"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armeijalista jota vastaan et haluaisi pelata?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Blacklion

Armeijalista jota vastaan et haluaisi pelata?

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

Tälläinen topic on saattanut olla täällä aiemminkin, mutta kysynpä vain, mikä on mielestäsi kaikkein ärsyttävin unit/taktiikka/armeija?
Modasin tätä vähän, kun ihmiset hieman eksyivät aiemmalla otsikolla asian ohi :D
Viimeksi muokannut Blacklion, Pe 08.10.2004 08:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Olosuhteista riippuvaista. Kai mitä vaan vastaan pelaa kerran tai parikin.

EDIT: Fiksua muuttaa aihe toiseksi kesken alkaneen keskustelun. Kannattaa laittaa muutosilmoitus sulkuihin otsikon perään, tyyliin: Blaa blaa (Oli: Blöö Blöö).

-E-
Viimeksi muokannut Black scars, Pe 08.10.2004 09:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*Hu*
Blacklion

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

Muokkasin otsikkoa ja kysymystä hieman :P

(ei kuulu asiaan) Urkukostajat-Takana Vuorten Kaukaisten
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Ylelisesti mun mielestä listat jotka luottavat yhteen tai kahteen kikkaan ovat tylsiä pelata ja niitä vastaan on tylsä pelata. Eli siis tyyliin puhas shoota tai heavy magic ilman mitään kommervenkkejä.
Monipuolisuus on se homman nimi, kaikilla armeijoillahan on mahdollista tehdä monipuoliset listat jos vähän tinkii pelitehosta.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
minisaarnaaja

Viesti Kirjoittaja minisaarnaaja »

Kaikkea vastaan voi tosiaan pelata kerran tai pari, mutta jos saan itse valita (ja saanhan minä, hupipeleissä ainakin) niin en pelaa mielelläni sellaisia listoja vastaan joissa tehokkuuden on ymmärretty tarkoittavan lähinnä tiettyjen elementtien maksimointia. Tähän kuuluvat erityisesti:
- liikaa magiaa (yli kymmenen power-noppaa alkaa jo häiritsemään pelin tasapainoa, paitsi jos molemmilla on suunnilleen yhtä paljon)
- liikaa toistoa (yleensä enemmän kuin kaksi kappaletta samaa yksikköä/modelia, eli esimerkiksi neljä bolttista/vaunua tai lista täynnä ratsuväkeä/ampujia/über-mättäjiä ja hirviöitä/täytä tähän lisää oman maun mukaan)
- liikaa ennustettavuutta (käytetään vain niitä elementtejä joiden tiedetään olevan mahdollisimman tehokkaita)

Mitä tästä voi päätellä? Että olen army compositionin kannattaja? Kyllä, tietyssä mielessä. Valitettavasti GW:llä ei ole selkärankaa puuttua min-maksingiin sääntöjen tasolla, joten he tekevät sitä ainoastaan White Dwarfin sivuilla yleisenä pseudoeettisenä piilovaikuttamisena tyyliin "listoissa ei ole ikinä enempää kuin kaksi velhoa". Tällöin jää pelaajien tehtäväksi pitää peli tasapainoisena ja mielenkiintoisena - tehtävä joka ei ole kovin helppo varsinkaan kilpailullisessa ympäristössä.
Turretti

Viesti Kirjoittaja Turretti »

itselläni ei tekisi mieli pelata skavenien magia-shooty hordea vastaan. Menisi varmaan nopeasti peli-into.
"Monet ihmiset tuhlaavat rahoja, joita eivät ole ansainneet, tavaroihin, joita eivät halua, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin joista eivät pidä."
Sword of teclis

Viesti Kirjoittaja Sword of teclis »

Itse en erityisemmin tykkää pelata kääpiöiden "kukkulataktiikkaa" vastaan eli...
Pistetään kukkulalle kivääri- ja jousimihiehiä ja sotakoneita ja sitten eteen vaan niin paljon massaa
että siitä ei mennä millään läpi. Ainoa millä tota vastaan pärjää on että pääsee tarpeeksi nopeasti
close compattiin tai magialla tai sitten usealla lentävällä yksiköllä
Ruutanalaiset on hulluja!
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Kai sitä yhden pelin voisi pelata kaiken näköisiä listoja vastaan, jos vastustaja välttämättä haluaa testata uusia juustomakuja, mutta toisesta pelistä en enää mene sanomaan mitään.
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Itse en erityisemmin tykkää pelata kääpiöiden "kukkulataktiikkaa" vastaan eli...
Ah, tosiaan unohdin tuon. Riippuu vähän siitä minne linnake tehdään, jos kulmaan, niin mieluummin jätäisin pelin väliin. Toisaalta deployment alueen keskivaiheilla olevalle kukkulalle köpöjen kai kuuluukin linnoittautua. Ei tehokas taktiikka ole sinällään peliä tylsistyttävä elementti, mutta pelikentän muodon väärinkäyttämisen yhdistän klippaamista vastaavaksi toimenpiteeksi. Ei kai se pelimaailma yht´äkkiä sentään lopu, ellei pelata erikoisskenaariota jossa köpöt puolustaa kanjonin suuaukkoa tms. Mielestäni mielyttävässä pelissä tapahtumien painopiste on kentän keskivaiheilla kahden armeijan välissä, ei kulmaan sulloutumisessa.

