Miten nekronit pääsisivät murskaamaan örkit?
Miten nekronit pääsisivät murskaamaan örkit?
Täällä kaveri vikisee örkkien olevan nekroneja vastaan pikkupeleissä (1000pts) täysin ylivoimaisia, erityisesti Speed Freekit.
Itse olin sitä mieltä, että onhan niillä vähän etua halpoine yksiköineen, mutta kyllä niitä vastaan voi pärjätä.
Tuli sovittua, että pelaamme kyseisen kaverin kanssa pelin toistemme armeijoilla, eli minulle nekronit ja hänelle Speed Freekit.
Kuitenkin epäilys rupesi hiipimään mieleen, kun aloin ajatuksella tutkia nekronien koodeksia. Pakollisiin warrioreihin ja lordiin uppoaa heti reippaat viisisataa. Ei ole mitään, millä voisi luotettavasti tappaa megapanssaroidun bossin, varsinkaan kun se istuu autossa kavereiden keskellä.
Kaverilla on kaikkia figuja käytössä paitsi heavy destroja ja monoliittejä. Minulla on leman russ, trukkboyzeja, bossi, buggyja.
Edit: Ai niin, ei sillä ole niitä skarabejakaan. Päh.
Onko tehtäväni ihan mahdoton?
Itse olin sitä mieltä, että onhan niillä vähän etua halpoine yksiköineen, mutta kyllä niitä vastaan voi pärjätä.
Tuli sovittua, että pelaamme kyseisen kaverin kanssa pelin toistemme armeijoilla, eli minulle nekronit ja hänelle Speed Freekit.
Kuitenkin epäilys rupesi hiipimään mieleen, kun aloin ajatuksella tutkia nekronien koodeksia. Pakollisiin warrioreihin ja lordiin uppoaa heti reippaat viisisataa. Ei ole mitään, millä voisi luotettavasti tappaa megapanssaroidun bossin, varsinkaan kun se istuu autossa kavereiden keskellä.
Kaverilla on kaikkia figuja käytössä paitsi heavy destroja ja monoliittejä. Minulla on leman russ, trukkboyzeja, bossi, buggyja.
Edit: Ai niin, ei sillä ole niitä skarabejakaan. Päh.
Onko tehtäväni ihan mahdoton?
Viimeksi muokannut Lassek, Pe 01.10.2004 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Oberon
-
Oberon
Muista, että koska örkkien pomo on häviäjä Fisti-IC, se pääsee harvemmin lyömään yhtään mitään ainakaan 4 edikassa...
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.
Sanoit että kaikkia on paitsi H-dessuja ja Monoliitti.
Ota Destroyereita. 36" kantaman ansiosta pienellä taktikoinnilla voit ampua orkkien trukit alta ja pakottaa pojat jalkamiehiksi ilman että oma nenukkisi on vaarassa. Lisäksi S6 AP 4 riittää suurinta osaa orrkeja vastaan.
Sanoit että kaikkia on paitsi H-dessuja ja Monoliitti.
Ota Destroyereita. 36" kantaman ansiosta pienellä taktikoinnilla voit ampua orkkien trukit alta ja pakottaa pojat jalkamiehiksi ilman että oma nenukkisi on vaarassa. Lisäksi S6 AP 4 riittää suurinta osaa orrkeja vastaan.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Kysymys onkin siitä, että muut örkit sattuvat aina tappamaan (lyödessään ensin) sen ainoa warbossin vieressä olevan warriorin...daider kirjoitti:paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Ota useampi pieni ryhmä destroyreitä, ja tuhoa autot. tämän jälkeen voi desdestroyreilla juosta ympäri karttaa, ja ampua footslogga:ksi muuttuneet örkit tahnaksi. Lordi ja 10-20 warrioria veilillä on toinen kiva tapa estää buggyjä pääsemästä asti.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
itse en ole koskaan nähnyt ( tosin en ole montaa ork vs NEcron matsia nähnyt ) että perusorkit olisivat saaneet kaadettua käytännössä yhtään necronia. Ainoat jotka ovat juhlineet lähiksessä ovat Bossi nobeineen ja Squikkoth....Tanan kirjoitti:Kysymys onkin siitä, että muut örkit sattuvat aina tappamaan (lyödessään ensin) sen ainoa warbossin vieressä olevan warriorin...daider kirjoitti:paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Hyökkääjä saa kyllä aika pahasti kädettää jos yksikään warru ei kaadu chargessa. Varsinkin nyt, kun kaikki pojat lyövät 2" päästä sen 4 kertaa chopillaan.daider kirjoitti:itse en ole koskaan nähnyt ( tosin en ole montaa ork vs NEcron matsia nähnyt ) että perusorkit olisivat saaneet kaadettua käytännössä yhtään necronia. Ainoat jotka ovat juhlineet lähiksessä ovat Bossi nobeineen ja Squikkoth....
