"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fantasian kirjoittajat, huomio!

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Fantasiakirjoittaja

Fantasian kirjoittajat, huomio!

Viesti Kirjoittaja Fantasiakirjoittaja »

Hei

Olen tässä syksyn kuluessa alkanut miettimään olisiko olemassa kysyntää sivustolle, joka olisi omistettu fantasian kirjoittajille. Olisi siis paikka jossa voisit julkaista tarinasi, novellisi, runosi ym. tekstisi.

Toki on jo olemassa Risingshadow, Suomi24, Jippii ja vastaavat, tämän tiedostan oikein hyvin ja siksi täällä kyselenkin.

Mitä sivusto sitten sisältäisi:

- Tärkeimpänä tietenkin foorumin, jossa voit keskustella ja julkaista tekstisi.
- Uutisia kirjoittajia koskevista asioista (kirjoituskilpailut ym.)
- Mahdollisesti kirjoitusoppaita

Nämä siis vain näin nopeasti mietittynä, varmasti kehitystä tapahtuisi ajanmittaan.

Palveluun olisi tarkoitus käyttää aikaa ja rahaakin (raha toinen syy miksi kyselen kysyntää, ei se puussa kasva, eikä sitä hukkaan viitsi heittää).

Eli mitä olette mieltä?
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Mikä ettei. Onhan jo Majatalo, mutta se on tosin suppea. Vaikka täällä Sotun kirjoitusrintamalla on, ainakin "vanhojen konkareiden" (Rune, Tapsa, Grom, huussi, ja lukuisia muita) osalta, ollut hieman hiljaista, niin eiköhän jonkinmoista osallistumista täältäkin päin löydy.
Itse ainakin olen väh. moraalisena tukena, vaikka kirjoittanut olen viimeksi kuun alussa :(...
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

No tämä sotu on kyllä aika hyvä, vaikkei tota kirjotusopas ja Kilpailu tsydeemiä olekaan. :(
Majatalo? En ole ikinä kuullutkaan.

Tarkoititko sellaista jossa ihan oikeesti julkastaan ja annetaan kritiikkiä? Siis niinku tää sotu mut siis sillai niinku enemmän... Jos ette ymmärtäneet unohtakaa koko homma.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Sotavasaran tarinat ja novellit-osio on niin hyvä!!!!! Ilman tätä olisi figuharrastus loppunut kauan sitten (ei ehkä hyvä juttu ;) ) Mutta en ole löytänyt mitään näin hyvää netistä! Tämä on oikeasti loistava! Kommentit on ihan omaa luokkaansa! Tai ainakin ulkonäkö!
I'm back.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Enköhän minä. ;) Johonkin noista voisin kyllä tutustua, olen etsinyt vähän aikaa suomalaista kirjallisuusfoorumia. Pääsisi lukemaan ihan oikeaakin tekstiä. Risingshadowiin voisin tutustua, jotenkin Jippiin omaa keskustelualuetta kohtaan minulla on omat epäilykseni. ;)

...ja enkä nyt ollenkaan väitä, että Sotun taso olisi suomen kirjallisuusstandardia alempana, en suinkaan. :D
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
ornatkur

Viesti Kirjoittaja ornatkur »

Mutta ikävä että tämä on VAIN warhammer tarinoille, tottakai tämä on figufoorumi mutta mistä löydät näin hyvää yleisöä?? Tämä nimittäin on oikeasti hyvä. Muissa näkemissäni foorumeissa on tarinoita parhaimmillaan parin kuukauden välein ja kommentteja vain muutamia jotka eivät mitenkään yllä Sotun tasolle.
I'm back.
Sea~Horde

Viesti Kirjoittaja Sea~Horde »

Olen aikalailla samaa mieltä ornatkurin kanssa; sotu on IMO paras foorumi tähänkin tarkoitukseen.
ornatkur kirjoitti:Muissa näkemissäni foorumeissa on tarinoita parhaimmillaan parin kuukauden välein ja kommentteja vain muutamia jotka eivät mitenkään yllä Sotun tasolle.

Samanlaisia kokemuksia löytyy. + en ole vielä nähnyt yhtäkään foorumia ,jossa vallitsisi samanlainen järjestys kuin sotussa! Kiitos weekkiksen ja moderaattoreiden ;) Monet näkemäni foorumit ovat täynnä roskapostia ja asiattomia kommentteja tms. Toisin kuin sotavasara.

