VC:n Invocationin point value
- Kaapelikala
VC:n Invocationin point value
Tässä ko. loitsussa on sellainen kohta, että sillä voi kasvattaa yksikköä. Siinä sanotaan, että ei vaikuta unitin pts. valueen. Jos tällaiseta unitista kuolee poppoota, voiko valita, että summonoidut kuolevat?
Kun olet summonoinut johonkin unittiin, kuuluvat summonoidut modelit unittiin aivan normaalisti, ja ovat näin normaaleja yksikön jäseniä. Ne toimivat täysin kuten normaalit modelit ja voit myös käyttää niitä siten.
Sinun ei siis tarvitse "valita", vaan takarankista kuolee normaalisti, olivat ne sitten summonoituja tai ei.
Sinun ei siis tarvitse "valita", vaan takarankista kuolee normaalisti, olivat ne sitten summonoituja tai ei.
Siis tuo tarkoittaa, ettei yksikön pistemäärä muutu mihinkään. Eli kun (yli) puolet ryhmästä on kuollut, saa ryhmästä puolet alkuperäisistä VP:istä. Jos siis sinulla on esim. 20 Skeletonin ryhmä, siitä pitäisi normaalisti tappaa yli 10 ennenkuin siitä saa pisteitä. Jos kasvatat Invocationilla ryhmän koon 30:een, niin ryhmäsäton tapettava yli 15 ennen pisteiden herumista. Se, kuoleeko juuri herätettyjä vai alkuperäisiä ei ole mitään väliä.
NoitaEdit: Olinkin varma, etten ehtisi ensimmäisenä...
NoitaEdit: Olinkin varma, etten ehtisi ensimmäisenä...
Ehkei nyt kuitenkaan aivan noin. Sääntökirja toteaa, että puolet pisteistä saa jos yksikön koko on laskenut puoleen alkuperäisestä. Nostitpa 0 tai 100 lurkkia, pysyy nähdäkseni alkuperäinen koko aina samana, eikä siis tarvetta ole sille, kuinka monta lurkkia on mihinkin olemassa olevaan yksikköön nostanut.The Witch king kirjoitti:Jos siis sinulla on esim. 20 Skeletonin ryhmä, siitä pitäisi normaalisti tappaa yli 10 ennenkuin siitä saa pisteitä. Jos kasvatat Invocationilla ryhmän koon 30:een, niin ryhmäsäton tapettava yli 15 ennen pisteiden herumista. Se, kuoleeko juuri herätettyjä vai alkuperäisiä ei ole mitään väliä.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Eli jos teet 10:n Zombin yksikön ja kasvatat sen viiteenkymmeneen, vastustaja ei saa pisteen pistettä ennen kuin on tappanut 46 Zombia? En usko.M. Salava kirjoitti:Ehkei nyt kuitenkaan aivan noin. Sääntökirja toteaa, että puolet pisteistä saa jos yksikön koko on laskenut puoleen alkuperäisestä. Nostitpa 0 tai 100 lurkkia, pysyy nähdäkseni alkuperäinen koko aina samana, eikä siis tarvetta ole sille, kuinka monta lurkkia on mihinkin olemassa olevaan yksikköön nostanut.
Toisaalta, tämä on tulkinnanvarainen juttu. Itse olen- niin harvoinkin kun sillä on ollut väliä- pelannut tuolla omalla tavallani. Voin luonnollisesti olla väärässäkin, mutta ennen konkreettisia vastauksia luotettavalta lähteeltä en päätäni käännä. Tuskinpä sinäkään.
asia nyt ei ole kovinkaan tulkinnan varainen... ohjeet löytyy kirjasta. Joten sen sijaan, että julistat epäuskoa, ota kirja käteen ja lue itse.The Witch king kirjoitti:Eli jos teet 10:n Zombin yksikön ja kasvatat sen viiteenkymmeneen, vastustaja ei saa pisteen pistettä ennen kuin on tappanut 46 Zombia? En usko.M. Salava kirjoitti:Ehkei nyt kuitenkaan aivan noin. Sääntökirja toteaa, että puolet pisteistä saa jos yksikön koko on laskenut puoleen alkuperäisestä. Nostitpa 0 tai 100 lurkkia, pysyy nähdäkseni alkuperäinen koko aina samana, eikä siis tarvetta ole sille, kuinka monta lurkkia on mihinkin olemassa olevaan yksikköön nostanut.
Toisaalta, tämä on tulkinnanvarainen juttu. Itse olen- niin harvoinkin kun sillä on ollut väliä- pelannut tuolla omalla tavallani. Voin luonnollisesti olla väärässäkin, mutta ennen konkreettisia vastauksia luotettavalta lähteeltä en päätäni käännä. Tuskinpä sinäkään.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Niiin... ja monestikohan sääntökirjan tekstiin on syntynyt poikkeuksia armeijakirjojen julkaisun myötä?MakeH kirjoitti: asia nyt ei ole kovinkaan tulkinnan varainen... ohjeet löytyy kirjasta. Joten sen sijaan, että julistat epäuskoa, ota kirja käteen ja lue itse.
