"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Basetus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Illidan
Viesti:

Basetus

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Eli kysymys on: Itse en basettaa ikinä, paitsi heitän jokaiseen baseen kerroksen Dark Angels Greeniä.

Mutta charruilleni pistän aina jotakin: esim thanelleni konffasin ja silvoin kääpäpäästä örkin pään sen jalkojen juureen.

Runesmithiini pistin kirveen irtoterän ja hiekkaa.

Itse kysymys: Kuka tekee näin ja onko se kannattavaa/tärkeää
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Rectunator

Viesti Kirjoittaja Rectunator »

Ainakin minä teen näin. En baseta kaikkia perus äijiäni (IG:llä siinä kestäisi kauan), Mutta sankareitani basetan mielelläni.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Base parantaa kertaheitolla figun ulkonäköä varsin huimasti, suosittelen varauksetta. 10-20 minuuttia siinä menee, kun tekee kunnolla.

Itse teen näin: Kokoan figun, hiekat kiinni ja vähän static grassia päälle. Spraysekoilut, jonka jälkeen brushaillaan hiekka sopivilla ruskeilla taikka harmailla väreillä. Ruohon voi brushata ruskeasta vihreään, tai vihreästä bleached boneen. Tuossa esimerkki tuloksesta (joka on loppujen lopuksi kohtalaisen huomaamaton :) )
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Minä beissaan kaikki figut. Beissaus parantaa figun ja regimentin yleistä näköä niin paljon, että olisi tyhmää jättää se tekemättä. IMO vaikka olisi kuinka hyvin tahansa maalattu regimentti, ei se näytä hyvältä ilman bessausta.
Suositelen ;).

Minä maalaan ensin basen vihreäksi/ruskeaksi (riippuu armeijasta). Sitten Erikeeperiä baseen ja dipataan hiekkaan. Kun liima on kuivunut hiekka maalataan bestial brownilla ja drybrushataan snakebite leatherilla. Maalin kuivuttua liimataan static grassia sinne tänne. Ja vot meillä on rumasti maalatun figun sijaan hyvä pelifigu. Yhteen regimenttiin menee n. 20 min.
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

No riippuu ihan, miten olet (minkä laisilla väreillä) olet maalannut figuurisi...
Jos olet maalannut figus tummaksi, niin vaalea base olis aika pop ja jtaas jos olet maalannut figusi vaaleaksi, niin tumma base olis aika pop... tämmöiset vastakkaisuudet tuovat kivaa kontrastia figuun IMO... tätä minä käytän ;)
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
Maverick3651

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

pysyyköä hiekka erikeeperin siasta tolla tavallisella askartelu liimalla... ihan vain varmistellakseni kysyn
...and Australia is still like; WTF^^
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Määrittele "tavallinen askarteluliima" jos Eri Keeper ei sitä ole.

Jos tarkoitat esim. Revellin pullosta sudittavaa liimaa tai Airfixin lennokkiliimaa, niin kyllä pysyy - ja mahdollisesti vielä hieman paremmin kun ne sulattavat muovialustaa hieman. Liimaa tosin beissauksessa joutuu sutimaan/pursottamaan/nuuhkimaan sen verran paljon että tavallinen halpa, hajuton, paksu PVA-liima kuten EK on se kannattavampi vaihtoehto.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Baset, jotka on tehty samalla kaavalla kaikille armeijan jäsenille, luovat armeijaan yhtenäisyytt, vaikka maalaustaso ja värit vaihtelisivatkin. Itsellä ainakin pistää todella pahasti silmään erilaiset baset samalla armeijalla. Rumakin figu voi näyttää hyvin tehdyn basen kanssa hienolta. Hiekkaa, nurmikkoa ja jotain muuta sälää hyvä tulee. Itse panostan baseihin yhtä paljon kuin figuun itseensäkin, ei käsitä tyyppejä jotka vain kastaa johonkin GW:een valmiiksi vihreeseen hiekkaan.

Figuja maalatessa homma tehdään basea myöten kunnolla, base on figulle, niinkuin kehys taululle. Hieno kehys tekee aina hienosta maalauksesta entistä upeamman, saman tekee hyvin tehty base figulle.

Hieno base on MUST! IMO
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Icar0s

Arcanymian kirjoitti:Figuja maalatessa homma tehdään basea myöten kunnolla, base on figulle, niinkuin kehys taululle. Hieno kehys tekee aina hienosta maalauksesta entistä upeamman, saman tekee hyvin tehty base figulle.

Hieno base on MUST! IMO
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Hieno beissi kruunaa myös vähän rumemmankin figuurin (yleensä minulla käy näin ;) ).
Kun panostaa figuun ja beissiin kunnolla, niin siinä tulee itsellekkin semmonen fiilis, että WOW! mähän onnistuin hyvin :)
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

eri-keepperiä ei tod. kannata käyttää! se irtoilee lastuna pois, sen sijaan kandee käyttää kiilto-liimaa. maksaa enemmän mutta se on paljon parempaa. minulla menee yhden basen tekemiseen n. 20minuuttia, enkä tosiaankaan jaksa kertoa miten teen peissin.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
johannes
Valvoja

Viesti Kirjoittaja johannes »

mä oon käyttäny erikeepperiä 10 vuotta eikä irtoo hiekat basesta.
Illidan
Viesti:

Hmmm... Kokeilin tänään Citadel Miniatyre glueta eikä not bad jälkeä. Kannattaako sitä käyttää?
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Icar0s

Starbreaker kirjoitti:Hmmm... Kokeilin tänään Citadel Miniatyre glueta eikä not bad jälkeä. Kannattaako sitä käyttää?
Jos sinusta tuntuu, että se on hyvää kamaa, niin go ahead :)
Illidan
Viesti:

Pistin bestial brownia päälle ja drybrushasin Snakebiteleatheria, pistin pikkuisen joihinkin paikkoihin Bleached Bonea ja se oli siinä! Kyllä olin ylpeä!
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Starbreaker kirjoitti:Hmmm... Kokeilin tänään Citadel Miniatyre glueta eikä not bad jälkeä. Kannattaako sitä käyttää?
Tulee aika kalliiksi pitkällä ajalla... kaikki GW:n tuotteet meinaan.
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Starbreaker kirjoitti:Pistin bestial brownia päälle ja drybrushasin Snakebiteleatheria, pistin pikkuisen joihinkin paikkoihin Bleached Bonea ja se oli siinä! Kyllä olin ylpeä!
Ja tämän voi kruunata vielä static grassilla. Ei ole kallista (5.60 e), eikä vie paljoa aikaa. Suosittelen ;)
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Taikka ostaa ei-gw:n staticia puolella hinnalla. Ja kuten sanoit:
HarmaaKääpiö kirjoitti:Suosittelen ;)
Lalalaa
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

GW:een liimat, sekä metalli ja muovi, että askartelu liima on niin epäkäytännöllistä jutku hintaista shceissea, että huh huh. Samoin myös siveltimet yms.... Figuja ja maaleja lukuun ottamatta ei kannata sijoittaa (lue: haaskata) rahojaan mihinkään gw:een tuotteeseen, koska muualta saa parempia halvemmalla.

RESPECT: Super attack metalliliima ja erikeepper.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Illidan
Viesti:

Citadel tulee halvemmaksi kuin superattack
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
pokka

Viesti Kirjoittaja pokka »

Ei se basen tekeminen ole niin rankka juttu ja todellakin kohentaa figun ulkonäköä huomattavasti. :P

Itse teen poikkeuksetta kaikille basen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”