Puolhaltia-armeija

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
pentti

Puolhaltia-armeija

Viesti Kirjoittaja pentti »

Oli tuolla FB:n historiikkiosastolla näistä puolhaltioista keskutelua, niin sain kiksit tehdä niistä armeijaa.. Tai lähinnä modeleita. Kannattaisi varmaan aloittaa welffeistä, ne kun ovat maanläheisemmän näköisiä kuin helfit ja delfit. Ja kun puolhaltiaa uskoisi ihmisten luona asuvan, niin mikäs parempi paikka kuin bretonnian tai ja lorenin lähellä.
Sitä näkemystä vaan.. Millaiseksi kuvittelisimmekaan ne? Eli pitäisikö käyttää haltia- vai ihmispäitä? Minkähänlaisia aseita niille pistäisi.. Toivottavasti eivät sentään GW:ssä keksi tehdä niistä armeijaa, olisi liikaa tätä haltiakansaa.
Minkähänlaisia otuksia niille pistäisi? Ei ne ihan welffejä ole, eli ei puumiehiä tai dryadeja. Jotakin manticoreja ja jappervokkeja, kuten empiressä ja bretonniassa päin asunee. Ja mistä ne tekee..
You (yes, you!) decide.
Moukku

Viesti Kirjoittaja Moukku »

Päiksi voisi laittaa ihan ihmisen päitä. Jos katsot vaikka Lord of the Rings elokuvan, niin siinähän Aragorn on ihan ihmisen näköinen vaikka onkin puolhaltia. Varusteet saisi olla hieman elegantimpeja kuin ihmisten käyttämät. Aseista en osaa sanoa, mutta eikös ne muutenkin ole aika samanlaisia eri rotujen aseet?
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Calengon kirjoitti:Päiksi voisi laittaa ihan ihmisen päitä. Jos katsot vaikka Lord of the Rings elokuvan, niin siinähän Aragorn on ihan ihmisen näköinen vaikka onkin puolhaltia. Varusteet saisi olla hieman elegantimpeja kuin ihmisten käyttämät. Aseista en osaa sanoa, mutta eikös ne muutenkin ole aika samanlaisia eri rotujen aseet?

Hyvät naurut sai ainakin kommentistasi, Aragorn on Dunedain, ei puolihaltia. Esim. Elrond on puolhaltia.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
leguriand

Viesti Kirjoittaja leguriand »

Argonath kirjoitti:
Calengon kirjoitti:Päiksi voisi laittaa ihan ihmisen päitä. Jos katsot vaikka Lord of the Rings elokuvan, niin siinähän Aragorn on ihan ihmisen näköinen vaikka onkin puolhaltia. Varusteet saisi olla hieman elegantimpeja kuin ihmisten käyttämät. Aseista en osaa sanoa, mutta eikös ne muutenkin ole aika samanlaisia eri rotujen aseet?

Hyvät naurut sai ainakin kommentistasi, Aragorn on Dunedain, ei puolihaltia. Esim. Elrond on puolhaltia.
jos haltialajittelu hattulinjalle lähdetään niin voin kertoa että:
legolas on salohaltia ja celeborn on noldo ja koska noldot eivät avioidu muiden kuin noldojen kanssa täten caladriel on myöskin noldo ja koska caladriel on arakornin isoisoisoiso... mummi niin arakornikin on yksi miljoonas osa noldo... ja miksi arakorni on ei olekkaan täysi noldo johtuu siitä että haltiat lähtevät pois ja loppujen on pakko avioitua ihmistenkin kanssa ja lähempänä sormusten sotaa tämä alkaa olla yleistä.

mutta kuiten kin armyyn sopisi hienosti helffien vähemmän panssaroidut konit ja griffonit sekä war hawkit mutta ei ylhäiset jättikotkat ehkä rareiksi. boltteri voisi olla ja ehkä tykki(semmonen pieni) ja sit, ehkä kärrykin vielä.

voisit jos näppärä olet niin tehdä jonkunlaisen hevoskotkan
Moukku

Viesti Kirjoittaja Moukku »

Argonath kirjoitti:Hyvät naurut sai ainakin kommentistasi, Aragorn on Dunedain, ei puolihaltia. Esim. Elrond on puolhaltia.
Kyllä se vain on puolhaltia. Ehkä kannattaisi lukea kirja ennen kuin kommentoi. ;)
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
mae

Viesti Kirjoittaja mae »

Mutta jos arakorni on yksi miljoonasosanoldo, hän ei ole puolhaltiaa nähnytkään.

