[Battletech] Classic BattleTech-pelaajia?
OK, systeemitesti lauantaina kello 15:00. Onko Jamppis kuulolla? Otan Messengerillä yhteyttä vähän aikaisemmin... Sama periaate kuin itse pelissä, eli viesti putoaa tänne kun serveri on pystyssä.
Eli, systeemitesti. Kaikki jotka jaksavat/haluavat ovat tervetulleita. Ehkä vedämme pienen testipelin, ihan vain tarkistaaksemme.
Eli, systeemitesti. Kaikki jotka jaksavat/haluavat ovat tervetulleita. Ehkä vedämme pienen testipelin, ihan vain tarkistaaksemme.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Nykyinen peliin tuleva lista... (editoitu 21:33 koneen kellon mukaan)
Klaanit: 185 tonnia, BV 9343
Henrik Hansson, Clan Star Adder, Highlander IIC, 90 tonnia, BV 3534
Joppu, Clan Jade Falcon, Turkina Prime, 95 tonnia, BV 3449
Grond, Clan Cetaaneiciinnosta, Mad Dog A, 60 tonnia, BV 2360
Sisämaailmat: 450 tonnia, BV 8182 (määräkorjattu BV 9818)
Teräratas, Lyran Alliance, WHM-8D Warhammer, 70 tonnia, BV 1396 (+ 247 C3stä)
Tomi Korhonen, Lyran Alliance, BRZ-A3 Berserker, 100 tonnia, BV 1654
"Jamppis" Bollström, ComStar, KGC-001 King Crab, 100 tonnia, BV 1714
Rasmus Bollström, Free Rasalhague Republic, AS7-D Atlas, 100 tonnia, BV 1664
Dan Hansson, Draconis Combine, HTM-28T Hatamoto-Chi, 80 tonnia, BV 1754 (+ 266 C3stä)
Ellei jo BV sanoisi top tykänään, raaka tonniero pelottaa (siis, pelottaisi ellen olisi Puhdassyntyinen...) - kellään mitään halua vaihtaa A) rautaa, B) puolta, tai C) peliajankohtaa? Teknologiatestaan silti mielelläni lauantaina. Ellei Jamppis satu olemaan koneensa äärellä, hostaan itse.
Klaanit: 185 tonnia, BV 9343
Henrik Hansson, Clan Star Adder, Highlander IIC, 90 tonnia, BV 3534
Joppu, Clan Jade Falcon, Turkina Prime, 95 tonnia, BV 3449
Grond, Clan Cetaaneiciinnosta, Mad Dog A, 60 tonnia, BV 2360
Sisämaailmat: 450 tonnia, BV 8182 (määräkorjattu BV 9818)
Teräratas, Lyran Alliance, WHM-8D Warhammer, 70 tonnia, BV 1396 (+ 247 C3stä)
Tomi Korhonen, Lyran Alliance, BRZ-A3 Berserker, 100 tonnia, BV 1654
"Jamppis" Bollström, ComStar, KGC-001 King Crab, 100 tonnia, BV 1714
Rasmus Bollström, Free Rasalhague Republic, AS7-D Atlas, 100 tonnia, BV 1664
Dan Hansson, Draconis Combine, HTM-28T Hatamoto-Chi, 80 tonnia, BV 1754 (+ 266 C3stä)
Ellei jo BV sanoisi top tykänään, raaka tonniero pelottaa (siis, pelottaisi ellen olisi Puhdassyntyinen...) - kellään mitään halua vaihtaa A) rautaa, B) puolta, tai C) peliajankohtaa? Teknologiatestaan silti mielelläni lauantaina. Ellei Jamppis satu olemaan koneensa äärellä, hostaan itse.
Viimeksi muokannut Aacheron, Pe 05.11.2004 21:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Minä voin kyllä hillua klaanien puolellakin. Tasoittaisi kaiketi jonniinverran. Mutta mitään kunniakoodeja en noudata (eli potkin päähän jos mahdollista ;o)).
MUTTA. Vaimo tuossa höpisi jotain sunnuntaisesta menosta. Täytyy käydä vielä perheneuvotteluja - kyllä kai yksi BT-mättö yliajaa kaikki naisten omituiset tapahtumat (ainakin IMO).
