säännössä ei ole paljonkaan epäselvää, mutta jos tilanne on tämä:
Kaksi eripuolen characteria on toistensa kanssa base to basessa, niin pitääkö tällöinkin ottaa enemmistön ws/toughness?
Muokattu:
ja lisäksi. tilanne on tämä. Taistelussa on mariini päällikkö ja 5 muuta mariinia vastaan 6 genestealeria jotka kaikki ovat base to basessa.
Tarviiko Mariini päällikölle heittää ERIKSEEN to hit heitot ja sitä vastaan to hit heitot.
vai heittääkö genestealer pelaaja esim kaikilla kuudella (sama ws) ja jos tuli vaikka 4 osumaa, niin minä päätän osuko päällikköön???
majority of ws/toughness
Ei minun mielestäni. Characterithan lasketaan lähiksessä omiksi yksiköikseen.Kaksi eripuolen characteria on toistensa kanssa base to basessa, niin pitääkö tällöinkin ottaa enemmistön ws/toughness?
Jos nyt tarkoitat päälliköllä IC:tä niin Genestealer pelaaja saa päättää että vaikkapa "nämä 3 geneä lyövät päällikköäsi" jolloin tietysti heitetään erikseen osumisheitot päällikköä vastaan. Jos taas tarkoitat päälliköllä veteraanikessua tms, niin saat itse päättää osuuko siihen, olettaen tietysti että osumia ei tule enempää kuin yksikössä on jamppoja jolloin kaikille tulisi vähintään 1 osuma.ja lisäksi. tilanne on tämä. Taistelussa on mariini päällikkö ja 5 muuta mariinia vastaan 6 genestealeria jotka kaikki ovat base to basessa.
Tarviiko Mariini päällikölle heittää ERIKSEEN to hit heitot ja sitä vastaan to hit heitot.
vai heittääkö genestealer pelaaja esim kaikilla kuudella (sama ws) ja jos tuli vaikka 4 osumaa, niin minä päätän osuko päällikköön???
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
- The Captain
- Valvoja
Helpompi esimerkki on vaikka Aspect warrior squad. joissa on ei-IC johtaja, jolla on eri statit. Tällöin käytetään majority WS:ää, eli myös ne, jotka ovat kontaktissa vain exarchiin, lyövät WS4:ää vastaan niin kauan kuin yksikin normaali aspektisoturi on tolpillaan. Aspektit puolestaan lyövät omalla WS:llään, eli WS4 vihollsita vastaan normaalit aspektit osuvat 4+:lla ja exarch 3+:lla.
Jos mukana on vaikka Farseer (WS5, IC), siihen kosketuksissa olevat ja näitä tukevat tyypit voivat kohdistaa siihen hyökkäyksiä erikseen (koska se on IC). Tähän ei majority WS vaikuta millään lailla, koska Farseer on lähiksessä oma yksikkönsä. Vaikka aspectit ottaisivat 74 woundia, farseer ei niistä kärsi (paitsi että häviää lähiksen).
Jos mukana on vaikka Farseer (WS5, IC), siihen kosketuksissa olevat ja näitä tukevat tyypit voivat kohdistaa siihen hyökkäyksiä erikseen (koska se on IC). Tähän ei majority WS vaikuta millään lailla, koska Farseer on lähiksessä oma yksikkönsä. Vaikka aspectit ottaisivat 74 woundia, farseer ei niistä kärsi (paitsi että häviää lähiksen).
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.