"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Apua kääpien ehkä lopetuksessa ja skavenien aloituksessa

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Illidan
Viesti:

Apua kääpien ehkä lopetuksessa ja skavenien aloituksessa

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Eli: Päätin alkaa keräämään Skavenia, ja ostan huomenna armybookin. Idea olisi paljon jyrsijoitä massa-aatteella hassut hatut heiluen. (okei, jätetään ne hatut pois jooko)

Sitten tuli pulma vastaan: Rahat ei riitä. En saa säännöllisesti kuukausi-tai viikkorahaa, enkä saa palkkaa töistä, joita joskus teen. Ikä on 13 wee, että kesätyöpaikkakin meni sitten sivu suun.

Voisin lopettaa ja myydä käävät, mutta jäisin rahoissa tappiolle, ja aina kun kattelen niitä, niin alkaaa mietityttämään, että ei helkutti, emmä noita myy.

Eli keräisinkö kahta kansaa?

Pyydän apua ja neuvoja, en sarkastisia kommentteja.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Kyllähän se kahden armeijan keruu onnistuuu...
Et vaan kerää niitä hirveällä vauhdilla ja yrität saada jotain pikku töitä ym.
Josta voit saada rahaa...

En kyllä ymmärrä mitä järkeä tässä on...
Viimeksi muokannut Sword of teclis, To 30.09.2004 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruutanalaiset on hulluja!
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Apua kääpien ehkä lopetuksessa ja skavenien aloituksessa

Viesti Kirjoittaja Abu »

Starbreaker kirjoitti: Sitten tuli pulma vastaan: Rahat ei riitä. En saa säännöllisesti kuukausi-tai viikkorahaa, enkä saa palkkaa töistä, joita joskus teen. Ikä on 13 wee, että kesätyöpaikkakin meni sitten sivu suun.

Voisin lopettaa ja myydä käävät, mutta jäisin rahoissa tappiolle, ja aina kun kattelen niitä, niin alkaaa mietityttämään, että ei helkutti, emmä noita myy.

Eli keräisinkö kahta kansaa?
Noh, kokemuksesta voin sanoa että kyllä rottiin rahaa palaa. Itse olen juuri saanut jonkinlaisen väsäyksen aikaiseksi. Klaanirottalaatikoita on tullut hankittua 5, +night runnereita ja plague munkkeja. Ja tuossa on vielä aika vähän rottia. Eli kyllä tuohon nyt 200-300e helposti hujahtaa.
Mutta toisaalta, ei ole mikään uutinen että Warhammer syö rahaa, eli kannattaa tarkkaan miettiä onko fiksumpiakin rahareikiä kun figutus ;) Ja vielä enemmän kannattaa harkita jos sitä rahaa ei liikaa ole.

-A
Viimeksi muokannut Abu, To 30.09.2004 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Tuntuu siltä, että ainoat kommentit mitä tulet saamaan on sarkastisia.

Tuohon ei oikeastaan voi edes vastata, enkä henkilökohtaisesti tajua mitä järkeä tässäkään on...

Pistäkää modet lukkoa.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Kieltämättä massa-armeijan keruuseen uppoaa kiitettävästi rahaa. Vaikka en itse mitään massa-armeijoita keräile (40k:SM ja bretonnia) uppoaa 1500 ja 2000 pisteen kokoonpanoihin silti n. 250e.
Ainahan sitä voi yrittää kinuta vanhemmilta viikkorahaa, alkuun joku n.3e ei pitäisi tuntua vanhemmistasi kovin suurelta summalta, ellette asu laihialla tai elleivät vanhempasi ole skotlantilaista alkuperää. Myös aina niin ihanilta isovanhemmilta ja naapurin mummoilta voi kalastaa pikku karkkirahoja taluttamalla niitä tien yli (no ei nyt ihan) mutta kuitenkin olemalla kohtelias, heillä kun kun tuppaa menemään usein markat ja eurot sekaisin, minäkin olen muutaman kerran saanut 10 e setelin käteen saateltuna lauseella "Ostappas sillä jäätelöä ittelles." Saattaa
kuulostaa armottamalta vanhusten hyväksikäytöltä, mutta ei se sitä ole. Minun mielestäni siis.
Minulla tuon rahan kanssa ei ikinä ongelmia ole ollut, jostain sitä vaan aina tuppaa lisää.

