"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Likaiset temput, sääntöjen kiertäminen ja ovelat taktiikat

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Valhalla

Likaiset temput, sääntöjen kiertäminen ja ovelat taktiikat

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Olisi mukava nähdä minkälaisia "likaisia" temppuja, sääntöjenkiertoa tai ovelia taktiikoita fabassa pystyy käyttämään ;). Niitä voisi kerätä tähän topiciin. Mieluusti myös selitykset mukaan.

Tuossa pari:

Flagellanttijarru (Flagellantit jonoon niin, ettei vastustaja pysty tappamaan kuin yhden kerrallaan. Sitten vaan luotetaan stubbornin voimaan.)

Fanaatikkolinko (löytyy tuolta http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32735

Hydran kaulan (tai vaihtoehtoisesti Boneripperin kanuunan) pidemmäksi konverttaaminen (hydra saa hönkiä tulta vaikka 48 tuumaa, jos kaulassa riittää pituutta.)
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Flagellantit tarvitsevat champan nokkaansa, muuten tuo temppu ei toimi. Ja muutoinkin vain sillä ekalla kiesillä.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

Hydran kaulan (tai vaihtoehtoisesti Boneripperin kanuunan) pidemmäksi konverttaaminen (hydra saa hönkiä tulta vaikka 48 tuumaa, jos kaulassa riittää pituutta.)
gwn kanta konvertointiin on, tai ainakin joskus oli, että sillä ei saa hakea selvää pelillistä etua. Muutenkin tuo on niin tyhmää, että kukaan asiansa osaava ei tuota tekisi. Paska pelaaja taas voi jopa tehdä mutta ei hyödy siitä mitään.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Tosi likainen temppu on khorne charge. Otetaan rykmentti khornen choseneita ja laitetaan sinne lordi. Sitten rynnäköidään vastustajan kimppuun.

Pakko olla tosi iljettävä temppu, kun tepsii melkein aina.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
The Scientist

Viesti Kirjoittaja The Scientist »

Janson kirjoitti:Tosi likainen temppu on khorne charge. Otetaan rykmentti khornen choseneita ja laitetaan sinne lordi. Sitten rynnäköidään vastustajan kimppuun.

Pakko olla tosi iljettävä temppu, kun tepsii melkein aina.
Tämä temppuu toimii niin kauan kunnes vastustaja keksii liikuttaa halvan yksikön sen frenzyttävän khorneyksikön rynnäkkömatkan sisälle, ja näin harhauttaa tämä tappoyksikkö sopivasti omien überyksiköiden rynnäkköetäisyydelle.

-E
"I don't know what I want, but I know how to get it."
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Kumma kyllä, en löytänyt vastaavaa ketjua, vaikka käytin hakua viidesti...
Janson kirjoitti:Tosi likainen temppu on khorne charge. Otetaan rykmentti khornen choseneita ja laitetaan sinne lordi. Sitten rynnäköidään vastustajan kimppuun.

Pakko olla tosi iljettävä temppu, kun tepsii melkein aina, jos vastustaja pelaa ensimmäistä kertaa.
Nyt näyttää paremmalta.

Flagellanttijono ei toimi aivan noin, kuten Largo jo totesikin, vaikka on sillä omat hyötynsä, kun vastustajalta hakkaa korkeintaan kolme figua ekalla kiekalla.

Voisin mainita seuraavan:

Flamerijuna: Neljä Flameria asetetaan jonoon niin, että vastustajan rynnäköidessä ensimmäiseen, tämä päihittää sen. Jos yksikkö tekee overrunin, tämä törmää seuraavaan, jono vie yksikön lopulta suolle. Jos se ei tee overrunia, se on jumissa seuraavankin vuoron.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Veikkailisin, että Jansonin kommentti oli sarkasmia...
Valhalla

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Runefang kirjoitti:Voisin mainita seuraavan:

Flamerijuna: Neljä Flameria asetetaan jonoon niin, että vastustajan rynnäköidessä ensimmäiseen, tämä päihittää sen. Jos yksikkö tekee overrunin, tämä törmää seuraavaan, jono vie yksikön lopulta suolle. Jos se ei tee overrunia, se on jumissa seuraavankin vuoron.
Jesh!

Tälläisiä kikkoja minä kaipasin. Kuullostaa todella ärsyttävältä ja ovelalta.
"Se joka sanoi että rahalla ei saa onnea, ei osaa ostaa oikeasta paikasta"
SirHaleron

Re: Likaiset temput, sääntöjen kiertäminen ja ovelat taktiik

Viesti Kirjoittaja SirHaleron »

Valhalla kirjoitti:Flagellanttijarru (Flagellantit jonoon niin, ettei vastustaja pysty tappamaan kuin yhden kerrallaan. Sitten vaan luotetaan stubbornin voimaan.)
Flagellantit eivät ole stubborneja.... Ne ovat Crazed eli vähän sama asia kuin Unbreakable, mutta parempi.

Itse en nyt keksi yhtään likaista temppua.....
In memory of Hideto Matsumoto
1964.12.19 - 1998.5.2
Janson

Viesti Kirjoittaja Janson »

Okei, pannaan sitten tosissaan. Yksi ärsyttävä juttu koskee graalin reliikkiä. Kyseinen vehjehän on yksittäinen modeli, joka on lisäksi suurempi kuin muut yksikön jäsenet. Kun reliikkiin ammutaan bolttiksilla tai tykeillä, sakkia kuolee kuin heinää. Oma ennätykseni on 11 kuollutta relikaattia yhdellä tykinkuulalla.

