"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hullut pelaajat ja huonot häviäjät...

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Varkku

Viesti Kirjoittaja Varkku »

Yksi pelikaverini löi kerran seinään reiän, hävittyään Bloodbolw finaalin ratkaisuhetkellä tuplaykkösiin yrittäessään go for it:llä maalia. :)
Jälkeenpäin ollaan kyllä naureskeltu sitä useaan otteeseen, mutta kämpän omistaja ei ollut asiata ollenkaan hyvillään. :)
"7.62 mm -One Size Fits All."
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Varkku kirjoitti:Yksi pelikaverini löi kerran seinään reiän, hävittyään Bloodbolw finaalin ratkaisuhetkellä tuplaykkösiin yrittäessään go for it:llä maalia. :)
Selvästi kokematon Bowlaaja - kuka tahansa vähänkin aikaa Bowlia pelannut tietää, että ratkaisevalla hetkellä maaliin GFI:minen ei voi tuottaa muuta kuin ykkösiä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Varkku

Niimpä, pienet vihreät miehet ovat maaliviivan alla aina valmiita kamppaamaan vastustajan holtittomasti juoksentelevat cathcerit. :)
Zob

Viesti Kirjoittaja Zob »

Hulluista pelikummpaneista helsingin Gw:ssä oli yks tyyppi joka pelas ihan onnessaan itteensä vastaan eikä suostunu tulee päydiltä pois. Ei noin sananmukaisesti pelikumppani mutta outo pelaaja. Varsinkin kun piti pelaamista mielekkäänä.
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Joo, kaiken näköisiä idiootteja on elämän aikana tullut vastaan. Hauskin kokemus on tulla uhatuksi veitsellä koska en suostunut tyyppiä halaamaan, ei siis pelijuttuja mutta kuitenkin. Itse syytän sääntöjä ja noppia. Totuus kuitenkin on se että idiootti en ole joten en ammu lascanninolla grottia jos on muita kohteita ja nopat yleensä antaa keskiarvotuloksia joten jos häviän häviän joko kentän (maasto), sääntöjen (vastapuolen järjettömät super unitit), onnen (vastapuolen ylivertaiset tulokset nopista) tai vastapuolen "reilun" armeijan takia. Tietääkseni ikinä en ole hävinnyt tyhmyyttäni. Ainoa virhe minkä teen AINA on se että yritän pitää hauskaa ja ostan armeijan sen mukaan, monipuolisesti. En myöskään ole ikinä voittanut syinä nimenomaan lähes aina vastapuolen ah niin reilu armeija JA säännöt yleisesti (viimeksi pelasin 2. laitosta). Tämä oli siis aikaa jolloin assault cannonilla tyhjennettiin puolet pelialueesta ja koska chaos ei niitä saanut ja marinet, varsinkin SW, sai niitä puoli ilmaiseksi ja wolffien tapauksessa rajoituksetta on tulos aika selvä. Nyt yritetään uuedlleen nousua kun codexin mukaan chaos ei ole enää super kallis nippu banaanipoikia mitä ne ennen oli. No, lopetan katkeran tilityksen tähän. Joatapauksessa olen vain tyytynyt tilittämään sääntöjen alkuperää ja joukkojen epäbalanssia ja aina puhumalla, en heittelemällä asioita yms...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Huonoja häviäjiä löytyy yleensä teini-ikäisistä (tai nuoremmista) pelikavereista selkeästi enemmän kuin jo kolmannellekymmenennelle ehtineistä. Poikkeuksia tietenkin löytyy molemmista ryhmistä, mutta tämä on nimenomaan se syy miksi pelaan mieluiten väh. sen parikymmentä täyttäneiden kanssa...
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Arpinaama

Viesti Kirjoittaja Arpinaama »

En oo ite nähny huonoa häviäjää (ellen sit ite oo semonen ), mutta mielummin nään teinin/lapsen kiukuttelevan kun jonkun +20
Katso 4X6 jalan kokoinen Citymaasto!
6X4 City-Maasto http://www.lost.eu/12d4f
PhoenixKing

Viesti Kirjoittaja PhoenixKing »

Mulla on kokemusta noista häviämisiitä. Kaks ekaa kunnon peliä havisin ja silloin vähän tuli kyyneltä...mut sentään pelasin loppuun asti. Eräs tyyppi, joka on susittu peli-järjestäjä meilläpäin, on huono häviäjä pahinta lajia.Pelataan aina joukkueina ja siel on jotain kuus pelaajaa usein. Jollei pääse sen järjestäjän puolelle niin ei voi voittaa. Jos se on häviöllä se lopettaa. Siellä on kans eräs tosi tyhmä tyyppi joka kerran alkoi heittää noppaa ja siten "katsoi" kuinka tymä/huono maalari olen ja kaikkea muutakin. En oo kauheen montaa kertaa sielää pelannut mut tidän et kaikki siel heittää vähä liikaa läppää.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
Varkku