Haltian päät saisit niille laittaa, mutta ihmisen vartalon. (ne on tukevampia kuin haltiat, suipot korvat löytyy, mutta saattaa kasvaa partaakin.)
Haukat on vähän niin ja näin, sillä puolhaltiat eivät ole niin maanläheisiä kuin haltiat, eivätkä niin kovia eläinten kesyttäjiä, mutta ehkä niitä voisi rareksi ja 0-1 choiceksi laittaa... kait...
Itse laittaisin ennemmin hevosmiehiä.
Tykkiajatuksesta en pidä ollenkaan, ei ne niin teknologistuneita sentään ole. Joku boltteri (ei repeater) tai jotain katapulttia ehkä...
pentti

Kiitosta vain, mehukkaita ehdotuksia. En itsekään oikein ole tykkien kannalla.. kun ajattelin, että ne olisivat vähän metsäisempiä. Tosiaan, voisin pistää haltiain päihin vähän partaa Vihreästä Ryönästä, ja ottaa niitä vanhoja kunnon haukkoja.. Harmi vaan, ettei uusia welffejä ole tullut, niitä metallisia on hankalampaa silpoa. Ja ne muovisethan on aika karmivia..
Mutta mitä ehdottaisitte möröiksi? Kai niillä jotakin voisi olla. Dryadeista ehkä saisi jotakin värkättyä; ja jos ne metsässä asuu, kai niillä olisi aika paljon mahdollisuuksia. Susista en kuitenkaan oikein tykkää; liian camp ajatus. Ja näillehän voisi keksiä aikamoisia juttuja, kun sitä armeijaa ajattelen lähinnä konverttausta varten, en peliä. Ehkä, jos keksin joskus sopivat säännöt niille, ja pelikaverit hyväksyy..
Olisikohan joku sotavaunu kiva? Sen voisi tehdä beastieiden vaunusta, se kun on aika metsäinen. Ja hevosia kehiin vain, ne sopivat näille miehille.

EDIT: Ja sillähän ei oikeastaan ole nyt väliä onko Arska puolihaltia vai ei, ;) sillä teen niistä kuitenkin sellaisia partahaltioita ihmisen vartalolla.
You (yes, you!) decide.
mae

Viesti Kirjoittaja mae »

Puolhaltiat eivät myöskään ole mielestäni metsäisiä, vaan asuvat samalla lailla kuin ihmiset, mutta omaksuvat mietiskelyn ja tällaisen taidon.
Onhan ne erämiehiä, mutta ei ne metässä asu eikä ole mettäläisiä. ;)
Itseasiassa keksin juuri, että elä laita niitä sotakotkia sinne unitiksi, koska vain harvat puolhaltiat ovat niin taitavia kesyttämään elikoita. Laita joku todella iso sotakotka sinne ja VAIN herojen ja lordien käyttöön.
Vaunut käy hyvin, mutta ei todellakaan mitään petomiesten vaunua, koska se on aivan liian karkeatekoinen puolhaltioiden tekemäksi. Nehän ovat jo puoliksi haltioita, joten kätevämpiä käsistään kuin ihmiset, ja jopa ihmiset ovat kätevämpiä kuin beastit.
Jotain samoojia olisi sinne vähän pakko laittaa, ne sopivat sinne kuin nyrkki silmään.
Muista tämä, puolhaltiat ovat sivistyneitä, mutta pitävät luonnosta silti.
Yritän keksiä jotain mörmöjä tässä illan mittaan, kun nyt on pää vähän tyhjä...
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Jos nyt aletaan tästä keskimaan puolhaltiat-jutusta valittamaan, niin sekä Ara että Elrond olivat puolhaltioita. Keskimaahan syntynyt puolhaltia saa ymmärtääkseni päättää, tuleeko hänestä haltian vai ihmisen kaltainen. Ihmisen elämän valinneista tulee sellaisia kuin Aragorn, eli muuten kuin ihmisiä, mutta pitkäikäisempiä. Haltian elämän valinneista taas tulee melkein kuin haltioita, en tiedä mitä eroa niillä on tavallisiin tonttuihin. Näin minä olen käsittänyt.
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
elfmaster
Viesti:

