"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Todellinen ongelma..

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Hmm, mikäs tuossa sitten on ongelma. Jos nuo kolme armeijaa kiinnostaa, hanki ne kaikki. Säästyt turhalta miettimiseltä.
meKa

Viesti Kirjoittaja meKa »

Grond taitaa olla tavallista rikkaampi?
HighPriest-

Viesti Kirjoittaja HighPriest- »

Lizardmenit ovat kyllä 1 parhaista joukkueista, pikkuveli keräilee niitä. Stegadonista vielä sen verran että suunnilleen sen takia suosittelin veljelle just lizardmenejä. Se on vain yksinkertaisesti niin hiton hyvä yksikkö.
Voit esim verrata johonkin treemaniin joiden hintaluokat matsaavat suunnilleen, veikkaampa että treeman on 1 rakastetuimpia Welf yksikköjä :)
Miksi tyytyä kahteen?
clutch

Viesti Kirjoittaja clutch »

Muistampa yhden pulla pelin jossa treemani löi charganneen stegadonin yhdellä lyönnillä maahan se oli juhlaa. :)
Frak!
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Veikkaisin että noista kolmesta vaihtoehdosta pukit olisivat se jota jälkikäteen katuisit vähiten. Tompat havaitsin omassa käytössä todella tylsäksi ja yksipuoliseksi armeijaksi. Liskoissa ei taas mielestäni ole asennetta pätkääkään. Kuka ihme haluaa pelata armeijalla jota johtaa sammakko - voi olla hauskaa hetken mutta...

Pukeista saa aikaiseksi varsin montakin erilaista kovaa listaa ja jos joskus kyllästyt konseptiin niin voit alkaa yhdistelemään listaasi demoneita tai mortaleita ja sitäkautta siirtyä kyseisiin listoihin. (Ja sitäpaitsi tuo on helpoin tapa mikä itselle tulee mieleen hankkia julmetun iso pelikelpoinen armeija)

KaraloS kirjoitti:Grond taitaa olla tavallista rikkaampi?
Ei vaan kärsivällisempi - ei tämä homma pitkässä juoksussa niin paljon rahaa vie. Itsellenikin on vuosien aikana jo varsin monta armeijaa tarttunut mukaan. Ja Grondilla on käsittääkseni niitä vuosia takana vielä paljon enemmän kuin itselläni.

Niin - je seuraavan kerran kun joku puhuu jotain armeijan "keräämisestä" niin alan varmaan kiljua. Ei halvattu - jääkiekkokortteja kerätään; warhammeria harrastetaan, figuja ostetaan ja armeijoita hankitaan. 'kele.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Grond

Kuten Peace totesikin - pitkässä juoksussa (jos malttaa yhtään suunnitella ja hiukan jaksaa metsäsätää figuja myös käytettynä) ei tuollainen kolme armeijaa ole määrä eikä mikään. Pääasia lienee se, että jaksaa keskittyä sen yhden kokoamiseen kerrallaan, silloin tuollainen pelattava lista 1/2-1 vuodessa ei ole kovinkaan kummoinen saavutus. (Itselläni noita uusia projekteja on vaihteleva määrä, joista jokainen edistyy hitaasti. Mutta jos "valmiina"(*) on jo useampi, ei ole niin kiire mihinkään).

(*) Yksikään Warhammer-armeija ei koskaan ole oikeasti "valmis" :o).
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

[OT!]
Grond kirjoitti:(*) Yksikään Warhammer-armeija ei koskaan ole oikeasti "valmis" :o).
Yllättävän totta. :)
Jotenkin sitä aina tulee uusia kohteita, mitä tarvitsee välttämättä. Minulla characterit ovat ne kaikkein pahimmat rahanreiät nykyisin, vaikka tulee niitä "tuikitarpeellisia" joukkojakin hankittua silloin tällöin. Aina sieltä mielen syövereistä kumpuaa ajatus uusista maageista ja mättäjistä, joille miettii fluffia ja varusteita, ja kaiken täytyy olla niin viimeisen päälle wysiwyg.

