"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Punaiset Ultra Mariinit

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Maverick3651

Punaiset Ultra Mariinit

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

Eli voinko käyttää punaista ultramariineita.
Eli esim tacticalit olisivat punaisia kun taas esim master ja command squad sinisinä. Tankit myös sinisenä
...and Australia is still like; WTF^^
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Voithan sä käyttää pinkkejä örkkejä, se ei vain ole fluffillista.
Eye is green.
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Eikö tähän ollut ainakin joskus joku karmea gwn maalaussääntö, miten se nyt meni...

Oliko se niin, ettei chapteria saanut maalata liikaa jonkun toisen chapterin näköiseksi, esim. ultramariinisi eivät saisi näyttää blood angeleilta?
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Maverick3651

no laittaa vaan ultrien sheetiti noihi padeihi ni hyvä tulee
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

Ette ole tosissanne - ettehän?

Janson: "Eikö tähän ollut ainakin joskus joku karmea gwn maalaussääntö, miten se nyt meni... "
-Kai nyt ihminen saa figunsa maalata juurikin niin kuin haluaa?

Eraphion: "Voithan sä käyttää pinkkejä örkkejä, se ei vain ole fluffillista."
-Omat villiörkkini paimentavat lampaita tuolla faban puolella - fluffillista on juurikin se minkä pelaaja oman armeijansa fluffiksi kehittää.

Rautalanka: "Voit maalata figusi ihan miten itse haluat. Fluffillista se on jos kehität sille hyvän fluffin."
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
Darlantan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Darlantan »

Peace kirjoitti:Ette ole tosissanne - ettehän?

Janson: "Eikö tähän ollut ainakin joskus joku karmea gwn maalaussääntö, miten se nyt meni... "
-Kai nyt ihminen saa figunsa maalata juurikin niin kuin haluaa?

Eraphion: "Voithan sä käyttää pinkkejä örkkejä, se ei vain ole fluffillista."
-Omat villiörkkini paimentavat lampaita tuolla faban puolella - fluffillista on juurikin se minkä pelaaja oman armeijansa fluffiksi kehittää.

Rautalanka: "Voit maalata figusi ihan miten itse haluat. Fluffillista se on jos kehität sille hyvän fluffin."
Näin on, mutta Blood Angelien näköisiä smurffeja ei tietääkseni saa käyttää turnauksissa Ultramarineina. Kai, enhän minä ole turnauksissa käynyt ;).
I'd like to be a human
...Maybe one day...

-Wolf & Raven, Sonata Arctica
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Kyllä siitä gwn "maalaussäännöstä" on ollut joskus keskusteluakin. En nyt onnnistunut sitä löytämään, mutta muistan sen kyllä.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Marine joka on punainen, ei ole ultramarine ellei se sitten ole techpriest.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Tämä on minusta WYSIWYGin rajamailla. Jos omaa armeijaa katsellessa ei tule mieleen, että kyseessä ovat Ultramariinit, niin ainakin minulla tekisi pahaa pelata niitä Ultramariineiden säännöillä, sanovat säännöt mitä tahansa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Garoth
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Garoth »

No eihän niiden pakko ole olla Ultramarineja, jotta voi UM-sääntöjä käyttää. Oma punavärinen chapteri voi ihan hyvin käyttää ihan minkä chapterin sääntöjä tahansa.
Phil Kelly says "No!"
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Miten muuten menee Special Charactereiden käyttö? Suurin etu Ultramariineilla muihin codex chaptereihin verrattuna ovat juuri nämä voimakkaat erikoismiehet.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
Garoth
Valvoja

Niitä voi käyttää armeija, joka käyttää UM-sääntöjä. Fluffin kannalta on tietysti korrektia nimetä nuo hahmot uudestaan, jos niitä meinaa käyttää. Mutta jos armeija käyttää sääntöteknisesti UM-sääntöjä, eivät nuo charrut voi olla kiellettyjä.
Phil Kelly says "No!"
Maverick3651

Garoth kirjoitti:No eihän niiden pakko ole olla Ultramarineja, jotta voi UM-sääntöjä käyttää. Oma punavärinen chapteri voi ihan hyvin käyttää ihan minkä chapterin sääntöjä tahansa.
ELi jos keksin punaiselle armeijalleni nimen..
hhhmm.. jos se olisi vaikka ultra mariinien just löydetty second founding chapter, ni saisinko käyttää noita ultramariinien erikois hemmoja esim tigurius.

