"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Miksi kukaan ei pelaa Khemrillä?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

No joo, itse olen sitä mieltä, että kukin valitsee sen rodun josta tykkää, ja kannattaa sitä. Itse en ottanut TK'ta vain ja ainoastaan siksi, että niiden figut on aikalaisia luurankoja. Hieno fluffi, epäkuolleisuudessa on tyyliä, mutta ne figut vaan...
Ei oo mun tyyppiäni. ;)
Viimeksi muokannut Illidan, La 11.09.2004 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Nazreg Moonsinger kirjoitti:yksi syy taitaa olla että Khemristä ei saa samanlaista Summon Hordea kuin VC:eestä.
Näen TK aika heikkona powerplay armeijana (no, se on vaan oma näkemys) se on hidas, ja aika hauras.

[OT]MakeH viittaako tuo Cosa nostra Americas armyyn? :D [OT]
ei tk varsinaisesti mikään powerplay armeija olekkaan, fabassa voi kuitenkin voittaa hiukan heikommillakin listoilla.

Ja ei taida viitata.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Mulla on TK armeija tulossa, ihastuin ensinäkemältä sekä figuhin, fluffin että sääntöihin. Ja kun en ole paljon pelannut, ei powerplaysilmä ollut tekemässä tuhojaan armeijan valinnassa. Hitaan maalaajan ongelma vain vaivaa, eli armeijasta tuskin tulee valmista ennenkuin joskus 1,5 v. päästä.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Itse joskus harkitsin TK-armeijaa, mutta totesin ettei listasta saa sellaista kuin haluan - se, että se King/Prince on pakko ottaa mukaan, yhdistettynä pikku-priestien surkeaan magia-tehoon, tekee listan IMO kilpailukyvyttömäksi. Miksi ottaa 3 parin nopan lössyjä heittelevää priestiä, kun saa sen 4 necromanceria ;o).
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Ja nuo loitsut ovat minusta ainakin keskitason alapuolella lyhyt range kaikissa, summonilla ei pysty herättämään kuin jo pelissä kuolleet,Toisaalta liikuttelu loitsu ja smiting ovat ihan käyttö kelpoisia, mutta niiden varaan en nojaisi.
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

Kyllä TK-listastakin aika häijyn armeijan kasaan saa.
Kaikki charrut(paitsi se Icon Bearer) kun osaavat taikoa eikä miscastia voi tulla. Jos haluaisi kaiken taikomisvuorolla ilmassa lentävän magian pysäyttää, niin siihen pitäisi varata jo useampi velho, joista puolet rullakuskeja. Loitsut voivat olla hieman heikkoja, mutta se kompensoituu sillä, että lichet tietävät ne kaikki ja kingit/princet puolet.
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Voi olla, että Tomb kingien armeijalistasta on haastavampaa tehdä turnauksissa yleispätevää listaa. Tomb kingit tarvitsevat kuitenkin paljon charactereita, jotka vievät pahimmillaan jopa puolet armeijan pisteistä. On vaikeampaa (i.e. kuin muilla armeijoilla) saada koottua jäljellä olevilla pisteillä tasainen lista, joka toimii sopivan hyvin vastustajasta riippumatta.

Pelaan itse TK:lla (armeija on tosin hieman vaiheessa), koska egyptiläinen teema on minusta äärimmäisen kiinnostava. Figutkin ovat (Gianttia lukuunottamatta) huippuluokkaa.
Lisäksi täytyy sanoa, että olen MakeH:n kanssa samoilla linjoilla; erikoissäännöt antavat armeijalle omaperäisen pelityylin, ja auttavat painottamaan armeijan tunnelmaa.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

The Witch king kirjoitti:Voi olla, että Tomb kingien armeijalistasta on haastavampaa tehdä turnauksissa yleispätevää listaa. Tomb kingit tarvitsevat kuitenkin paljon charactereita, jotka vievät pahimmillaan jopa puolet armeijan pisteistä. On vaikeampaa (i.e. kuin muilla armeijoilla) saada koottua jäljellä olevilla pisteillä tasainen lista, joka toimii sopivan hyvin vastustajasta riippumatta.
Itse asiassa Tomb Kingeistä saa aika helposti yleispätevän (aika monet tomb king armeijat ovat muuten kovin samannäköisiä), mutta vaikeampi on tehdä sen verran tehokas lista, että sillä voitettaisiin turnauksia.
The Witch king kirjoitti:Pelaan itse TK:lla (armeija on tosin hieman vaiheessa), koska egyptiläinen teema on minusta äärimmäisen kiinnostava. Figutkin ovat (Gianttia lukuunottamatta) huippuluokkaa.
Lisäksi täytyy sanoa, että olen MakeH:n kanssa samoilla linjoilla; erikoissäännöt antavat armeijalle omaperäisen pelityylin, ja auttavat painottamaan armeijan tunnelmaa.
Minäkin ostin ja maalasin viime joulukuussa TK-armeijan ja pelasin sillä sekä JCL4:ssä että Fanaticissa. Armeijan pelattavuus oli positiivisesti yllättävä (= se oli mukavaa vaihtelua kaaokseen sekä pelillisesti että taktisesti). Ensimmäiset havainnot mitä tein armeijasta olivat että deployment ja characterien sijoittelu pelin aikana on varsin oleennaisessa roolissa. Armeija on erittäin riippuvainen taioista, joten on hyvin tärkeää, että characterit ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Kun tämän saa sisäistettyä, niin armeijaa on varsin mielekäs pelata.