-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
kädettää ja kädettää....
perus orkki kaataa necronin 1/12 mahdollisuudella, eli vaaditaan kolme orkkia kaatamaan yksi necroni ( jos ne rynnäköivät ). Kun ottaa huomioon että Orkkiryhmä tuskin pääsee tappioitta perille asti lähikseen, niin ei niitä Necroneita kovin montaa kaadu per kierros. Ja kun arviolta puolet tulee takaisin niin perusorkit eivät kovin hyviä ole Necroneita kaatamaan.
Siinä Tanan on oikeassa että jos Bossin kaverit lyövät ennen pomoa niin Powerclawilla varustettu bossi ei pääse iskemään.
Mutta jos pomolle antaa choppan TAI sen liikuttaa omana yksikköneään Necroneiden sivustaan siten että boyzien Dangerzone ei koske Bossin Zonea niin hätää ei ole.
tasa-arvon vuoksi sanottakoon että Necronit kaatavat kierroksessa orkin 5/24 mahdollisuudella, eli noin vaaditaan noin 4 necronia kaatamaan yksi orkki ( kaksi jos ne rynnäköivät ) ja orkit eivät tule takaisin :-).
perus orkki kaataa necronin 1/12 mahdollisuudella, eli vaaditaan kolme orkkia kaatamaan yksi necroni ( jos ne rynnäköivät ). Kun ottaa huomioon että Orkkiryhmä tuskin pääsee tappioitta perille asti lähikseen, niin ei niitä Necroneita kovin montaa kaadu per kierros. Ja kun arviolta puolet tulee takaisin niin perusorkit eivät kovin hyviä ole Necroneita kaatamaan.
Siinä Tanan on oikeassa että jos Bossin kaverit lyövät ennen pomoa niin Powerclawilla varustettu bossi ei pääse iskemään.
Mutta jos pomolle antaa choppan TAI sen liikuttaa omana yksikköneään Necroneiden sivustaan siten että boyzien Dangerzone ei koske Bossin Zonea niin hätää ei ole.
tasa-arvon vuoksi sanottakoon että Necronit kaatavat kierroksessa orkin 5/24 mahdollisuudella, eli noin vaaditaan noin 4 necronia kaatamaan yksi orkki ( kaksi jos ne rynnäköivät ) ja orkit eivät tule takaisin :-).
Mä tossa koitin itse pelata kaverin cult of speedia vastaan 1500p pelin Necroneilla, ja turpaan tuli niin että soi. Ne trukit tulee sieltä ekalla vuorolla jo niin lähelle mopojen screenaamana, että ei kerenny tuhoamaan ennenku oli kiinni äijät. (omaksi häpeäksi en tosin tajunnu kättää monolithia seivailuun) Siinä sitten lähiksessä kaadettiin se mitä basiliski ei ekalla ja tokalla vuorolla listiny....
Mitää ideoita?
Mitää ideoita?
Meinaat että aina necroneita kuolee niin paljon että örkkejä ei olisi kahden tuuman päässä enään kontaktissa?Tanan kirjoitti:Kysymys onkin siitä, että muut örkit sattuvat aina tappamaan (lyödessään ensin) sen ainoa warbossin vieressä olevan warriorin...daider kirjoitti:paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.
Saa luvan ollakkin lyömättä sitten jos hoitaa itsensä moiseen tilanteeseen.
Tuosta voi olla necroneillekkin haittaa, jos poistaa kaikki warrut kontaktista niin örkit pääsevät automaattisesti karkuun.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"