"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ampuminen breath weaponilla (ei se kysymys jota odotat)

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ei kannata. Kirjan julkaisun jälkeen olen nähnyt noin parinkymmenen ihmisen ehdottavan tätä ja useampi sata varmasti tietää. Toteutuksen asteelle on neljän vuoden aikana päätynyt yhteensä nolla. Ilmeisesti kansa pelkää liikaa, että Tuomas tulee pistämään turpaan ja puraisee figulta pään/päät poikki.

Herran pelko on kaiken alku.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Pinegulf kirjoitti:Onneksi olkoon, olet keksinyt porsaareiän säänöistä.(Käsi pystyyn kuka on yllättynyt.) Mutta mitä sitten? Jos mielestäsi on hauskaa pelata tollaisella, niin et selvästikkään ole minun peliseuraani. Jos oikein viilataan pilkkuja, niin missään ei määritellä myöskään kummalla puolella pöytää figujen on oltava. Sitten vain sinitarraa ja scoutit hidastamaan vastustajaa. Missä järki on? Jos Ei kiinnosta, niin ehkä kannattaisi siirtyä talouslain piiriin, missä moisista keksinnöistä on rahallisempaa hyötyä.

-Pinegulf
Kuvittelit varmaan, että täällä on joku teini-X-pässinpää jota on hyvä sanoin ruoskia.

"Et 53LvÄ5TiKKääN 0L3 MiNuN P3Liseuraani." Älähän viitti, tämä harrastus kaikkea muuta kuin vakava muutenkin. Järkeä? Fantasiapelissä? Ööö?
Minusta ainakin se olisi ihan hervotonta. Megahydrasta/spawnista saisi erittäin hauskan skenaarion aiheen. Mutta jos sinulla ei riitä huumorintaju, en voi auttaa. Jos joku jaksaa kasata moisen ilmestyksen kuntoon, minusta olisi vain oikein, että sitä saisi koittaa milloin haluaa. Nostaisi sitten vaikka pistehintaa örmylle.

Megahydra on cool, mutta ehdottamasi sinitarra on samassa lauseyhteydessä pelkkä alkainen loukkaus.

EDIT: Ja kyllähän minä tiesin, että jutut hydran kaulasta ovat coceneemmille jo wanhoja.
meKa

Viesti Kirjoittaja meKa »

En oikee käsittäny mitä toi Dolmot sano!
Ehdottavan mitä?
Tuomas?
:D:D
Lassek

KaraloS kirjoitti:En oikee käsittäny mitä toi Dolmot sano!
Ehdottavan mitä?
Tuomas?
Ehdottavan hydrille ja spawneille lisättävän huurittoman pitkiä kauloja, jotta ne voisivat ampua kauemmas.
Tuomas taas oli nykyisen FB:n sääntökirjan pääsuunnittelijoita.
meKa

Tuomas...kuulostaa suomalaiselta! Onko sääntökirjan suunnittelia suomalainen?
Jos näin on, niin ollaanko me joku iso warhammer kansa, vai miten ihmeessä täältä peräpohjolasta joku on eksynyt GamesWorkshopin palkoille?
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Vanha vitsi. Mutta mitenkäs, tekee 20 tuumaa basesta ulottuvia kauloja haluamilleen sektoreille. Vihollisen pitää pysyä tuuman päässä vihollisesta, ja chargessa päästävä BtB-kontaktiin. Mikään ei chargaa yli 20 tuumaa.
meKa

Mitä vanhaa vitsiä mun viestissä oli?
Eli joku vois kertoa mulle...siitä huolimatta ettei Moderaattori ollut kauhean innokas.
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

KaraloS kirjoitti:Mitä vanhaa vitsiä mun viestissä oli?
Eli joku vois kertoa mulle...siitä huolimatta ettei Moderaattori ollut kauhean innokas.
Kyllä, 6ed. sääntökirjan on suunnitellut suomalainen, Tuomas Pirinen nimeltään. Ei, suomalaiset eivät ole yhtään sen isompi figupelaaja kansa kuin mikään muukaan kansakunta.

-E
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

KaraloS kirjoitti:Mitä vanhaa vitsiä mun viestissä oli?
Ah, en puhunut sinun viestistäsi, vaan tästä "ylipitkä kaula"-jutusta yleensä. Sattui vain tulemaan suoraan viestisi perään.
Pinegulf

Viesti Kirjoittaja Pinegulf »

Largo da Skulkrusha kirjoitti:Kuvittelit varmaan, että täällä on joku teini-X-pässinpää jota on hyvä sanoin ruoskia.
Kuvitelmani eivät liippaise teitä läheltäkään. Ei pelkoa. Ei vaikka huaisitte.
Largo da Skulkrusha kirjoitti: "Et 53LvÄ5TiKKääN 0L3 MiNuN P3Liseuraani." Älähän viitti, tämä harrastus kaikkea muuta kuin vakava muutenkin. Järkeä? Fantasiapelissä? Ööö?
Relax, I understand J00. Mitenkä fantasia on järjetöntä, kun keskustellaan säännöistä? Se, että figuurit ovat hauskoja ja teema keksitty on vain kuori systeemin päällä.
Largo da Skulkrusha kirjoitti: Minusta ainakin se olisi ihan hervotonta.
Hauskannäköinenhän se olisi, myönnän. Käytännöllisyys onkin sitten asia erikseen.
Largo da Skulkrusha kirjoitti: Megahydra on cool, mutta ehdottamasi sinitarra on samassa lauseyhteydessä pelkkä alkainen loukkaus.
Noo, pikaliima kelpaa yhtähyvin. ;)

Yleisesti järkeilisin, että jos hydra yltää ampumaan sinua n-tuuman päähän, niin jousimies, joka ampuu n+x tumaa kykenee kyllä osumaan. Sama pätenee rynnäkköihin ja muihin vastaaviin mittauksiin. Toisaalta Deployment ei taida määritellä miten figujen pitää olla zonen sisällä...