Viimeisin dorka hankinta oli Reaverin inkvisiittori, joka kävi mielestäni ihan mukavasti hämyisestä maagista. Perustelin itselleni, että koska sillä figulla oli kirja kädessään, niin siitähän tulee Book of Hoethia kantava lordimaagi... Sitä piti vain vähän silpoa, että siitä tuli enemmän helfimäinen. Toinen typerä hankinta oli high elf -siviili! :D

Pikaisesti laskettuna minulla on yli kaksikymmentä characteria valmiina/työn alla/suunnitteilla. Niistä noin puolet on maageja, ja puolet taistelijoita, joille on kaikille lordi/heroarvo ja osa esineistä määrättyinä... Eli siis Swordmastercharujakin on luonnollisesti kaksi, toinen lordi ja toinen hero, vaikkeivät ne koskaan luultavasti samalla pöydällä tule olemaan... Jalkaisin olevia battle standard bearereitakin on kaksi tuloillaan. Toisella on maaginen lippu ja toisella ei... Auttakaa minua!! :D
[/OT]
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Chosen kirjoitti:
Gonzalez kirjoitti:Mikset kerää semmoista armeijaa joka on sinusta hyvän näkönen ja mukava maalata? Kun itse valitsin armeijaa niin en tiennyt statseista paljon paskan vertaa valittin vaan semmosen armeijan jota on hauska maalata ja koota ja jonka kanssa viihtyy. ei voitto oo tärkeintä
Järkipuhetta. FB:n armeijat ovat hyvin tasapainossa tällä hetkellä. Millä tahansa armeijalla saat voittoja. Pelitehokkuutta ei kannata armeijaa valitessa ajatella, sitä löytyy kaikilta. Valitse mieluisin armeija fluffillisesti/figujen puolesta. Älä tosiaankaan kuuntele näitä, jotka sanovat "ehdottomasti armeija x" tai "y on paras".
Yhdyn edellisiin puhujiin. Itse aloittaisin muuten Tomb Kingsit.
Mahdollisuuksien rajoissa olisivat myös (puhun nyt vain omasta puolestani) Pedot. Ei millään pahalla, arvoisat liskojen kerääjät, en voi sietää liskoja. Skelet ovat varmaankin myös mukavimpia maalata.
flinkkuman

Viesti Kirjoittaja flinkkuman »

Alon keräämään noin vuosi sitten aluksi menin kauppaan ja ostin pari blisteriä (kääpiöitä) koska halusin maalata ne niiden kiehtovuuden takia sen jälkeen ostin armybookin ja aloin vasta pelaamaan. Eli mikä eniten kiehtoo sitä keräät ja jos kakki tuntuu samanlailla kiehtovilta niin (jos ei muuta niin heitä nopalla mitä keräät).
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Goblinisti kirjoitti:---Skelet ovat varmaankin myös mukavimpia maalata.
Itse henkilökohtaisesti en äkkiä osaa kuvitella mitään inhottavampaa touhua kuin armeijallisen lurkkeja maalaaminen. Varmasti ne saa töhrittyä nopeammin kuin suurimman osan muista armeijoista mutta maalaaminen viekin sitten aivan yhtä kauan.

Yhden värin blendaaminen on melko tarkasti yhtä nopeaa kuin useammankin värin - arvaaa vain kumpiko on pidemmän päälle mielekkäämpää.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitoksia kommenteista, pitää vielä miettiä parisen kuukautta. Liskot on siinä ja siinä, koska kaveri osti saurus boxin ja sanoo, että alkaa "ehkä" keräämään niitä, kunhan saa kaikki figut maalattua ennen kuin ostaa lisää liskoja. Ei ole hauskaa pelata, kun molemmilla on sama armeija. Sitten samalla tyypillä on wanhoja beasteja (lihamuurina) mortal chaos armeijassa, mutta tämä ei tuota pahempia ongelmia. Vähän lameak joo, jos aikoo hankkia Ogreja, Trolleja tms. Tomb Kingit jää jäljelle. Noh, helppoa maalattavaa (bubonic brown spray + bleached bone), se ainakin houkuttelee, mutta suurin into on hävinnyt jonnekkin. Sitten kenelläkään kavereista ei ole TK:tä, ja ostin kesällä "Sahara Hiekkaa" saksasta baseihin... Kyllä ärsyttää kun on niin vaikeeta, että pitää epätoivoisena laittaa topicci sotuun.

