"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miten nekronit pääsisivät murskaamaan örkit?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Lassek

Miten nekronit pääsisivät murskaamaan örkit?

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Täällä kaveri vikisee örkkien olevan nekroneja vastaan pikkupeleissä (1000pts) täysin ylivoimaisia, erityisesti Speed Freekit.
Itse olin sitä mieltä, että onhan niillä vähän etua halpoine yksiköineen, mutta kyllä niitä vastaan voi pärjätä.
Tuli sovittua, että pelaamme kyseisen kaverin kanssa pelin toistemme armeijoilla, eli minulle nekronit ja hänelle Speed Freekit.

Kuitenkin epäilys rupesi hiipimään mieleen, kun aloin ajatuksella tutkia nekronien koodeksia. Pakollisiin warrioreihin ja lordiin uppoaa heti reippaat viisisataa. Ei ole mitään, millä voisi luotettavasti tappaa megapanssaroidun bossin, varsinkaan kun se istuu autossa kavereiden keskellä.

Kaverilla on kaikkia figuja käytössä paitsi heavy destroja ja monoliittejä. Minulla on leman russ, trukkboyzeja, bossi, buggyja.
Edit: Ai niin, ei sillä ole niitä skarabejakaan. Päh.

Onko tehtäväni ihan mahdoton?
Viimeksi muokannut Lassek, Pe 01.10.2004 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ja tuhannen pisteen peli vai? Necroilla ota scarabeja jumittamaan niitä boyzeja ja kenties jopa hajottamaan trukkeja, normidessuja tuhoamaan trukkeja(3 riittänee), ja lopuilla niin paljon kuin lähtee, warruja. Necronien kannalta isompi pistemäärä voisi olla hyvä...
Lassek

Entäs lordin varusteet? Mietin itse Resurrection Orbia ja Veil of Darknessia.

Pelattaiskin varmaan isompia pelejä, mutta napit eivät riitä nytkään täydelleen.
Oberon

Orb on hyvä(lähes pakollinen), paljon poweriahan sieltä ei ole tulossa, pomon fisti vain? Sanotaan vaikka että scythe, orb, ja se siitä, riittääpä pisteet edes pariin ukkoon, veiliä kannattanee harkita, uusilla rapid fire säännöillähän tuo on tietysti ihan kuningas,
Lassek

Skarabejakaan ei kuulemma ole hyllyssä, ja kaveri haluaa pelata 3. edikan säännöillä.

Mitäs jos ottaisi niiden tilalle Flayed Onet lordin retinueksi? Orbin avulla kestettäisiin klawit ja burnat, tapettaisiin vähän sakkia, veilattaisiin FO:t pois, ja sitten ammuttaisiin hyökkääjät rikki.
Oberon

hmm, 4ed kyllä auttaisi örkkejäkin :) Ideana ihan hyvä.
Lassek

3ed:issä saa turvallisin mielin laittaa trukkeihin katot, joten niitä glänskäreitä örkkien ei tarvitse pelätä henki kurkussa, ja nekronien ampuminen ei ole ihan niin vahvaa. Olisiko kaverilla jotain taka-ajatuksia, hmm-m... :) Kokeillaan sitten semmoista, kun aika koittaa.
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Muista, että koska örkkien pomo on häviäjä Fisti-IC, se pääsee harvemmin lyömään yhtään mitään ainakaan 4 edikassa...
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.