Tai sitten olla vaan se oma keksimä armeija ja käyttää ultramariinien sääntöjä saisiko silloin ottaa niitä special charruja

EDIT: vastaus jo yläpuolella, en lukenut tarkkaan
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Maverick3651 kirjoitti:jos se olisi vaikka ultra mariinien just löydetty second founding chapter
[0t]eli pelaatte siis juuri heresyn jälkeiseen aikaan sijoittuvaa peliä? tietääkö kukaan onko yhdelläkään Ultramariinien second founding chapterilla punaista panssaria?[/ot]
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Garoth
Valvoja

Tietääkö joku edes kaikkia UM Second Foundingeja? Kaipa niitä on vielä jokunen "vapaana", vai onko ne kaikille jo nimet ja värit olemassa?
Phil Kelly says "No!"
HtUnliving
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja HtUnliving »

sinänäs hyvä ajatus.... Minull alkaa ainakin menemään hermot kun GW tunkee niitä Ultramariineja joka tuutista....

Miksi et vain voi pela omalla Chapterilla joka käyttää UM-sääntöjä? Mikä niissä on niin hienoa?
Aiemmin Jan Von Carstein.
"Itse en ole koskaan välittänyt siitä, kuka on taitava pelaaja. Pääasia että liikutellaan nappeja kentällä ja vastustaja ei voita." -amazing slug
Maverick3651

No niin minä joka tapauksessa aion.
ELi fluffi ja kaikki jo keksitty.
Pelaan ómalla chapterilla ja se käyttää UM säätöjä
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Garoth kirjoitti:No eihän niiden pakko ole olla Ultramarineja, jotta voi UM-sääntöjä käyttää. Oma punavärinen chapteri voi ihan hyvin käyttää ihan minkä chapterin sääntöjä tahansa.
Voitko selittää tämän? Codex: Space Marines (4th ed.) yksilöi Honour Guardin, Marneus Calgarin, Tiguriuksen ja muut Ultramarineiden special charactereiksi. Ei "ultramarineiden sääntöjä käyttävien itse kyhättyjen chapterien special charactereiksi". Käytännössähän Ultramarineilla EI OLE omia sääntöjä. Successor chapterit, muut Codex Chapterit, punaiset infraredmariinit sun muut eivät ole Ultramarineita eikä niillä ole oikeutta ultramarineiden special charactereihin.

Vertaan punaiseksi maalattujen ultramarineiden Augustus Galcaria itse tehtyyn special characteriin eli en salli sellaisen käyttöä kuin hyvästä syystä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Jos sanoo että "tämä armeija on tällainen ja maalattu näin, ja se käyttää UM:ien sääntöjä (jos sellaisia on) kirjaimelleen" niin sopii minulle... Ja saa olla aika nuiva ihminen joka ei anna pelata.

Mutta nuo Chapterkohtaiset spessucharrut on jo minunkin mielestäni hiukan toinen juttu... Ne on tarkoitettu tuomaan "väriä" omaan armeijaansa, ja siten pitäisin ne sallittuina vain ja ainoastaan omalle originaali-chapterilleen.

Tosin jos muutat nimen ja kirjoitat sivun verran fiksua taustaa "uudelle" hahmolle, niin voisinpa sen salliakin. Kysymys on kuitenkin henkkoht mielipiteestäni, parhaiten selvennät oman tilanteesi kysymällä kavereiltasi sopiiko heille, ja varautumalla siihen ettet välttämättä turnauksiin pääse (kannattaa tiedustella asioita etukäteen).
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Hän itse

Viesti Kirjoittaja Hän itse »

Entäs saako yksityiskohdat kuitenkin maalata kuin tahtoo ettei tarvitse kopioida codexsista värejä?

Tyyliin: Ultramarine, jolla on vihreät boltterin "kehykset" ,reunat tai miksi niitä kutsutaan. Silmät vaikka pinkit jne.

Että olisi vapaus joissain väri asioissa valita.
"Watch my back" , sanoi kyttyräselkä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”