"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Ryöstetty lippu pakenevalla unitilla?

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
STB

Ryöstetty lippu pakenevalla unitilla?

Viesti Kirjoittaja STB »

Saako ryöstetystä lipusta victory pointit, jos se on pelin lopussa pakenevalla yksiköllä, joka kuitenkin on pöydällä yhä?

Tällaista en sääntökirjasta tai mistään FAQista löytänyt. Onko kukaan muu löytänyt tähän vastausta?

En kaipaa mitään 'musta tuntuu'-vastauksia, koska mutu-mielipide mulla on jo itselläni.

kiitos
The Boss
Viesti:

Re: Ryöstetty lippu pakenevalla unitilla?

Viesti Kirjoittaja The Boss »

the_Tuomas kirjoitti:Saako ryöstetystä lipusta victory pointit, jos se on pelin lopussa pakenevalla yksiköllä, joka kuitenkin on pöydällä yhä?
Kyllä saa, se sanotaan selvästi sääntökirjassa. Koska lippu on hävinnyt koko pelin ajaksi pakenevalta yksiköltä, mutta esim. jos vihollinen saa tuhottua sen yksikön joka on siepannut lipun niin et saa lippua takaisin mutta pointseja ei lasketa.
Sori vastaus on 100 % tietoa mutta periaateessa mutu koska en osoita sitä sääntökirjan sivulla (en omista omaa) enkä o&a:lla.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
STB

Viesti Kirjoittaja STB »

Siis, tuota... Ymmärrettiinköhän tuo minun alkuperäinen kysymykseni oikein? Selvennetään nyt vielä:

Mun yksikkö A, ryöstää lipun vihollisen yksiköltä B. Jostain syystä, esim panic-testin mokaamisen johdosta, yksikköni A lähtee karkuun ja vahvuus on tippunut alle neljänneksen alkuperäisestä. Pelin päättyessä yksikköni A siis vielä pakenee, mutta koska se ei ole breakannut taistelussa, se kantaa vielä lippua, eikä vastustaja ole myöskään saanut sitä kokonaan tuhottua.

Eli saanko ryöstetystä lipusta pisteet?
The Boss
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Boss »

the_Tuomas kirjoitti:Siis, tuota... Ymmärrettiinköhän tuo minun alkuperäinen kysymykseni oikein? Selvennetään nyt vielä:

Mun yksikkö A, ryöstää lipun vihollisen yksiköltä B. Jostain syystä, esim panic-testin mokaamisen johdosta, yksikköni A lähtee karkuun ja vahvuus on tippunut alle neljänneksen alkuperäisestä. Pelin päättyessä yksikköni A siis vielä pakenee, mutta koska se ei ole breakannut taistelussa, se kantaa vielä lippua, eikä vastustaja ole myöskään saanut sitä kokonaan tuhottua.

Eli saanko ryöstetystä lipusta pisteet?
Vastaus ei. :( Koska fleeava yksikkö ei anna pisteitä lipusta, viimeisellä vuorolla fleeava yksikköhän on tuhoutunut.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”