-Pinegulf
Tyhmäkin voi käydä fiksusta... -kun pitää suunsa kiinni.
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Ei hätää, laittaa vain hellblasteriin 20" pitkät putket, niin alkaa vihollisen ryhmityksessä tapahtumaan aukotusta, oli siellä pitkäkaulainen hydra tahi ei. Tykkeihin sama homma...

Näinhän fabaa kuuluukin pelata.

-E-
*Hu*
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Black scars kirjoitti:Ei hätää, laittaa vain hellblasteriin 20" pitkät putket, niin alkaa vihollisen ryhmityksessä tapahtumaan aukotusta, oli siellä pitkäkaulainen hydra tahi ei. Tykkeihin sama homma...

Näinhän fabaa kuuluukin pelata.

-E-
jep, deployaa vaan poikittain ja sitten kääntää ekalla vuorolla ja bläng!!!!
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Jep. Ja kaikilla on vieläpä ihan samat mahdollisuudet, joten on vain omaa typeryyttä jättää ne käyttämättä. En ymmärrä, miksi pitäisi tehdä tahallaan huonoja figuja jos pelissä kuitenkin tähdätään voittoon.

(must...resist...smileys...)
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Dolmot kirjoitti:Ei kannata. Kirjan julkaisun jälkeen olen nähnyt noin parinkymmenen ihmisen ehdottavan tätä ja useampi sata varmasti tietää. Toteutuksen asteelle on neljän vuoden aikana päätynyt yhteensä nolla. Ilmeisesti kansa pelkää liikaa, että Tuomas tulee pistämään turpaan ja puraisee figulta pään/päät poikki.

Herran pelko on kaiken alku.
Minä olen nähnyt yhden tuota periaatetta soveltavan figun. Kyseessä oli kaaoslohikäärme, joka oli niin suuri, että sen pää meni ainakin 3" tai 4" yli basen reunan. Myös base oli tavallista suurempi. Breath weapon myös lähti juuri sieltä, mistä sääntökirja sen määrää lähdettävän.

Figu oli kuitenkin niin hieno ja suuri konversio, etten kehdannut sanoa mitään.
ErrSol

Viesti Kirjoittaja ErrSol »

Amazing Slug kirjoitti:Minä olen nähnyt yhden tuota periaatetta soveltavan figun. Kyseessä oli kaaoslohikäärme, joka oli niin suuri, että sen pää meni ainakin 3" tai 4" yli basen reunan. Myös base oli tavallista suurempi. Breath weapon myös lähti juuri sieltä, mistä sääntökirja sen määrää lähdettävän.

Figu oli kuitenkin niin hieno ja suuri konversio, etten kehdannut sanoa mitään.
Et sattumoisin puhu tästä figusta?
Lassek

=>Pinegulf

Olen pahoillani, viime viestistäni tuli huomaamattani turhan aggressiivinen.
Pinegulf kirjoitti:Relax, I understand J00. Mitenkä fantasia on järjetöntä, kun keskustellaan säännöistä? Se, että figuurit ovat hauskoja ja teema keksitty on vain kuori systeemin päällä.
No joo, olet ihan oikeassa. Tarkoitin vain, että silloin tällöin kannattaa heittäytyä hieman hulluksi niiden sääntöjen kanssa, se virkistää kummasti. Koettu on.
(Oletko lukenut Lassia ja Leeviä? Muistatko lassipallon säännöt?) :)
Pinegulf kirjoitti:Yleisesti järkeilisin, että jos hydra yltää ampumaan sinua n-tuuman päähän, niin jousimies, joka ampuu n+x tumaa kykenee kyllä osumaan. Sama pätenee rynnäkköihin ja muihin vastaaviin mittauksiin. Toisaalta Deployment ei taida määritellä miten figujen pitää olla zonen sisällä...
Joopa. Kapteeni jo tuossa mainitsi, että breath weapon -ammunta rikkoo käytäntöä kautta kaiken muun säännöstön ja että kyseinen sääntötekninen erikoistapaus olisi helpointa vain haudata vaivihkaa. Tämän pohjalta varmaan itse asettelisin figut zonenrajan taakse beissin mukaisesti.

Megahydralle voi toki koota kasan erikoissääntöjä järkeistämään (blääh :) ) tai tasoittamaan (blääh :) ) tilannetta. Kauloillakin olisi vaikka movement-rajoitus. Kauloja voisi vaikka targetoida erikseen. Ei, katkenneen tilalle ei tulisi kahta uutta. :) Jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”