Ja Grond: Minulla on jo 3 projektia kesken: dwarfs, slayers ja bugman, mutta en ole NIIN upporikas.... ja kuka jaksaa kerätä 3v ennenkuin pääsee pelaamaan?
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Archibald kirjoitti:ja kuka jaksaa kerätä 3v ennenkuin pääsee pelaamaan?
*köh köh*

Vuosina 1992-96:
Maalattuja figuja: 100+
Pelattuja taisteluita: 0
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Samoin täälläkin, mutta ne oli niitä aikoja. Tunnen kyllä muutama, jotka keräävät vain maalaakseen, mutta minulle pelaaminen on jopa tärkeämpi osa harrastusta.
Grond

Archibald kirjoitti:Ja Grond: Minulla on jo 3 projektia kesken: dwarfs, slayers ja bugman, mutta en ole NIIN upporikas.... ja kuka jaksaa kerätä 3v ennenkuin pääsee pelaamaan?
Jos kavereina ei ole täysiä *en keksi korvaavaa sanaa joten en kerro*, voit varmaankin ostaa armeijakirjan ja PROXYTTÄÄ koepelin, pari. Sellaista ainakin kaikki muut tuntemani ihmiset, itseni mukaanlukien harrastaa. Hyvin äkkiä selviää tykkääkö jonkin armeijan pelityylistä. Jos ei, armeijakirjan saa myytyä kohtuullisen varmasti eteenpäin, ja jos se on hyvin pidetty ja käytettynä ostettu ei edes tule persnettoa.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Grond kirjoitti: Jos kavereina ei ole täysiä *en keksi korvaavaa sanaa joten en kerro*, voit varmaankin ostaa armeijakirjan ja PROXYTTÄÄ koepelin, pari. Sellaista ainakin kaikki muut tuntemani ihmiset, itseni mukaanlukien harrastaa.
Minä en! Ostan armeijakirjan, teen sen perusteella listan, ostan figut, maalaan ne seuraavan editionin aikana (koska aika ei riitä maalata niitä heti) ja pelaan vasta maalatulla WYSIWYG-armeijalla. (Miten niin Howling bansheilla on shuriken pistolit eikä laspistoleita?)
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Grond

Kapteeni, puhuimme normaaleista ihmisistä.
VVirtanen
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja VVirtanen »

Tomb kingit on vaikea armeija aloittaa. Sillä jokaisesta virheliikeestä sakotetaan armottomasti, mutta ajan myötä kun niillä oppii pelaamaan, ovat tomb kingit melko ikäviä vastustajalle.

Esim chariootti rykmentti princellä/kingillä jolla on charriot of fire menee melkein mistä vain läpi.( Tappaa helposti 10 örkkiä) Huonoa tässä taas on jos charriotit tippuu niin peli on jo melkein menetetty.(Helposti 4-5 charrioottia kentsulla ja fcg+ banner 350pst)

Skreaming skull on todella veikeä masiina. Laitat siihen skulls of foe ja teet yhdenkin woundin niin se on paniikki testi -1 ld. Sen avulla juoksee jopa kääpiöt pakoon. Lisää plussaa on, että voit ampua 2 kertaa magian avulla. Eli ekalla kerralla haetaan oikea etäisyys ja toisella pistetään vihu juokseen.

Tomb scorpioonit ovat jokaisen sotakoneen kauhu. Kun scorppari nousee maan alta ja käy kiinni samalla vuorolla, niin ei sota koneella ole toivoakaan. Niiittaa muuten 10 ampujan rykmenttäjäkin. (Kerran niittasi 16 thunderrrianikin jolla oli fcg)

Bone giantkin on melko tehokas unstoppale assaulttinsa ansiosta, mutta se on jonkin verran tuurista kiinni. Kerran tappoi 9 ironbreikkeriä , mutta heti seuraavassa pelissä se tappoi 1 ja mureni seuraavalla vuorolla.

Tomb swarmit ovat käteviä huonosti haarniskoituneita yksiköitä vastaan kuten slayereitä tai o&g gianttia vastaan 5 poisoned atakkia per pohja pistää giantinkin vapisemaan.

Riviskeleistä tai cavlarystä en osaa sanoa mitään, kun ne eivät juuri koskaan pääse kääpöihin kiinni.(Ushabitejä,caskettia tai carrioneja en ole kohdannut joten niistä en tiedä mitään.)

Taika esineistä top3 jotka olen kohdannut. 1.destroyer of eternies gw killingblowilla ja halutessaan voi tehdä special atakin, kaikki vihut pohjakosketuksessa ottaa 2 str5 hittiä 2.chariot of fire tekee impact hittejä 6d+1 3. hieratic jar 1 extra taika sillä vuorolla.

Ja marssimisen puute ei oikeastaan ole edes paha asia sillä taian avulla chariotit pystyvät chargeemaan 24 tuumaan tai kääntymään ja chargeemaan. Tombkingien taikoja on vaika dispellata edes kääpiöillä, kun taita tulevat joka tapauksessa läpi. Kun kingi heittää liikkumis taian itseensä ja nopsta tulee 4-6 on tähän melkein pakko käyttää 2noppaa jos sen haluaa dispellata. Ja näin lichet saavat taikoa melko vapaasti.

