Seuraava armeja Örkkien jälkeen?
Seuraava armeja Örkkien jälkeen?
Äsken olin vielä ihan innoissani örkeistä, mutta innoitus laantui, kun kuulin esim. siitä että niiden aselistassa on jotain häikkää. En tiedä mitä joukkuetta pitäisi alkaa nyt siis keräämään. Örkit on vielä listalla, mutta ei kärkipäässä. Mitä joukkuetta kannattaisi rupeamaan kerätä ja miksi?
ModEdit: Muokkasin vähän toppiccisi. Pelkästään "Hmmm..." topiccina ei kerro paljon sisällöstä, vai mitä!?
-Samsson
ModEdit: Muokkasin vähän toppiccisi. Pelkästään "Hmmm..." topiccina ei kerro paljon sisällöstä, vai mitä!?
-Samsson
Ei siinä aselistassa mitään ongelmaa ole, sen voi ladata vaikka täältä:
http://us.games-workshop.com/games/40k/ ... q_v4-0.pdf
http://us.games-workshop.com/games/40k/ ... q_v4-0.pdf
Millaisella armeejalla haluat pelaa?Esim lähis tai ampuva.
http://www.xd.fi -viisaitten miesten virallinen kohtauspaikka-
Re: hmmm...
Netti on täynnä tietoa. Aloita GW:n sivuilta, ja katsele läpi eri puolia. Sitten kannattaa lukea sotavasaraa, hakea muualta netistä tietoa, ja lukea sääntökirjan rotukuvaukset sekä katsoa kuvat. (ja jos ei sääntökirjaa ole, hanki, lainaa, lue kaupassa tms.)Big Shoota kirjoitti:Äsken olin vielä ihan innoissani örkeistä, mutta innoitus laantui, kun kuulin esim. siitä että niiden aselistassa on jotain häikkää. En tiedä mitä joukkuetta pitäisi alkaa nyt siis keräämään. Örkit on vielä listalla, mutta ei kärkipäässä. Mitä joukkuetta kannattaisi rupeamaan kerätä ja miksi?
Muista lukiessasi olla objektiivinen, sillä yleensä kuvaukset roduista on liioiteltu joko myynninedistämiseksi (GW) tai oman mielipiteen takia. (Sotu ja muut netin foorumit)
Tämän jälkeen pitäisi olla pikkasen hajua siitä mitä itse haluaa tehdä. Ja tämähän se on tämän harrastuksen tärkein puoli:
Että teet mitä haluat, et mitä muut haluavat.
Sitä mitä itse haluaa, ja niistä syistä joita itsellä on.Big Shoota kirjoitti:Mitä joukkuetta kannattaisi rupeamaan kerätä ja miksi?
”ceterum censeo delendas esse Legiones Astartes”
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
"Veni, vidi, aleam ieci" - Thrawnille kiitokset latinan avusta
- figunarkki
Itse ainakin kun olen alkanut keräämään uutta armeijaa, olen katsonut armeijan jota jaksan/tykkään maalata. Pelillisesti kaikki armeijat ovat loppujen lopuksi aika tasapuolisia. Mariineja pidetään ylivoimaisina, mutta pidemmän päälle se ei ainakaan omasta mielestäni ole kovin tehokas armeija.
Eli katso vaikkapa GWn sivuilta mikä armeija NÄYTTÄÄ kiinnostavimmalta. Koska se on pidemmän päälle kumminkin mukavin ratkaisu.
Eli katso vaikkapa GWn sivuilta mikä armeija NÄYTTÄÄ kiinnostavimmalta. Koska se on pidemmän päälle kumminkin mukavin ratkaisu.
-
Stenvall
No jaa...figunarkki kirjoitti:Mariineja pidetään ylivoimaisina, mutta pidemmän päälle se ei ainakaan omasta mielestäni ole kovin tehokas armeija.
Itse kerään IG:tä, siinä on asennetta, jota ei marineista löydy. GW:n politiikka on liikaa marineita suosivaa. 40k on lähinnä peli jossa mariinit taistelevat mariineita vastaan. Muut armeijat ovatkin sitten lisähöysteenä. Se on 40k:n huonoin puoli. Kun puolet armeijoista on mariineja ei tule vaihteluakaan niin paljon. Valitse armeija, jonka figuista pidät, älä kuitenkaan mielellään mariineja, niitä on jo liikaa.
Eli kaikista muista armeijoista saa pitää paitsi marineista?Chosen kirjoitti:Valitse armeija, jonka figuista pidät, älä kuitenkaan mielellään mariineja, niitä on jo liikaa.
Entäs jos satttuu pitämään marineista?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Brightstar
Silloin aloitat pelaamaan Grey KnighteillaDeetwo kirjoitti:Eli kaikista muista armeijoista saa pitää paitsi marineista?Chosen kirjoitti:Valitse armeija, jonka figuista pidät, älä kuitenkaan mielellään mariineja, niitä on jo liikaa.
GW:n kotisivut ovat kuin diablo: joka kerta kuin aloitat uuden seikkailun niin sinulle on luotu uusi sattumanvaraisesti tehty labyrintti missä vielä suurinosa poluista ei edes johda mihinkään...
-
Stenvall
Nimenomaan. Kyllähän tietysti saat valita armeijan minkä haluat. Vitsi vitsinä.Brightstar kirjoitti:Silloin aloitat pelaamaan Grey KnighteillaDeetwo kirjoitti:Eli kaikista muista armeijoista saa pitää paitsi marineista?Chosen kirjoitti:Valitse armeija, jonka figuista pidät, älä kuitenkaan mielellään mariineja, niitä on jo liikaa.