Ihmetyttää kyllä miksi toiset pelaajat pelaavat tätä peliä vain voittaakseen, itselläni on aina ykkössääntönä se että molemmilla pelaajalla pitää olla hauskaa pelatessa. Hävisin tai voitin, niin möksöttäjää vastaan en toista peliä pelaa. Paras tapa pitää pelit hauskoina on sopia vastustajan kanssa etukäteen minkätyylinen peli pelataan, jotta pelataanko maksijuustoinen partamättö vai hupipeli vähän kokeilevammilla listoilla.
Satanic Bunny

Viesti Kirjoittaja Satanic Bunny »

Tähän topiciin sopii lause: "Victory needs no excuse, defeat allows none." (Wh40k rulebook sivua en muista).
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
camoflame

Viesti Kirjoittaja camoflame »

Kyllähän näitä huonoja häviäjiä on tullut vastaan. Eräs rupeaa haukkumaan omaa armeijaa paskaksi, toinen yrittää sääntöjä väännellä omaksi edukseen vaikka asia on muille ihan selvä. Kolmas siirteli maastoja kun en katsonut (en ole onneksi enää huomannut sellaista). Yksi otti "***** väliä" asenteen kun oli häviöllä. Ärsyttävintä on kuitenkin sellaiset jotka rupeavat tuulettamaan hyvää noppatuuriaan tai vastustajan huonoa sellaista. Tai voittaessaan rupeaa onessaan kättelemään vastustajia, mutta hävitessään ovat todella nyrpeitä.

Olen itsekkin kiroillut kun joku tärkeä yksikkö on kuollut ennen aikojaan ja nopat ei suosi, mutta nykyään pelatessa örkeillä olen ottanut asenteen että sehän kuuluu imagoon että looted Leman Russilla ei saa kuin 1 osuman pelin aikana yms. Parasta peliä tulee avovaimon ja veljen kanssa kun ei ole turhaa valitusta eikä hirveää voittopakkoa.
It's not whether you win or lose, it's how you play the game, right?
Tubal-Kain

Viesti Kirjoittaja Tubal-Kain »

Onneksi meidän peliporukoissa ei ole pahemmin tullut vastaan huonoja häviäjiä. Kyllähän sen ymmärtää, että hatuttaa, kun häviää, mutta minkäpäs sille teet. Silloin tällöin saattaa ärräpäät lennellä, mutta muuten aika asiallista on ollut.

Tosin kerran itseäni alkoi sen verran ottamaan häviö päähän, että koko salamanders-porukka otti jarrunestettä ja uutta maalia heti pikimmiten :) (Salamanders vs. Necrons - 1 necron warrior dead :)
STB

Viesti Kirjoittaja STB »

Monta peliä 40k:ssa ja Necromundassa oon hävinnyt siks, koska oon ajatellut olevani hyvä pelaaja ja periaatteestakin noudattanut wysiwygiä. Tyyliin, "kyl tol Dreadnoughtilla plasma- tai lascannon toimis hyvin, mutku figul nyt on assaultcannon, ni en mä viitsi pitää sitä minään muunakaan".
Samanlaista menoa myös Necromundassa, jossa figulla on "huono ase".
Kun hävisin sotajoukolle, jossa ei wysiwygistä ole kuultukaan, meni monesti suu mutrulle. Myöhemmin olen tästä periaatteesta luopunut.

40k:ssa ja Fabassa häviöihin on usein myös vaikuttanut sääntöjen osaamattomuus, ja sokea luottamus vakuuttavasti puhuvan kaverin sääntötietämykseen, joka usein on vääristynyt hänen edukseen (tyyliin: "onhan se rangella joo, mut siis luuletsä muka, et nää mun örkit joutuu ottamaan terrortestin, vaik ne ei ees nää tota stegadonii?")

Kaikki tällainen on kuitenkin osa peliä, joka on sosiaalinen tapahtuma. Omista oikeuksista täytyy pitää kiinni. Häviö on häviö, pelattiin sääntöjen mukaan tai ei. Ei sitä jälkikäteen voi voitoksi kuitenkaan kääntää huomauttamalla jostain säännöstä, mikä pelattiin väärin. Tottakai se kismittää, jos sääntötuntemuksen puutteen takia häviää, mutta oma moka.

Kerran oon pelin luovuttanut 1. vuoron jälkeen. Sillon Tombareiden screeming skull catapult(woundatessaan aiheuttaa panic-testin) ampui saurusyksikköä, jossa oli 2nd generation slanni. Yksikkö Kärsi woundeja ja kämmäsin paniikkitestin, jolloin saurukset ja slanni pakenivat ulos pöydältä. Sinne meni melkein puolet armeijan tehosta. Tiedä sitten oliko huonoa häviämistä, mutta ei tuntunut enää mielekkäältä pelata peliä loppuun.