Jos sääntökirjassa sanotaan "...Every unit taken below half of its Unit Strenght...", niin saattaa olla- ja tämä on siis vain arvailua- ettei siinä ole otettu huomioon Vampire Counttien ominaisuutta kasvattaa yksiköidensä kokoa alkuperäisestä. Siksi tämä on mielestäni tulkinnanvarainen.
Ja mainitaan nyt vielä tämä perusteluista huonoin, että joskus kauan sitten kysyinkin tätä samaa asiaa GW:n sääntöpojuiltakin, ja he olivat minun kannallani. Tämähän ei luonnolliesti tarkoita......no, yhtään mitään, mutta ainakin voin laivani mahdollisesti upotessa syyttää jotakuta toista sen upottamisesta. Tällä hetkellä tosin kellun kuin korkki.
-
bluebluesky
Ei ole tietääkseni tilannetta, jossa armeijan pistemäärä voisi kasvaa lisäämättä uusia unitteja pelin aikana... Mikäli vastustaja antaa sinun summonata 40 zombieta kymmenen päälle, pitää hänen tosiaankin tappaa ne 46 saadakseen pisteitä. Samalla tavalla, summonatessasi 3 lurkkia ja nostat unitin koon 40 lurkkiin, pitää vastustajasi tappaa 39 saadakseen puolet huikeasta (18?) pistemäärästä. Muistaakseni aiheesta on myös muutama muukin topic...
bluebluesky kirjoitti:Ei ole tietääkseni tilannetta, jossa armeijan pistemäärä voisi kasvaa lisäämättä uusia unitteja pelin aikana...
Enhän ole niin väittänytkään. En väitäkään, että jos summonoit siihen 10 Zombin ryhmään 40 lisää ja vastustaja tappaa niistä ne 26, niin hän saa 26 Zombin verran pisteitä (eli 156), vaan ainoastaan puolet alkuperäisen ryhmän pistehinnasta, eli 30. Invocationin kohdalla kuitenkin sanotaan, että "The victory point value of the unit is unaffected". Kukaties ilmaisin mielipiteeni epäselvästi edellisissä viesteissä, mutta tuota kuitenkin ajoin takaa.
No, en voi sanoa muuta kuin että mielipiteemme eroavat tässä.bluebluesky kirjoitti:Mikäli vastustaja antaa sinun summonata 40 zombieta kymmenen päälle, pitää hänen tosiaankin tappaa ne 46 saadakseen pisteitä. Samalla tavalla, summonatessasi 3 lurkkia ja nostat unitin koon 40 lurkkiin, pitää vastustajasi tappaa 39 saadakseen puolet huikeasta (18?) pistemäärästä. Muistaakseni aiheesta on myös muutama muukin topic...
Ei ole sattunut silmiin yhtään aiempaa topicciakaan aiheesta, ikävä kyllä..
Mun sääntökirja sanoo:The Witch king kirjoitti: Jos sääntökirjassa sanotaan "...Every unit taken below half of its Unit Strenght...",
Mistään unit strenghtistä ei puhuta siis ja tuo "original starting number of models" luulis olevan täysin yksiselitteinen.Rulebook, s. 198 kirjoitti: "You also receive Victory points each enemy unit reduced to below half its original starting number of models, and Independent models (characters, chariots and monsters) reduced below half their number of wounds".
Entäs kyky parantaa charactereita?niin saattaa olla- ja tämä on siis vain arvailua- ettei siinä ole otettu huomioon Vampire Counttien ominaisuutta kasvattaa yksiköidensä kokoa alkuperäisestä. Siksi tämä on mielestäni tulkinnanvarainen.
Mikäli vamppyyri lordi kärsii 3 woundia ja parantaa yhden, on hänellä jäljellä 2W (4-3+1). Tulisiko saada tuosta puolet pisteistä, koska 3>(4+1)/2=2,5? Tässä on nyt pienoinen ansa, joka osoittaa viimeistään tulkintasi järjettömyyden.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Hyvä on, hyvä on. Muistin tuon sääntökirjan tekstin väärin. Ja koska tuo lauseenrakenne kumoaa väitteeni totaalisesti, niin täytyy todeta, että:M. Salava kirjoitti:Mistään unit strenghtistä ei puhuta siis ja tuo "original starting number of models" luulis olevan täysin yksiselitteinen.Rulebook, s. 198 kirjoitti: "You also receive Victory points each enemy unit reduced to below half its original starting number of models, and Independent models (characters, chariots and monsters) reduced below half their number of wounds".

Mutta ei jotain huonoa, ettei jotain hyvääkin! VC-pelaajana hyödyn itse tästä "tiedosta".... Eli oli oikeastaan parempi, että olin väärässä! Eli ehkä olin alitajuisesti koko ajan tietoinen siitä, että olin väärässä ja odotin vain lopullista vahvistusta oikealle mielipiteelleni! Niin! Niin sen täytyy olla!