Hive=voittamaton

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
kaapeli

Hive=voittamaton

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Mites ton hiven voi voittaa kun sitä veli vähän buustaa jollaoin se saa 2+ saven, BS 4, str jotain 7 ja sillä on vielä siivet. Miten sellaisen kammotuksen voi voittaa? Vai onko vika vain minussa?
Never forget.
Never fogive.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Kerropa ensin millä itse pelaat, niin autetaan.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Metsään piiloon, ja lascilla (tai vastaavalla) kkuroa niskaan, kyllä se sinne hyytyy.

Monstrous creatureja tapetaan ensisijaisesti AP2/S7+ aseilla ja powerfisteillä.

Toinene optio on tarjota kasa uhrattavia joukkoja sille purtavaksi, samalla kun tapat kaikki sen kaverit.

Vanhoja sääntöjä noudattamalla sillä ei ole mitään asiaa diffcult terrainiin, joten siellä olte myös turvassa.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Ei muuta kuin lassieta ja meltaa/plasmaa enemmän kuin lääkäri määrää niin kyllä siinä kaatuu suurinkin ölliäinen.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Uzi-99
Viesti:

Re: Hive=voittamaton

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

kaapeli kirjoitti:Mites ton hiven voi voittaa --- str jotain 7
--- Tämä kannattaa varmistaa ensin... Hive Tyrantilla ei voi olla S 7, jollei se ole mutantti. Tässä on aika lailla hämääntymisen varaa, joten tarkistapa vastustajasi lista.

Jotta Tyranni olisi laillinen, hänen listassaan ei saa olla enempää kuin 4 erilaista Tyranid-olentotyyppiä, Tyranni mukaanlukien.

Jos Tyranni on laillinen, niin vastustajasi rajoittaa aika rankasti vaihtoehtojaan... Mikä yleensä hankaloittaa parven toimintaa kokonaisuutena.

Kuten sanottu, pistä miehet metsään, raunioihin tms piiloon... Siivekäs Tyranni ei voi niille yhtään mitään, paitsi jos sillä on kantamahyökkäys.

Tämä pätee myös uusilla säännöillä. Vaikka siivekkäät Tyranidit liikkuvat kuten Jump Infantry 4thEdissä, ne eivät pääse maastoon koska siipien säännöt Tyranidien kodeksissa nimenomaisesti kieltävät moisen tempun.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
MakeH

Re: Hive=voittamaton

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Uzi-99 kirjoitti:
kaapeli kirjoitti:Mites ton hiven voi voittaa --- str jotain 7
--- Tämä kannattaa varmistaa ensin... Hive Tyrantilla ei voi olla S 7, jollei se ole mutantti. Tässä on aika lailla hämääntymisen varaa, joten tarkistapa vastustajasi lista.

Jotta Tyranni olisi laillinen, hänen listassaan ei saa olla enempää kuin 4 erilaista Tyranid-olentotyyppiä, Tyranni mukaanlukien.

Jos Tyranni on laillinen, niin vastustajasi rajoittaa aika rankasti vaihtoehtojaan... Mikä yleensä hankaloittaa parven toimintaa kokonaisuutena.
.
onko sillä nyt mitään väliä onko se mörkö s6 vai 7
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

on, sillä jos Hivellä on S7 sillä on myös T7.... ja silloin pääsee IGltä itku kun se tulee kiusaamaan kaartilaisia
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

daider kirjoitti:on, sillä jos Hivellä on S7 sillä on myös T7.... ja silloin pääsee IGltä itku kun se tulee kiusaamaan kaartilaisia
Ihan sama se mikä toughness sillä on. Kaartilaiset saa kerran vuodessa jonkun woundin sisään, big deal. Kuolleita ne on silti.

Plasmalla ja lascannoneilla ne hivet tapetaan.. tai jollain rohkealla fistimiehellä :)

Hive on kaikkea muuta kuin voittamaton.. AP2 aseet ja ignore savesit sattuu erittäin ikävästi.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
daider
Viesti:

hive ei ole voittamaton, mutta T7 tarkoittaa että lasgunit ovat hyödyttömiä ja lähiksessä vain Ogrynit ja Fistit voivat tehdä jotain...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Anteeksi tämä armeijan esittelyn puuttuminen. Pelaan dark angeleilla ja IG:llä muuta tässä matsissa pelasin DA:lla. Itselläni oli pari HQ:tä, 4 squadia marineita, jossa jokaisessa on plasma cannon, 3 bikeä, predator destructor hevareilla ja land speeder.(En ala nyt luettelemaan kaikkia yksiköiden aseita jne. Mutta tässä pääpiirteittäin)
Uzi sanoi että siivekkäät oliot ei voi mennä minkäänlaiseen difficult terrainiin. Itse olen ymmärtänyt että ne eivät voi mennä vain metsään vain metsään. Plasmoilla on ongelma että ne aina hajoavat joukkojen käsiin tai siiten niillä ei ole LOSia kun maastoa on paljon. Ja jos joskus pystyn ampua hiveä niin sen monet woundit varmistaa sen että se ei haittaa sitä. Pitäisikö maastoa vähentää.
Never forget.
Never fogive.
Mad Larkin

Viesti Kirjoittaja Mad Larkin »

Plasmaa! Mwhahahaha!! Monta lasgunia!!! Zappa!
Tyrannipihvejä tarjolla!!
khrm, siis tarkoitan että mahdollisimman monta ap2 asetta ja sitten perusaseilla viimeistelyryöpytys.

