MIten päädyit warhammer fantasy battleen?
Ööh... Yhdeksän kesäisenä olin menossa kaverini kanssa Fantsuun (toisen kaverin ohjastamana
). Mutta tuli ostettua vain niitä pirun MtG kortteja
. Joka tapauksessa, kymmenen vuotiaana saman kaverin kanssa eksyimme taas fantsuun, ja päädyimme ostamaan Empire boksit molemmille. Siitä se sitten lähti (empire maalattu nyt noin kymmeneen kertaan uudestaan, onneksi maalin poisto on olemassa
). Sittemmin on eksytty muidenkin pelien pariin (40k, DBB, Warmachine, =][=...)
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."
-
Aleksi Pesonen
- Viesti:
-
TummaPaahto
Minulla tämä harrastus alkoi siitä kun isoveljeni oli kuullut joidenkin taistelevan ja maalavan jotain typeriä pikku-ukkoja. No menin sitten nettiin selailemaan ja kiinnostuin näistä. Ei kuin gw:seen sieltä käteen tarttui sääntökirja. Seuraavana päivänä menin takaisin ja ostin rotta kirjan ja rykmentin. Nyt niitä nappeja on jo jonkun verran.
Aina menee sormi suuhun tässä vaiheessa. 
-
HeavyMetal
Syksyllä vuonna 1999, sain ensimmäisen kerran kuulla Warhammereista kavereilta ja tietenkin heti kiinnostuin niistä kun kaveritkin niitä keräsivät. Pari viikkoa myöhemmin menin erään ystäväni kanssa Fantasia peleihin, ja tietenkin ostin paketillisen örkkejä vaikka eräs kaveri niitä jo keräsikin. Pari viikkoa myöhemmin innostus loppuu kavereilta ja he lopettavat, mutta minä jatkoin keräilemistä pelkästään figujen ostolla, en siis sinä aikana harjoitellut yhtään sääntöjä kun ei tuon ikäisenä mitenkään mahtavasti englantia osannut eikä peli kavereita löytynyt. Noin vuoden tai kahden ajan pidin siinä sitten taukoa, kunnes pari muuta kaveria alkoivat keräilemään, mutta sekään juttu ei kovin kauan kestänyt kun menimme ylä-asteelle ja jouduimme eri luokille. Mutta onneksi kävi niin että luokaltani löytyi muutama miniatyyri peleistä kiinnostunutta kaveria, silloin aloin vasta kunnolla harrastamaan kun tuli enemmän tarvetta lukea sääntö kirjaa kun pelejä tuli haluttua pelata...
Taitaa olla aika kulunut tuo: ihastuin kaverin isoveljeen (eikun.... sen figuihin). Nimittäin minullekkin kävi näin: pelasin kaverini kanssa muutaman pelin (siis kaverilla oli myös figuja, mutta isoveljen figuin ihastuin
). Eihän siihen aikaa mitää fabasta ja 40k tiedetty. kaikki figut vaan samassa pelissä.
1 3 5 osui ja 2 4 6 ei
Niin ainakin muistaisin. ---> 1 vuos ---> Kiinnostus alko taas, mutta en ostanut mitään ---> Pari vuotta lisää ---> Olin seiskalla? ehkä? ja päätin ostaa 40k csm:ää ja keräsin niitä noin viikon ja siirryin faban örcceihin ja siitä siirryin delffeihin ja siitä siirryin skaveniin.
1 3 5 osui ja 2 4 6 ei
Seitsemännellä luokalla kuvataiteen luokan seinällä oli lehtiartikkeli Warhammereista. Jäin lukemaan sitä tunnin jälkeen, kun silloinen kaverini huomasi, ja kertoi harrastavansa niillä pelaamista. Tutustuin kaverillani figuihin ja kyselin säännöistä ja pelityylistä. Innostuin oitis fantasiahengestä ja hienoista modeleista.
