"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Basen väri?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tom_Gore

Basen väri?

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Laitoin kokeeksi mariiniryhmälleni baseen ihan tavallista, siivilöimätöntä leikkikenttähiekkaa ja se näytti yllättäen aika hienolta. Nyt ongelma onkin että en millään raaskisi maalata hiekan päälle. Ajattelin että maalaan basen paljaat reunat hiekanruskealla, jolloin hiekka jäisi luonnollisen väriseksi.

Ainoa mitä mietin on se, miltä tuo näyttää esim. kaupunkimaastossa tai vihreällä pohjalla? Onko kukaan koskaan maalannut baseja ruskeaksi?

Eli siis: Nauretaanx mun figuille jos teen niihin ruskeat baset? :D
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

No minullla on kaaoksen ukoilla kaikilla ruskeat baset, eikä niille ole naurettu! vihreä vai ruskea who cares! alustan väri on aika pikku juttu kunhan ei oo vaalean punainen ;).
"Glory, Honor & Victory over Death"
pentti

Viesti Kirjoittaja pentti »

Ruskea sopii aivan hyvin vihreällekin matolle, se näyttää vaan niinkuin ruoho olisi kulunut tai jotain.. kaikkiallahan sitä näkee, jopa minun kauniissa Guardeissani.
You (yes, you!) decide.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Yksi vaihtoehto on tietysti musta - se sopii yhtä hyvin joka maisemaan. Alustan reunanhan ei välttämättä tarvitse olla samanvärinen kuin alustan päällisen. Joskus passeli kontrasti (esim vaaleaksi drybrushattu hiekka/ruoho, musta reuna) saa alustan näyttämään jopa paremmalta.

Eli jos haluat tehdä alustastasi reunan suhteen mahdollisimman moneen maastoon sopivaa, suosittelisin mustaa tai tummanruskeaa (esim dark flesh), riippuen toki näyttävätkö hyviltä muuten alustasi kanssa. GW:llä käyttävät nykyään Graveyard Earthia, sekin näyttäisi sulautuvan aika hyvin useampaan maastoon.

Itse käytän kaaoksella mustia reunoja, khemrillä ja lumialustaisella empirellä Dark Fleshiä. 40k:ssa ajattelin käyttää mustia reunoja myös.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Päädyin lopuksi siis maalaamaan reunat ruskeaksi. Snakebite leather oli aika lähellä hiekan omaa väriä ja näytti ainakin pöydällä ihan ok:lta :)
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Marcca

Re: Basen väri?

Viesti Kirjoittaja Marcca »

mulla oli topikki tästä aiheesta vähän aikaa sitten.
Tom_Gore kirjoitti:Eli siis: Nauretaanx mun figuille jos teen niihin ruskeat baset? :D
jos nauretaan, niin sitte mun bestial brown reunasillekin nauretaan
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Itse olen maalannut viimeisimmät armeijani beissit graveyard earthilla. Näyttää mielestäni paremmalta kuin se perinteinen goblin green. Mustakin on hyvä vaihtoehto.
Moukku

Viesti Kirjoittaja Moukku »

Joo, ei sillä basen värillä oikeestaan ole väliä, mutta onhan se kiva jos se sopii armeijan yleisilmeeseen. Itse olen maalannut HElffieni baset dark fleshillä ja voin kyllä kertoa että sopii loistavasti.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Itse pistän vihreällä, tai joskus jätän mustaksi. Kun käyttää vihreää mattoa ei tämäkkän ole ongelma ja säästää hiekan yms. beissaukseen käytettävän roinan hinnan.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Lisäksi sanon, että maalaa kaikki alustat armeijassasi samalla maalilla ja tee tekstuurit myös samalla lailla. Alustojen erivärisyys on omiaan lieventämään kuvaa yhtenäisestä väriteemasta ja armeijasta.
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

Naldor kirjoitti:kunhan ei oo vaalean punainen ;).
Mitä vikaa on vaaleanpunaisessa ;) http://www.pbase.com/suurfett407
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
yrska
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja yrska »

Tosiaan alustan reunat voi maalata ihan millä värillä tykkää, kunhan se ei vie huomiota liiaksi itse figusta.

Itse käytän pääasiassa g.greeniä ja graveyard earthia, mutta vaikka mitä muuta on kokeiltu, kuten sinistä jääteemalla varustettujen lautojen reunaan ja violetti+vaalean punainen komboa CSM:ille sellaisen warp-basen luomiseksi.

Yrska
Taitojaan ei saa hukata => Silloin kun inspiraatio iskee, niin muu maailma saa odottaa.
fury

Viesti Kirjoittaja fury »

Tällä hetkellä liikkuvat cityfight -eldarini kulkevat mustilla reunoilla ja harmaalla scenicpäällysteisellä kapunkiroskabasella. Ja tungen ne kyllä ruohomatollekin aikanaan, whatever.
Ostetaan Tomb Kings sekä Eldar -figuja. Laita YV:tä.
Blackguard

Viesti Kirjoittaja Blackguard »

Dark Flesh, darkangelsgreen, bestialbrown, goblingreen, Codexgrey..
"Jazz on imperialistien ideologinen ase vallankumouksellisten kansojen degeneroimiseksi." - Kim Il Sung
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”