Kranaatteja
-
Dwarfgrinder
Kranaatteja
Olen juuri alottanu 40k pelaamisen ja olen kuullut että 40k:n sääntöjen mukaan niillä ei vahingoittaa jalka väkeä. Pitääkö tämä paikkaansa. PS: en ole vielä ostanut sääntä kirjaa. 
....
Pitää paikkansa... Jalkaväkeä vastaan Kranaatit itsessään eivät tee vahinkoa, niiden ansiosta saa vain tiettyjä etuja jotka kranaattien säännöissä mainitaan.
Ajoneuvoja vastaan kranaateilla voi hyökätä ja tuottaa vahinkoa.
Ajoneuvoja vastaan kranaateilla voi hyökätä ja tuottaa vahinkoa.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
-
Dean Andersson
Jos olisit käyttänyt hakua tai olisit selannut hieman alaspäin, olisit löytänyt tämän:
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=29648
http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=29648
-
Dwarfgrinder
Tuossa edellämainitussa ketjussa mm. pohditaan miksi kranaatit toimivat nykyään säännöissä miten toimivat (eli niitä ei käytetä "jalkaväen silpomiseen"). Ja miten ne toimivat säännöissä, selviää sääntökirjasta jahka tutustut siihen.
Teetkö tiedolla oikeasti jotain ennenkuin olet tutustunut sääntöihin ?
Teetkö tiedolla oikeasti jotain ennenkuin olet tutustunut sääntöihin ?
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
- The Captain
- Valvoja
Riippuu kyllä kranaatista. Kyllähän esim. grenade launcherin kranaatit tekevät vahinkoa (vaikka niillä onkin tasan sama nimi kuin käsissä heiluteltavilla kranaateilla). Ei siis sovi yleistää, että kranaatti ei koskaan tekisi vahinkoa.Garoth kirjoitti:Ei, kranaateissa ei käytetä templatea. Ja ei, ne eivät edelleenkään tee suoranaista vahinkoa jalkaväkeen.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Warcrafter
Oho tämähän topicci on houkutellut moderaattoreita kuin valo koiperhosia...... Mistä vetoa että se saa tappotuomion ihan just ( siis topicci ).... Ja itse topicciin sanoisin että kyllähän joku tarpeeksi luovan hullu pelaaja voi viritellä tostakin jonkun house rulen mutta turnauksissahan se ei kaiken logiikan mukaan käy. esm. Ennen assaulttia ryhmä jolla on frag kranaatteja saa heittää 6 tuuman päähän Frag kranuja ( jotka house rulen mukaan tietenkin maksavat tuhottomasti, koska niillä saa sentään jotain hengiltä ja niissä on siihen sopiva str ja AP Eli niillä sais hyvällä zägällä kylmäksi 1-3 guardsmania ) ja sen jälkeen saa vielä päättää että assaultoiko ( eli olivatko vahingot riittävät että kannattaisi käydä päälle ) Ja koska kranaattien käyttöön menee luonnollisesti vähintään yksi käsi hyökkääjä menettää kahden aseen antaman hyökkäysbonuksen ( tosin jokuhan voisi väittää että sen aiheuttama hämmennys ja kaaos kompensoi toisen käden käytön menettämisen) P.S Älkään missään nimessä käsittäkö että tämä olisi virallinen sääntö (tämä on niille jotka eivät vaivaudu lukemaan tarpeeksi tarkasti) joten älkää sitten valittako että "Warcrafter levittää vääriä sääntöjä !!"
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Warcrafter, huomasitko mitä minä olin tuolla äsken linkitetyssä topicisa keksinyt?
[quote=Daider]
miten olisi esim seuraavat statit frag kranaatille?
R 6", S 4, Ap 5, Assault 1, causes pinning [/quote]
vastaavan voi keksiä kaikille kranaateille, hinnat pysyvät entisellään mutta noilla säädöillä alkaisivat varmasti ihmiset käyttämään enemmän kranaatteja kun IGkin saisi hyvän vaihtoehdon taskulampputylytykselle ( kunhan pääsee tarpeeksi lähelle ).
[quote=Daider]
miten olisi esim seuraavat statit frag kranaatille?
R 6", S 4, Ap 5, Assault 1, causes pinning [/quote]
vastaavan voi keksiä kaikille kranaateille, hinnat pysyvät entisellään mutta noilla säädöillä alkaisivat varmasti ihmiset käyttämään enemmän kranaatteja kun IGkin saisi hyvän vaihtoehdon taskulampputylytykselle ( kunhan pääsee tarpeeksi lähelle ).
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Korkeintaan R6", S4, AP6 tai AP -, Assault1, causes pinning.daider kirjoitti: miten olisi esim seuraavat statit frag kranaatille?
R 6", S 4, Ap 5, Assault 1, causes pinning
Tälleen kukaan ei hyötyisi liian paljon yhden pisteen überpommeista, jotka tekisivät IG:stä ja Eldareista muusia...
Tai itse asiassa sallisin vain joko "Pinning ja ei saa chargata" tai "ei Pinning ja saa chargata, menetettäen I10 boonus coveriin chargattaessa" (koska heitit sen kranun pois liian aikaisin, stupid!).