Miten Battlemat kiinni alustaan?
Miten Battlemat kiinni alustaan?
Huomenna olisi tarkoitus väsätä pelipöytä ja laittaa battlemat kiinni alustaansa eli lastulevyyn. Miten tuo kannattaisi tehdä, niin ettei itku tule hetikohta silmään.
Seuraavat vaihtoehdot tuli ekana mieleen:
1. Liimata. Eli sivellä levy kauttaaltaan liimalla/liisterillä, asettaa matto paikalleen ja rukoilla ettei tule ryppyjä.
2. Niitata. Niiteillä suht tiheään kiinni reunoistaan. Pöytään tosin tulee jatkopala BM:a, eli tökeryysaste saattaa nousta, jos niitit leviävät keskemmälle pöytää.
Miten te, joilla on kokemusta Battlematista, olette menetelleet sen kanssa? Millä mattonne on kiinni? Kumpaa ylläolevista suosittelette, vai kenties kolmatta vaihtoehtoa. Vihjeitä ja varoituksia tulemaan.
Nimim. "budjettini ei kestä useamman maton ostamista"
Seuraavat vaihtoehdot tuli ekana mieleen:
1. Liimata. Eli sivellä levy kauttaaltaan liimalla/liisterillä, asettaa matto paikalleen ja rukoilla ettei tule ryppyjä.
2. Niitata. Niiteillä suht tiheään kiinni reunoistaan. Pöytään tosin tulee jatkopala BM:a, eli tökeryysaste saattaa nousta, jos niitit leviävät keskemmälle pöytää.
Miten te, joilla on kokemusta Battlematista, olette menetelleet sen kanssa? Millä mattonne on kiinni? Kumpaa ylläolevista suosittelette, vai kenties kolmatta vaihtoehtoa. Vihjeitä ja varoituksia tulemaan.
Nimim. "budjettini ei kestä useamman maton ostamista"
Ainakin minä laitoin niiteillä kiinni ja hyvin ne niitti ainakin katosivat sinne sekaan ei niitä edes erota mutta tähän ei käy normaali niitin vaan esim niittipyssy olisi hyvä valinta. Kunhan vaan otat jonkun avuksesi niitattesasi jotta saat maton sileäksi.
FB is far better than that round-based nonsense...
Minullakaan battlematto ei ole kiinni missään. Helpompi kuljettaa, kun ei tarvitse tilata pakettiautoa sitä viemään 
Noh, jos sen välttämättä haluaa kiinnittää, niin olen monesti kuullut hyviä kokemuksia sen liimaamisesta. Vettä puuliimaan ja pensselillä tasaisesti siihen levyyn. Sitten vain levität varovasti sen maton siihen päälle. Laita sitten jotain painavaa tavaraa sen päälle, ettei ala purkaantuun. Kannattaa muuten antaa kuivua ainakin viikon. Niin ainakin itse tekisin.
Noh, jos sen välttämättä haluaa kiinnittää, niin olen monesti kuullut hyviä kokemuksia sen liimaamisesta. Vettä puuliimaan ja pensselillä tasaisesti siihen levyyn. Sitten vain levität varovasti sen maton siihen päälle. Laita sitten jotain painavaa tavaraa sen päälle, ettei ala purkaantuun. Kannattaa muuten antaa kuivua ainakin viikon. Niin ainakin itse tekisin.
Siis käytä KUUKELIA äläkä kysele tyhmiä kysymyksiä.
Minullakaan sitä ei oo mitenkään kiinnitetty, sen lastulevyn voi vaikka sprayata mustaksi ja limaa jotain tekstuuria siihen esm. hiekkaa? (=cityfight-pohja). Sitten jos haluaa pelata ruohopohjasella niin ei muutaku battlemattia päälle ja toista maastoa kehiin
vielä kun ton toteuttais joskus...
The devil you say, is on his way, To collect his pay on your dying day...
Kiitos neuvoista. Niitit kyllä tuntuvat tällä hetkellä ykkösvaihtoehdolta kun tuo liiman kanssa leikkiminen vähän arveluttaa. Tosin liimalla saisi onnistuessa tosi smoothin pinnan. Niittivaihtoehdosta tulee mielikuva, että se matto väkisinkin nousee irti siitä levystä...vastaako totuutta....mälis? melmon?
Peace, tuo tarraspray tosiaan voittaisi kyllä kirkkaasti sen perusteella mitä sain netistä irti, mutta hinta on kanssa aika suolainen.
Mjooh...täytyy miettiä...
Peace, tuo tarraspray tosiaan voittaisi kyllä kirkkaasti sen perusteella mitä sain netistä irti, mutta hinta on kanssa aika suolainen.
Mjooh...täytyy miettiä...
No ainakin on varaa mistä valita.Gimgor kirjoitti:Toinen Matto on Rullalla ja toinen liimattuna Pöytään
Ja kolmas on kiinni niiteillä
Pitäisköhän sitä ittekin väsätä kaksi, jahka seuraava erä valtion miniatyyripelitukea kolahtaa tilille...
Kyl on yleisemmin tullu käytettyy tuota Mikä on liimattuna mutta vain koska se on kahessa osassa tuo pöytä.