OT: Kannattaa olla 13;)
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Yhdyn Skelemieheen siinä että kannattaa olla 13 v. Mutta toi armeijan kerääminen mistä olet saanut rahat noihin käpsyihin sitten en voi uskoa että ilman vakituisia tuloja voi saada kokoon mitään armeijaa laisinkaan? Ja kuinka suuri armeija tuo dwarf poppoosi on? Kuitenkin kun kysyt vanhemmiltasi että "voinko alkaa tekemään jotain pikku töitä että mä saisin niistä jotain kk rahaa kun mulla on tällänen tilanne että..." Ite nimittäin tolleen kysyin ja johan alko tippumaan rahaa taskuihin ja sitten saman kysyin kummilta ja mummolta niin armeija kasvaa kuussa noin 300 pisteellä Huom. kerään kääpiöitä. Eli ei muuta kuin kyselemään
HeavyMetal

Viesti Kirjoittaja HeavyMetal »

Kannattaa aluksi kerätä paljon rahaa kaikenlaisilla pikkutöillä, vaikka pari kuukautta tai enemmän, sitten kun on tarpeeksi rahaa haluamiin tavaroihin niin kauppaan vain...
Viimeksi muokannut HeavyMetal, To 30.09.2004 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Totta helkutissa voi kahta armeijaa kerätät kerrällä, itselläni on jo kolme, ja kunhan saan kaikki valmiiksi, kiikarissa häälyy jo neljäs!
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
kääppämies

Viesti Kirjoittaja kääppämies »

no mullakin toi sama raha ognelma. kerään 40k: ig:eitä ja tyranidejä fb: käävät ja aloitan ton lizardmenijen keräämisen. kun en minäkään saa kuin 20€ kuukaudessa eikä se riitä mihinkään, mutta kyllä sillä on aina jotenkin saanu noita figui. ja tuleehan tossa jonkun ajan päässä joulu! kylllähän sitä rahaa vanhemmilta joskus "karkki" rahaa, kuten skelemies totesi jo.
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Olen kerännyt Hammereita helmikuun puolesta välistä asti. Sain kesäkuuhun asti kaksi-viiva kolmekymppiä kk rahaa...
Pisteitä on armeijassa 839.
36x Warriors.
12x Crossbowmen
3x Ironbreakers and a miner command group(tuli kaupanpäällisiksi)
Thane and a Runesmith

Tuollainen tällä hetkellä... Ei riitä kärsivällisyys kerään rahhoo!!!!!!! Pitää saada hammereit! :D
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Viljanderi

Viesti Kirjoittaja Viljanderi »

Starbreaker kirjoitti:Olen kerännyt Hammereita helmikuun puolesta välistä asti. Sain kesäkuuhun asti kaksi-viiva kolmekymppiä kk rahaa...
Pisteitä on armeijassa 839.
36x Warriors.
12x Crossbowmen
3x Ironbreakers and a miner command group(tuli kaupanpäällisiksi)
Thane and a Runesmith

Tuollainen tällä hetkellä... Ei riitä kärsivällisyys kerään rahhoo!!!!!!! Pitää saada hammereit! :D
Minä aloitin 13 v saamaan 20 e kuukausirahaa. Päälle vielä kolme kertaa kuukaudessa tuomarointi (futis) jolla tienaa 10 e, mahdollinen pikku-futaajien apuvalmennus josta noin 20 e kuukaudessa. Ja sitten vielä päälle kesätyöt
Eli 15 vuotiaana tienaan 40-80 euroa kuussa. Kannattaa harrastaa futista ;)
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
Pawes

Viesti Kirjoittaja Pawes »

Minä kerään 4 armeijaa ja kaikki kesken...
No 2 niistä siksi etten jaksa maalata...
Ja noistakin 3 on massa-armeijoita(skaven, empire ja tyranids)...
Olen harrastanut jo puoli vuotta...
Rahaakin on palanut varmasti 300€+...
Kesätyö rahatkin paloivat iloisesti pikku-ukkoihin...
Ja 13 vuotiaana ei rahaa hirveästi taida herua, voit tietysti kokeilla kysyä porukoiltasi(tai isovanhemmilta) jos he tahtoisivat rahoittaa harrastuksesi.
Viestini ideana oli kannustaa sinua aloittamaan uusi armeija ja säilyttämään vanha, jos vaikka innostuisit siitä uudestaan.
Missä sydän siellä voima,
Missä rakkaus siellä kotimaa
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Sehän nyt riippuu aivan vain siitä kuinka kiire on. itse olen tässä vasta 5 vuotta miettinyt mitä armeijaa ostaisi hieman isommassa mittakaavassa.
Buhani

Viesti Kirjoittaja Buhani »

No älä nyt vanhaa hienoa armeijaa ainakaan hetken mielijohteesta pois myy. Ja jos ei rahaa oikein tahdo mistään säännöllisesti tulla, niin ainahan on joulut ja syntymäpäivät.
nynnyt ei tohdi humpata!

;)
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

sanoisimpa näin ihan yleiseksi vinkinksi: kun saat regimentti boxin, maalaa se rauhassa, ja sitten kun se on valmis, yleensä jostakin on saatu rahaa seuraavaan. Näin ei kävisi samalla lailla kuin helffeilleni, jotka eivät varmaan ikinä tule olemaan maalattuja :)
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Vaikuttaisi pahasti siltä, että tilanteessasi on potentiaalia muuttua samanlaiseksi oravanpyöräksi kuin mihit lukuisat nuoremmat pelaajat ovat joutuneet. Ostetaan rotua X, kyllästytään, myydään pilkkahinnalla kun kiinnostus lakkaa. Vaihdetaan rotuun Y, joka on "se oikea", kunnes selviää ettei olekaan. Ja taas uuden armeijan kimppuun. Lopputulos on se, että rahaa on palanut vähintään täysikokoisen armeijan verran, mutta käteen on jäänyt vain muutamia hassuja figuja muutamasta hassusta armeijasta - ei yhtään pelikelpoista joukkoa.

