"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

IG:n tankkien maalaamisesta...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
HemmiEinari

IG:n tankkien maalaamisesta...

Viesti Kirjoittaja HemmiEinari »

Aloitin IG:n väsäämisen, tossa jokunen aika sitten. Rupesin miettimään tankkien väritystä, heräsi idean poikanen.

Jos maalaisi tankit esim. Revellin pienoismalli maaleilla. Mielestäni ne voisi toimia, koska niissä on hyvä metallinen sävy.

Onko ihan tuhoon tuomittu idea?
Viimeksi muokannut HemmiEinari, To 07.10.2004 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valitan kirotusvirhe, minulla olla paha häiriö muistissa.
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Kyllähän se toimisi... Ainoa ongelma on, että revellin maalit eivät ole vesiliukoisia.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
HemmiEinari

Se on totta. Niitä kyllä pitäisi jollakin saada ohennettua. Mikähän siihen toimisi?
Markkola

Viesti Kirjoittaja Markkola »

Muistaakseni parhaiten emaalimaalit( mitä revellin maalit ovat) liukenevat tärpättiin.
USA upotti Estonian, aiheutti Kekkosen kaljun, järjesti jäävuoren Titanicin eteen, tappoi dinosaurukset ja aiheutti myös alkuräjähdyksen.
Monni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monni »

mikä tahansa liuotin, joka on tarkoitettu öljypohjaisten maalien ohentamiseen. Tärpätti käy hyvin, mutta itse käyttäisin mielelläni pensselimaalauksen yhteydessä ihan tavan ohenninta, eli siis ihan "thinner" kamaa, pitäis saada samasta paikasta mistä maalitkin. Revel taas on skeida merkki, ainakin jos lyöt maalin ruiskun läpi. Revelin maalit kun ovat lähes järjestäen suurrakeista huonolaatuista mömmöä jonka takia suosittelen Humbrollin tuotteita. Käsin maalatessa ei suurta eroa synny, mutta tarpeeksi ohennettaessa sekin voi eteen tulla.
Niin tosiaan thinneriä siksi että se ei ole ihan niin vahvaa kuin vaikka mineraalitärpätti (jota kyllä itse käytän hintalappu-syistä) eikä vaurioita pohjalla olevaa maalikerrosta yhtä helposti.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Snowtrooper

Viesti Kirjoittaja Snowtrooper »

Toisaalta taas Tamiyan maalit ovat vesiliukoisia, ja niistäkin löytyy ärhäköitä militariasävyjä. Ei tarvitse huseerata ohentimien kanssa, ja ainakin minusta ne ovat toimineet ihan OK.
Hodarimies

Viesti Kirjoittaja Hodarimies »

Snowtrooper kirjoitti:vesiliukoisia
Ovatko? minä kun luulin että ne ovat vesiOHENTEISIA.
toiseksi on myös vallejon model colorit, mutta en tiedä onko näissä "metallilta" näytttävää maalia.

Ja revellistä sen verran että kaveri käytti revellin maalia, ja maalipurkin kansi irtosi ja hänen hupparinsa ja housunsa täytyi pestä tärpätillä.
Pitkäs tauon jälkeen jälleen sotussa spämmimäs :P
raven

Viesti Kirjoittaja raven »

Voisihan tuo toimiakin... Itsekin olen harkinnut samaa kun noita maalejakin lojuu jossain kaapin perällä ukon jäljiltä. Tarviikos nuihin jotain valmistelua tyyliin pohjamaali tms. kun en ole tuollaisten maalien ihmeelliseen maailmaan vielä niin hyvin tutustunut... OT: Otsikossa on muuten typo.
HemmiEinari

Niin muuten on, hienoa minä. Pahoittelen ja syytän lukihäiriötä.
Monni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Monni »

Joo kyllä Tamyankin värit ovat oikein toimivia, ja on varmasti muitakin merkkejä jotka hyvin toimivat, mutta itselläni on lähinnä kokemusta Humbrollin/Revelin maaleista. Ja kyllä, pohjamaalaaminen on tosi hyvä idis.
- Juha "Monni" Jokinen
www.achtungpainter.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”