"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armeijalista jota vastaan et haluaisi pelata?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

minisaarnaaja kirjoitti:-- mutta edelleen haluaisin kysyä että täytyykö näin olla? Mikäli haluaa pelata turnauksissa, onko ainoa mahdollisuus kiristää hampaat ennakkoon ja pelata mahdollisimman tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti --
Jaa-a. Ensimmäisessä ja toistaiseksi ainoassa itse järjestämässäni turnauksessa jaettiin merkittävät määrät pisteitä "typeristä" eli "tyyli ennen tarkoitusta" -henkisistä valinnoista. Tarkkaa algoritmia ei ollut olemassakaan, mutta squigien ja longbeardien tyyliset vähemmistöryhmät saivat huomattavasti extraa. Toisaalta täydellisistä no-brainereista (kuten jaguaarikalsarit tai Arkhanin kirja) lähti epälukuinen määrä pisteitä. Systeemin etuna on, että speksaamattomuuden vuoksi sitä ei voi rikkoa. Toisaalta pisteiden jako ja oikeudenmukaisuus on yksin jakajan (tässä tapauksessa minun) asiantuntemuksen varassa.

Lisäksi pyrin tunkemaan skenaarioihin merkittävät määrät häröelementtejä. Tässä sietää kuitenkin miettiä useampaan kertaan. "Juokse kentän yli neljässä vuorossa" ei ole tavoitteena kovin reilu, jos paikalla on kääpiöitä. Lisäksi monella armeijalla on omia erikoissääntöjään (TK-magia, WE-metsäefektit jne), jotka pitää ottaa huomioon omia erikoissääntöjä kehitellessä.

Kaikesta huolimatta turnee meni saadun palautteen mukaan hyvin. Armeijoissa oli todella vaihtelua ja vasta turnauspäivänä julkaistut skenaariot pakottivat harrastamaan tiukkaa improvisointia pelityylissä. Parannettavaakin vielä on, mutta tämän testin tulokset olivat mielestäni rohkaisevia.

Tietysti tässäkin tapauksessa hyvät pelaajat pärjäävät ja fiksu taktiikka palkitaan. Uskoisin kuitenkin, että edes jonkinlainen voitontavoittelu on aika olennainen osa sotapelejä. Lähinnä tavoitteena oli, että pelin kulku ja tulos eivät ratkea ennen ensimmäistä nopanheittoa, kuten perusturneissa toisinaan käy.

Kiinnostuneille tiedoksi, että uusia tapahtumia harkitaan kyllä. Yksi potentiaalinen vaihtoehto on myös geneerinen pelipäivä, jossa todellakin vain pelataan, eikä voittajia palkita sen kummemmin. Paikalle saisi tulla juuri niistä syistä, joita Saarnaaja tässä peräänkuulutti. Kaipa Suomeen tätäkin sorttia mahtuisi. Katsotaan.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Largo da Skulkrusha kirjoitti:-> Hra Rae:
Yksikköjen pisteytys on olemassa ei siksi, että pelaajilla olisi melko lailla yhtäläiset mahdollisuudet voittoon, vaan siksi, että peleistä tulisi tasaisen jännittäviä ja mielenkiintoisia.
Herra largo, pisteiden laskemisella tarkoitin victory pointsien laskemista, en armeijan kokoamisessa laskettavia pisteitä. Ja jollet huomannut, oli viestissäni tuossa kohtaa sarkasmikerroin huipussaan, eikä viestini muutenkaan ollut tarkoitettu mitenkään vakavasti otettavaksi..
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Toisaalta, pelissä voi olla mukavat pelaajat, hupiarmeijat yms. mutta silti pelaajien tasoero voi tehdä matsista toiselle haasteettoman ja toiselle tympeää turpaanottoa. Yksipuoliset matsit ovat pelissä kaikkein kuivinta mitä voi olla.