MUTTA. Vaimo tuossa höpisi jotain sunnuntaisesta menosta. Täytyy käydä vielä perheneuvotteluja - kyllä kai yksi BT-mättö yliajaa kaikki naisten omituiset tapahtumat (ainakin IMO).
No klaanipuolelle voi sillä novakissalla tulla mielellään mellastamaan, tai laihduttaa sotawasaraa tuonne 50 tonniin ja saapua kyttyräselällä kentälle, mikäli tasoitusvaihtoehtoja halutaan.
Yritän ehtiä huomenna kolmelta testaamaan, jos mahdollista, niin pitäkää serveriä koko ilta ylhäällä, niin varmasti ehtii sitten.
Luulisin voivani melkolailla ongelmitta hostata myös mikäli kaikki muu pettää, mutta kovin nopeita yhteyksiä, saati nopeaa rautaa ei sitten tarjolla todellakaan ole.
Yritän ehtiä huomenna kolmelta testaamaan, jos mahdollista, niin pitäkää serveriä koko ilta ylhäällä, niin varmasti ehtii sitten.
Luulisin voivani melkolailla ongelmitta hostata myös mikäli kaikki muu pettää, mutta kovin nopeita yhteyksiä, saati nopeaa rautaa ei sitten tarjolla todellakaan ole.
Grond majailee Cetaaneiciinnosta-Klaanin riveissä, tutulla Hullullakoiralla mallia A. Laskin uudelleen molempien puolten BV:t määräkorjaustiedostolla (varoitus - makrotäytteinen .xls-kaavake!).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
No niin... Testipeli meni hyvin, vaikka meitä ei monta ollutkaan (Teräratas, minä ja Dan). Totesimme minun palomuurini tai Internet-konfiguraationi (kaksi konetta hubin kautta ADSL-modeemiin, palomuurin takaa) estävän minua hostaamasta mitään muuta kuin LAN-pelejä... Eli, Teräratas on suostunut hostaamaan peliä, vaikka ei ehkä itse ehdi paikalle (hän pitää serveriä pystyssä dedikoituna). Itse manageroin serverisalasanan kanssa peliä, ja toivotaan että mahdollisimman monta pystyvät liittymään peliin huomenna, klo. 15:00.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Kuinka kauan arvioisitte että tuo peli tulee kestämään - kolmelta vielä ehtisin pelaamaan (sain koneen käyttöön kuten näkyy) mutta mitään rajattomia määriä aikaa ei käytössä olisi. Tietysti aina voi tulla palloilemaan niin kauaksi kuin ehtii ja sitten ejectata jos ei muuten ehdi.
No - tuskinpa minulla huolta liian pitkästä pelistä on. 30 tonnin keiju pelissä jossa kevyin vastus on sen 70 tonnia niin ei liene ongelmia päästä hengestään. Tosin äsken kyllä sparrasin Hatamoto-Chi -bottia vastaan Incubuksella ja voitin - ei niilläkään selkäpuoli mitä hyvänsä kestä.
Niin juu - ja tarkennuksena niin käytän Incubuksen 3 varianttia. (Kakkonen olisi oikeastaan vieläkin hauskempi mutta tuskinpa overheattaaminen itsetarkoituksena on oikein pätevä idea sekään.) Kakkosen BV on sitäpaitsi alin kaikista varianteista.
Jos kiinnostusta vielä tasoitta tonnieroa (sekin oikeasti merkistsee varsinkin kun yhteisen strategian hiominen voi olla vähän niin ja näin) niin voin tietysti harkita jotain oikeaakin taistelumechiä - tyyliin Hunchback IIC tai Hellbringer. Tonnierot verrattuna Incubukseen ovat 20 ja 35 - bv erot lasketaan sadoissa. Taisteluteho on sitten molemmissa aivan eri luokkaa. (Varsinkin Hunchbackin kevyt tonnisto huijaa raa'asti - 50 tonniin on pultattuna lähes 100 pistettä armouria ja 2 ultra AC kakskymppistä.)
No - tuskinpa minulla huolta liian pitkästä pelistä on. 30 tonnin keiju pelissä jossa kevyin vastus on sen 70 tonnia niin ei liene ongelmia päästä hengestään. Tosin äsken kyllä sparrasin Hatamoto-Chi -bottia vastaan Incubuksella ja voitin - ei niilläkään selkäpuoli mitä hyvänsä kestä.
