Goblinit ja helffit
Goblinit ja helffit
No niin eli tässä mun ensimmäiset turnauslistat kommentoitaviksi.
Haltiat:
Elrond 120 pts
11* helf warriors (elf blades) 110 pts
12* helf warriors (spears, shields) 132 pts
12* helf warriors (elf bows, elf blades) 144
units: 36
pts: 506
bows: 33%
Tiedän, 3 Mightiä on liian vähän, mutta massan pitäisi korvata se.
Moria goblinit:
Durbûrz 60 pts
moria goblin shaman 45 pts
moria goblin captain (shield) 40 pts
1* cave troll (troll chain) 75 pts
1* cave troll 70 pts
15* moria goblins (shields) 75 pts
15* moria goblins (spears) 75 pts
10* moriagoblins (orc bows) 50 pts
units: 45
pts: 490
bows: n. 22%
Ajattelin jättää rummun pois, (vaikka hyvä onkin) koska se maksaa 100 pinnaa. Otan mielummin 2 peikkoa ja enemmän massaa.
Kokonais pisteistä jää jäljelle 4 pistettä, joita en mihinkään saa käytettyä.
Haltiat:
Elrond 120 pts
11* helf warriors (elf blades) 110 pts
12* helf warriors (spears, shields) 132 pts
12* helf warriors (elf bows, elf blades) 144
units: 36
pts: 506
bows: 33%
Tiedän, 3 Mightiä on liian vähän, mutta massan pitäisi korvata se.
Moria goblinit:
Durbûrz 60 pts
moria goblin shaman 45 pts
moria goblin captain (shield) 40 pts
1* cave troll (troll chain) 75 pts
1* cave troll 70 pts
15* moria goblins (shields) 75 pts
15* moria goblins (spears) 75 pts
10* moriagoblins (orc bows) 50 pts
units: 45
pts: 490
bows: n. 22%
Ajattelin jättää rummun pois, (vaikka hyvä onkin) koska se maksaa 100 pinnaa. Otan mielummin 2 peikkoa ja enemmän massaa.
Kokonais pisteistä jää jäljelle 4 pistettä, joita en mihinkään saa käytettyä.
Haltija armeijassa on ihan hyvin massaa, eikä se vähäinen mighti niin kamalaa ole, vai onko?
Goblineilla en ole koskaan pelannut, mutta hyvältähän sekin näyttää, tosin jos on nuolia vastassa saattaa käydä vähän huonosti tai sitten mulla pari tuntii sitten pelaamassani "sääntöjen opetus pelissä" oli vain huono tuuri, nimittäin mun Keivis kuoli lähes heti haltijanuoliin.
Ihan hyvältähän tuo näyttää aloittelijan (minun) silmissä.
Goblineilla en ole koskaan pelannut, mutta hyvältähän sekin näyttää, tosin jos on nuolia vastassa saattaa käydä vähän huonosti tai sitten mulla pari tuntii sitten pelaamassani "sääntöjen opetus pelissä" oli vain huono tuuri, nimittäin mun Keivis kuoli lähes heti haltijanuoliin.
Ihan hyvältähän tuo näyttää aloittelijan (minun) silmissä.
juu ei ne cavikset ole turvassa haltia jousilta...... niin ja haltia listasi näytti hyvin perus listalta ja lähes samalta kuin minulla paitsi mulla on veljekset ja hiukan vähemmän massaa... ja goblin lista näytti oikein hyvältä ja sillä voisi jopa pärjätäkkin... siinä oli massaa,mightia ja voimaa tarpeeksi
Ota ne kilvet. Ne blademiehet toimii ylihyvin niillä kilvillä. Laitat niille kaikille supportin vielä keihäällä. Toimii. Jousia on oikea määrä, mutta en ole lainkaan varma kannattaako peliteknisesti, että kilvet ovat keihäsmiehillä. Ideaalitilanteessa, johon toki aina pyritään, ovat keihäsmiehet bladejen takana. Jos ei usko tarvitsevansa bladeilla kahta kättä, kannattaa ottaa kilvet niille. Tällöin keihäät ovat suojassa bladejen takana, ja nämä saavat +1D. Muistammehan toki sen, että kun bladea käytetään kaksin käsin, ei tätä voi supportata.
Men cenuva fánë cirya
métima hrestallo círa,
i fairi nécë
ringa súmaryassë
ve maiwi yaimië?
métima hrestallo círa,
i fairi nécë
ringa súmaryassë
ve maiwi yaimië?
Hymph... Siis katsos tätä tarkoitin:
High Elf kilven ja keihään kanssa: Pystyy joinaamaan ja on aivan yhtä hyvä meleessä kuin Bladettaja. Sama hintakin.
High elf kilven ja bladen kanssa: EI pysty joinaamaan ja on taistelussa täysin samanlainen kuin keihäsmies, koska ei voi käyttää bladea kahdella kädellä.
Joten ne kannattaa ottaa keihäillä ne kilpimiehet...
High Elf kilven ja keihään kanssa: Pystyy joinaamaan ja on aivan yhtä hyvä meleessä kuin Bladettaja. Sama hintakin.
High elf kilven ja bladen kanssa: EI pysty joinaamaan ja on taistelussa täysin samanlainen kuin keihäsmies, koska ei voi käyttää bladea kahdella kädellä.
Joten ne kannattaa ottaa keihäillä ne kilpimiehet...
Lalalaa
mutta jos kuvitellaan, että joukot kulkevat muodostelmassa:
b=blade
s=spear
Kumpaan riviin laittaisit kilpesi? Toiseen? Itse koen että kilpien sijoittaminen eturiviin on viisasta.
b=blade
s=spear
Koodi: Valitse kaikki
bbbbb
sssss
Men cenuva fánë cirya
métima hrestallo círa,
i fairi nécë
ringa súmaryassë
ve maiwi yaimië?
métima hrestallo círa,
i fairi nécë