Mastonin pohjamaali-spray muoville?
- NacMacFeegle
Mastonin pohjamaali-spray muoville?
Huomasin supermarketissa sellaisen spray-kannun kun maston pohjamaali muoville (tjsp). Tuoteseloste kertoi sen soveltuvan kovamuovipinnoille, auton osin ja leikkikaluihin.
Taisi olla mustaa väriltään, ja melkein kaksi kertaa niin kallista kuin tavaslliset mastonin spraymaalit. (6,5 vs 3,5) Yleensä olen käyttänyt alemman hintaluokan harmaata pohjamaali-sptayta jota luulin ainoaksi mastonin pikku-ukoille soveltuvaksi pohjamaaliksi, mutta tämä toinen kannu näyttääkin paljon paremmalta.
Onko kellään kertoa kokemuksiaan tuosta purkista, vai onko tämä jokin ihan uusi juttu?
Taisi olla mustaa väriltään, ja melkein kaksi kertaa niin kallista kuin tavaslliset mastonin spraymaalit. (6,5 vs 3,5) Yleensä olen käyttänyt alemman hintaluokan harmaata pohjamaali-sptayta jota luulin ainoaksi mastonin pikku-ukoille soveltuvaksi pohjamaaliksi, mutta tämä toinen kannu näyttääkin paljon paremmalta.
Onko kellään kertoa kokemuksiaan tuosta purkista, vai onko tämä jokin ihan uusi juttu?
- NacMacFeegle
Jahas. 48 lukijaa, muttei yhtään tietoa.
Ehkäpä kyseessä tosiaan on joku uutuusmaali. Taidanpa ostaa ja kokeilla.
Tehkääpä tytöt & pojat samoin, ei se ainakaan huonompaa voi olla.
Ostosapuna voisi toimia vaikkapa seuraavanlainen linkki.
Edit: näyttääkin olevan harmaata väriltään ainakin tuo purkki.
Ehkäpä kyseessä tosiaan on joku uutuusmaali. Taidanpa ostaa ja kokeilla.
Tehkääpä tytöt & pojat samoin, ei se ainakaan huonompaa voi olla.
Ostosapuna voisi toimia vaikkapa seuraavanlainen linkki.
Edit: näyttääkin olevan harmaata väriltään ainakin tuo purkki.
-
Silver Warrior
Häh onko niillä harmaataki pohjamaali spraytä, luulin että valkonen ja musta on ainoat matat.
No en tiiä että onko toi kovin erikoista että toi on 6,5 tuola, kun hesan stockalla, hobby pointissa ja tapiolassa noi mastonit on jotain ~6E purkki noi matta pohjamaali sprayt.
Ite oon tyytynyt citadelin valkoseen ja harmaaseen tähän mennessä.
No en tiiä että onko toi kovin erikoista että toi on 6,5 tuola, kun hesan stockalla, hobby pointissa ja tapiolassa noi mastonit on jotain ~6E purkki noi matta pohjamaali sprayt.
Ite oon tyytynyt citadelin valkoseen ja harmaaseen tähän mennessä.
- NacMacFeegle
Silver Warriror: niillä ei oikeastaan ole muuta kuin harmaata pohjamaalia.
Katsos kun pohjamaali ei ole maalia vaan väritetyä pohjustusmassaa, johon tietyntyyppisen maalin on helpompi tarttua.
NetDriver: Kiitos kun luit ketjuni ajatuksella (onhan se niin pirun pitkä). Kyseessä on ilmeisesti kokonaan uusi maalityyppi, joka näyttäisi olevan erityisen hyvä figuille. Mistään sotavasarassa en löytänyt mainintaa siitä, joten päätin aloittaa tämän ketjun. Jos sinulla on ongelmia sen kanssa, raportoi moderaattoreille, äläkä lähetä tänne piilokettuilevaan sävyyn linkkiä keskusteluun joka ei tuo tähän aiheeseen mitään uutta tietoa.
Kiitos.
Katsos kun pohjamaali ei ole maalia vaan väritetyä pohjustusmassaa, johon tietyntyyppisen maalin on helpompi tarttua.
NetDriver: Kiitos kun luit ketjuni ajatuksella (onhan se niin pirun pitkä). Kyseessä on ilmeisesti kokonaan uusi maalityyppi, joka näyttäisi olevan erityisen hyvä figuille. Mistään sotavasarassa en löytänyt mainintaa siitä, joten päätin aloittaa tämän ketjun. Jos sinulla on ongelmia sen kanssa, raportoi moderaattoreille, äläkä lähetä tänne piilokettuilevaan sävyyn linkkiä keskusteluun joka ei tuo tähän aiheeseen mitään uutta tietoa.