Tuo marinotulva on tullut jo liiankin tutuksi, itse pelaan IG:lla ja suurin osa pelaamistani peleista on ollut mariineja vastaan, kaaoksella tai ilman. Mariinithan ovat kuitenkin varmaan se helpoin aloitusarmeija joka ei vaada ihan samanlaista taktikointia kuten esim. Deldarit.
"Istun kivellä ja nauran makeasti, veihän naapurinkin viljan halla."
Tämä taas on täysin teidän mielipide, eli jos Big Shootan mielestä mariinit ovat überkhuuleja (ja nehän ovat überkhuuleja) ja hän päättää tehdä semmoisen joukon niin sitten hän tekee
. Mielestäni kyllä mariineita on aika paljon, ja suurin osa tahtoo olla tylsiä 96:a ja muita näitä perusmaisia piirteitä mitä nähdään turneissa.
- Kynä-ääliö
-
Stenvall
Sehän on selvää, että jokaisella armeijalla voi voittaa ja voittaakin. Sen sijaan samalla viivalla ne eivät ole tehossa. 40k:n puolella ilmeisesti pelitestaus on jäänyt vähemmälle ja sen sijaan yritetään saada mahdollisimman paljon erilaisia armeijalistoja ja muuta erikoissälää, joita sitten vähemmän pelitestataan. Tai sitten GW ei yksinkertaisesti halua tehdä 40k:sta mahdollisimman tasapainoista, vaan luottaa siihen, että kaikki käyttävät mariineja, varmistavat sen vielä mainostamalla niitä enemmän ja tekemällä niistä selkeästi tehokkaampia useimpiin muihin armeijoihin verrattuna. On tietenkin myös selvää, että geneettisesti parannetut super-ihmiset kuulostavat useimmista paljon siistimmäältä kuin perusihmiset, joita on paljon tai vaikka jotkut pitkälettiset eldarit jne. Kaikista se ei tietenkään ole näin, kuten minusta.
Miksi siis valita muuta armeijaa kuin mariineja? Syitä voivat olla figut, fluffi ja ei ne marinetkaan voittamattomia ole!
Miksi siis valita muuta armeijaa kuin mariineja? Syitä voivat olla figut, fluffi ja ei ne marinetkaan voittamattomia ole!
No eivätpä ne perusmariinit mitään voittamattomia kyllä ole, ainakin vanha mariini codex (jokos se uusi ilmestyi?) edustaa varmastikin parhaiten tasapainotettua osaa 40k:sta. Jotkut armeijat vain sitten eivät ole ihan niin hyvin tasapainossa, esim. kaaoksen listan saa kyllä rikottua, Black Templarit saavat melkoisia etuja ilman mitään kovin suuria miinuksia, jne. Eli turha perus marineita on ylikoviksi sanoa, joskin mariinivariantteja nuo yllä mainitsemani "rikkonaisemmat" listat toki ovat.
Mutta kyllä niitä ilkeitä listoja saa lähes kaikista armeijoista, ei se pelkkien mariinien mahdollisuus ole. Esim. sopivasti viritetty Kult of Speed on melkoinen painajainen lähes mille tahansa armeijalle.
Ja kyllähän noita IG armeijoitakin on muovicadiaanien ilmestymisen jälkeen alkanut ilmestyä ihan kohtuu paljon, joskin toki mariinit (piikeillä ja ilman) ovat varmasti aika selvä enemmistö.
Mutta kyllä niitä ilkeitä listoja saa lähes kaikista armeijoista, ei se pelkkien mariinien mahdollisuus ole. Esim. sopivasti viritetty Kult of Speed on melkoinen painajainen lähes mille tahansa armeijalle.
Ja kyllähän noita IG armeijoitakin on muovicadiaanien ilmestymisen jälkeen alkanut ilmestyä ihan kohtuu paljon, joskin toki mariinit (piikeillä ja ilman) ovat varmasti aika selvä enemmistö.
-
Stenvall
Ja se on hieno asia. Fluffillisestihan IG:tä pitäisi olla eniten ihmisten keisarikunnan joukoista. Se ihmetyttää, miten mariinit saavat huomattavasti halvemmalla tacticaaleihinsa raskaat aseet, kun ovat vielä lähes samat kuin IG:llä. Ennen oli hyötyä oikeastikin guardmaneista, kun oli screeni mahdollinen. Kyllähän niillä hieman tuhoa saa aikaan, enemmän jos ottaa täydet special- ja hevy-aseet.Teräratas kirjoitti:Ja kyllähän noita IG armeijoitakin on muovicadiaanien ilmestymisen jälkeen alkanut ilmestyä ihan kohtuu paljon, joskin toki mariinit (piikeillä ja ilman) ovat varmasti aika selvä enemmistö.
Tietämykseni mukaan myös perusjalkaörkit eivät ole kovin kilpailukykyinen vaihtoehto armeijaksi. Kultti on sitten eri asia.
- The Captain
- Valvoja
Ovat ne, niillä vain pitää osata pelata. Ainakin viime 'Conissa eldareitani vietiin kuin pässiä hihnassa, örkkipelaaja sijoittui vieläpä ihan kärkeen.Chosen kirjoitti: Tietämykseni mukaan myös perusjalkaörkit eivät ole kovin kilpailukykyinen vaihtoehto armeijaksi. Kultti on sitten eri asia.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.