"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Inkit

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Vastalääke

Inkit

Viesti Kirjoittaja Vastalääke »

Eli olis halua laajentaa maalaamis taitoja ja haluaisin sen taikia tietää miten inkkejä käytetään esim. mustaa?

Voiko TAUlla käyttää inkkejä?
Entinen Barska
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Niitä käytetään yleensä varjostuksien luomiseen. Ja kyllä varmaan jokaisessa modelissa voi jotain inkkiä käyttää. Esim. IG ukko jolla on lihakset (catachan) näkyvillä, ensin pohjaväri iholle, ja sitten laitetaan chestnut inkkiä päälle, niin se tekee lihasten rakoihin tummennukset. Sitten vielä jollain vaalealla ihon värillä korkeat kohdat niin vola!

[OT varoitus] If I can't fly, waht can you do? Uskoisin sen menevän noin, ellei se ole yli runollinen juttu ;)
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Muuten itse suosin sitä tapaa että maalaan inkeillä ne raot. Siis maalaan syvennykset en vedä washia kokonaan päälle. You get my point?
Lalalaa
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Höm.

Ensin luetaan Lue Ensin -tiedoitteet, esimerkiksi Maalaustekniikoista-tiedote. Siellä kerrotaan inkkauksesta seuraavaa:
Inkkaus (mustepesu): Musteella maalaaminen. Muste on normaalia maalia löysempää valuen figun syvänteisiin. Tämä toteutetaan pääväriä hieman tummemmalla musteella, erityisesti metallivärien tummentaminen mustalla tai ruskealla musteella. Myös washaus (väripesu) normaalista maalista tehdyllä (vettä lisäämällä) löysällä maalilla. Inkkejä ja musteita voit käyttää varjostamaan koko aluetta, vaikka ne valuvatkin syvänteisiin ne tummentavat pääväriä hieman jos maalaat niillä koko värialueen. Jos taas maalaat vain syvimpiin rakoihin niin raja vaaleampaan alueseen saattaa näkyä selvemmin mutta perusväri pysyy kirkkaana.
Jos tieto ei tyydytä, tai sitä ei ole riittävästi, seuraavaksi kokeillaan hakua. On nimittäin mahdollista ja jopa todennäköistä että aiheesta on keskusteltu ennenkin. Kappas, hakusanalla ink löytyy parikin ketjua:

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... hlight=ink

"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
P-e-T-e

Viesti Kirjoittaja P-e-T-e »

okei laitat purkin missä on vettä että siitä tulisi laimeempaa jus on mustaa inkkiä niin dipaa se figu sinne kuppiin ja se on sinä tulee aidon tuntuisia tunentumia ja tankit näutää paljon aidommilta kuivaus kyllä kestää...
Fabaan en koske edes pitkällä tikulla
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

...syvä hiljaisuus...

Mä toivon vilpittömästi, ettet ole tosissasi, Psyko.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Day kirjoitti:...syvä hiljaisuus...

Mä toivon vilpittömästi, ettet ole tosissasi, Psyko.
hey day, se on psyko! no en kyllä käyttäisi taulla inkkejä. taisiis kerrohan millä väriteemalla maalaat?
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Seonnut

Viesti Kirjoittaja Seonnut »

Vähän tummempi kuin codexissa. (Tiedän hänen teemansa, olen nähnyt ne ;) )
tässähän minä

Viesti Kirjoittaja tässähän minä »

mä teen niinku psyko ja kyl toimii
Icar0s

Viesti Kirjoittaja Icar0s »

tässähän minä kirjoitti:mä teen niinku psyko ja kyl toimii
[OT]Sitten sä olet todella psyko :D[/OT]
"Licence to screw up Commander, you heard it straight from the ship!" - Joker, Mass Effect 2
tässähän minä

Viesti Kirjoittaja tässähän minä »

thanks
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

tässähän minä kirjoitti:mä teen niinku psyko ja kyl toimii
Tästä haluan nähdä kuvia.
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
retro|
Viesti:

Viesti Kirjoittaja retro| »

Yksinkertaisesti - Figu ei ole mitään ilman inkkejä. Niihin ei saa varjostusta kuin kuivaharjaamalla jos ei käytä inkkejä.
Uusi tietokonepelifoorumi avattu! http://www.u-gaming.com/forums , kaikki mukaan!
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

retro| kirjoitti:Yksinkertaisesti - Figu ei ole mitään ilman inkkejä. Niihin ei saa varjostusta kuin kuivaharjaamalla jos ei käytä inkkejä.
Et siis ikinä ole kuullut tekniikoista shading ja blendaus?

-E
"I don't know what I want, but I know how to get it."
pamp-pu

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

The Scientist kirjoitti:blendaus?
Nääh, liian monimutkaista.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

E-ehei olekaan. Ei pelikenttä-blendit oo mitenkään monimutkasia ja liian vaikeita tehdä, vaatii vaan sopivan siveltimen ja hieman kärsivällisyyttä. Pienen harjoittelun perästä jo alkaa sujua. Ite en käytä inkkejä kovinkaan paljoa, varjot saa hyvin luotua just blendaamalla perusvärin ja jonkun toisen (ruskee, punanen, sininen, vihree) sekotuksesta itse perusvärin kautta sitten johonkin perusvärin ja bonewhiten sekotukseen, ja tulos on huomattavasti mukavamman näkönen, kun brushaamalla ja inkkaamalla tehty. Tokihan inkkaamalla saa pelikelpoista väkeä nopeasti ja suhteellisen helposti, mutta kun kiire ei ole mihinkään, niin blendaillaan. Ja siinä sivussa oppiikin, niin joskus voi sitten tämäyttää pari showcasea.
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Siis oikeesti.

Jos haluatte perustaa maalauksenne siihen, että dippaatte figut suin päin mustaan inkkiin, tehkää se edes kunnolla. Hankkikaa Future Floor Polishia (Suomessa kai Johnsonin muovilattiavaha - Kodin Anttiloista ja vastaavista kautta maan), sekoittakaa sitä veteen 4:1 suhteessa (4 osaa vettä, yksi osa vahaa), tipauttakaa sekaan vähän ruskeaa inkkiä (ei koko purkkia, silleen sopivasti), sekoittakaa seos tasaiseksi ja dipatkaa figut sinne.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Taulla en itse käytä inkkejä ollenkaan. Esim. firewarriorini ensin pohjamaalaan mustalla. Sen jälkeen kuivaharjaan sen haalarin aika märällä scroched brownilla, sen jälkeen teen highlightit vermin brownilla. Sitten ne muut osat (kypärä, suojalevyt yms.) kuivaharjaan hiukan kuivemmalla red gorella. Sen jälkeen kuivaharjaan samat osat blood redillä. Ja lopuksi sekoitan hiukan blood rediä ja bleachen bonea keskenään ja highlightaan sillä panssari osat. Sillä tavalla voi välttää inkkien inhottavan kiillon, lisäksi se on paljon nopeampaa, ja lopputulokseksi saa hillityn realistiset mutta silti tarpeeksi näkyvät varjostukset.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Inkit on iha kingei!
Eikä loppujen lopuks oo väliä mitä inkkejä käyttää, kuhan sen tekee oikein!
Experimentoikaa!
And they wonder how he dealt with stress so well..
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Samaa mieltä kuin VJ. Mutta herranjumala, älkää dipatko figujanne suoraan inkkipurkkiin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”