Sanoit että kaikkia on paitsi H-dessuja ja Monoliitti.
Ota Destroyereita. 36" kantaman ansiosta pienellä taktikoinnilla voit ampua orkkien trukit alta ja pakottaa pojat jalkamiehiksi ilman että oma nenukkisi on vaarassa. Lisäksi S6 AP 4 riittää suurinta osaa orrkeja vastaan.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

daider kirjoitti:paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.
Kysymys onkin siitä, että muut örkit sattuvat aina tappamaan (lyödessään ensin) sen ainoa warbossin vieressä olevan warriorin...
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
LordDemon

Viesti Kirjoittaja LordDemon »

Ota useampi pieni ryhmä destroyreitä, ja tuhoa autot. tämän jälkeen voi desdestroyreilla juosta ympäri karttaa, ja ampua footslogga:ksi muuttuneet örkit tahnaksi. Lordi ja 10-20 warrioria veilillä on toinen kiva tapa estää buggyjä pääsemästä asti.
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
daider
Viesti:

Tanan kirjoitti:
daider kirjoitti:paitsi Necroneita vastaan jotka eivät lähiksessä paljoa ketään tapa joten pomo saa riehua rauhassa.
Kysymys onkin siitä, että muut örkit sattuvat aina tappamaan (lyödessään ensin) sen ainoa warbossin vieressä olevan warriorin...
itse en ole koskaan nähnyt ( tosin en ole montaa ork vs NEcron matsia nähnyt ) että perusorkit olisivat saaneet kaadettua käytännössä yhtään necronia. Ainoat jotka ovat juhlineet lähiksessä ovat Bossi nobeineen ja Squikkoth....
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

daider kirjoitti:itse en ole koskaan nähnyt ( tosin en ole montaa ork vs NEcron matsia nähnyt ) että perusorkit olisivat saaneet kaadettua käytännössä yhtään necronia. Ainoat jotka ovat juhlineet lähiksessä ovat Bossi nobeineen ja Squikkoth....
Hyökkääjä saa kyllä aika pahasti kädettää jos yksikään warru ei kaadu chargessa. Varsinkin nyt, kun kaikki pojat lyövät 2" päästä sen 4 kertaa chopillaan.

-A
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
daider
Viesti:

kädettää ja kädettää....
perus orkki kaataa necronin 1/12 mahdollisuudella, eli vaaditaan kolme orkkia kaatamaan yksi necroni ( jos ne rynnäköivät ). Kun ottaa huomioon että Orkkiryhmä tuskin pääsee tappioitta perille asti lähikseen, niin ei niitä Necroneita kovin montaa kaadu per kierros. Ja kun arviolta puolet tulee takaisin niin perusorkit eivät kovin hyviä ole Necroneita kaatamaan.
Siinä Tanan on oikeassa että jos Bossin kaverit lyövät ennen pomoa niin Powerclawilla varustettu bossi ei pääse iskemään.
Mutta jos pomolle antaa choppan TAI sen liikuttaa omana yksikköneään Necroneiden sivustaan siten että boyzien Dangerzone ei koske Bossin Zonea niin hätää ei ole.

tasa-arvon vuoksi sanottakoon että Necronit kaatavat kierroksessa orkin 5/24 mahdollisuudella, eli noin vaaditaan noin 4 necronia kaatamaan yksi orkki ( kaksi jos ne rynnäköivät ) ja orkit eivät tule takaisin :-).
Ameepa

Viesti Kirjoittaja Ameepa »

Mä tossa koitin itse pelata kaverin cult of speedia vastaan 1500p pelin Necroneilla, ja turpaan tuli niin että soi. Ne trukit tulee sieltä ekalla vuorolla jo niin lähelle mopojen screenaamana, että ei kerenny tuhoamaan ennenku oli kiinni äijät. (omaksi häpeäksi en tosin tajunnu kättää monolithia seivailuun) Siinä sitten lähiksessä kaadettiin se mitä basiliski ei ekalla ja tokalla vuorolla listiny....

Mitää ideoita?
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Tanan kirjoitti:
Meinaat että aina necroneita kuolee niin paljon että örkkejä ei olisi kahden tuuman päässä enään kontaktissa?

Saa luvan ollakkin lyömättä sitten jos hoitaa itsensä moiseen tilanteeseen.

Tuosta voi olla necroneillekkin haittaa, jos poistaa kaikki warrut kontaktista niin örkit pääsevät automaattisesti karkuun.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”