"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Eri Legioonat?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
killergrunt

Eri Legioonat?

Viesti Kirjoittaja killergrunt »

Pikku kysymys, mitä eroo kaiken kaikkiaan noilla legioonilla on? Oon alottamassa kohta CSM ja tahtois tietää et mitä eroja (hyviä puolia, huonoja puolia, erikoisuuksia. Toivottavasti ymmärsitte mistä puhun.) noilla legioonilla on.

Pahoittelen jos tämmösii on ollu ennenkin. Ja mitään sääntö/codexsii en oo viellä hankkimassa.

Kiitos vastauksista jo etu käteen
T: DH c KG :)
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Black Legion: peruslista, saa kaikkia joukkoja mutta ei mitään erikoissääntöjä

Night Lords: paljon raptoreita, night vision kaikilla vakiona. Haittana eivät saa paljoakaan demoneita. Puhdas undivided armeija

Alpha legioona: saavat halpaa lihamassaa ( kultistit ). Voivat ottaa demoneita vain jos kultisteja mukana. puhdas undivided armeija

Iron Warriors: wannabe-IG. Maksimillaan neljä ordance-asetta armeijassa, mahdollista lootat abasiliski tai Vindicator. Ei demoneita. Puhdas Undivided armeija.

Word Bearers: ainoa kaaosarmeija joka saa chaplaineja. Voivat saada max 9 trooppia muiden joukkoslottien sijasta. Puhdas undivided armeija.

World Eaters: lähitaisteluarmeija. Varaudu siihen että armeija juoksee koko pelin ajan vihollisen perässä ampumatta lauakustakaan.

Death Guard: jalkaväkiarmeija. Perusjoukoilla T4(5) ja true grit. ei paljoa raskaita aseita.

Emperors Children: nopea armeija. kaikki joukot vahvoilla lähiksessä, lisäksi vaikuttavat monella tavalla vihollisen moraaliin.

Thousand Sons: armeija joka vaatii kärsivällisyyttä. Perusjoukot liikkuvat kuin täit tervassa mutta kestävät kuritusta uskomattoman paljon, johtajat pelin pahimpia ( tai parhaimpia psyykkereitä riippuen näkökulmasta ).

tässä lyhyesti. haulla löytyy topikkeja enemmän kuin jaksat lukea.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=31823

Oli pykälä alempana, tuollahan sitä juttua on.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Vielä pari tarkennusta pariin daiderin kuvaukseen jotka itse koen jostain pahuksen syystä tärkeiksi.

Night Lords: Jaossa varsinkin nelosessa erittäin käytännöllinen stealth-adept skilli joka auttaa tehostamaan maastosta saadun suojan.
Word Bearers: Toisin kuin muut ei niin demoniset listat omaa periaatteessa ylimääräiset trooppipaikkansa fluffillisesti lisädemoneille.

Ainoat joita itse suosittelen varomaan ovat World Eaters ja Thousand Sons. Kummatkin tulevat käymään äärimmäisen pitkästyttäviksi hyvin äkkiä.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Oskari

Viesti Kirjoittaja Oskari »

Vastalause!

Mielestäni World Eaters ja Thousand Sons ovat juuri haasteellisimmat ja hauskimmat chaos armeijat pelata. Black Legion ja Iron Warriors ehdottomasti tylsimmät taas.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Arcanymian kirjoitti: Black Legion ja Iron Warriors ehdottomasti tylsimmät taas.
Mikäs black legionasta tylsän tekee? Se kun ei ole mitään muuta kuin väriteema pelillisesti.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Coridus

Viesti Kirjoittaja Coridus »

Ja mikä tekee IW:stä tylsän?
Niin, jos Power-pelaa Sit-n-shootia, IW on maan tylsä armeija, mutta niin on Taukin, ja IG noilla perusteilla. IW:lle saa lähistelyvoimaakin, ja on erikoisen monipuolinen armeija minun vaakakupissani. Pärjää ampumisessa ja lähitaistelussa oikein hyvin. Ja jos joku sanoo että IW:llä voittaa aina, esitän vieläkin rajumman vastaluseeni, ja huomautan, että Sillä tosiaan EI voita aina.
Mechanized Salamanders
Tau
Ravenwing
Iron Warriors

40k since third edition.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

ja jos viel' lisää niin wordbearerit saa kaikenlaisa demoneja
ps. legioonilla on sitten vie omia tai halvempia veteran skillsejä esim alpha legion saa 1pts:llä infiltrationin jätkille siis 1 pojo per jätkä
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
karhu

Viesti Kirjoittaja karhu »

Voiko word bearereista tehdä mitään kunnollista listaa koska perustavat demoneihin ja olen saanut demoneista kysellessäni huonoa palautetta niiden tehokkuuden osalta.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Arcanymian kirjoitti:Mielestäni World Eaters ja Thousand Sons ovat juuri haasteellisimmat ja hauskimmat chaos armeijat pelata. Black Legion ja Iron Warriors ehdottomasti tylsimmät taas.
Haasteellinen on lievää vähättelyä Tonnipoikien kohdalla. Kun asiat sanotaan kuin ne ovat niin kaverit ovat totaalista ylikallista kuraa. Nelosedikassa jopa enemmän näin.
World Eatersien erikoissäännöt taas vuorostaan kertovat jo kiitettävän täydellisesti miten armeija tulee toimimaan.

Molemmat ovat äärimmäisen rajoittuneita yksikköjen valinnan suhteen ja ovat käytännössä pakotettuja toimimaan erikoissääntöjensä puitteissa -> äärimmäisen tylsiä pitkän päälle.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Esko Rae kirjoitti:Voiko word bearereista tehdä mitään kunnollista listaa koska perustavat demoneihin ja olen saanut demoneista kysellessäni huonoa palautetta niiden tehokkuuden osalta.
kyllä Daemonit ovat tehokkaita, niiden kanssa vain voi käydä niin että joko ilmestyvät liian aikaisin, ilmestyvät liian myöhään, häviävät ensimmäisen lähiskierrosen jälkeen warppiin takaisin, jnejnejne

Daemonit ovat kuitenkin kovia lähismättäjiä ja 10 Daemontettea on halvempi ja tehokkaampi lähisjoukko kuin 10 lähismariinia.

Toki Word Bearereista tehdä tavallisen Undivided listan ilman Daemoneita, ainoa ero peruslistaan on Chaplainien läsnäolo Kaaoksen joukoissa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”