"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tulevalla Tyranid- massalla IG:tä vastaan

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
pamp-pu

Tulevalla Tyranid- massalla IG:tä vastaan

Viesti Kirjoittaja pamp-pu »

Juu, eli tulossa olisi lähitaisteluun painottuva Tyranidi- armeija; Gauntteja (Leap + ScyTal + ToxScs + AdrGl I), Warrioreja muutama, Tyrant tietysti, ehkäpä Lictoreja, Ravenereja ja Carnifex.

Tuollaista pohjaa ajattelin. IG:n koostumuksesta en oikein tiedä kovin tarkkaan - Russakka varmaankin löytyy, ja tottakai Guardsmaneja. Tyrantille siivet vai ei?
Maverick3651

Viesti Kirjoittaja Maverick3651 »

siivet koska ig huono lähiksessä ni pääsee äkkii iskee kiinni
...and Australia is still like; WTF^^
Grand Admiral Prawn

Viesti Kirjoittaja Grand Admiral Prawn »

Vain täyskahjo tai fluffipelaaja puhuu Hive Tyranteista yksikössä!

Vitsi, mutta kaartia vastaan suosittelen kyllä kahta (siivillä toki) koska yksinään ne on helppo tappaa -> paljon IB testiä koska T4 nössöt warrut on ammuttu päreiksi jo vuorolla 1. Sitäpaitsi yksi ainoa Hive IG-armeijan keskellä voi pilata kaartilaisen päivän todella tehokkaasti.

Carnifexejäkin kannattaa ottaa vaikka pari, optimaalisesti ajatellen tupla-venom cannoneilla jotta varmasti sotkevat kaikki ilkeät Ordnanssipizzanheittimet käyttökelvottomiksi.

Ja paljon hyppiviä gauntteja. Ei niille enää myrkkypusseja kannata ottaa, 12 pistettä on jo aika kallista T3 6+ save napista. Mieluummin halvempia ja enemmän, kyllä ne kaartilaiset siihen jo kuolee. I5 on kyllä hyvä niin gauntit iskevät ensin vaikka niillä sattuisi olemaan se close order drill-doktriini.

Ja itse ottaisin kolme biovorea frag-miinoilla, jos kerran vastassa varmasti on kaarti. Tekevät helposti tosi pahaa jälkeä kun niillä sihtaa tärkeitä juttuja kuten veteraaniryhmiä, komentajia ja raskaita aseita.

Warrioreita en välttämätttä ottaisi ollenkaan (suht kalliita multiwound T4 nappeja - jokaisen tankkikomentajan unelma), Raveneritkaan tuskin ovat kauhean hyviä (vaikka harkitse, jos ei muuta fasta atakkia ole, että otat vaikka kolme 1 ravenerin yksikköä 2x scytaleilla -> kaartilaisen pitää päättää tuhlaako kokonaisen yksikön tulivoiman halpaan otukseen vai pääseekö se kiinni vuorolla 2).

Sen sijaan liktorit ovat tosi kiva juttu kaartia vastaan, kysy vaikka Amazing Slugilta ;)
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug »

Jep, ja deep strikettävät plasmagun veteraanit ovat tosi kiva juttu hive tyrantteja vastaan... lähitaistelussa siis ;).
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Muuten samaa mieltä kuin GAThrawn, mutta:

Jos oikeasti harkitsee Ravenereita, niin kannattaa huomioida että Leaping Warriorit ovat pistehinnaltaan aavistuksen halvempia ja keskimäärin tehokkaampia (kiitos 4thEd:in ja Fleetin), ja tuovat paljon tarvittua lisäsynapsia parveen.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
Sipulih

Viesti Kirjoittaja Sipulih »

Olen itse Lictoreiden kannalla (myös?), ovat tosi ikäviä kavereita varsinkin tällaisissa "massis" peleissä. Omani rikkoi ensimmäisellä vuorolla vastustajan Hammerheadin, ja toinen lonkeroi yhden ryhmän Firewarrioreita ("aloittelijan tuuria!!").
Eli siis niitä kehiin :)
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Lictorit on kyllä näppäriä, jos ei vastustajalla ole sitä S8 fistiä, niin noista on yllättävän vaikea hankkiutua vuorossa tai parissa eroon, mikä onkin riittävä aika blokkaamaan LoSia jotta toinen aalto pääsee ehjempänä perille.

Lisäksi lictor raunioissa omaa sen 2+ coverin nykyään, eli hyvät mahdollisuudet imeä tultakin, vaikkei ykkösvuorolla iholle pääsisikään.

Eli melkein sanoisin, että nykysäännöillä lictor tai pari on aivan erinomainen sijoitus kyllä.
Itiöpesäke

Viesti Kirjoittaja Itiöpesäke »

Lictoreit ehdottomasti ja parhaimmat gauntit ovat hormagaunt ja edistyneempi hormis jolla on myös initiative upgrade. Toisaalta initiative ei ole olennainen ig:tä vastaan.
Ensimmäisenä itiöt
seuraavana lictorit
jonka jälkeen hivet
viimeisenä ripperit
Uzi-99
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzi-99 »

Itiöpesäke kirjoitti:Toisaalta initiative ei ole olennainen ig:tä vastaan.
--- Riippuen IG doktriineista... Close Order Drilliä vastaan AdrG I on oikein kätevä.
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Close order drilliä vastaan spore minet ja barbed strangleritkin ovat oikein käteviä.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”