Innostin muitakin kavereita aloittamaan pelin, ja pian lähes kaikki olivat ainakin aikomassa ostaa hammereita. Itse pähkäilin kauan, haluaisinko aloittaa Undeadit (eli Vampire Countit) vai Skavenit. Epäkuolleet veivät niukan voiton. Ostin aluksi pelkän Mounted Wight lordin, mutta syntymäpäivän saldon tuhlasin kokonaiseen VC-armeijaan (näistä figuista suurin osa on joko vaihdettu uudempaan tai siirretty Tomb Kingeille. Wight lordin, ensimmäisen figuni, myin pois!!)
Tämä kaikki siis aika tarkalleen neljä vuotta sitten.
Innostin muitakin kavereita aloittamaan pelin, ja pian lähes kaikki olivat ainakin aikomassa ostaa hammereita. Itse pähkäilin kauan, haluaisinko aloittaa Undeadit (eli Vampire Countit) vai Skavenit. Epäkuolleet veivät niukan voiton. Ostin aluksi pelkän Mounted Wight lordin, mutta syntymäpäivän saldon tuhlasin kokonaiseen VC-armeijaan (näistä figuista suurin osa on joko vaihdettu uudempaan tai siirretty Tomb Kingeille. Wight lordin, ensimmäisen figuni, myin pois!!)
Tämä kaikki siis aika tarkalleen neljä vuotta sitten.
Taisi minulla alkaa muutama vuosi sitten jostain Apu-lehden artikkelista. Siinä oli muistaakseni jotain 10-vuotiasta porukkaa puhumassa Warhammerista. Jouluna sain sitten regimenttiboxin kääpäsotureita ja muutama kaveri innostui myös asiasta. Siinä sitten pelattiin viitoseditionin säännöillä Ravening Hordesin armeijalistoilla. Joskus (kun kääpiötkin oli myyty /vaihdettu pikkuveljen skaveneihin) ostimme sääntökirjan ja armeijakirjat ja alettiin kunnolla pelaamaan.
Ja tuo oli loukkaus.Goblinisti kirjoitti: säännöistä wineämisen suomenmestarin (lue: kaveriporukkani pelifriinkin)
So shut your face and take a seat, 'cause after all you're just talking meat.
- Half-breed
Käyskentelin Tampereella ostoskeskuksessa joskus v. 1999 ja satuin näkemään pelikaupassa hieman figuja myynnissä, no otin esitteen, ja kohta olinkin heittämässä kolikkoa siitä aloittaisinko Helfeillä vai Woodeilla. Helfit voitti, ja seuraksi ne ovat saaneet vuosien varrella Delfit, DA, Taun ja Withhuntterit.
Ei piru, kohtahan minä olen harrastanut tätä viisi vuotta, pitäisiköhän sitä juhlistaa jollakin tavalla.
Ei piru, kohtahan minä olen harrastanut tätä viisi vuotta, pitäisiköhän sitä juhlistaa jollakin tavalla.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- puolisukeltaja
Tais olla 5. luokan syksyllä kun pari tyyppiä luokalla keräili hammereita ja sitä kautta innostuin. Menin sitten kavereitten kanssa yks iltapäivä koulun jälkeen käymään luoliksessa(paikallinen figuja ja sarjakuvalehtiä käytettynä ja vähemmän käytettynä myyvä liike) ja ostin sieltä 5 örkkien warrioria 5mk/kpl. (Olivat valmiiksi maalattuja). Illalla sitten innoissani niitä äitille ja pikkusiskolle esittelin ja siitä se stten lähti. Ekat 2 vuotta ehdin jokaisen rodun läpi koluta(keräsin yhtä rotua n. 2 viikkoa-2 kuukautta enkä armeijakirjaa ikinä ostanut, örkkejä tais olla joku 800pts(siihen sisältyi warlord wywernillä
) ja sen isompaa armeijaa en ikinä aikaan saanut. Sitten menin yläasteelle ja kiinnostus lopahti vähäksi aikaa, kunnes taas vähän ajan päästä kiinostuin uudelleen ja nyt sen jälkeen oon keränny delffejä.
Jooh, elämäntarina.