-E-
*Hu*
Buhani

Viesti Kirjoittaja Buhani »

Kyllä sitä nyt mitä listaa tahansa vastaan pelin pari aina pelaa, mutta skaven-armeijat, joissa on väh. 5 ratling gunia ja väh. 20 jezzailia ja grey seer ja 3 engineeriä 2000 pisteessä, ovat minusta jotenkin ärsyttäviä.
nynnyt ei tohdi humpata!

;)
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

150 wood elf archeria 5 arherin ryhmissä, pari lentävää ötökkää estämässä marssimista ja scoutteja tappamassa sotakoneita. sitten ne neljä maagia ja parhaassa tapauksessa yksi yksikkö jolla tullaan lähitaisteluun jonkun todella heikon vihollisyksikön kanssa. Ei varmaan tarvitse perusteluja miksi pelistä tuskin tulee mielenkiintoista.
Viimeksi eilen kuitenkin pelasin vaihteeksi hauskaa we listaa vastaan ja kyllä metsähaltioista saa reilujakin listoja (joihin harmillisen harvoin törmää).
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Kaikkea vastaan voi pelata sen kerran.
Toinen kerta onkin sitten toinen juttu.
Skavenien magia-shooty-horde, vamppien summonkammotus ja kääpien "hei me ollaan täällä kukkulalla ja ammutaan sut paskaksi"-taktiikka kuuluvat silti inhotuslistallani sijalle 1.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Luna

Viesti Kirjoittaja Luna »

myös empiren handgunner horde+hirvittävä tykistö on asia jota vastaan en tykkää yhtään pelata.. ja steamtankki luonnollisesti juustoimpana mukana.
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Luna kirjoitti:myös empiren handgunner horde+hirvittävä tykistö on asia jota vastaan en tykkää yhtään pelata.. ja steamtankki luonnollisesti juustoimpana mukana.
Ja tämä tälläinen on vielä kaiken lisäksi aivan mielettömän TYLSÄ tylsä pelatakin.

Toinen mikä on mitä minä inhoan on se kun kaksi lähes tismalleen samanlaista armeijaa tulee toisiaan vastaa. (Varsinkin jos on vielä samasta rodusta kyse.)

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
Warma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warma »

yrska kirjoitti: Toinen mikä on mitä minä inhoan on se kun kaksi lähes tismalleen samanlaista armeijaa tulee toisiaan vastaa. (Varsinkin jos on vielä samasta rodusta kyse.)
Sehän on hauskaa. Kumpikaan ei ainakaan voi valittaa "juustoisuudesta" ja pelistäkin pitäisi tulla tasaväkinen.

<OT>Turnaus jossa kaikilla olisi tismalleen sama armeija voisi olla mielenkiintoinen...</OT>
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Poikkeuksena edelliseen viestiini tässä ketjussa: Minä en koskaan pelaa toisia High Elfejä vastaan. En sitten niin ihan ikinä. Se olisi täysin tyylitöntä. Sanomattakin lienee selvää, ettei minua juuri turnauksissa ole näkynyt. ;)
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Luna

Viesti Kirjoittaja Luna »

anemi kirjoitti:Poikkeuksena edelliseen viestiini tässä ketjussa: Minä en koskaan pelaa toisia High Elfejä vastaan. En sitten niin ihan ikinä. Se olisi täysin tyylitöntä. Sanomattakin lienee selvää, ettei minua juuri turnauksissa ole näkynyt. ;)
Itsekkin olen vain kerran pelannut helffejä vastaan, mutta eri armeijalla nähdäkseni helffien heikkoudet jotta pystyisin vaikuttamaan näihin itse niillä pelatessani ;)

Osaan kuvitella sama_armeija_vastaan_sama_armeija matsit hyyyviiin tympäisevinä.. varsinkin kaksi dwarf armeijaa vastakkain :D se joka saa tuhottua toisen sotakoneet ekana on hyvin vahva voittaja suosikki :D
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Myös Summonhorde VS. Summonhorde- peli voi olla paikoitellen puuduttavaa.
Combatit kestävät käytännössä ikuisuuden, kun joka toinen vuoro porukkaa kuolee se muutama; seuraavalla vuorolla niitä onkin jo 10 lisää. Necromancerit pitäisi saada nopeasti hengiltä, minkä jälkeen lopputulos onkin jo varma. Ei viihdyttävä peli minun kirjoissani.
hawkeye

Viesti Kirjoittaja hawkeye »

Minä en pidä summon hordeista... Tämä nyt on vain minun mielipiteeni ja siihen saattaa vaikuttaa se että häviän aina
niin... tänäänkin...
Mister

Viesti Kirjoittaja Mister »

empiren shooty listaa vastaa, tämä on tullut vastaan kerran enkä halua ikinä tätä vastaa uudestaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”