Figut tietysti ovat koko homman sielu ja sydän, maksa ja hörökorva. Valmistajia? Mikä mittakaava olisi kätevin? Jälleenmyyjiä Suomessa?
Eiköhän lisää kysymyksiä ilmene ajan mittaan
Juu, tuota olen itse muutaman kerran pelannut ja se on itseasiassa mielettömän hauskaaisildur kirjoitti:No en tarkkaan tiedä mitään kyseisestä pelistä mutta katsasta vaikka tämä Pirates of the spanish main....
Laivastopelejä taitaa olla maailmalla useita, itse en ole niihin juuri tutustunut. Useimmat laivastopelit taitavat kyllä keskittyä hieman kapeammalle aikavälille kuin tuo toivomasi.pamp-pu kirjoitti:Kovasti kiinnostuin laivastotaisteluista. Onko olemassa peliä, joka sallisi laivataistelut aina varhaiskeskiajalta renessanssiin ja Napoleonin ajalle?
Wizkidsin tuotantoa on vain tekele nimeltä Mechwarrior: Dark Age. Mechwarrior on edesmenneen FASAn Battletechiin pohjautuva roolipeli.Ð+S kirjoitti:Peli on wizkidsin, jonka muuta tuotantoa ovat mm. Heroclix ja Mech warrior.
Joskus olen kuullut mainittavan laivastopelistä nimeltä Harpoon, jonka säännöt ovat kuulemma luokkaa "järeä". Taitaa käsitellä 2. maailmansodan ja sen jälkeisen ajan meritaisteluita. Saatavuudesta nykyisellään en tiedä, 90-luvulla taisi olla Fantsussa myynnissä.Peace kirjoitti:Kenelläkään mitään ideoita mistään renesanssin puolelle tai WW ajalle sijoittuvasta vähän raskaammasta pelistä? (Lautapelien GURPS)
Hmm... tässähän on kyse aivan muista peleistä kuin Warhammerbretonnia69 kirjoitti:mitä järkee on jotai laiva taistelui joss ei oo laivaa:D ku bretonnia on varmaa eika paska tossa laiva taisteluissa ku niil ei oo noita jalka miehii niin paljo!!
Saman verran maksavat pienosmalli (myös ihan pelikäyttöön tarkoitetut) tankit ja muut kulkuvälineet, etten tuota hintaa niin käsitä kalliiksi.Ð+S kirjoitti: Hinta tosin on noissa kohtalaisen kova. Lisäksi ne ovat hyvin pieni kokoisia, joka voi karkoittaa ainakin nuoremmat maalarit hankalamman maalauksen takia.