Eli olen pelannut viimeksi vuoden -98 tienoilla, joten olen näistä nykysysteeemeistä hieman pihalla.
Eli tarkotus olis saada vähän osviittaa armeijavalintaan ja taktiikkaan, jotta saisin tasapuolisen armeijan jolla pelata (samalla armeijalla siis) pääasiassa hauskoja ja tasapuolisia otteluita molempien kavereiden armeijoita vastaan. Armeijoiden koko varmaan 1500 pts +-
minun figut:
chaplain+9 dc
3x tactical squad (kersantti,flameri,missilelauncher ja 7 perusmariinia)
10 terminaattoria (1 kersantti, 2x heavy flamer)
dreadnought
landspeeder
baal predator
brother captain tycho
techmarine
jotain tämän suuntaista tulee vastaan tyranideilta
vitusti gauntteja
3x lictor
3x zoanthrope
1x hive tyrant
1x carnifex
ja chaokselta kaiketi nurglee ja jotain tämän suuntaista:
pari ryhmäää perusmariineja
terminaattoreita
defiler
pari predatoria
varmaan pari characteriii
Eli lähinnä sitä että minkäkokoisia ryhmiä ja mitä aseita tulisi valita ja mitä peruslinjoja tulisi taktiikassa noudattaa, jotta voisin pelata samalla armeijalla tasapainoisia matseja noita kahta armeijaa vastaan? kotipeleissä se ei niin justiinsa ole että joka figulle on jetsulleen ne varusteet mitä sille valitsee. ja ainahan voi sijoittaa lisää rahaa uusiin figuihin
Varmasti olen ostamassa assault cannon terminaattoreita, librarianin, lascannon mariineita ja melta/plasmagun mariineita, joten niitä voinee ainakin ottaa neuvoihin mukaan. Ehdotukset miten tuota minun armeijaa kannattaisi laajentaa jatkossa ovat myös tervetulleita.
aloittelijalle apua BA vs tyranidit tai chaos
- Half-breed
No ne lascannon ja plasma mariinit antavat sinulle hyvän tulituen muodostamalla pari 100 ryhmää (lascannon, plasma rifle ja 3 normi mariinia). Tosin ehdottaisin hankkimaan vielä Predator Annihilatorin kun vastassa olisi paljon isoja/hyvän saven omaavia mörköjä. Hankintalistalle suosittelisin vielä toisen Land speederin ja Whirlwindin, speederit kannattaa aseistaa minusta jalkaväen tappajaksi, jolloin sinulla olisi tulivoimaa jolla tappaa paljon pieniä monssuja, Whirlwindi hoitaa hyvin myös näitä samoja yksiköitä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.