"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Onko kiinnostusta alan keskusteluun nyysseissä?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Onko kiinnostusta alan keskusteluun nyysseissä?

Viesti Kirjoittaja AVVV »

Sotavasaran forumin seuraaminen on käynyt minulle viime aikoina yhä vaikeammaksi, koska niin suuri osa lähetetyistä viesteistä on kuraa. Kaikki kunnia moderaattoreille, jotka karsivat pahimpia tapauksia pois vapaa-ajallaan, mutta he eivät karsi niin paljoa tai niin nopeasti, etteikö välillä päähän sattuisi ja vähän itkettäisikin forumia seuratessa. Tällä hetkellä minkäänlainen automatisoitu ignore-toiminto ei ole saatavilla, eikä Dolmotin mukaan myöskään lähitulevaisuudessa odotettavissa.

Kysynkin kiinnostusta siirtää osa nykyisin Sotavasarassa käytävästä keskustelusta nyysseihin, esim. ryhmään sfnet. harrastus tai vain luomista vailla olevaan ryhmään finet.figut. Nyysseillähän on selviä etuja webforumiin verrattuna: nyyssiohjelmaansa säätämällä saa piilotettua viestit ärsyttäviltä ääliöiltä ja aiheista, jotka eivät kiinnosta. Lisäksi levytilan tai kaistan kulut eivät tule suoraan kenenkään omasta taskusta, vaan ensi kädessä IP:t maksavat. Eikä kenenkään meistä tarvitse huolehtia ylläpidosta.
Ico
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ico »

Mitä sinne sitten siirrettäisiin?
Muodostuisiko sinne joku Sotavasaran "eliitti"-porukan oma privaattialue?
En kyllä kannata, sotavasara on sotavasara.
Mutta pakko myöntää, keskustelun taso on laskenut.
En tänne kovin usein kirjoittele mutta seuraan kyllä foorumia melkein päivittäin.
"Fucked up eyes, stupid grin
Perfect people won't let me in
Who's who list, where's my name
They won't let me join their game"
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Se täytyy kuule kestää, ota hyvä mies olutta :). Mitä hyötyä siitä olisi jos saisit "ignorattua" nämä uudet aloittelijat joilta tulee kuraviestejä? Ongelma on siis poissa silmistä, ja kaiketi poissa mielestä mutta ei poissa. Tähän auttaa varmaan parhaiten se pitkä pinna ja avulias luonne ;).
- Kynä-ääliö
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kun foorumilla on tällä hetkellä yli 4000 rekisteröitynyttä käyttäjää on luonnolllista että taso hieman laskee, se nyt vain on suosion haittapuoli. Varmaa kyllä on että asia ei tule tästä paranemaan, mutta Thelacan on oikeassa, asiaan auttaa pitkä pinna ja avulias luonne. Oma esimerkki vaikuttaa.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Ico kirjoitti:Mitä sinne sitten siirrettäisiin?
Muodostuisiko sinne joku Sotavasaran "eliitti"-porukan oma privaattialue?
Se keskustelu, jonka ihmiset kävisivät mieluummin sellaisessa ympäristössä voisi siirtyä sinne.
Privaattialuetta ei voisi muodostua. Nyyssit ovat lähtökohtaisesti avoimia kaikille. Siinä mielessä Sotavasara on nirsompi - tänne pitää sentään rekisteröityä päästäkseen kirjoittamaan (ja hyvä niin.)
Kvaldur
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kvaldur »

Harvoinpa tänne tulee kirjoteltua tosiaan, mutta seurattua tulee aika aktiivisesti.
Newseja tulee kyllä lueskeltua myös ja sinne välillä itse kirjoiteltuakin.
Tavallaan web-foorumissa on omat puolensa, esim. Aihepiirit selkeästi rajattu ja juurikin tuo moderointi.
Ainakin seuraamiini ryhmiin on alkanut tulla myös roskapostia jonkin verran.
Mutta kyllä itse voisin sitäkin ruveta käyttämään.
Useampi kanava keskusteluun on kuitenkin vain hyvästä.
-"I can see dead people..."
-"Where are you?"
-"At graveyard..."
TietoPredator

Viesti Kirjoittaja TietoPredator »

Ei sfnet ole mikään priva-alue, melkeinpä päinvastoin.