Niin juu - ja tarkennuksena niin käytän Incubuksen 3 varianttia. (Kakkonen olisi oikeastaan vieläkin hauskempi mutta tuskinpa overheattaaminen itsetarkoituksena on oikein pätevä idea sekään.) Kakkosen BV on sitäpaitsi alin kaikista varianteista.
Jos kiinnostusta vielä tasoitta tonnieroa (sekin oikeasti merkistsee varsinkin kun yhteisen strategian hiominen voi olla vähän niin ja näin) niin voin tietysti harkita jotain oikeaakin taistelumechiä - tyyliin Hunchback IIC tai Hellbringer. Tonnierot verrattuna Incubukseen ovat 20 ja 35 - bv erot lasketaan sadoissa. Taisteluteho on sitten molemmissa aivan eri luokkaa. (Varsinkin Hunchbackin kevyt tonnisto huijaa raa'asti - 50 tonniin on pultattuna lähes 100 pistettä armouria ja 2 ultra AC kakskymppistä.)
Viimeksi muokannut Peace, La 06.11.2004 18:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Jeps, eli pysyvä megamek serveri löytyy osoitteesta 80.221.92.79, oletusportista.
Tervetuloa pelailemaan sinne vaikka en paikalla itse olisikaan. Jos ongelmia tuon serverin kanssa tulee, niin viskatkaa vaikka yv:llä tänne sitten aiheesta. Koetan laittaa sen ylös niin, että käynnistyy suoraan bootista, niin pitäisi olla aikalailla 24/7 ylhäällä sitten. Jos on ongelmia yhteyden muodostamisen kanssa, niin ilmoitelkaa, jotta tiedän nysvätä palomuurin sellaiseksi että kaikilla toimii hyvin.
Eli senkun joinailette sinne vääntämään, se on avoin kaikille.
Ainakin Aacheronilla on hallinnointi passukin sinne, jos sattuu tarvetta moiselle tulemaan. En kyllä ole vielä ehtinyt selvittää, mitä sellaista sillä voi tehdä, mitä muuten ei voisi...
Yhteys ei tosiaan ole huippunopea, ja rauta vielä hitaampaa, mutta eiköhän tuo ihan mukavasti kuitenkin pitäisi pyöriä.
Tervetuloa pelailemaan sinne vaikka en paikalla itse olisikaan. Jos ongelmia tuon serverin kanssa tulee, niin viskatkaa vaikka yv:llä tänne sitten aiheesta. Koetan laittaa sen ylös niin, että käynnistyy suoraan bootista, niin pitäisi olla aikalailla 24/7 ylhäällä sitten. Jos on ongelmia yhteyden muodostamisen kanssa, niin ilmoitelkaa, jotta tiedän nysvätä palomuurin sellaiseksi että kaikilla toimii hyvin.
Eli senkun joinailette sinne vääntämään, se on avoin kaikille.
Ainakin Aacheronilla on hallinnointi passukin sinne, jos sattuu tarvetta moiselle tulemaan. En kyllä ole vielä ehtinyt selvittää, mitä sellaista sillä voi tehdä, mitä muuten ei voisi...
Yhteys ei tosiaan ole huippunopea, ja rauta vielä hitaampaa, mutta eiköhän tuo ihan mukavasti kuitenkin pitäisi pyöriä.
Tjaa, tämänpäiväinen testipeli kolmeen mieheen kesti, mitä, alle tunnin ainakin? Siihen lukeutui mukaan kaikki pre-game järkkäys et al. Ja kyllä minä pistin noille kahdelle selkään ihan yksin, vielä kun veljeni upgunnasi rautansa GUN-1ERD Gunslingeriksi sen pelin ajaksi... Eli ei se yhden Klaanilaisen yht'äkkinen eject-napin käyttö haittaisi paljoa... *rehentelee*
Incubus -> Incubus 3 (ja etusivu päivitetty)
EDIT:
Incubus -> Incubus 3 (ja etusivu päivitetty)
EDIT:
Game Options ovat salasanan takana, ja serveritoiminnot kuten pelaajien potkiminen ja vuorojen skippaaminen. Eli kait te pystytte pelaamaan ilman minuakin. Karttasäädöksiä varten ei IIRC tarvitse salasanaa...Teräratas kirjoitti:Ainakin Aacheronilla on hallinnointi passukin sinne, jos sattuu tarvetta moiselle tulemaan. En kyllä ole vielä ehtinyt selvittää, mitä sellaista sillä voi tehdä, mitä muuten ei voisi...