Tämä ei ole mitenkään kikkailua, mutta aika likaista kuitenkin.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Eraphion

Viesti Kirjoittaja Eraphion »

Toi junahommeli kestää about kaks vuoroa, ekalla vuorolla sieltä saatetaan tappaa pari, vaikkei tapettaisikaan hyökkääjä todennäköisesti voittaa tappelun ja saa flankkeihin väkeä ja teurastaa seuraavalla vuorolla..
Eye is green.
Hypnotoad

Viesti Kirjoittaja Hypnotoad »

Runefang kirjoitti:Voisin mainita seuraavan:

Jos flamerit on yksi yksikkö skirmishereitä, niin eikös niiden pitäisi chargeen joutuessaan liikkua siten, että niistä muodostuu normi rykmentti? Luulen että olen jotenkin väärässä, jos kerran moderaattorit toisin sanovat, mutta voisitteko korjata jos olen väärässä.
"Chaos is the only true answer"
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Snortling kirjoitti:Jos flamerit on yksi yksikkö skirmishereitä, niin eikös niiden pitäisi chargeen joutuessaan liikkua siten, että niistä muodostuu normi rykmentti? Luulen että olen jotenkin väärässä, jos kerran moderaattorit toisin sanovat, mutta voisitteko korjata jos olen väärässä.
Mutta kun eivät ole skirmaajia, vaan yksittäisiä figuja. Daemonic Legion taas on aivan eri asia, mutta puhuiko täällä joku siitä? Ei? Aivan oikein.
Hypnotoad

Viesti Kirjoittaja Hypnotoad »

Runefang kirjoitti:
Snortling kirjoitti:Jos flamerit on yksi yksikkö skirmishereitä, niin eikös niiden pitäisi chargeen joutuessaan liikkua siten, että niistä muodostuu normi rykmentti? Luulen että olen jotenkin väärässä, jos kerran moderaattorit toisin sanovat, mutta voisitteko korjata jos olen väärässä.
Mutta kun eivät ole skirmaajia, vaan yksittäisiä figuja. Daemonic Legion taas on aivan eri asia, mutta puhuiko täällä joku siitä? Ei? Aivan oikein.
OK. Anteeksi erehdykseni.
"Chaos is the only true answer"
Jopuli

Viesti Kirjoittaja Jopuli »

Minusta aika likaista on laittaa Vc:n Banshee kahden gobbo rykmentin väliin ja odottaa että fanaticit hyppivät/lentävät/menevät läpi. Pitää vain katsoa(toivoa) ettei tule mitään spelliä heti niskaan. Myöskin se on ollut aika mukavaa(minusta ei vastustajasta) laittaa banshee kirkumaan gobboihin/skaveneihin, koska 2D6+2 on aika kiva huonolle LD.
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Undrigh kirjoitti:Minusta aika likaista on laittaa Vc:n Banshee kahden gobbo rykmentin väliin ja odottaa että fanaticit hyppivät/lentävät/menevät läpi.
Ja gobbo-pelaaja ei tiedä ettei fanaticceja (jotka lähtevät heti kun vihollinen on 8" päässä, joten aika vaikea päästä samaan aikaan tasan 8" päähän kahden yksikön väliin) ole pakko lähettää kohti lähintä vihollista?

Muuten on kyllä erinomaisen "likaista" käyttää mitä tahansa epäkuolleita gobboja vastaan.. ;)
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Blacklion

Viesti Kirjoittaja Blacklion »

noh, tämä on omakohtainen juttu. Eräässä pelissä, joka pelattiin kaveripiirin kesken, kenraalini(muistaakseni) hyppäsi pois yksiköstä. Minulla fleeasi eräs yksikkö, ja en siirtänyt figuja kokonaan pois kentätä, vaan jätin ne pöydälle. kenuni sattui olemaan keskellä yksikköä, joka oli fleeannut. Eli se "maastoutui" kuolleisiin kääpiöihin. kenraali olisi varmasti kuollut koska monta yksikköä vastustajia oli lähellä. JA kaikki tämä vahingossa! En tehnyt tekoa tietoisesti...
Pelastakaa Tähtiportti

"joskin ei kyllä"
-kynä-ääliö.
anemi

Viesti Kirjoittaja anemi »

Blacklionin tarina kuulostaa turhan tutulta. Monesti on saattanut pieni yksikkö jäädä huomaamatta, kun se on mennyt liian lähelle kuolleita ja juosseita figuja. Pitäisi oppia laittamaan ne poistetut figun laatikkoon...

Likaisin temppu, jonka vastustaja oli minulle tehnyt (täysin sääntöjen ja moraalin vastainen sellainen) oli "additional movement phase", jossa vastustajan joukot liikkuivat taakse päin minun tai vastustajan vuorolla ilman, että sitä olisin nähnyt, tai että se olisi vaikuttanut mitenkään niiden ampumiseen. Tuo vaikutti luonnollisesti minun seuraavan vuoron ampumiseeni niin, etten enää niihin yltänyt. Enpä sitten pelannutkaan hänen kanssaan kuukausiin.
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

DoW:n velholordien käyttäminen rare-paikassa. Nykyäänhän se ei enää ole sallittua, mutta ennen ei ollut varsinaisesti kiellettyäkään.
Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Taktiikka Harhalaukaus:
(toimii kaikilla sotakoneilla, jotka eivät vaadi bs)

Oletetaan että sinnulla on velho, joka tallustelee yksikön vieressä, jolloin sitä ei voi ampua (tarkasti otten kai tähdätä). Mutta sitten iloinen empire tykki päättää ottaa kohteeksi tuuman hänen nokan edestä ja blam.

Tämä on onneksi kaikissa sivistyneissä peliyhteisöissä kielletty. (Jos puhuin nyt ihan puutaheinää niin joku kiltti moderaattori voisi korjata erheen)
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”