"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

[Battletech] Classic BattleTech-pelaajia?

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Lukittu
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Njaa. Oletteko vielä noin viiden viikon päästä räpläämässä näiden kanssa? Ennen en varmaan pääsisi millän mukaan, vasta silloin joskus vaihtuu nettiyhteys (nykyisen NAT estää tehokkaasti kaiken nettipelaamisen, eikä palveluntarjoaja suostu auttamaan sen kiertämisessä).
zqmfgb
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Tulemme varmaan. Minä ainakin olen vasta juuri aloittanut 'Mecheillä piipertämisen (enkä aio ihan heti lopettaa), ja olen sellainen no-life että aikaa varmaan piisaa...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Aacheron
Viesti:

Kysymys: ovatko Jamppis et veli jo virittäneet koneensa siihen kuntoon, että peliinliittyminen onnistuu (ongelmia oli esiintynyt vähän aikaa sitten)? Muuten on olemassa kaksi vaihtoehtoa, loogisesti A) ette pelaa, tai B) hostaatte. Hypoteettistä B:tä varten haluaisin ennakkoon tietää koneenne speksit; kykenettekö todella hostaamaan koko paskan (katsokaa osallistujamäärää...)? MegaMek kun tuuppaa olemaan vähän diiva mitä tulee järjestelmäresurssien ja Java-ohjelmiston omistukseen...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Jamppis

Viesti Kirjoittaja Jamppis »

Kyllä me varmaan hostataan (isi on töissä analystella ja se tekee jotain ohjelmia niin kyl meillä varmaan onnistuu)
Aacheron
Viesti:

Ei oikein vakuuta. Ja idea minun hostaamiseni kanssa oli se, että (ollakseni egoisti) minä järkkään tätä, ja pääsen virittelemään optioita et al. Mutta, sovitaanko että annat sitten hostaessasi serverisalasanan tietouteeni, tai jotain?

Minulla ei oikeastaan ole ongelmaa sen kanssa, mutta olen vain huolissani koneesi spekseistä. Noh, luotan isäpappasi konetietouteen...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Aacheron kirjoitti:Minulla ei oikeastaan ole ongelmaa sen kanssa, mutta olen vain huolissani koneesi spekseistä. Noh, luotan isäpappasi konetietouteen...
Hmm, en ole nyt tutkinut niinkään mitä tuo sovellus huutaa vaativansa. Mutta sanoisin, että kone ei ole, onpa se mikä tahansa, pullonkaula. Ongelma on palvelimena toimivan konen kaistanleveys ulospäin.(tuollaisen yksinkertaisen ohjelman prosessointi ei vie moniakaan millisekunteja, ja jos viekin se ei loppupelissä tunnu missään). Ongelma on se, kuinka paljon dataa palvelin saa annettua ulos. Itselläni se on esimerkiksi 512 kb sekunti (eli se Soneran kallein vaihtoehto). Tuon tason riittävyys ei ole testattu (toimestani), mutta uskoisin että tuolla määrällä (kuitenkin pääasia liikkuvasta datasta lienee kohtuu kompaktia, ja kaikki grafiikka ja vastaava tehdään omassa päässä oman koneen toimesta).

Saatan puhua puutaheinää. Jos näin on, koko ohjelman datansiirto on sitten hanurista.
Aacheron
Viesti:

Oikeastaan Grond on oikeassa. Minä vain en ole tullut ajatelleeksi, että Internet-peleissä myös Internet-yhteys ratkaisee. Jotenkin aivoissani oli sattunut oikosulku tämän yksityiskohdan ohi, mutta whatever...

Eli. Minulla on 2048/512 kbps laajakaistayhteys, eli lataan sisäänpäin kahden megan nopeudella, ja ulospäin lähtee Grondin mainitsemalla Soneran parhaimmalla puolen megan nopeudella. Ellei Jampiksella ole jokin antiikki-ADSL joka työntää 256 kbps, niin ei taida tulla ongelmia...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Jamppis

Viesti Kirjoittaja Jamppis »

Mä sain oman koneen pystyyn nyt me voidaan pelata kahella eri tietokoneella rasmuksen kaa
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Aacheron kirjoitti:---Ellei Jampiksella ole jokin antiikki-ADSL joka työntää 256 kbps, niin ei taida tulla ongelmia...
Mmh - tuskinpa sekään noiden datamäärien kanssa aiheuttaisi edes huomattavissa olevaa hitautta. 56k modeeminkin pitäisi arvioni mukaan riittää helposti. Kysymyksessä kun kuitenkin ovat vuorotiedot joiden välittyminen ei varsinaisesti edes tulisi näkyä ruudulle asti.
Ei kait siinä - ohjelma saattaa kuitenkin olla niin reikäinen että "mikään ei riiitä" - parempi katsoa kuin katua...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Aacheron
Viesti:

Ohjelma todellakin on sellainen, että "mikään ei riitä" - peli buggaa pahasti jo localhostauksella. Plus, muistialijämä jumittaa joskus pelin 'Initiating movement phase'-tilaan (lukitus serverin puolella).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Aacheron kirjoitti:Ohjelma todellakin on sellainen, että "mikään ei riitä" - peli buggaa pahasti jo localhostauksella. Plus, muistialijämä jumittaa joskus pelin 'Initiating movement phase'-tilaan (lukitus serverin puolella).
Bottien koodi tuntuu ainakin olevan suht hidasta, lieneekö siinä syy?