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Olittre ilmeisesti testanneet servua illalla (Aacheron & kumppanit), eli mitenkäs sujui? Palaute vastaanotetaan mielellään, jotta tietää tehdä säätöjä jatkossa mikäli tarve vaatii.
Vaatii ainakin vähän oletettua enemmän nysväämistä, jotta käynnistyy suoraan bootin yhteydessä. Jos ei muuten, niin pitää sitten tehdä sotavasara yhteensopiva SSH tili, jolla saa megamekin tulille, mikäli tarve vaatii.
Vaatii ainakin vähän oletettua enemmän nysväämistä, jotta käynnistyy suoraan bootin yhteydessä. Jos ei muuten, niin pitää sitten tehdä sotavasara yhteensopiva SSH tili, jolla saa megamekin tulille, mikäli tarve vaatii.
No niin! Homma piili perkele minun palomuurini poltteessa. Kumma kyllä se päästä kaikki Java-pohjaiset appletit läpi _ulospäin_, mutta vaikka Java runtine environment on "allow all"-tilassa, se ei päästä mitään sisäänpäin. Noh...
Eli, voimme varmaan filosofoida raudasta itse lobbyssä. Kaiketi minäkin laihdutan omaa Ylämaalaistani... Eli, kaikki kynnelle kykenevät ovat tervetulleita!
Palvelimestasi, Teräratas, niin paljon, että se on perhanan nopea. Näemmä rauta ei vaikuta mitään pelin nopeuteen. Ei valitettavaa.
EDIT: OK, selvisi. ADSL-modeemissa on kuulemma integroitu palomuuri, jonka asetuksia en pääse nysväämään kuin konkreettisesti modeemia ruikkaamalla. Eli, vika ei ole itse F-Securen laadukkaassa palomuurissa *mainostaa*, vaan modeemissani. Aiomme kytkeä sen pois/pienemmälle varmaan tulevana viikkona, joku ilta, eli tämän päivän peliä varten Terärattaan dedikoitu on hyvin tarpeellinen (iso KIITOS sinulle, Teräratas, avuliaisuudestasi!), mutta jos tulevaisuudessa aiomme BattleTechata, on olemassa mahdollisuus että voin hostata.
Eli, voimme varmaan filosofoida raudasta itse lobbyssä. Kaiketi minäkin laihdutan omaa Ylämaalaistani... Eli, kaikki kynnelle kykenevät ovat tervetulleita!
Palvelimestasi, Teräratas, niin paljon, että se on perhanan nopea. Näemmä rauta ei vaikuta mitään pelin nopeuteen. Ei valitettavaa.
EDIT: OK, selvisi. ADSL-modeemissa on kuulemma integroitu palomuuri, jonka asetuksia en pääse nysväämään kuin konkreettisesti modeemia ruikkaamalla. Eli, vika ei ole itse F-Securen laadukkaassa palomuurissa *mainostaa*, vaan modeemissani. Aiomme kytkeä sen pois/pienemmälle varmaan tulevana viikkona, joku ilta, eli tämän päivän peliä varten Terärattaan dedikoitu on hyvin tarpeellinen (iso KIITOS sinulle, Teräratas, avuliaisuudestasi!), mutta jos tulevaisuudessa aiomme BattleTechata, on olemassa mahdollisuus että voin hostata.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Mmh - varmasti mukava serveri muta täällä valittaa samaa kuin eilen illalla pikatestissä - could not connect.
Vai pitäisikö tuossa olla jotain erikoisempaa kuin että iptä sisään ja menoksi.
edit: tarkastan palomuurin asetuksia - pitää vaan mennä autotalliin tehdäkseen sen
editedit: Ja toimii...kai. Ainakin jollain serverillä ollaan nyt. Voi apua tämä kone jumittaa. Pitääs kokeilla saanko tämän toimimaan macissa - pitäisi periaatteessa onnistua. Ja saisin paremman myllyn käyttöön...
Vai pitäisikö tuossa olla jotain erikoisempaa kuin että iptä sisään ja menoksi.
edit: tarkastan palomuurin asetuksia - pitää vaan mennä autotalliin tehdäkseen sen
editedit: Ja toimii...kai. Ainakin jollain serverillä ollaan nyt. Voi apua tämä kone jumittaa. Pitääs kokeilla saanko tämän toimimaan macissa - pitäisi periaatteessa onnistua. Ja saisin paremman myllyn käyttöön...