Itse olen jonkun verran katsellut phpBB:n sivuilta josko jonkinlaista killfileä saisi toimimaan, mutta ainakin tähän asti kaikki ovat olleet serverin puolelle asennettavia modauksia. Ellei sitten Weekkis jaksaisi...? *iso hymiö tähän jos niitä käyttäisin*
Thelacan kirjoitti:Mitä hyötyä siitä olisi jos saisit "ignorattua" nämä uudet aloittelijat joilta tulee kuraviestejä?
Mielenterveyden säilyttäminen tulee ensimmäisenä mieleen.
"Katsoimme, ettei Pori enää ole pelastettavissa, joten Exterminatus jäi ainoaksi vaihtoehdoksi." - Teräratas
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Thelacan kirjoitti:Se täytyy kuule kestää, ota hyvä mies olutta :).
Pointtini on se, että sitä ei täydy kestää, sille on vaihtoehtoja. Mutta olut kuulostaa hyvältä, kiitos vaan. :)=
Mitä hyötyä siitä olisi jos saisit "ignorattua" nämä uudet aloittelijat joilta tulee kuraviestejä? Ongelma on siis poissa silmistä, ja kaiketi poissa mielestä mutta ei poissa.
Minun ongelmani olisi poissa. Ei minua haittaa se, että ihmiset kirjoittavat nettiin ihan mitä sattuu. Se haittaa, että kun koitan lukea/käydä mielekästä keskustelua, en pääse eroon turhanpäiväisistä väliinhuutelijoista, vaikka se on teknisesti mahdollista ja joissain ympäristöissä jopa helppoa.
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Hmm. Ratkaisuna ongelmaan voisi olla tälläinen menettely. Tehdään sotavasaralle rinnakkais foorumi jonne pystyy kirjautumaan vain valitut sotavasaran käyttäjät, mutta namä ns. eliitti keskustelut olisi silti luettavissa aloittelijoille. Ongelmia tässä on se että kaikille avoimen foorumin taso romahtaisi ja luultavasti lopulta se lopetettaisiin hyödyttömänä sivustona.

Et ole yksin ongelmasi kanssa ;)

Meinaan ei kukaan jaksa lukea "arvokkaan" keskustelun väliin tyrkättyjä kommentteja jotka ovat tätä tasoa: 0nx tOtta et Blodth|irsteR lyö strena 100sella!!!!!!!!!!!!111
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Thelacan kirjoitti:Se täytyy kuule kestää, ota hyvä mies olutta :). Mitä hyötyä siitä olisi jos saisit "ignorattua" nämä uudet aloittelijat joilta tulee kuraviestejä? Ongelma on siis poissa silmistä, ja kaiketi poissa mielestä mutta ei poissa. Tähän auttaa varmaan parhaiten se pitkä pinna ja avulias luonne ;).
Koko ajan, koko ajan...

AVVV puhuu minun mielestä asiaa, peelot tuhoavat tätä foorumia pahoin. En säälisi yhtään, jos alettaisiin vaan bannimaan säälimättä kaikki sellaiset. Moderaattoreita tarvittaisiin lisää. *Huutaa: minä, minä!* ;)

Mutta, mutta, Kuulaulajan idea on varsin hyvä, tarvittaisiin vain Weekenderin suostumusta. Admin voisi sitten hyväksyä "eliitin" sinne osastolle jokaisen yksi kerrallaan, ei tietenkään millään: kirjoita 1000 viestiä, niin pääset-järjestelmällä. Voisin suositella jo aika monta muutakin keskustelijaa sinne modejen lisäksi, uskoisin jopa itse pääseväni.
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

Chosen kirjoitti:Mutta, mutta, Kuulaulajan idea on varsin hyvä, tarvittaisiin vain Weekenderin suostumusta. Admin voisi sitten hyväksyä "eliitin" sinne osastolle jokaisen yksi kerrallaan, ei tietenkään millään: kirjoita 1000 viestiä, niin pääset-järjestelmällä. Voisin suositella jo aika monta muutakin keskustelijaa sinne modejen lisäksi, uskoisin jopa itse pääseväni.
Jos viestit on rajana niin tulee semmoista samanlaista systeemiä kuin arvonimien kanssa. Eli jokainen asia mitä päähän tulee on pakko postata.

Pikemminkin viestin sisällöllä on enemmän vaikutusta.