Ei tunnu mukavalta kun kovan kirjoittamistyön jälkeen laitat tarinasi foorumille ja joku idiootti tulee sanomaan ihan vain piruttain ,että
joku idiootti eräällä foorumilla erään henkilön ensimmäisestä tarinasta kirjoitti:TOI TARINA OLI KYLLÄ SELLASTA PASKAA ET HUH! SIIS LOL! OIKEESTI EI KANNATS POSTATA TÄNNE TOLLASII! PILAAT VAAN KAIKKIEN PÄIVÄN xDxDxDxDxD

Epäilen ,että kyseinen henkilö ei edes lukenut koko tarinaa.
Viimeksi muokannut Sea~Horde, Ti 28.09.2004 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Kyllähän sitä voisi kirjoitella, koska Warhammer tarinat eivät oikein ole parasta tietämys- ja kirjoitusalaani. Vaikka kuinka monta tarinaa olisi kirjoitettu tänne, mutta voi! Vain Warhammer tarinoita. Varsinkin Confrontation ja Glorantha turinoita voisi rustata.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Ei Sotavasarassa ole mitään rajoitusta, että tarinoiden pitäisi koskettaa juuri Warhammeria. GW:n pelit vain tahtovat olla Suomen figupeli-scenessä niin johtavassa asemassa, että helposti saa sen käsityksen. Ei minun lukotussormeani ainakaan syyhytä, jos joku WWII-pelaaja kirjoittaisi Kannakselle sijoittuvan jermutarinan. Tai historiallisiin sotapeleihin perehtynyt kirjoittaisi roomalaisesta legioonalaisesta. Tai Battletech-pelaaja kirjoittaisi mekkipilotin tarinan. Kunhan aihe jotakuinkin liittyy figuharrastukseen, saa kirjoittaa. Ja kun figuharrastus on kohtuullisen laaja käsite, niin kenttä on suhteellisen vapaa.

The Captainin yleisissä ohjeissa tosin puhutaan 40k- ja FB-maailmoista, mutta en ymmärrä kyseistä rajoitusta mitenkään. Tuon tulkinnan mukaan esimerkiksi BloodBowlista ei saisi kirjoittaa (teknisesti ottaen, BB ei sijoitu mitenkään FB-maailman fluffiin)

Mutta toisaalta, 95%:lle Sotulaisista Figuilu=Warhammer.
Lorindel

Viesti Kirjoittaja Lorindel »

Sea~Horde kirjoitti:
ornatkur kirjoitti:Muissa näkemissäni foorumeissa on tarinoita parhaimmillaan parin kuukauden välein ja kommentteja vain muutamia jotka eivät mitenkään yllä Sotun tasolle.

Samanlaisia kokemuksia löytyy. + en ole vielä nähnyt yhtäkään foorumia ,jossa vallitsisi samanlainen järjestys kuin sotussa! Kiitos weekkiksen ja moderaattoreiden ;) Monet näkemäni foorumit ovat täynnä roskapostia ja asiattomia kommentteja tms. Toisin kuin sotavasara.
Sitten poikien kannattaa tutustua tarkemmin nettiin. Itse tiedän kyllä boardeja, joissa kyllä kirjoitetaan - ja säännöllisesti. Niin, ja arvostellaan.

Eikä tämä sotukaan missään nimessä ole säästynyt roskapostilta - turha edes puhua sellaisesta. Tästä olemme monesti puhuneet Runen kanssa. Niin se vain on.

Ja ymmärtääkseni täällä on kuitenkin aina vuosittain se Tarinakilpailu tai vastaava. Eiköhän tuokin auta uusia kirjoittajia nousemaan pinnalle (voi jeesus).

Mutta, itse siitä boardista. Kyllä itse ainakin eksyisin sinne enemmin tai myöhemmin. Minä kun enimmäkseen kirjoitan jotain aivan muuta, kuin fantasiaa. Saisin muitakin tuotoksiani sitten arvosteltavaksi. Ja olisihan se hienoa jos tekstejä oikeasti arvosteltasiinkin, eikä vai sepitettäisi mitä sylki suuhun tuo.

Sellaista.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Grond kirjoitti:The Captainin yleisissä ohjeissa tosin puhutaan 40k- ja FB-maailmoista, mutta en ymmärrä kyseistä rajoitusta mitenkään. Tuon tulkinnan mukaan esimerkiksi BloodBowlista ei saisi kirjoittaa (teknisesti ottaen, BB ei sijoitu mitenkään FB-maailman fluffiin)
Tämähän ei ole itse keksimäni rajoitus, vaan se saneltiin alun perin ylempää. Luultavasti perimmäisenä ideana on ollut sama kuin siinä, että "Yleiset keskustelut" muutettiin "Yleisiksi figukeskusteluiksi", eli foorumin aihepiirin rajaaminen. Tosin koska GW ei tietääkseni sponsoroi foorumia mitenkään, en aio tuomita muihin figufantasiamaailmoihin (esim. Mutant Chroniclesin settingiin) sijoittuvia tarinoita - mutta tämä on kuitenkin loppujen lopuksi figupelifoorumi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tapsa