Seuraava matsi joskus?
Oli nimittäin ihan kohtalaisen hauskaa touhua. Vielä kun tuo ohjelma olisi vähän sujuvampi - mutta nopeammin se tuolla tapahtuu kuin laudalla.
Niille jotka eivät vielä tiedä tuloksia:
Varsinainen isompi peli käytiin puolina:
Crusader-Klaanit: 165 tonnia, BV 6186
TUHOTTU Henrik "Aacheron" Hansson, Clan Star Adder, SYA Scylla, 100 tonnia, BV 3646
PILOTTI KUOLLUT Peace, Clan Jade Falcon, Hellbringer Prime, 65 tonnia, BV 2722
Sisämaailmat: 450 tonnia, BV 7957
PILOTTI KUOLLUT Teräratas, Lyran Alliance, WHM-8D Warhammer, 70 tonnia, BV 1396
AIVOKUOLLUT Jan-Patrick "Jamppis" Bollström, ComStar, KGC-001 King Crab, 100 tonnia, BV 1714
PILOTTI KUOLLUT Rasmus "Racer" Bollström, Free Rasalhague Republic, AS7-D Atlas, 100 tonnia, BV 1664
HENGISSÄ Tomi Korhonen, Draconis Combine, GRN-D-01 Grand Crusader, 80 tonnia, BV 1197
HENGISSÄ Dan Hansson, Word of Blake DVS-2 Devastator, 100 tonnia, BV 2093
Klaanit joutuivat lopussa taipumaan lähinnä tonnistojen edessä - matkalla Atlaksen ja Warhammerin pilotit päättivät maallisen vaelluksensa, ja Rapu muuttui vihannekseksi. Lopussa Kuitenkin lähes puhtaaksikuorittu Devastator sai viimeisenkin klaanilaisen pyyhityksi tieltään.
Oli nimittäin ihan kohtalaisen hauskaa touhua. Vielä kun tuo ohjelma olisi vähän sujuvampi - mutta nopeammin se tuolla tapahtuu kuin laudalla.
Niille jotka eivät vielä tiedä tuloksia:
Varsinainen isompi peli käytiin puolina:
Crusader-Klaanit: 165 tonnia, BV 6186
TUHOTTU Henrik "Aacheron" Hansson, Clan Star Adder, SYA Scylla, 100 tonnia, BV 3646
PILOTTI KUOLLUT Peace, Clan Jade Falcon, Hellbringer Prime, 65 tonnia, BV 2722
Sisämaailmat: 450 tonnia, BV 7957
PILOTTI KUOLLUT Teräratas, Lyran Alliance, WHM-8D Warhammer, 70 tonnia, BV 1396
AIVOKUOLLUT Jan-Patrick "Jamppis" Bollström, ComStar, KGC-001 King Crab, 100 tonnia, BV 1714
PILOTTI KUOLLUT Rasmus "Racer" Bollström, Free Rasalhague Republic, AS7-D Atlas, 100 tonnia, BV 1664
HENGISSÄ Tomi Korhonen, Draconis Combine, GRN-D-01 Grand Crusader, 80 tonnia, BV 1197
HENGISSÄ Dan Hansson, Word of Blake DVS-2 Devastator, 100 tonnia, BV 2093
Klaanit joutuivat lopussa taipumaan lähinnä tonnistojen edessä - matkalla Atlaksen ja Warhammerin pilotit päättivät maallisen vaelluksensa, ja Rapu muuttui vihannekseksi. Lopussa Kuitenkin lähes puhtaaksikuorittu Devastator sai viimeisenkin klaanilaisen pyyhityksi tieltään.
Viimeksi muokannut Peace, Ma 08.11.2004 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jeps, valitettavasti en itse päässyt mukaan - vaimolla oli seminaari klo 14-17 välillä, joten jouduin taipumaan lastenvahdiksi. En ole liiemmin tutkinut ohjelman kaikkia mahdollisuuksia, pääseekö tuonne kiinni katsojaksi jos ei itse osallistu? Olisin lapsenvahtihommien ohella voinut tulla ainakin vilkaisemaan kuinka sujuu.