Mutta itse olen tyytyväinen nykyiseen sotuun. Jos jotkut topicit ei miellytä niin onko niitä pakko lukea?
The small boys have come to see me hang
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Tohtori-SyFilis kirjoitti: Jos jotkut topicit ei miellytä niin onko niitä pakko lukea?
Ei tietenkään. Mutta minusta olisi käyttäjäystävällisempää, että kun olen todennut, että aihe ei kiinnosta, voisin käskeä Keijo Konetta pitämään juuri sen aiheen poissa näkyvistäni. Se säästäisi minun aikaani - ja hermojani.
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Tohtori-SyFilis kirjoitti:
Chosen kirjoitti:Mutta, mutta, Kuulaulajan idea on varsin hyvä, tarvittaisiin vain Weekenderin suostumusta. Admin voisi sitten hyväksyä "eliitin" sinne osastolle jokaisen yksi kerrallaan, ei tietenkään millään: kirjoita 1000 viestiä, niin pääset-järjestelmällä. Voisin suositella jo aika monta muutakin keskustelijaa sinne modejen lisäksi, uskoisin jopa itse pääseväni.
Jos viestit on rajana niin tulee semmoista samanlaista systeemiä kuin arvonimien kanssa. Eli jokainen asia mitä päähän tulee on pakko postata.

Pikemminkin viestin sisällöllä on enemmän vaikutusta.
Jos luulit, että minä tarkoitan viestien lukumäärään perustuvaa järjestelmää, lue koko juttu uudestaan. Viestien sisältöön perustuva se tietysti olisi. Kielioppi pitäisi taitaa jotenkin, ja viesteissä pitäisi olla sisältöä.
Grond

Re: Onko kiinnostusta alan keskusteluun nyysseissä?

Viesti Kirjoittaja Grond »

AVVV kirjoitti:Kysynkin kiinnostusta siirtää osa nykyisin Sotavasarassa käytävästä keskustelusta nyysseihin, esim. ryhmään sfnet. harrastus tai vain luomista vailla olevaan ryhmään finet.figut.
sfnet.harrastus ei oikein käy (jollet tarkoittanut että saataisiin hierarkiaan alaryhmä s.h.figut tms). finetin puolella paremminkin, siellä ei niinkään korpelaattorit riehut räkyttämässä from-kentistä. Pelkäänpä vain, että nyyssien kuolema alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen. Tietyt jotkut vanhat ryhmät elävät vielä kohtuullisesti, mutta esimerkiksi sfnet.harrastus.pelit.rooli tekee kuolemaa. Uusi sukupolvi siirtyy enemmän ja enemmän webbi-foorumeille (mikä, tässä tapauksessa, voitaisiin laskea pelkästään positiiviseksi asiaksi ;o)).

Tee vaikkapa finetiin ryhmänluonti-ehdotus. Jos tuollainen syntyy, kyllä minä sen liitän seurattaviini. Tosin nykyisin jaksan postata nyysseihin hyvin harvoin.
AVVV
Chaosboyz Crew
Viesti:

Re: Onko kiinnostusta alan keskusteluun nyysseissä?

Grond kirjoitti: sfnet.harrastus ei oikein käy (jollet tarkoittanut että saataisiin hierarkiaan alaryhmä s.h.figut tms). finetin puolella paremminkin, siellä ei niinkään korpelaattorit riehut räkyttämässä from-kentistä.
Ryhmät olivat vain esimerkkejä. Asiaa tuntemattomille: finet-ryhmän luominen onnistuu nopeimmin (käden käänteessä), sfnet-ryhmän luomiseksi pitäisi keskustella jonkin aikaa sfnet-ryhmässä, joka on teknisesti ottaen oikea ja siten osoittaa että tarvetta aliryhmälle on. Nykyisin finetin levinneisyys on lähes sama kuin sfnetin, joten helpointa kai olisi perustaa finet-ryhmä. Ja joo, ajattelin, että jos kiinnostusta nimenomaan sfnet-ryhmälle löytyisi, olisi helppo vaikkapa kuukauden käytön jälkeen esittää sfnet.harrastus.pelit.figut-ryhmää - ja sittemmin sen aliryhmiä. Jos korpelat ärsyttävät ja ovat väärässä, killaaminen on erittäin helppoa.
Pelkäänpä vain, että nyyssien kuolema alkaa pikkuhiljaa olla ajankohtainen.
"Death of Usenet imminent. News at eleven." :)=
Voihan se olla niin. Kuitenkin sitä on ennustettu jo kymmenisen vuotta, ja edelleen nyysseillä on käyttöä.
Tietyt jotkut vanhat ryhmät elävät vielä kohtuullisesti, mutta esimerkiksi sfnet.harrastus.pelit.rooli tekee kuolemaa.
Totta, mutta onhan toki myös uusia elinkelpoisia ryhmiä. En ole ehdottamassa täydellistä kommunikaation muotoa, ainoastaan sellaista, jossa voisi kärsiä eri asioista kuin Sotavasaralla.
Grond

Viesti Kirjoittaja Grond »

No, "kuolema" oli ehkä liian raju termi :o). Kyllä moni seuraamani ryhmä elää ja voi paksusti. Valitettavasti juuri muutama eniten kiinnostava (juurikin s.h.pelit.rooli ja pelit.strategia esimerkkeinä) ovat alkaneet kuihtua (.rooli -ryhmässä välillä innostutaan kyllä massiiviseen keskusteluun kun joku postaa jotakin mielenkiintoista, esimerkiksi viimeksi vaikkapa aseiden kestävyydestä).