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

http://www.risingshadow.net

Mielestäni aika hyvä... Kannattaa käydä vilkaisemassa. Olen sinne muutaman tarinan postaillut ja kyllä ne vain niistä tykkäsivät sielläkin.
Verba, non acta - sanoja, ei tekoja
Fantasiakirjoittaja

Moropa taas, veditte ihan off-topiciksi koko homman :)

Mutta mutta, tuon sivuston perustamisajatus syntyi siitä, kun olen niin monet vastaavat selaillut läpi ja samoin Sotavasaran, Risingshadowin ja Majatalo.orgin. Yhteistä kaikille on ollut se, että samalla foorumilla on muutakin.

Sotavasara on figuilijoille, Majatalo ropeltajille ja Rising... no se on "ammattimaisen fantasiakirjallisuuden" (ei ehkä sopivin termi, mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan) lukijoille. Idea olisi keskittyä siis pelkästään kirjoittamiseen. Vastaavia paikkoja on muutamia, mutta nekin ovat tuhottoman hiljaisia, ainakaan en vielä ole törmännyt kovin aktiiviseen paikkaan. Aloitusviestissäni mainitsema Suomi24 ja Jippii, noh, ne ovat yleisfoorumeita jossa on aihealueet tuhannelle ja yhdelle asialle.

Eihän siinä muuta olisi kuin tehdä niin hyvä sivusto, että sinne tulisivat kaikki ;)
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Ei se puhumalla synny. Toimi ja mainosta.
Fantasiakirjoittaja

Grond kirjoitti:Ei se puhumalla synny. Toimi ja mainosta.
Ei synny ei, mutta kyselenkin nyt onko kiinnostusta siihen, kun ei sitä vaivaa ja rahaa viitsi ihan hukkaan heittää siinä muodossa, että perustaa sivuston jossa on 2 käyttäjää itseni lisäksi ja maksaa siitä vielä satanen vuodessa.
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Minä ainakin olisin heti in. :D Ehkä se innostaisi kirjoittamaan lisää turninoita... Hmm jaa että Grond ei panisi pahakseen jos heittäisin tänne WWII tarinan ? :) Sehän olisi hienoa, pitääkin kaivaa tuolta jostain ne säännöt millä joskus pelailin WW2:hta figuilla....Ehkä innostuu niistä kirjoittamaan..
Paha Omena

Viesti Kirjoittaja Paha Omena »

Tuohan on hyvä idea, minä ainakin tulisin siellä käymään varmasti.

Joskus itekkin miettiny miten sovittaa joku idis Sotun Tarinat ja Novellit osiolle, vaikken olekkaan julkaissut kuin yhden tarinan. Sekin oli puhtaasti Warhammer Fantasy stoori.
PAHA

Olen allekirjoitusvirus. Ole ystävällinen ja auta minua lisääntymään kopioimalla minut allekirjoitukseesi
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Loistava idea, toteuta ihmeessä.
Fantasiakirjoittaja

Kyllä se nyt näyttää siltä, että enköhän minä tämän idean toteuta, varmuusprosentiksi sanottakoon tässä vaiheessa 93%. Täten pyhästi lupaan, että sivusto tulee avautumaan viimeistään Joulukuussa 2004. (93% varmuudella)

Ai niin joo, nimiehdotuksia otetaan aina vastaan, ja jos jotenkin sivuston kehittämiseen haluat osallistua (ylläpitopuolella) avajaisten jälkeen niin siitäkin voi kirjoitella tänne.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Grond kirjoitti:Ei Sotavasarassa ole mitään rajoitusta, että tarinoiden pitäisi koskettaa juuri Warhammeria.
Tähän foorumiin saatte laittaa kaikki itse kirjoittamanne tarinat ja kertomukset 40k- tai FB-maailmoista ja sen asukkaista. Säästäkää kertomukset omasta elämästänne ja maailmastanne muille foorumeille.
Tuon tulkitsin siten, että vain 40k tai Faba tarinoita. Enpä tiedä millaisessa mielentilassa tuota luin, mutta tuo sääntö kieltää juuri mm. Confrontation peliin liittyvät tarinat.

Mutta jos homma on niin, että jos aiheeseen liittyy miniatyyrit, niin miksen voisi kirjoitella Gloranthan maailmaan sijoittuvia tarinoita? Glorantha on Rune Quest nimisen roolipelin maailma. Rune Questista on joskus tehty miniatyyrejä, joten tietyssä mielessä Glorantha liittyy miniatyyreihin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”