Kiitos.
Mikäs se Mastonin musta pohjamaali on jota olen käyttänyt? Ja valkoinen samaten?pikkumies kirjoitti:Silver Warriror: niillä ei oikeastaan ole muuta kuin harmaata pohjamaalia.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
-
Silver Warrior
Aijjaa en oo ite oikein käsittäny tota. Millasta se harmaa oikein on? en oo vielä nähny sitä myytävän missään. Mihin kauppoihin sitä on jo tullu, koska tollasta jotain suht halpaa neutraalin harmaata pohjamaalia mä ainaki oon kaivannu, kun toi citadelin harmaa (space wolves grey) on sen verran murrettu, että se ei oo ihan paras harmaa pohjamaaliks.
- NacMacFeegle
tneva82: No huh-huh, kai se on uskottava jos kerta sellaisia omistat. Meillä päin oltiin ihan siinä uskossa ettei varsinaista pohjamaalia saanut kuin harmaana. Siis kyllähän minäkin olen matta mustaa mastonin sprayta käyttänyt erilaisissa projekteista mutta ihan mustaa pohjamaalia en ole nähnyt missään.
En minä sitä sano etteikö mattasprayta voisi käyttää pikku-ukojen pohjamaalina. Mutta luonollisesti oikea pohjamaali on siihen hommaan parempaa.
Silver Warrior: Tuon mystisen harmaan pohjamaalin muoville bongasin Kannelmäen (lähiö Länsi-Helsingissä) prismassa, joten ilmeisesti sitä löytyy sellaisista prismoista jotka ovat tarpeeksi suuria pitämään sisällään kodin rauta -osaston. Ilmeisesti sitä ei ole juuri kukaan käyttänyt, mutta varmaan voi olettaa että se on jotenkin parempaa. Kait.
En minä sitä sano etteikö mattasprayta voisi käyttää pikku-ukojen pohjamaalina. Mutta luonollisesti oikea pohjamaali on siihen hommaan parempaa.
Silver Warrior: Tuon mystisen harmaan pohjamaalin muoville bongasin Kannelmäen (lähiö Länsi-Helsingissä) prismassa, joten ilmeisesti sitä löytyy sellaisista prismoista jotka ovat tarpeeksi suuria pitämään sisällään kodin rauta -osaston. Ilmeisesti sitä ei ole juuri kukaan käyttänyt, mutta varmaan voi olettaa että se on jotenkin parempaa. Kait.
Se kuollut ei oo, mi voi iäti maalata, aikojen myötä voi kuolokin laata.
- I.C. Wiener
- Viesti:
Riita poikki, voita väliin.
Pohjamaalit
Pohjamaali sekä sisä- että ulkokäyttöön. Voidaan maalata puuta,
metallia, kiveä, lasia ja kovaa muovia. Voidaan päällemaalata
lähes kaikilla pintamaaleilla.
400 ml spray
Musta ja valkoinen
Pohjamaalit
400 ml spray
Musta ja valkoinen
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
Muistelisin että kaverilla oli joskus juurikin tuota I.C.Wienerin linkissä mainittua pohjamaalia, luultavasti mustaa. Se ainakaan ei sopinut figujen maalaukseen. Oli niin paksua että tukki kaikki pienemmät kuviot & kolot figusta.
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
-
Silver Warrior
No mun mielestä yksityiskohdat ja roskat on kaks eri asiaa. Siis jos spray peittää jotain sormien välejä tai silmiä niin se on kelvotonta.Largo da Skulkrusha kirjoitti:Niinpä... hyvän pohjamaalin tehtävä onkin peittää epätasaisuudet ja roskat (eli yksityiskohdat)! Parasta pysyä siinä halpisroskamallissa.
-
Slayer-3651
- Viesti:
- NacMacFeegle
*mutisee* Riitaa nähnytkään.. *jupisee*I.C. Wiener kirjoitti:Riita poikki, voita väliin.
Pohjamaalit
400 ml spray
Musta ja valkoinen
No jopas, nyt mastonin nettisivu ei enää tunnistakaan harmaan pohjamaalin olemassaoloa. Se varmaan kuuluu tuohon 100-sarjaan, kun taas musta ja valkoinen pohjamaali on omassa loosissaan. Siksi niitä ei varmaan ole meikäläisen lähi-Teesissäkään näkynyt.
Mutta nyt se maston tempun teki. Nimittäin itsetäytettävän sprayn. Tuota jos mitä tekisi mieli kokeilla, nyt kun on kalliit kompressorit ja maaliruiskutkin hankittu.
Meneepäs tuotemainonnaksi.