"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kysymyksi IG:stä

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
tässähän minä

Kysymyksi IG:stä

Viesti Kirjoittaja tässähän minä »

No niin et kysyisin et miten joukkoja kuuluu tehä Esim.kuuluks infarnity plantoonil olla joku junior officer kui monta guardmenii saa comman squadis olla ja niin edelleen.Sit viel yks extra kysymys et mist nään kuinka tehokas vaik joku lähitaistelu ase on voisitteko vastata nopeasti.
tässähän minä

No täs ois pari lisäkysyssää aseista et voisitteko tehä piene listan niistä aseista mitä ne saavat ottaa ku äske luin yhtä aihetta ni siinä oli jotakin niiden aseista et ne saa ottaa vähä kaikenlaista
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

infintary platooniin kuuluu Junior offiver ja hänen 4 kaartilaistaan, tiedot löytyvät Command Platoonin kohdalta

mitä tarkoitat lähitaisteluaseen tehoilla? nykyään kaikki perus lähitaisteluaseet, olivat ne pamppuja, miekkoja, kirveitä, raamattuja yms... ovat samantehoisia, eli niillä isketään käyttäjänsä Strenalla. Erikoisaseet, kuten power weaponit, power fistit, force weaponit yms on selitetty erikseen codexeissa ja sääntökirjassa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
tässähän minä

ok kiitti noista lähitaistelu tiedoist kato kuu oon vähä tyhmä ni en oikee tiiä oikee noista ja sit ku alotan vasta kunnolla ennen oo vaa malailut vähä kaikenlaisia ukkoja.En oikein ymmärtänyt tota sun officerist mä oon lukenut sen kohan ainaki 1000kertaa mut en älyy(ku oon tyhmä) mut ku codexis on et 1sergant and 9guardmen ni mitä se tarkottaa
daider
Viesti:

eli se tarkoittaa että ryhmään kuuluu 1 kersantti, eli ryhmän johtata ja 9 kaartilaista. Kaikki erikoisaseet yms pitää antaa kaartilaisille.
Kersantin voi päivittää veteraaniksi jolloin se voi ostaa tavaraa Armorystä.

Eli Infintary platoonin upseeri on sama kuin Command Platoonin halvin upseeri. Upseerin ja ryhmän tiedot löytyvät sivuilta 38-39
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
tässähän minä

elikkä mä en tartte siis juniorii vaa veterani riittää olinkos oikeas?
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

Inafnatry platoonan komento osiossa(command section) on Junnior officer ja 4 kaartilaista. Joka squadissa on siten sergant ja 9 kaartilaista. Kaikki on codexissa. Lue sieltä, vaikka sitten sanakirjan, tai vanhemman/kielitaitoisemman kanssa.
Cleanse and purify!
tässähän minä

Elikkä mä oon seonnut siis eiks toi junior oo niide kaartilaisten kanssa comman squad
tässähän minä

Ja mulle on sanottu et jos on sergant ja 9guardii ni täytyy olla juniori siinä
tässähän minä

lainasin tämmösen:Command squadissa on 4 guardsmania ja infantry squadeilla pitää olla command squad ja saa olla enintään yksi heavy weapon.Mun komentti ni codexis lukee et saa olla 2 ukkoo mil on esim.2heavy bolteri ja 1esim.grenade launcher
daider
Viesti:

Command Squadissa on upseeri JA neljä guardsmeniä.....
tässähän minä

Niin tiesin tai siis oon älynyt mut mitä piippii toi infarnity squadil pitää olla comman squad? ja voisiko joku laittaa kohta et mitä aseita ne saa käyttää codexin lisäks. Viel yks lisä kysymys comman squadis et kuuluuks comissar tai priest tai psykeri laittaa siihe vai voiks ne olla yksinäisiä . (nyt kysyn mun tyhmyyttä vain et mitä inpedent charter tarkottaa)
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Siis rautalangasta vai? Ok.
Eli yritän tehä jonkin sortin kaavion tähän...

Infantry platoon:
Command squad = 1 junior officer + 4 guardsmeniä.
infantry squad 1 = 1 sergeant/veteran sergeant + 4-9 guardsmeniä.
infantry squad 2 = 1 sergeant/veteran sergeant + 4-9 guardsmeniä.
Sitten voit ostella platooniin lisää samanlaisia ryhmiä tai ostaa "remnants"-ryhmiä jotka ovat vajaita ryhmiä. Ja yksi platoon on 1 troop choice.
- Kynä-ääliö
Ukkosleka

Jokaisella infantry platoonilla pitää olla command section/squad, ei joka squadilla. codexissa annetaan kaikki mahdolliset ase vaihtoehdot. Katso Codexin kohtaa advisors(tai jotain). Se löytyy comissar/priest/psyker sivun ylälaidasta.

Selityksen käsitteelle independent character löydät sääntökirjasta.
Cleanse and purify!
daider
Viesti:

Infintary platoonilla pitää olla Command Squadi, eli alempi upeeri ohjaamassa jalkaväkeä
kaikki aseet mitä ryhmät voivat käyttää on codexissa
Priestit, Commissaarit ja Sanctioned Psykerit pitää sijoittaa sivun 40 ohjeiden mukaan ryhmiin, paitsi jos käytät Independent Commissaars doctariinia.
Independent Character tarkoittaa modelia joka on niin voimakas/erikoinen, että se lasketaan omaksi yksikökseen ja on oleensä armeijan johtohahmoja....
täydelliset säännöt löytyvät sääntökirjan sivuilta 50-51
tässähän minä

okei siis et jos on comman squad nit täytyykö olla 2 infarnityy muute ymmärsin kiitos mut sit niistä extra aseista et saako infarnityy laittaa vaik ne mun esim.heavy bolterii ja esim.grenade launcher. Mut nyt mite on et saako ig käyttää muitten armeejoiden aseita
daider
Viesti:

ei saa käyttää muiden aseita
ja kyllä, indfintary platoonin minimikoko on Commandi ja 2 squadia
niissä ryhmien kohdalla lukee että montako mitäkin erikoisasetta voi olla, aika selvästi sanottu
tässähän minä

Elikkä pitää olla comman squad ja niihi liitettyn infarnityja tai command ohjaa vaa niitä
Ukkosleka

Siis:

Kun otat infantry platoonin, saat command section ja 2-5 infantry squadia. Nämä toimivat itsenäisesti.
Cleanse and purify!
tässähän minä

Mitä tarkottaa two guardmen may form a single heavy wepon crew ja sit on näin one guardman not acting as heavy weapon crew may be armed one of the special weapon
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”