiriä, tosin on mahdollista, että he tämän jälkeen ottavat herneen niin pahasti nenään, että et voi ennen täysi-ikäisyyttä ja omaa asuntoa tulla lähellekään turnauspaikkoja.
Toinen vaihtoehto on päivän mittaiset turnaukset, joita järjestetään aika taajaan ja Lohjalta ei nyt ihan mahdoton matka ole kaksi päiväisiinkään turnauksiin, jos yöpyy kotona. Mitäpä sitä ei harrastuksen eteen tekisi?
Toinen vaihtoehto on päivän mittaiset turnaukset, joita järjestetään aika taajaan ja Lohjalta ei nyt ihan mahdoton matka ole kaksi päiväisiinkään turnauksiin, jos yöpyy kotona. Mitäpä sitä ei harrastuksen eteen tekisi?
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Adam Savage
Onkohan minun vanhemmillani mitään ajatusta kieltää turnauksissa yöpymisestä.
2x ollut 'Conissa ja ekalla kerralla kysyivät vaan että "kai siellä jossai voi nukkua?" joo lattialla "joo mene sitten ja käyttäydy kunnolla"
ja tuolloin olin 14.v ja matkaa 'Coniin oli yli 300km etten ihan vierestä ollut... (kun takaisin tulokyytikään ei ollut varmaa...)
Cannonball.. Koetappa hankkia nyt ajoissa joku kaveri sotusta joka menee kys. turnauksiin jonka luona voisit yöpyä...
päivä kerrallaan...
en oo vielä yhtään kertaa joutunu oleen pois turnauksessa mutta nyt ku tulee aikalailla matkaa sinne ja jos vielä ollaan siellä yötä niin alkaa mennä pääsy epä varmaksi. paras keino on luvata tehä töitä oikei olan takaa että sinne pääsee ja jollain lailla suostutella niitä, ja aloita myönnyttely ajoissa.
en oo vielä yhtään kertaa joutunu oleen pois turnauksessa mutta nyt ku tulee aikalailla matkaa sinne ja jos vielä ollaan siellä yötä niin alkaa mennä pääsy epä varmaksi. paras keino on luvata tehä töitä oikei olan takaa että sinne pääsee ja jollain lailla suostutella niitä, ja aloita myönnyttely ajoissa.
-
Tohtori-SyFilis
- Viesti:
- The Captain
- Valvoja
Esim. Lahden Fanaticissahan vain jatkopeleihin päässeet pelaavat toisena päivänä, muille tulee kotiinlähtö jo 1. päivän jälkeen. Jatkoon päässeet taas majoittuvat turnausjärjestäjien (ja heidän kavereidensa) koteihin, eli ei tarvitse pelätä joutuvansa yösuojaan puliukkojen joukkoon.tane kirjoitti:tuttu ongelma, täytän just 14 ja aion mennä lhti fanaticiin kavereiden kanssa, mutta on ongelma: VANHEMMAT.
Terärattaan ohje on suorastaan erinomainen. Ihmisten välinen viestintä vähentää epäilyksiä, hälventää ennakkoluuloja ja voi joskus jopa johtaa myönteisiin tuloksiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Jos olet rahasi itse ansainnut, niin ne on sinun rahat ja sinä päätät mitä niillä tehdään. Sano se vaikka vanhemmillesi, sun rahathan ne loppujenlopuksi on. :<Monoliitti kirjoitti:Siis minulla on myös sama tilanne, Isi ja Äiti, etenkin Iskä, Ei ikuna ikuna päästäisi yöpymään turnaukseen, ja tällä hetkellä se olisi , voi , kuinka tylsää olla tietämättä sääntöjä ..Kun iskä sanoo:
itse ansaittun rahaan on jopa alaikäisellä käyttöoikeusValtsu kirjoitti:Öhöm, itse asiassa useimmilla ne rahat juuri tulevat vanhemmilta ja muutenkin eivätkös vanhemmat periaatteessa päätä mihin nuori itse ansaitsemansa rahat käyttää kunnes tämä kyseinen nuori täyttää 15.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mikä pätee siihen, että vanhemmat eivät voi takavarikoida sitä. Holhoojalla on oikeus holhota lastaan, eli jättää päästämättä jonnekin ihme hiippareiden ihme "turnauksiin", jossa jotain Grondin ja The Captainin -näköisiä ihme hiippareita liikkuu ihmeelliset pikku-ukot käsissään.MakeH kirjoitti:itse ansaittun rahaan on jopa alaikäisellä käyttöoikeus
Mutta oikeasti topikkiin. Terärattaan vinkki vaikkapa puhelinsoitosta järjestäjiin (yksikään "asiaton" ihminen ei saa oikeasti turnausta pystyyn joten oletettavaa on että asiallista keskustelua syntyy - jollei soiteta aamuyöstä) ja jutteleminen mistä on kysymys luulisi auttavan - niin pitkään kuin vanhemmat eivät näe MINKÄ NÄKÖISIÄ ihmisiä siellä oikeasti on. En minä nyt, omalla naamallani, yritä mitään sanoa, mutta sanotaanko niin että keskimääräisen keski-ikäisen äidin mielikuva "hyvästä seurasta" ja keskiverto-hammeristista saattavat kohdata jonkinasteisen konfliktin :).
Mikä pätee siihen, että vanhemmat eivät voi takavarikoida sitä. Holhoojalla on oikeus holhota lastaan, eli jättää päästämättä jonnekin ihme hiippareiden ihme "turnauksiin", jossa jotain Grondin ja The Captainin -näköisiä ihme hiippareita liikkuu ihmeelliset pikku-ukot käsissään.
toki, onhan lapsi huoltajiensa vastuulla vailla olisi rahaa tienannutkin. Itse ansaittu raha on kuitenkin lapsen omaa rahaa johon vanhemmilla ei ole koskemista.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
-
Monoliitti
- Viesti:
Öö..Vähän myöhään, mutta, olen täällä kuullut ..monta.. kertaa puhuttavan jostain ''irc:istä'', voisiko joku vinkata osoitteen (OT)..
Kuulin kommentin missä ircistä pitää näyttää kuvat vanhemmille, jotta he uskoisivat, saattaa toimia..

Kuulin kommentin missä ircistä pitää näyttää kuvat vanhemmille, jotta he uskoisivat, saattaa toimia..
Niin, mutta mikä on osoite..Sitä haen.Mae'var kirjoitti:Olisikohan syytä selata topiccia myös alusta päin?Tohtori-SyFilis kirjoitti:Katso vaikka irc-galleriasta ircnetin #sotavasara.net kannun ihmisten kuvia ja näytä niitä vanhemmillesi, että tuommoisia siellä on. Niin turnaukseenpääsy on taattu.
Viimeksi muokannut Monoliitti, Ke 22.09.2004 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
-
factordunk