"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Styroksin maalaus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Drazhar

Styroksin maalaus

Viesti Kirjoittaja Drazhar »

Eli miten saisin helpoimmin styroksia maalattua? Pintaa on pari neliömetriä, ja citadelin maalit ovat hieman liian kalliita siihen. Spray-maalia on kokeiltu, tuloksena sulanut, epätasainen pinta. Pitäisikö ostaa talomaalia, vai sulattavatko niidenkin liuottimet styroksia?
"Nää splinter cannonit ampuu tänne kuustoista shottia. Noin, yks feilas. Woundaa vitosella. Heitä kolmetoista 3+ savee. Aika monta ykköstä, vie ne pois."
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Voisit ostaa Maston Mark-nimistä maalia. En tuosta tiedä kovin paljoa, mutta isot pojat ovatr puhuneet, ettei sulata.

Voisit myös sutia ohennetun erikeeper-kerroksen siihen päälle., jonka jälkeen sitten spraymaali.

Taikka ostaa nk. pullovärejä tai just jotain talomaalia 0,5l purkin.

Tai käyttää hakua. Aiheesta on keskusteltu törkeän usein ennenkin, ja sanoilla "styroksi" "solimaten maalaus" ja "maston mark" pitäisi löytyä jotain kätevää, kuten:

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... aston+mark
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... t=sulattaa
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... am+maalaus
duokki

Viesti Kirjoittaja duokki »

Nostradamus kirjoitti:
Voisit myös sutia ohennetun erikeeper-kerroksen siihen päälle., jonka jälkeen sitten spraymaali.
olen kokeillut ja ei kannata. koska jos jää pienikin alue ''liimaamatta,
on koko työ pilalla.

kyllä se talonmaalia kestää (ainakin itelläni on toiminut)
Making sense is not about making sense, it's only about making sense.
Icecube

Viesti Kirjoittaja Icecube »

Itse ainakin omiin styrokseihin olen varman päälle laittanut parikin kerrosta vesikeepperiä. Eipä ole pahemmin sulanneet.
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Täh? ei sen erikeeperin levittäminen niin kauhean vaikeaa ole. Voihan ostaa vaikka 15cm leveän sudin, niin koko 1*2m alue on maalattu noin 7 pensselinvedolla, tai kokonaista 25cm telan, jolloin homma käy vielä nopeammin.

Ja koko jutun jujuhan on siinä, että styroksi ei kestä spraymaalien ponneaineita, toisin sanoen maalia kyllä kestää, muttei kaasuja.
Drilpehööri

Viesti Kirjoittaja Drilpehööri »

Itse olen ihan talo maalia käyttänyt mutta HUOM. olen käyttänyt ainoastaan VESILIUKOISTA maalia joten en tiedä mitenkä muut maalit sulattavat stryroksia. Voi olla, että "ei vesiliukoisten" maalien kanssa käy samalla lailla kuin sprayn kanssa.
Käytä oikeuttasi pysyä hiljaa sillä kaikkea mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan myöhemmissä peleissä.
Hodarimies

Viesti Kirjoittaja Hodarimies »

ei kyllä yleensä ei vesiliukoisissa maaleissa ole kaasuja.
Pitkäs tauon jälkeen jälleen sotussa spämmimäs :P
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Styroks-sprayta on olemassa. Yleensä löytyy pienoismalleja myyvissä paikoissa, joissa on styroksisia lentokoneita.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
gawd

Viesti Kirjoittaja gawd »

juu siis ei erikeepperin levitys haastavaa ole,ja sitten itte kokeilin myös laittaa maalarin teippiä styroksin päälle niin sekin kesti(noh...tottakai...)tosin siitä tuli ilkeä pinta siis sellanen(miten nyt sanois...?)
big or small,we loot it all.hmph..
Jenian Katarn
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Jenian Katarn »

Osta vaikka Väriraitista, K-Raudasta, Rautiasta tms. liikkeestä Otex pohjamaalia. Se on ohutta ja sen voi helposti sutia levyn päälle. Ei sulata mitään. Sitä yleisesti käytetään melkein minkä tahansa pinnan kanssa. Sen jälkeen pinta kestää minkälaista maalia tahansa. Itse olen tuon "pinnoittamisen" jälkeen maalannut ihan tavallisella spray maalilla ja jälki on hyvää. Varsinkin Finfoam, Solimate ja Styrox levyllä.

:D
NOMADS Bakunin: "Shuffel Puff Grrls"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”