Viesti Kirjoittaja elfmaster »

Paaljon skirmish yksiköitä samoin ratsuväkeä

muuta en osaa sanoa
Dean Andersson

Viesti Kirjoittaja Dean Andersson »

Calengon kirjoitti:
Argonath kirjoitti:Hyvät naurut sai ainakin kommentistasi, Aragorn on Dunedain, ei puolihaltia. Esim. Elrond on puolhaltia.
Kyllä se vain on puolhaltia. Ehkä kannattaisi lukea kirja ennen kuin kommentoi. ;)
Ihan vain off topic: Aragorn ei ollut puolihaltia, katsoppa vaikka Silmarillionin s.384 sukupuuta. Eli Elrond oli puolihaltia, hän valitsi haltian tien, hänen veljensä Elros taas kuolevaisen. Aragorn polveutuu taas Elrosista. Kannattaisi siis lukea kirja tarkemmin ennen kuin kommentoi ;). Mikäli olet edelleen erimieltä(lue väärässä) jatketaan vaikka tätä yksityisviesteillä.

Mutta asiaan: Ihmispäät olisivat aika hyvät, jos niillä näkyvät korvat niin niitä voinee hieman stuffilla pidentää. Kehona pitäisin ideaalina jotain ihmsen ja haltian välimuotoa. Tiedä häntä. Käytä mielikuvitusta, tee semmoisia millaisiksi itse ne kuvittelet?
Argonath

Calengon kirjoitti:

Oi kuinka söpöä, luulet että olen väärässä,* ojentaa tuttipullon*. Katsos ehdotan että luet kirjan, Aragorn on suurihminen eli Dunedain ja yleensä heitä kutsutaan pelkiksi ihmisiksi. Tässä Aragornin sukupuu. http://www.tuckborough.net/aragorn.html#Genealogy
Dunedainilla on virtaa suonissaan haltiaverta hiukan koska Numenorin ensimmäinen kuningas oli Elros, elrondin veli puolhaltioita kumpikin.

Arwen, Aragornin vaimo oli puolhaltia koska tämä oli Elrondin tytär

Tässä muutamia linkkejä jotka luultavasta valoittavat asiaa enemmän koska ei näemmä osaa kirjaa lukea.

http://www.lordotrings.com/tour/aragorn.asp

http://www.arwenandaragorn.com/profiles.html
http://www.glyphweb.com/arda/default.ht ... earth.html
http://www.lord-of-the-rings.org/books/aragorn.html

http://www.info.uta.fi/kurssit/a9/tolki ... l#henkilot
http://groups.msn.com/Nenya/aragorn1.msnw
http://fan.theonering.net/middleearthtours/aragorn.html
Argonath

Aun'shi kirjoitti:Jos nyt aletaan tästä keskimaan puolhaltiat-jutusta valittamaan, niin sekä Ara että Elrond olivat puolhaltioita. Keskimaahan syntynyt puolhaltia saa ymmärtääkseni päättää, tuleeko hänestä haltian vai ihmisen kaltainen. Ihmisen elämän valinneista tulee sellaisia kuin Aragorn, eli muuten kuin ihmisiä, mutta pitkäikäisempiä. Haltian elämän valinneista taas tulee melkein kuin haltioita, en tiedä mitä eroa niillä on tavallisiin tonttuihin. Näin minä olen käsittänyt.
Aragorn ei ole puolhaltia vaan on Dunadan. Lue sinäkin kirja.

Anteeksi jos viestini ovat hieman tylyjä mutta Tolkien teokset ovat todella lähellä sydäntä ja olen lukenut Sormusten herran, Silmarillionin, Hobitin ja Keskeneräisten tarujen kirjan 10 vuoden aikana jokaisen 10 kertaa + muita esseitä ja kirjoituksia.
Ja olen TÄYSIN varma siitä että Aragorn on Dùnedain, sillä minä ja ne jotka ovat lukeneet kirjan tiedämme sen, te muut ette.
Sea~Horde

Viesti Kirjoittaja Sea~Horde »

Calengon kirjoitti:Kyllä se vain on puolhaltia.