Toivottavasti onnistut välttämään tämän oravanpyörän. En tarkoita etteikö jossain vaiheessa kannata aloittaa toista armeijaa, vaan ennemmin että ei kannata aloittaa uutta armeijaa jos rahatilanne on tiukalla ja edellinen armeijakaan ei ole vielä "valmis".
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
bluebluesky

Viesti Kirjoittaja bluebluesky »

Kannattaa ajatella asioita, miettiä onko sinulla mitenkään resursseja kahteen armeijaan samanaikaisesti kerättynä. Topicin antamiesi tietojen mukaan, sanoisin ei, mutta toki itse tiedät paremmin. Tämän jälkeen listaa kaikki ominaisuudet mistä pidät rotissa ja mistä pidät kääpiöissä, sen perään negativiset listat. Tutki listoja, silmäile figujasi, katso gw:n sivuilta mukaavn näköisiä rottia ja päätä kumpia haluat kerätä. Helpoin ja halvin tapa siirtyä käävistä rottiin lienee V:Kääpiöitä rottiin sotun OMV-palstalle, listaat omien figujesi kunnon, maalausjäljen ja kaiken muunkin oleellisen, sitten kerrot mitä rottia haluaisit. Uskoisin tällä löytävän jonkun kiinnostuneen, on itselläni toiminut hyvin.
The Captain
Valvoja

Re: Apua kääpien ehkä lopetuksessa ja skavenien aloituksessa

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Jullevilla on vissi pointti. Etenkin noin nuoren harrastajan vanhemmat saattavat suhtautua epäilevästi innostuksesi kestävyyteen ja ovat siksi haluttomia sponsoroimaan harrastusta, joka heidän mielestään lopahtaa puolen vuoden päästä, ja siihen mennessä on kertynyt paljon roinaa ja vain vähän hyvää mieltä.

Varsinkin jos rahapuoli on tiukalla, uudesta armeijasta voi unelmoida, muttei juuri sen enempää. Jos olet varma, että skavenit ovat sinulle oikea armeija, pitemmälläkin aikavälillä tapahtuva armeijan kokoaminen on palkitsevaa - pienistä puroista ne isotkin virrat syntyvät. Älä missään nimessä lähde siihen "ostan noita - eiku noita - eiku sittenkin noita - myyn edelliset pois, että saan noita" -rulijanssiin. Olen joutunut seuraamaan hyvin läheltä yhtä pientä ihmistä, joka on aloittanut varmaan jokaista armeijaa eikä saanut yhtään valmiiksi. Lopputulos on ollut figujen sillisalaatti, josta ei ole mitään iloa, ja nyt näyttää pennun kiinnostus lopahtaneen niihin vähiinkin, mitä jäljellä on.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Hmm. Minäkin olen 13 ja tuo kesätyö ei ollut mikään ongelma...( Isän firmassa 2 päivää ja 100€ puhtaana kätöseen :P ;)) En saa viikko enkä kuukausi rahaa, mutta kyllä sitä rahaa silti tuntuu olevan.Tuo Blueblueskyn idea voisi olla ihan toimiva. Itse teen nyt Darkelffejä ja olen päättänyt, että en aloita seuraavaa projjektia (Nightgoblinsavageorchorde) Ennen kuin DarkElffini ovat kasassa ja maalattuina. Vanhaa armeijaa en aio myydä, sillä on kiva jos tilanne on sama kuin MakeH:lla (6 vaiko 7 FaBajengiä:D)

Neuvoni on seuraava, tee dwarffit ensin asenteella loppuun ja sirry silloin Skaveneihin. Vaikka Dwarffit voivat tuntua tylsiltä, tee ne valmiiksi, sillä silloin sinulla on jo 1 pelikelpoinen armeija ja voit alkaa kasailemaan toista pikkuhiljaa kiirehtimättä, koska sinullahan on jo 1 jengi valmiina. :D
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Kun omistat jo kasan nappeja, ja joku toinen armeija kiinnostaa, niin PROXYTÄ! Ei parrakkaat kääpiöwarrut klaanirottina ja riimuseppä Warlock Engineerinä ehkä tuo parasta pelitunnelmaa, mutta jos vastustaja suostuu testipeliin (ja miksi ei suostuisi jollei ole täysi en-sano-mikä) niin kokeile. Yksi-kaksi peliä ei anna kuvaa armeijan tehosta, mutta saa siinä hieman käsitystä kiinnostaako se lopulta vai ei. Tuollalailla sitä muutkin ovat testailleet, ei kannata ostaa figuja pelkän kokeilun takia jos raha on tiukassa. Tärkein aluksi on armeijakirja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”