Parasta on, kun pöydällä on pelin lopussa joku about yksi mies hengissä. Tasuri on tietenkin tylsä tulos, mutta matsi on monin verroin tulosta tärkeämpi.
zqmfgb
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Vampire Counts, kaikissa muodoissaan. Mitä ikinä teenkin, minkälainen lista vastaan tuleekin ja oli vastustajan taidot mitä tahansa, takkiin tulee massacrella poikkeuksetta.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Jerkkeri

Viesti Kirjoittaja Jerkkeri »

Tissimato kirjoitti:Mikäs kiipperissä on vikana? Varsinkin kun käytössäsi on skinkkejä jotka kirjaimellisesti puhaltavat sen kumoon.
Mutta sen slaaneshin loren ansiosta skinkit itse lentävät ulos pöydältä. ;)
Life is a bitch and then we die.
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

Da Boss kirjoitti:Kai se on "juusto demonit" hehehee, tiedän että tuosta tulloo joku kertomaan 2368 sanalla miten demonit ei oo juustoo mutta sitten tulee ja päätöksessäni pysyn. Sen mitä olen sanonut sen olen sanonut - keisari nero Oikeastaan minun mielestä ei ole olemassa juuto listoja tai on jos siihen ei oo varautunut, mutta turha on ITKEE turnauksessa kun voit itekkin tehdä ylivoimasen listan. Mutta nuo demonit on vaan että niitä vastaan ei oikein iske pelata´, sorry kaikille demon pelaajille. :)
Haluan myös lisätä että demonit ei siis oikeesti oo mitään "juustoo" niillä on vaikea pelata ja vain harjaantunut pelisilmä voi niillä pisteitä kerätä.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
meKa

Viesti Kirjoittaja meKa »

Ärsyttävin... Silver Helmeillä Chaos Knighteja vastaan(on tullu seki kokeiltua..huonolla menestyksellä kuten varmaa arvasitta)
Eli Chaos Knightit (ku niille ostaa ne kaikki hommat että tulee atackeja lisää yms yms..) on ehottomasti ärsyttävin (mun mielestä yliluonnolisen hyvä)!
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Heavensilla ja bolt throwereilla saa kyllä tapettua vaikka valittuja kaamoksen ritareita. Silver Helmeillä ei kannata haastaa, ei... Huomaahan sen hintaerostakin... :) Voihan niiden kimppuun viedä no-armour save -mikkailijankin, mutta kannattaa laittaa sille hyvä ward save. :D
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
meKa

Taas tulee eteen se, että yleensä mun bolt thorwerit ei saa tapettua ku muutaman jalkamiehen...en kehtaa ees kokeilla Kaaos ritareita vastaan...
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

KaraloS kirjoitti:Taas tulee eteen se, että yleensä mun bolt thorwerit ei saa tapettua ku muutaman jalkamiehen...en kehtaa ees kokeilla Kaaos ritareita vastaan...
Kyllä Bs4 S6 no armoursave- boltti puree ritareihin. Pari Second Sign re-rollia mukaan niin boltterin pitäisi tappaa ritari vuorossa.
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

KaraloS kirjoitti:Taas tulee eteen se, että yleensä mun bolt thorwerit ei saa tapettua ku muutaman jalkamiehen...en kehtaa ees kokeilla Kaaos ritareita vastaan...
Ja jos ammut bollterilla warruja s4 nuolilla [mikä on myös hyvä vaihto ehto] niin kannattaaa kuitenkin kokeilla myös isoa tikkua. :) Vois toimia.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Fellfire

Viesti Kirjoittaja Fellfire »

Tomb kingit, jos on kaks katapulttii! Pelasin niitä vastaa kääpiöil 6 kertaa. En päässy ees puoleen väliin!
meKa

Juu mutta Da Boss ja Runefang...mun noppatuurilla ei vaan boltterit toimi!

4 ykköstä kuuella heitolla, niistä 3 samalla nopalla peräkkäin!!!!!

Heitin ekan, tuli yks..pistin toisen nopan sivuun (merkiksi että yks heitetty) ja heitin sen uudestaan ku aattelin että nyt on pakko tulla isompi numero, no taas tuli 1..sit vielä kerran ja neljäs kerta eri nopalla!!
Kuulostaa uskomattomalta mutta aatelkaa oliko helppo uskoa omia silmiä tossa tilanteessa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”