"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

WBB ja Fall Back (necrons)

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Shadow1001

WBB ja Fall Back (necrons)

Viesti Kirjoittaja Shadow1001 »

Lueskelin tossa necronien FAQ:ta ja huomasin hieman epäselvän kohdan.

Eli FAQ ilmoittaa että lähitaistelussa power weaponeihin kuolleet fall backkaa muun unitin kanssa jos ovat orbin kantamalla kaatuessa ja saavat tuon WBB:n.

Tämä on selvä, mutta ilmoittaa että samaa sääntöä käytetään ammuskeluun kuolleiden kohdalla. Ei sanaakaan instant kill aseista.

Aloin miettiä sitä että jos ottaa osumaa EI instant kill aseista ja fall backkaa niin seuraavatko kaatuneet mukana, vaikka orbbia ei olisikaan?

Entä lähitaistelussa jossa ei ole power weaponeita tai kaikki ei ole niihin kuolleet ja necronit fall backkaa?

Jos joku tietää GW:n virallisen kannan tai paikan josta saisi kysyttyä ihan virallisen kannan olisin kiitollinen. Muuten täytyy luottaa enemmistöön ;).

ps. Kauheeta kieli sotkua. Toivottavasti ymmärrätte.
kaapeli

Viesti Kirjoittaja kaapeli »

Itse uskoisin että ne jäävät paikalleen, jos orbia ei ole lähistöllä. Tämä on kuitenkin vain oma päätelmäni.
Never forget.
Never fogive.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

GW:n virallinen kanta on sitä täyttä sotkua, FAQin mukaan lähiksessä kuolleet tulisivat mukaan jos ryhmä pakenee, ampumisessa samasta tapauksest ei mainita mitään. Codex taas ei mainitse kumpaakaan. Kirjaimellisesti FAQin kanta on vissiin sitten virallinen, mutta itse olen aina pelannut niin että WBB:tä odottavat figut eivät liiku mihinkään.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”