Tuskin se mitään hillittömiä paketteja netin yli lähettää, eli luulen että "vika" on hitaassa koodissa ohjelman puolella. Sitä, kuinka paljon tehokas kone siinä auttaa, voi olla aika vaikea sanoa, se kun ei välttämättä jumittelevan koodin suorittamisessa aina ihan suoraan vaikuta.

Muutenkin jotenkin luulen, että suurin odottelu tulee kyllä pelaajien siirroista, ei ohjelman nopeudesta. Mutta enpä ole muuten kuin botteja vastaan pelannut, joten paha sanoa varmaksi.
Peace

Itse en ainakaan pysty käsittämään miten tuollaisen nettikoodin saisi hitaaksi. Heksatiedot kun eivät luultavasti mitään kovin raskaita ole ja itse peli on laskettavissa päässäkin...
Teräratas
Valvoja

Peace kirjoitti:Itse en ainakaan pysty käsittämään miten tuollaisen nettikoodin saisi hitaaksi. Heksatiedot kun eivät luultavasti mitään kovin raskaita ole ja itse peli on laskettavissa päässäkin...
Niin en minä siis nettikoodin hitautta tarkoittanut, vaan koodin hitautta ihan yleensä. Ja tokihan sen nettikoodinkin saa helposti hitaaksi, jos lähettää edestakaisin paljon muutakin kuin tarpeellisen tiedon. Mutta en minä tosiaan sen usko olevan ongelmana. Saahan siitä sorsat ladattua, ei muuta kuin porukalla koodia optimoimaan vaan... :)
Korppi-

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

http://www.tucows.com/preview/194327.html

Asentakaapa tuo ja ihmetelkää, ku botit rupevat jopa tekemään jotain. Voipi olla että pelikokemus paranee.
Aacheron
Viesti:

Huh... vihdoinkin Internet taas toiminnassa. Eli, bottien koodi _on_ helvetin hidas, mutta se voi olla joko Horned Shadow:n viittaaman Java-softan vika, tai vain paskaa koodia. MegaMekin botit eivät osaa paljon mitään, ja devteam ei oikein osaa AI:ta säätää, IIRC. Mutta noh, kait voimme heittää helvetit koneen tehosta.

Muuten, on olemassa pieni riski että kaverini Reidar "Adrian" ei tule pelaamaan, mutta pitää katsoa miten se jaksaa järjestää aikataulunsa...

Ja muistutuksena, aikahan oli 7.11. klo. 15:00 - siis tänä viikonloppuna sunnuntaina, kello kolmelta. IM-yhteensopimattomuuden takia postaan tänne viestin kun serveri on pystyssä; ainakin Jamppis ja minä olemme vielä Microsoftin kapitalistiorjia mitä tulee Messenger-ohjelman käyttöön...

*laskee* 10 tai 11 pelaajaa; 2x2 karttaa, vai standardi 2x1? Muut säännöthän olivat Double Blind (Blind Drop turha, eli ei mukana), sekä vakiolta olevat säädökset.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

Roger that. Teen kaikkeni ollakseni koneen äärellä tuolloin.
Peace

99% todennäköisyydellä en pääse tuolloin nettiin käsiksi mutta yritetään...
Aacheron
Viesti:

Onko, Peace, koko päivä huono, vaiko vain kellonaika?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Peace

No jaa - jos 12 jälkeen yöllä onnaa niin sitten... Olen Seinäjoella mutta pitää katsoa jos onnistun saamaan jonkun koneen jolla pelata käsiini. Juna on Helsingissä vasta joskus 12 jälkeen...
Teräratas
Valvoja

Voisi jossain välissä testata ennen pelin alkua että kaikki toimii, niin ei mene sunnuntaina säätämiseksi sitten.

Eli jos serverin perustaja voisi vaikka lauantaina jo pistää koneet käyntiin, niin ehtisi tarkistella asetukset, jotta sitten sunnuntaina jo varmasti toimii. Ainakin itseni pitää vielä kirjoittaa palomuuriehdot pelille sopivaksi ennen pelin alkua, eli pari tuntia aikaisemmin olisi hyvä päästä niitä tekemään, ettei alku sen takia sitten viivästyisi.

Tosin jos tuo kaikki liikenne kulkee tuon yhden portin kautta, niin eipä siinä varmaan hyvin kauan säätäessä mene. Varma ei tietenkään ole ennen kuin on kokeiltu :)

Eli ainakin sen voisi testata, että kaikki pääsevät pelin "lobbyyn" kiinni ongelmitta jo ihan reilusti ennen tuota kello kolmea?
Lukittu

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”