"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

fb:Kaukaiset vaeltajat:osa 2:Pilkka (bretonnia)

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Monoliitti
Viesti:

fb:Kaukaiset vaeltajat:osa 2:Pilkka (bretonnia)

Viesti Kirjoittaja Monoliitti »

Kannattaa lukea
osa 1 ja prologi

''..Mondi otti esiin verisen miekkansa.''
Kuningas vastasi uhkaukseen paniikin iskemänä:
-Jos Lordwall eläisi, olisin elossa kohta. En tiedä mitä olen mennyt tekemään, mutta en tee pahaa. Lordwallin piti tulla pelastamaan valtakuntani, ja hänellä oli mukanaan rauhanjulistus, kirjeen muodossa.
Kuningas näki kuinka Mondi hiveli taskunsa pohjaa. Mondilla oli kirje, ja kuningas aavisti sen. Kuningas otti kaavun ja ryysyt pois, otti niistä kolmesta nuolesta ensimmäisen, ja pyysi sotureita katsomaan nuolta. Mondi esitti miekkansa taas, mutta tällä kertaa hän otti koko miekkansa esiin, ja heilutteli sitä leikkimielisesti ja katsoi kuninkaaseen, se katse kertoi että Mondi oli tosissaan.
-Yrität murhata meidät, heitä se nuoli, ja varokin tekemästä mitään tyhmää.
Kuningas heitti nuolen Mondin jaloille, kuningas tiesi, että Mondi ei tiennyt kenelle puhui. Mondi katsoi nuolen kultaista kärkeä, ja kaiverrusta. Mondi arveli sen kuuluvan laakson kuninkaalle. Sitten hän otti taskustaan kirjeen. Siinä oli sama merkki, mikä ilmeni nuolessa.
-Olet kuninkaan joukkoja tai joku joka murhasi kuninkaan!
Mondi kiristi otteensa miekasta. Hän hikoili, olio hiosti häntä.
-Olen kuninkaan kunnasta, Kuningas vastasi.
-Siinä tapauksessa tutkimme sen!
Koko ryhmä käveli kuninkaan luokse ja alkoi tutkia. Heistä yksi, Sharon otti kuninkaan kaavun käsiinsä, ja heitti maahan. Mondi piti yhä nuolta ja kirjettä käsissään. Hän katsoi kuninkaan vyötä. Solki oli pölyssä.
-Odottakaa! Mondi asteli kuninkaan luo, irrotti vyön ja pyyhkäisi solkea. Mondi vertasi solkea nuoleen ja kirjeeseen.
-Tämä kuuluu sinulle. Luulen että voisit viedä tämän kuninkaallesi.
Mondi pisti mieleen sen merkin mikä oli vyössä, kirjeessä ja nuolessa. Kaikissa oli kultainen ýmpyrä, jonka sisässä oli leijonan pää. Ympyrän reunoilla oli kaksi isoa siipeä. Siivissä oli mahonkinen reunus, ja muu osa oli hopeaa. Leijonan silmät oli rubiinia, ja ympyrän huipulla oli kruunun kuva.
Mondi palasi takaisin muun ryhmän luo, mikä odotti solan edessä.
Sharon empi vielä, oliko tuo kuninkaan joukkoja, sillä sen kaapu oli vanha, melkein kuin rottien, ja hänellä oli iso arpi posken ja korvan välillä. Arpi ylettyi posken keskustasta niskan reunaan saakka.
Mondi kysyi mieheltä:
-Jos tulet mukaamme matkalle kuninkaanne valtakuntaan, vietkö kirjeen kuninkaalle?
Kuningasta arvelutti. Jos hän sanoisi olevansa kuningas, hänellä olisi verinen miekka rinnassa. Jos hän sanoisi ettei tule mukaan, sama homma. Mutta entäpä jos.. Entäpä jos hän sanoisi olevansa sotilas joka oli tiedustelemassa, ja tulee mukaan. Mutta silloin pitäisi nähdä se sota joka värisytti kuningasta. Sotilaat odottivat.
Mondi heitti nuolen kuninkaan jaloille, niin ettei se vahingoittanut kuningasta, ja niin ettei nuoli vahingoittunut. Kuningas sanoi lopulta:
-Olen kuningas, ette usko mutta näin on!
Ryhmä katsoi entistä vakavammin kuningasta. Ihan kuin se yrittäisi päästä pakoon. Kuin hän pelkäisi Mondia ja muita.
Mondi purskahti nauruun. Nauruun yhtyi lopulta kaikki muutkin. Vähän ajan päästä kuningaskin oli nauramassa. Itselleen.
Mondi sanoi:
-Olisit sanonut, unohtuiko kruunu kotiin, vai pitääkö viedä kunkku kotia? Mondi jatkoi härnäilyä:
Voi sua palleroa. Voi ressua. Tuliko kruunun piikit pöksyyn, Sharon lisäsi. Joukko nauroi, mutta kuningas ei ollut hyvällä tuulella.
-Jos nyt menette kanssani valtakuntaani.
Mondi jatkoi:
-Tule minun valtakuntaani, minun ikiomaani, minä minä minä.!
Kuningas näki, kun Mondi nauroi ja loput hänen kanssaan. Mutta sillin kuningas huusi:
-Katsokaa taaksenne!![/url]
Täällä taas pitkän tauon jälkeen!
Heh.. Olipas huono juttu..
40k on nyt enää tyhmä muisto, FB otti vallan!!
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Mitä toi url tekee lopussa?!

Taas ihan kohtuu tekstiä, jäi ihan mukavaan kohtaan. En vain aluksi tajunnut mitä tapahtui, kuvaile tapahtumia enemmän, kuten vaikkapa että "Mondi otti hitaasti esiin vyön soljen, katseli sitä tarkkaan ja huudahti äkisti:.." Tuo oli vain kömpeö esimerkki mutta se helpottaa lukemista. Jäi ihan jännään kohtaan, mutta kuvaile enemmän.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Sea~Horde

Viesti Kirjoittaja Sea~Horde »

Suosittelen ,että käyttäisit enemmän aikaa kirjoittamiseen ja kirjoittaisit vain silloin kun tekee mieli.

Tuo vaikutti hieman ääh... hätäisesti kirjoitetulta ja kömpelöltä : / ,mutta tarinasi menevät kuitenkin kokoajan parempaan päin.

Kirjoitusvirheitä ei ollut paljoa ,joten ei siinä mitään. Kieliasu on melkolailla kunnossa.

Keep on trying! ;)
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
VeriBigBoss

Viesti Kirjoittaja VeriBigBoss »

Jeeps! Edelleen hieman töks töks, mutta jälleen selvää parannusta. Ei muuten tapahdu kovin paljon yhdessä osassa.
elämä on ^.^
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”