Ps. Kaapeli, sigissäsi on nolo typo
Hirtettäväksi syntynyt ei hukkumalla kuole
Dr.Pepper

Viesti Kirjoittaja Dr.Pepper »

Asettele joukkosi niin että hiven on pakko tulla plasma sateen alle mikäli haluaa mukaan mättöön, jos vastustajasi päättää jättää hiven suojaan niin siitä ei ole vaaraa ja niin plasmaa riittää myös muille möröille.
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

Kolme Anti-Tank Squadia sillä re-rolli ykköset -doktriinilla (ei voi muistaa nimeä) pitäisi olla melko tehokas.

Toisaalta myös meltagunit ovat hauskoja, tosin lyhyt kantama on kinkkinen. Aseta 25" päähän hivestä ja peruuta 6" ja ammu meltat. Storm Trooperit ovat hauskaa possea tähän kuten myös hardened veteranit.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Meitsi

Viesti Kirjoittaja Meitsi »

tai De talos oikee tappokone hive vastaan pikku broidin hive kuoli vuoros
Darth Mangusti joka on addiktoitunut pepsiin
daider
Viesti:

Talos on aika epävarma unitti joten ei kannata laittaa kaikkea toivoa sen varaan...
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Modaile predaattoristasi Annihilator ja katso, kun tyrantti ei uskalla edes tulla esiin.
Lascannoneilla kaatuu kaikki vaarallinen tyrkkyarmeijassa; kun synapsioliot on tapettu, pikkunilkit jäävät vaistojensa varaan, eli saattavat päättää juosta metsään väijymään tai ulos kentältä.
Ne on sitten helppo luututa laudalta.
Uzi-99
Viesti:

kaapeli kirjoitti: Uzi sanoi että siivekkäät oliot ei voi mennä minkäänlaiseen difficult terrainiin. Itse olen ymmärtänyt että ne eivät voi mennä vain metsään vain metsään.
--- Codex sanoo ylimalkaisesti vain Difficult Terrain, mikä tarkoittaisi etteivät siivekkäät Tyranidit pääse edes jyrkkiin mäkiin tai suolle...

Itse suosittelen käyttämään järkeä sikäli että "aava" vaikea maasto (suo, juoksuhiekka, kivikko, avoimet jyrkät mäet, tms) ei olisi sen ongelmallisempaa kuin yleensäkään, mutta "tiheä" maasto (metsät, rauniot, tms) ovat siivekkäälle kulkukelvottomia.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Spinal

Viesti Kirjoittaja Spinal »

Uzi-99 kirjoitti:
kaapeli kirjoitti: Uzi sanoi että siivekkäät oliot ei voi mennä minkäänlaiseen difficult terrainiin. Itse olen ymmärtänyt että ne eivät voi mennä vain metsään vain metsään.
--- Codex sanoo ylimalkaisesti vain Difficult Terrain, mikä tarkoittaisi etteivät siivekkäät Tyranidit pääse edes jyrkkiin mäkiin tai suolle...

Itse suosittelen käyttämään järkeä sikäli että "aava" vaikea maasto (suo, juoksuhiekka, kivikko, avoimet jyrkät mäet, tms) ei olisi sen ongelmallisempaa kuin yleensäkään, mutta "tiheä" maasto (metsät, rauniot, tms) ovat siivekkäälle kulkukelvottomia.
Eikö se kuitenkin voi lentää tällaisten esteiden yli? Olen ymmärtänyt säännön niin, että tyranni ei voisi laskeutua difficult terrainille, mutta voi ylittää semmoiset jos on tarpeeksi liikkumista.
Shall I burn you?
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

JÖÖÖ!! Meneehän se Hive nurin Wraithguardillakin, heh heh!

Itse tuhoan ne Alaitocin snipuilla. Ensin disruptionilla vähän lämää tai pois kentältä ja sitten pelin alkaessa alkaakin sniput suihkia.
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Uzi-99
Viesti:

Spinal kirjoitti:Eikö se kuitenkin voi lentää tällaisten esteiden yli? Olen ymmärtänyt säännön niin, että tyranni ei voisi laskeutua difficult terrainille, mutta voi ylittää semmoiset jos on tarpeeksi liikkumista.
--- Kyllä, ylitse pääsee... Tästä kodeksi on varsin selväsanainen. =)

Oletin vain että ihmiset ymmärtävät automaattisesti mikä ero on ylittämisellä ja itse maastoon liikkumisella. ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Taktiikat”