Yleisesti ottaen 'tuttaa häviö armeijalle, jota ei ole maalattu juuri lainkaan, ku itsellä on suunnilleen joka figu väreissä. "Tollaset 'tun metalli- ja muovimiehet lahtaa mun kauniit joukot. Ei voi hyväksyy!"
-Lappimies-

Viesti Kirjoittaja -Lappimies- »

No mulla on yks kaveri joka ei osaa hävitä yhtään missään(huijaa mielummin kun häviää). Jos se sitten häviää vaikka huijaakin niin sitten sitä riehumista saa katsella koko loppuviikon :D

Yleinsä olen huomauttanut aina ku se huijaa mutta nyt ei oo pahemmin jaksanu enään huomautella...
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Kysymys: miksi pelaat huijareita vastaan? Noin huono häviäjä pitäisi jättää pelaamaan ihan omia pelejään (huijatkoon sitten itseään).
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Muistakaa pelatessanne armeijaa vastaan, jossa ei noudateta WYSIWYG:iä, että se on sääntö siinä missä muutkin. Raamatussa ei taida lukea, mutta codexeissa ainakin. Voitte siis syyttää sääntöjen vastaisuudesta ja ottaa siten moraalisen voiton. :) Jos figulla on h. bolteri, se sillä sitten on, eikä vaikka lascannon ja lista pitää tehdä sen mukaan.
bonesripper

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

Erään kerran ku vielä kaverien kanssa oltiin alottelijoita kavereiden kanssa tapahtui seuraavaa: Tuli kinaa säännöistä, suutuin ja löin muovisella mittatikulla kaveria niskaan. Kaveri nappas tikun kädestäni ja juoksin pelipöydän (pingispöytä) toiselle puolelle. Kaveri heitti tikulla minua kohti. Tämä osui leukaan, joka alkoikin vuotamaan verta. Sinä päivänä ei enää kiistelty säännöistä.

Myöhemmin, ehkä muutama vuosi sitten tapahtui jamopoweria vastaan seuraavaa: Tapeltiin säännöstä ,josta olin loppujen lopuksi oikeassa, jota muut kaverit puolsivat. Suutuin, potkaisin limpparipulloa penkillä, joka singahti seinään ja josta hajosi kaula. Limpparia suihku pitkin autotallia.

Tälläisiä muistikuvia omista kiukunpuuskistani peleissä. Tuo jamopower aina suuttuessaan pieksee noppia pitkin seiniä jos ne eivät pyöri suotuisasti. Slooten taasen käy äyväämään, eli valittamaan, jos hänellä menee huonosti pelissä tai on eri mieltä asiasta. Tälläistä Lappeenrannassa... :)
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

No siis olihan se tavallaan ihan perusteltu sääntö, silloin. Eipä vaan tullut ajateltua, että sen assault moven pitäisi riittää siihen kohteeseen, ennen kuin tekee hämäriä matkanpidennyksiä difficult terrainin nojalla :)

Joskus aikoinan pelaamista aloitellessamme annoin hyvän kuvan juuri peliä aloittaneelle kaverille, hieman tuli kinaa säännöistä ja nopat ja flying standit lensi, (tähdättyinä vastustajiin) gyrocopter iskeytyi pöytään siten, etten ole vieläkään saanut steam cannonia suoraksi ja teki tämän jälkeen maahansyöksyn mehukannuun. :)
Imperial

Viesti Kirjoittaja Imperial »

Joo pari kaverii ku ne pelaa ne riitelee joka vuorolla n. 15 min. ja sen jälkeen ne alkaa pieksee toisiaan taikka ampuu kuulareilla......huoh.....
No kato perkele, nehän käy päälle!
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Chosen kirjoitti:...noudateta WYSIWYG:iä, että se on sääntö siinä missä muutkin...
Ai on vai?

Taidan sitten olla poikkeuksellisen huonoa peliseuraa kun en tuolla Fanaticissakaan vaihtanut toisen töpöni hienoa pcannonia paljon, paljon vähemmän tyylikkään näköiseen muoviseen TLLC:iin (kysyin kyllä jokaiselta vastapelurilta, että haittaako heitä jos pelaan hienolla figulla rumemman sijasta) vaikka tällä töpö oli oikeasti aseistettu.
Vaihto olisi ollut alle viiden sekunnin prosessi mutta yksikään pelikaveri ei vastustanut sitä, että pelaisimme mielummin hienolla figulla ja antaisimme WYSIWYG:n itkeä omissa oloissaan.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”