Olen 3 kertaa lukenut LOTR:in ja Silmarillionin kerran. Ja olen myöskin täysin varma ,että Aragorn oli dunedain.
Calengon kirjoitti: Ehkä kannattaisi lukea kirja ennen kuin kommentoi. ;)

Todellakin :I

Mutta jottei hyvää topiccia lukotettaisi; asiaan.

Minusta haltiapää ja esim. empire swordsmanin vartalo olisi paras yhdistelmä. Aseiksi jotain tyylikkäämpää kuten executionereiden miekat.
Mae`var kirjoitti:Puolhaltiat eivät myöskään ole mielestäni metsäisiä, vaan asuvat samalla lailla kuin ihmiset, mutta omaksuvat mietiskelyn ja tällaisen taidon.
Onhan ne erämiehiä, mutta ei ne metässä asu eikä ole mettäläisiä.

Todellakin!
Jotenkin en ole ikinä mieltänyt puolihaltioijta puskajusseiksi. Ennemmin itämaisen tyylisiksi.
Vaunuiksi sopisi VC:n Black Coach tosin eri hepoilla.
IMO ei missään nimessä mitään dryadeja tms. metsäkamaa.
Viimeksi muokannut Sea~Horde, La 16.10.2004 21:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
How ironic that the greatest forge of civilization is battle
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Argonath kirjoitti:
Aun'shi kirjoitti:Jos nyt aletaan tästä keskimaan puolhaltiat-jutusta valittamaan, niin sekä Ara että Elrond olivat puolhaltioita. Keskimaahan syntynyt puolhaltia saa ymmärtääkseni päättää, tuleeko hänestä haltian vai ihmisen kaltainen. Ihmisen elämän valinneista tulee sellaisia kuin Aragorn, eli muuten kuin ihmisiä, mutta pitkäikäisempiä. Haltian elämän valinneista taas tulee melkein kuin haltioita, en tiedä mitä eroa niillä on tavallisiin tonttuihin. Näin minä olen käsittänyt.
Aragorn ei ole puolhaltia vaan on Dunadan. Lue sinäkin kirja.

Anteeksi jos viestini ovat hieman tylyjä mutta Tolkien teokset ovat todella lähellä sydäntä ja olen lukenut Sormusten herran, Silmarillionin, Hobitin ja Keskeneräisten tarujen kirjan 10 vuoden aikana jokaisen 10 kertaa + muita esseitä ja kirjoituksia.
Ja olen TÄYSIN varma siitä että Aragorn on Dùnedain, sillä minä ja ne jotka ovat lukeneet kirjan tiedämme sen, te muut ette.
Olen lukenut kirjan. ;)

Hyvä on, myönnetään, että olin väärässä. Ara ei siis ole PUOLhaltia, mutta haltiaa hänessä on. Siksi hän eli niin pitkäänkin. Ja olen samaa mieltä siitä, että Aragorn on Dúnadan (onko merkki oikealla kohdalla?), mutta näissähän on haltian verta kuten itsekin sanoit, joten olin MELKEIN oikeassa...

Aun'Edit: Niin, pääsi itse topikki unohtumaan... Minusta haltian pää ja ihmisen vartalo, osalle 'stuffista parrat. Hirviöitä jos pitää olla, niin minä olen gryphonin kannalla, ehkä myös lohari kävisi. Mutta ei treemaneja eikä ainakaan mitään kanuunaa/bolttista.
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Käytä faramirs rangereita archereina(niissä on karismaa), itsekin teen niin.
Frak!
pentti

Ne on varmaan vähän liian pieniä. Mutta miksei bolttista voisi ottaa? Se sopisi mielestäni semmoisten puolimetsämiesten arsenaaliin, mutta ei tykkiä kuitenkaan.. Ja hevosia voisin ottaa Mounted Yeomeneilta, ratsastajia voisin tehdä.. vaikka niistä samoista.
Mutta se sotavaunu on aika ilkeä tehdä. Pitänee ottaa osia useammista vehkeistä ja yhdistellä green stuffilla, kun mikään ei sellaisenaan oikein korrektilta näytä. Ja juu, ihmisen vartalo ja pää, vähän vihreästä ryönästä korvaa jne.
Aseina voisi olla jotakin vähän haltiamaisempaa kuin ihmisten vehkeet, muttei niin mystillistä kuin haltioilla. Jotakin siltä väliltä.. Teen ihmisten aseista ne. Ja panssareina jotakin samanlaista kuin bretonnian lantsareilla tai empiren free companyilla..
Juu lohikäärme on aika hyvä idea; miten olisi wyverni?