Ihan yhtä hyvä on tuo niiteillä, kun laittaa niitit kiinni kunnolla ja sitten muutaman niitin keskelle että pysyy kuosissa, ite oon vielä maalannu nuo niitit etteivät näy...
Ihan yhtä hyvä on tuo niiteillä, kun laittaa niitit kiinni kunnolla ja sitten muutaman niitin keskelle että pysyy kuosissa, ite oon vielä maalannu nuo niitit etteivät näy...
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
-Albert Einstein
-Albert Einstein
Liima on kaikkein paras vaihtoehto, jos ei ole aikeissa joskus käyttää mattoa muuhun tarkoitukseen...
Itse olen liimannut jollakin sellaisessa muovituubissa tulleella rakennusliimalla. (Siis sellaista paksua töhnää, joka puristetaan tuubista sellaista konetta apuna käyttäen...)
Ensin liimaa lastulevylle, sitten jollakin lastalla tai jollain mahdollisimman siloiseksi ja ohueksi kerrokseksi se.... siihen vaan battlematti kiinni ja jotakin painoja päälle vielä, että varmasti pysyy.
n.2 tunnin kuluttua on battlematti kiinni, eikä ikinä lähde kokonaisena irti...
Näin tehtiin Pioneerin luona 4 kertaa 3 levyä modular terrainia.
(jokainen levy 40cm,40cm)
Hyvin toimiii...
Itse olen liimannut jollakin sellaisessa muovituubissa tulleella rakennusliimalla. (Siis sellaista paksua töhnää, joka puristetaan tuubista sellaista konetta apuna käyttäen...)
Ensin liimaa lastulevylle, sitten jollakin lastalla tai jollain mahdollisimman siloiseksi ja ohueksi kerrokseksi se.... siihen vaan battlematti kiinni ja jotakin painoja päälle vielä, että varmasti pysyy.
n.2 tunnin kuluttua on battlematti kiinni, eikä ikinä lähde kokonaisena irti...
Näin tehtiin Pioneerin luona 4 kertaa 3 levyä modular terrainia.
(jokainen levy 40cm,40cm)
Hyvin toimiii...
The day Microsoft makes something that doesn't suck is probably the day they start making vacuum cleaners ;D
itse laitoin battlematon kiinni kestävällä rakennus liimalla jota levitin ohuen kerroksen lastalla kauttaaltaan koko MDF levyn ja matto siihen pälle, sen jälkeen poistin mahdolliset rypyt sellaisella telalla jolla mm. tapetoidessa poistetaan rypyt.
Todella hyvä jekku mikä pitää maton hyvässä kunnossa on käyttää laadukasa spary mattalakkaa maton pintaan, sitä ei edes huomaa että se on lakattu ja matosssa oleva ruoho ei vari ajan saatossa pois. Lakkaa ei tosin saa laittaa paljoa.
Todella hyvä jekku mikä pitää maton hyvässä kunnossa on käyttää laadukasa spary mattalakkaa maton pintaan, sitä ei edes huomaa että se on lakattu ja matosssa oleva ruoho ei vari ajan saatossa pois. Lakkaa ei tosin saa laittaa paljoa.
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
-
Spongebob-Väyrynen
Näin saat Battlematin ehkäpä parhaiten kiinni:
1Mittaa alusta, jolle aiot liimata mattosi.
2Leikkaa matosta n 5cm (joka suuntaan) isompi pala.
3Leikkaa maton kulmista komion muotoist palat pois.
4Levitä liima tasaisesti koko alalle.
5Liimaa alustalle kiinni ja taita se 5cm reuna alustan alle (siksi leikkasin ne komion muotoiset palat pois, että maton kulmat eivät rypistyisi).
Näin saat kestävän ja hyvän pelialustan etkä tarvitse mitään niittiteippirävellyksiä.
1Mittaa alusta, jolle aiot liimata mattosi.
2Leikkaa matosta n 5cm (joka suuntaan) isompi pala.
3Leikkaa maton kulmista komion muotoist palat pois.
4Levitä liima tasaisesti koko alalle.
5Liimaa alustalle kiinni ja taita se 5cm reuna alustan alle (siksi leikkasin ne komion muotoiset palat pois, että maton kulmat eivät rypistyisi).
Näin saat kestävän ja hyvän pelialustan etkä tarvitse mitään niittiteippirävellyksiä.
Half-bread kirjoitti:Nyt sitten suosittelen sinua pysymään hiljaa kun aikuiset puhuvat.
Päädyin sitten liimaamiseen, eli tässä tapauksessa tapettiliisteriin. Muutamia ryppyjä tuli, kun aloin vähän liian hätäsesti levittämään sitä mattoa levyn päälle. Jatkopala menikin sitten täydellisesti kun keksin tekniikan. Niiteistä en osaa sanoa, mutta liimaa voin suositella ainakin, jos on kärsivällisyyttä levittää sitä mattoa rauhassa. Niiteillä tosin vahvistin reunoilta.
Täytyykin kokeilla tuota lakkajekkua Argonath, kun on tuota lakkaakin ihan uusi purkki varastossa. Kiitos vielä neuvoista.
Täytyykin kokeilla tuota lakkajekkua Argonath, kun on tuota lakkaakin ihan uusi purkki varastossa. Kiitos vielä neuvoista.
-
Spongebob-Väyrynen