Jaa-a,,, taitaapi olla parisen vuotta tuosta. Kaverini rupesi innostumaan Warhammereista kun auliisti esittelin hänelle 40 tonnista. Kaveri kuitenkin tuumasi että fantasia on mielenkiintoisempaa, itselläni kun ei ollut peli kavereita (muka liian kallis harrastus) niin se oli sitten niin että aloita FB tai jää pyörittelemään peukaloita. Ostin itse FB 5 edikan sääntökirjat ja katselimme niistä armeijoita, tulin lopputulokseen Kääpiöt. Sitten alkoi suuri ristiretki kohti Keskisiä ja siellä sitten kattelimme mitä kaikkia figuja täältä voisi ostaa, katselin hetkeni kääpiö boxia ja totesin että jos sittenkin jokin toinen kun näitä settejä on vain yksi (oli kahteen rykmentti boxiin varaa) ja itse figutkin olivat aivan liian lyhyitä ja tanakoita kääpiöitä (olisin ottanut käppänöitä jos Warhammerin kääpiöt olisivat LOTR tyylisiä (eli ei yhtä leveitä kuin pitkiä). Silmäni osuivat Korkeisiin haltioihin ekaksi keihäs haltia ja sitten vielä hopeakypärä bokseihin. Ne sitten tuli ostettua ja matkan aikana kasailtua (ainakin osa), joululahjaksikin tuli hopea kypäriä, Commanderini convertoin hopeakypärästä ja Maagin ihan ostin, Bolt Throweri on tällä hetkellä Scratch builddia ja tulevaisuuden suunnitelmia tulossa kunhan vaan 40K puolen saa taas tasattua (jouluna space wolffi armeijan aloitus ja kaveri aloittaa tyrkyt ja synttäreillä lisää space wolffei, ehkä sitten rippi rahoilla voisi ostaa kaikkiin näihin jotain).
Etsin joskus vuosia sitten hyvää historiallista figupeliä. Sellaisia toki oli, mutta pelaajia on Euraasiassa yhteensä ehkä kolme, ja niistäkin kaksi pelaa vain keskenään. Piti siis tyytymäni Warhammeriin, tuohon miniatyyripelien Pokemoniin. Laskelmani osoittautuivat sittemmin virheellisiksi, sillä kersat, ääliöt ja muuten vain vastenmieliset pellet karsittuani vastustajakanta ei ole viime kädessä yhtään historiallisia pelejä suurempi.
it is apparent the intent has been revealed
-
Goblinisti
- Viesti:
Älä ota itseesi... Warhammer is peace and love...Warp kirjoitti:Taisi minulla alkaa muutama vuosi sitten jostain Apu-lehden artikkelista. Siinä oli muistaakseni jotain 10-vuotiasta porukkaa puhumassa Warhammerista. Jouluna sain sitten regimenttiboxin kääpäsotureita ja muutama kaveri innostui myös asiasta. Siinä sitten pelattiin viitoseditionin säännöillä Ravening Hordesin armeijalistoilla. Joskus (kun kääpiötkin oli myyty /vaihdettu pikkuveljen skaveneihin) ostimme sääntökirjan ja armeijakirjat ja alettiin kunnolla pelaamaan.
Ja tuo oli loukkaus.Goblinisti kirjoitti: säännöistä wineämisen suomenmestarin (lue: kaveriporukkani pelifriinkin)
Mutta nyt saa tämä offtopic riittää, ennen kuin modet rullaa koko ketjun pois etusivulta.
-
Arathon
-
Pathf!nder
- Blackguard
-
flinkkuman
Kaverini keräsi 40,000 Spacemarineita ja esitteli niitä minulle sillä hetkellä ajattelin että minunkin pitää alkaa keräämään warhammereita ja alkuun ostin 40K codexin (eldareille) mutta huomasin kaupassa muutakin nimittäin fantasybattle kääpiöitä josta tuli mieleeni että tämähän voisi olla myös kiinnostavaa jonka jälkeen noin 2 kk päästä kävin fantsussa ensimmäisen kerran jolloin huomasin LOTR figuja (by the way olen suuri Lord of the Rings fani) eli tällä hetkellä pelaan kaiikia näitä eri warhammer (tyyli) pelejä eli tässä on kiertoreitti jokaiseen eri (tyyliin) johon olen itse päätynyt.