EDIT: Ja LOTR -keskustelu alkaa mennä jo vähän OT, mode katsoo meitä pahalla silmällä. Kiitän kuitenkin mielipiteistänne.. ;)
You (yes, you!) decide.
mae

Viesti Kirjoittaja mae »

Minusta pultteria voisi kyllä ottaa mukaan.
Vaunua tosiaan on hankala tehdä, koska kaikilla roduilla on niin ittensä näköset vaunut.
Olisi hyvä jos tekisit ainakin pari yksikköä ratsuväkeä: kevyttä (fast cavalry?) ratsuväkeä ja raskasta kuten jotkut nihtien tapaiset hiipparit, mutta niille sitten kunnon fluffi, sillä mielestäni puhdas ritarillisuus ei näille sovi.
Aseiksi suosittelisin ainakin bastardimiekkoja (kait ne great weoponeiksi voisi laskea), koska ne ovat puolhaltioita ja bastardimiekka on puolentoistakäden miekka tai äpärämiekka.
Pitkämiekka sopisi myös hyvin, miekat ylipäätään, kirveitä tai nuijia en noille laittaisi.
Pitkäjousia.
Hmm... lohikärmes... en jostain syystä oikein pidä ideasta, mutta sinähän sen päätät. Wyverniä ei ainakaan, liian brutaali ja älytön elikko.

En vieläkään ole keksinyt niitä mörmöjä, laitan kyllä heti kun keksin. :D
Argonath

Laita niille aseet rippuen kulttuurissa jossa ne ovat kasvaneet ja käytä myös sen kulttuurin varusteita ja vaatteita, tosin suipot korvat aina. Sillä jos Puolhaltia on elänyt koko elämänsä haltioiden luona, miksi se itse alkaisi sitten tekemään kömpelömpiä aseita ja varusteita yms. Sama juttu jos Puolhaltia on kasvatettu ihmisten luona, ei sillä välttämättä ole tietoa muista aseista ja varusteista kuin niistä mitä se ihmisten luona on käytellyt. Ehkä olisi tarinallisesti ja ehkä muutenkin helpoin tehdä yksi yksikkö puolhaltioita joita käytät sitten ihmis tai haltia armeijoissasi DoW yksiköiden tyyliin. Tuskin niitä puolhaltioita Old Worldissä hirveästi löytyy ja kaikki samasta paikasta että olisivat armeijan perustaneet ja "oikean" fluffin mukaan niitä ei taida yhtään löytyäkkään.
Viimeksi muokannut Argonath, Su 17.10.2004 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mae

Viesti Kirjoittaja mae »

Tottahan tuo Argonathin puhe on.
Puolhaltioita on luultavasti aika harvassa Old Worldissa. Haltiat pitävät puolhaltioita äpärinä, eivätkä hyväksy heitä, ihmisten keskuudessa taas ei luultavasri elä kauheasti, sillä heitä katsottaisiin hieman pahalla silmällä. Poikkeuksia tottakai on, jotkut haltiaheimot saattavat olla niin avosydämisiä, että ottivat myös puolikkaat mukaan, ja ihmisten keskuudessa taas jotkut ovat saattaneet hankkia luottamusta lainkuuliaisina ja mukavina heppuina. Se vika vaan on, että puolikkaita on niin harvassa.
Voit kyllä aivan hyvin (ja mielellään, että näissä olisi jotain ideaa) keksiä esim. sellaisen fluffin, että tavalllaan halveksut ja paheksutut "sekasikiöt" ovat perustaneet jonkun kaupungin, joka saa elantonsa esim. olemalla palkkasotureita tms. Voisit myös vääntää näille omat jumalat, koska puolikkaiden sydämissä saattaa olla katkeruutta sekä ihmisiä ja haltioita sekä heidän jumaliaan kohtaan.
Ei kaiken tarvitse mennä geeween mukaan, että jos old worldiin ei mahdu puolhaltioita, niin sitten niitten pitää olla DoW yksiköitä, oma soveltaminen kunniaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”