Kuitenkin, nyt kun aloitin maalausta niin jymähdin aika nopeasti seinään. HeppaValtenin vasaran vaihdoin kirveeseen (kyllähän se nyt menee, ei kaunis mutta...) ja työnsin stuffia viittaan karvoitukseksi. Kilvenkin lisäilin käteen, nätimmältä kun mielestäni näytti. Sain ihon, panssaria ja joitain nahkaosia maalailtua, mutta sitten huomasin miten tylsän ja värittömän näköinen se on. Tässä vaiheessa minulla meni sormi suuhun.
Titta
Näin alkuun, olisin kiitollinen jos joku saisi kuvan laatua parannettua. Käsi kun ei enää saa kivoja kuvia ihan vain normaalioloissa, pitäisi opetella käyttämään jotain hemmetin photareita. Nöy.
Mutta mutta. Metalli on elotonta, jotenkin. Yritin saada siitä tummaa ja kuluneen näköistä, vähemmän teräsmäistä, enemmän rautaista. Ei se pahaltakaan nyt näytä, mutta... Ehkä se määrä aiheuttaa ikävän lookin figuun. Enemmän tummia varjostuksiakin voisi pistää inkeillä leikkimällä. Mutta kilpi häiritsee nyt kaikkein eniten. Einiltä kun kysyin, niin hän ehdotti vaakunan freehandausta, mutta itseni tuntien voin sanoa ettei siitä tulisi lasta eikä alligaattorivauvaa. Toisaalta se olisi kivankin näköinen, mutta... Ideoita? Kaikki rakentava idea panssaroinnin ja kilven suhteen ovat kovin tervetulleita. Ja tämä ei siis ole kysymys siitä, että 'mimmosex sen maalaisin, ku en oikee osaa päättää...', vaan en oikeasti tiedä miten maalausteknisesti saisin figuun enemmän eloa.
Seuraava kuva.
Viitta on toinen mikä ei oikein tuota tulosta. Stuffailukin ryssi aika pahasti, kun en ole silläkään leikkinyt kovin pitkään aikaan. Mutta maalaus se vasta ongelma tekikin. Tähän mennessä olen pitänyt sitä shadow gray + valkoinen harjaus aika itsestään selvyytenä, mutta tajusin ettei se toimi. Voi johtua jo itse skulptista, mutta tässä tahtoisin myös kuulla vinkkejä, miten maalata nättiä turkista. Siis harmaata, sudenturkkia. Miten olette itse maalailleet, ja miten siitä saa oikeasti hyvän näköisen? Olen täysin umpikujassa. En tahtoisi aloittaa testausrumbaa, jossa saa vetää aina vain uudestaan sen mustan takaisin edellisen kokeilun päälle...
Väriä aion laittaa figuun maalaamalla housut tumman sinisiksi (siis kovin tumman, mielestäni räikeää Runefang-sinistä+punaista en aikonut siis käyttää) ja nuo vielä tumman ruskeat osat vedän vielä punaisiksi, ehkä Red gorea ja bloodredsekoitusta käyttäen. Katselemme. Mutta jokainen rakentava kommentti on suotava ja arvostaisin ehdotuksia. Mitä taas en arvostaisi tällä kertaa, on 'päätä ite, ei me sulle valmiita ideoita jaella'. Kiitos jo etukäteen.
edit\\ Kiitos Muranille uusista kuvista.