Eli itse en pelaa tombkingeillä, mutta nämä asiat olen huomannut, kun niitä vastaan olen pelaillut. Kun kaverini aloitteli tombkingeillä niin alussa hänkin otti useammassakin matsissa köniinsä massacrella, mutta kun hän oppi tombkingien tyylin niin hän on piessyt vastustajansa useaampaakin otteeseen, mutta yhä edelleen virheliikkeet kostautuvat kalliisti. Eli tombkingeillä joutuu miettiin mitä tekee.
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

The Captain kirjoitti:Minä en! Ostan armeijakirjan, teen sen perusteella listan, ostan figut, maalaan ne seuraavan editionin aikana (koska aika ei riitä maalata niitä heti) ja pelaan vasta maalatulla WYSIWYG-armeijalla. (Miten niin Howling bansheilla on shuriken pistolit eikä laspistoleita?)
O_o Tuolla tavalla minä en olisi päässyt pelaamaan viiden hammervuoteni aikana paria kertaa enempää, kun maalaaminen on niin vaikeata... Siveltimen käteen ottamiseen on jo niin suuri kynnys, että ihan hirvittää. Sitten kun rivimiehen maalaamiseen kuluu keskimäärin neljä tuntia...
Vaikka maalatuilla ja viimeisen päälle wysiwyg-figuilla on hauska pelata, niin ei maalaamattomilla ja hätätilanteessa proxytetyillä figuilla pelaaminenkaan niin kauheaa ole, ettei sitä voisi tai saisi tehdä.
Itse inahdan (suostun kyllä yleensä kuitenkin pelaamaan) vastustajan armeijasta vasta, kun se on täynnä alustoja tai kaaoswarriorit esittävät liskomiehiä tai goblinit haltioita, ellei siis vastustaja halua kokeilla pian kenties hankinnassa olevaa armeijaa. :D
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Luna

Viesti Kirjoittaja Luna »

anemi kirjoitti: O_o Tuolla tavalla minä en olisi päässyt pelaamaan viiden hammervuoteni aikana paria kertaa enempää, kun maalaaminen on niin vaikeata... Siveltimen käteen ottamiseen on jo niin suuri kynnys, että ihan hirvittää. Sitten kun rivimiehen maalaamiseen kuluu keskimäärin neljä tuntia...
Vaikka maalatuilla ja viimeisen päälle wysiwyg-figuilla on hauska pelata, niin ei maalaamattomilla ja hätätilanteessa proxytetyillä figuilla pelaaminenkaan niin kauheaa ole, ettei sitä voisi tai saisi tehdä.
Itse inahdan (suostun kyllä yleensä kuitenkin pelaamaan) vastustajan armeijasta vasta, kun se on täynnä alustoja tai kaaoswarriorit esittävät liskomiehiä tai goblinit haltioita, ellei siis vastustaja halua kokeilla pian kenties hankinnassa olevaa armeijaa. :D
Taas olen täysin samaa mieltä anemin kanssa, varsinkin maalaamisesta *muistelee niitä 15 silverhelmiä, 12spearelffiä, 5ellyrionia ja muutamaa dragonprinceä jotka pitäisi vielä malaata (ollut samassa jamassa jo puolisen vuotta)*
Ja proxyttamisen hyväksyn kyllä niin kauan kun se ei ole paperilapuilla, mielummin toinen modelli esittää toista.. tapanamme on ollut ostaa aina pari blisteriä jotain haluttua joukkoa ja täyttää sillä etu rivi ja takarivit millä ikinä sit sattuu :D silloin proxy matsitkaan ei näytä niin rumilta, eikä tule tilanteita "mitäs nuo taas olivatkaan?" ;)
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Goblinisti kirjoitti:

Yhdyn edellisiin puhujiin. Itse aloittaisin muuten Tomb Kingsit.
Mahdollisuuksien rajoissa olisivat myös (puhun nyt vain omasta puolestani) Pedot. Ei millään pahalla, arvoisat liskojen kerääjät, en voi sietää liskoja. Skelet ovat varmaankin myös mukavimpia maalata.
Okei, nyt meni kyllä käsitteet sekaisin. Tarkoitin lähinnä, että valmis TK-armeija näyttää tyylikkäämmältä kuin läjä aivottomia sisiliskoja.

Hmm... Liskovihani kiihtyy...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”