Konvertointioptiot ovat Khemrillä jokseenkin pienemmät kuin Vampire Counteilla ja monilla muillakin roduilla, mutta toisaalta raskaasti konvertoidun Tomb Kings -armeijan uskoisin erottuvan helpommin edukseen (koska konvertoimattomat Tk-armeijat ovat värejä lukuunottamatta kovin identtisiä). Armeijalistan puolesta armeijan teemoituksessa on suppean yksikkövalikoiman takia käytössä harmillisen vähän vaihtoehtoja. Oikeastaan selkeitä teemoja on vain kolme (1. vähän kaikkea, 2. chariot/horseman heavy ja 3. Construct -heavy). Casket of Souls on toki sen verran mielenkiintoinen ja erilainen yksikkö ja sen käyttäminen muuttaa armeijaa sen verran, että sen voisi melkein laskea osittaiseksi armeijalista -teemaksi myös.

Yksi syy konvertoitujen TK-armeijoiden vähyyten on myös se, että originaalit figut on varsin hienoja. Kaveriltani on tulossa TK-armeija, joka käyttää lähinnä vanhoja figuja (eli mm. vanhoja chariotteja ja muumioita), mielenkiinnolla odotankin miltä tämä tulee näyttämään kentällä. Itse pohdin taannoin tekeväni bretonnialaisista epäkuolleita, mutta vaikka vampire counts listaan soveltaminen olisi selkeästi helpompaa, voisi niistä jonkinlaisen Tomb Kings -listankin saada aikaan. Bretonnialta (tässä tapauksessa kuppaiselta roskaväeltä) kun löytyy ainakin jousiampujia ja katapultteja, mounted squireista saisi light cavalryä, tomb swarmit voisi tehdä rat swarmeista ja tomb guardin vaikka foot knighteistä. Tomb scorpioniksi kenties Mordheimin Thing in the Woods ?

EDIT: Vaikuttaisi että horisin hieman aiheen vierestäkin, toivottavasti ketään ei haittaa..
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Cython

Viesti Kirjoittaja Cython »

jullevi kirjoitti:Oikeastaan selkeitä teemoja on vain kolme (1. vähän kaikkea, 2. chariot/horseman heavy ja 3. Construct -heavy). Casket of Souls on toki sen verran mielenkiintoinen ja erilainen yksikkö ja sen käyttäminen muuttaa armeijaa sen verran, että sen voisi melkein laskea osittaiseksi armeijalista -teemaksi myös.
Tähän lisäisin vielä ampumiseen keskittyvän teeman katapulteilla, jousilurkeilla ja Casket of Soulsilla.

Itse olen vääntämässä listaa johon kuuluu kaksi isoa lurkkiblokkia, muutama kärry, scorpiooni, katapultti tai pari ja Tomb Guardia.
Teemasta piti tulla jalkalurkkipainotteinen, mutta jotenkin se vain otti ja lipsahti tuohon "vähän kaikkea"-teemaan. Hassua. :)
TK-armeijani blogi Toistaiseksi jäissä...
Tunkiokuningas

Viesti Kirjoittaja Tunkiokuningas »

Itse olen pelaillut TK:illa nyt noin vuoden ja sanonpahan vaan, että se armeija tarvitsee taktikka- älyä ihan p******esti. TK:iden armeijakirja on aivan erilainen kuin muilla roduilla, ja siksi TK:illa on helpointa aloittaa koko harrastus, kuin jos aloittaa armeijan kymmenen muun jälkeen, sillä se kirja on aikas sekavahko verrattuna muihin. Itselläni tuo taktiikka ei ole vielä kehittynyt, joten häviän Sorillakin jokaisen pelin aina massacrella. Mutta TK:t ovat mielestäni silti hyviä, sillä niistä saa maalaamalla komeita ja kun taktiikka kehittyy, voi voittaa jopa massacrella. Ongelma on se, että TK:illa alkaa pärjätä vasta, kun on tahkonut läpi eri taktiikoita hyyyyyyvin pitkään. Tässä oma mielipiteeni TK:ista pähkinänkuoressa
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Itselläni olisi kaapissa yksi noin 1500pisteen armeija kasassa - ostin käytettynä. Khemrien kanssa on ongelmana niiden tietty tylsyys. Teemasta on hieman hankala poiketa ja konversioille on varsin rajatut mahdollisuudet jos haluaa tyylin ja armeijan hengen säilyttää. (kuka örkkipelaaja siellä edes vertasi örkkejä khemriin - örkkien kanssa jo halvatun monta vuotta palloilleena voin kertoa että nehän ne vasta lähes rajattomat mahdollisuudet tarjoavatkin.)

Takaisin asiaan. Alunperin ostin kyseisen listan turnausarmeijaksi koska arvioin sen olevan äärimmäisen kilpailukykyinen. (olen yhä tätä mieltä) Figut olivat luonnolliseesti maalattuja kun ostin ne eikä kovin moneen riittänyt kärsivällisyys putsata ja uudelleenmaalata - sitäpaitsi toinenkin paikallinen aloitti kyseisen armeijan käyttämisen...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Kyllähän meitä löytyy. Itsekin aijon aloittaa TK:n jouluna pyytämällä rakkaalta isäukoltani lahjaksi batalionin (tai miksi #@%&¤:ksi sitä aloituspakkausta kutsutaan... oon vähän nyyppä vielä...)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”