"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

High Elf Spearmanit vai Silver Helmit?

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Jos käyttää keihäsmiehiä, ei alle 20 yksiköt ole mielestäni koskaan järkeviä. Keihäsmiehet ovat puolustavampi vaihtoehto kuin ratsuväki, joten sen pitäisi näkyä armeijalistassa. Jos on tarkoitus olla vuorolla 2 vihollisen kimpussa, silverit tekevät sen hyvin. Riippuu paljon siitä, onko vastassa hyökkäävä vai puolustava armeija. Jos vihollisesi omistaa enemmän tulivoimaa ja/tai magiaa, joudut hyökkäämään, silloin ehkä toimivat paremmin ratsuväki. Jos itse taas olet puolustava osapuoli, suosittelen ottamaan myös keihäitä. Aina ei tietenkään ole selvää hyökkääjää ja puolustajaa, mutta esim. kääpiöt ja Empire ovat usein juuri se puolustava osapuoli, lähinnä mahtavan ampumisensa vuoksi.

Ota molempia sanon minä.
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

Chosen kirjoitti:Jos käyttää keihäsmiehiä, ei alle 20 yksiköt ole mielestäni koskaan järkeviä. Keihäsmiehet ovat puolustavampi vaihtoehto kuin ratsuväki, joten sen pitäisi näkyä armeijalistassa. Jos on tarkoitus olla vuorolla 2 vihollisen kimpussa, silverit tekevät sen hyvin. Riippuu paljon siitä, onko vastassa hyökkäävä vai puolustava armeija. Jos vihollisesi omistaa enemmän tulivoimaa ja/tai magiaa, joudut hyökkäämään, silloin ehkä toimivat paremmin ratsuväki. Jos itse taas olet puolustava osapuoli, suosittelen ottamaan myös keihäitä. Aina ei tietenkään ole selvää hyökkääjää ja puolustajaa, mutta esim. kääpiöt ja Empire ovat usein juuri se puolustava osapuoli, lähinnä mahtavan ampumisensa vuoksi.

Ota molempia sanon minä.
Totta se on ehdottomasti paras ratkaisu. Isommissa peleissä spearelveseitä 20-25 parikin yksikköö ja siihen vielä kaks ryhmää silverhelmejä kummssakin vaikka 6. Silloin on ryhmiä keskellä että myös flankissa. :)
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Lord_Fudginton

Viesti Kirjoittaja Lord_Fudginton »

Peace kirjoitti: Seuraavaksi joku ruvennee itkemään haltioiden nopeudesta ja pienemmästä basekoosta suhteessa osaan verratuista.
mitä hyötyä on olla pieni base? isosta on ainakin se että template weaponin alle jää vähemmän porukkaa mutta mitä hyötyä on pienestä?
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Pienestä alustasta on se hyöty, että niiltä pääsee lyömään useampi, kuin suurilta alustoilta, jos yksiköt ovat kilometrin leyvisiä. :D Yleensä pienillä alustoilla olevat tyypit laitetaan yhden leveämpiin yksiöihin, joten niiltä pääsee sitten useampi lyömään, eikä niistä tule seitsemänkään leyvisinä törkeän leveitä yksiköitä.
Itse pidän enemmän pienistä alustoista, lähinnä sen takia, että ne ovat vähän mukavampia käyttää ja paljon söötimpiä. :D
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Eli siis jos vastassa on 4x4 blokki vaikkapa käääpiöitä ja sinulla on 18 haltiaa niitä kiusaamassa keihäineen. (3x6)
kaikki 18 pääsevät lyömään.

Nyt oletus että haltioilla olisi iso base -> vain 15 pääsee lyömään.

Mutta suurin hyvä puoli olmille delffeilleni on että 12 blokki haltioita on pinta alaltaan niin pieni että sen voi tunkea läpi mitä epämääräisimmistä paikoista...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
HighPriest-

Viesti Kirjoittaja HighPriest- »

itse kyllä nykäsisin noi 5:n ryhmät yhdeksi 10:n ryhmäksi koska 5 silver helmiä ei paljoa saa aikaan. Ja mitä spearmeneihin tulee, niin jos tilasta oli kyse, niin nyt vapautui 1 paikka yhdistämällä helmit. jos taas kyse oli pististä niin kyllä ottaisin helmit ennemmin :)
Miksi tyytyä kahteen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”