Uutisryhmissä on ehdottomasti hyvät puolensa - niistä kill-file ei ole vähäisin :o). Tai kokonaisen threadin ignorointi jos ei halua yhden tyhmän aiheen vuoksi ketään plonkkaamaan.
Jos korpelat ärsyttävät ja ovat väärässä, killaaminen on erittäin helppoa.
Tuo on pahin mahdollinen tapaus - äijän tietämys on erinomaista, ja etenkin .www -ryhmässä ei voi yksinkertaisesti killata tuota. Mutta kun se aina (sillä taitaa olla joku from-kenttä-botti) innostuu noista ;o).
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Jos jonkunlainen arvojärjestelmä on pakko saada (ei todellakaan :)) niin käyttäisin sellaista järjestelmää että käyttäjät arvostelevat toisensa.

-> parempi esimerkki järjestelmästä tuon sivuston foorumeilla http://www.aaotracker.com (en ole niitä kaikkein parhaimpia selittäjiä :D) jos joku haluaa/jaksaa ottaa selvää mitä tarkoitan. Huom. linkki ei liity mitenkään warhammeriin ja on vain esimerkki foorumi.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Sotavasarassahan on erittäin hyväksi ja toimivaksi todettu arvostelujärjestelmä:
Admin
Mode
Käyttäjä

Montakos muuta arvoa sinne nyt vielä sekaan tarvitaan? Jos ei oma kasti miellytä, voi toki aina ruinata moden oikeuksia, tai opetella hakkeroimaan admin oikeudet...

Eli kyllähän sitä varmaan jokainen osaa muodostaa mielipiteen muista käyttäjistä ihan itse, ei siinä mitään muiden mielipiteitä kai oikeasti tarvita? Motta toisaalta, kun perustaa oman foorumin, niin voi toki jakaa titteleitä juuri niin paljon kuin sielu sietää ;)

edit: juu, tämä olikin nyyssiketju (luulin vastanneeni tuohon uuteen foorumiin), noh eipä mitään pitää sitten vastata kysymyksenkin:
Eli eipä ainakaan itseä kauheasti kiinnosta montaa paikkaa seurailla, täältä ja portentista tuntuu kaikki oleellinen irtoavan. Molemmat pursuavat toki roskaa siinä ohessa. Mutta toisaalta eipä tuolla niin väliä, minä jostain käsittämättömästä syystä saan aina hupia lueskellessani noita "minkä greater demonin söisit mieluiten?" -ketjuja... Kaveri joskus kiteytti aika hyvin: "Juuri kun luulet nähneesi maailman typerimmän teon, joku muu tulee ja yllättää."
Black scars

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Useimmiten loisin törkeästi, eli käytän muiden valmiiksi seulomia keskusteluja. Pidemmän päälle bongaa käyttäjät joiden sanomiset ovat omalta kantilta mielenkiintoisia, sitten vaan klikkaat kaverin tiedot näkyviin ja katsot mihin aiheesiin se on viime aikoina kommentoinut. Erittäin käntevää vaikka yhden viikon vasarakatveen jälkeen. Toisaalta kun käy päivittäin vilkaisemassa, niin mitään olennaista ei mene ohi ja kura-aiheet tunnistaa kättelyssä.

-E-
*Hu*
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Empä voi sanoa, että jaksaisin enää seurata kun samat kysymykset kiertävät viikosta toiseen ja nasut keksivät mitä kummallisempia polleja siitä miten arska syö laatikollisen legoja. Sisällölliset keskustelut on jo oikeasti keritty käsitellä? Vai onko vain nasut vallanneet nurkat. Itse kaipaan syvällisiä keskusteluja ja perusteltuja väitteitä armeijoiden, yksiköiden ja strategioiden toiminnasta, mutta niiden kirjoittaminen syö aikaa eikä tämä toisaalta tunnu hyvältä paikalta, kun kuitenkin joku tunkee väliin selittämään jotain arskasta, joka tappaa 13 joulukuusta.

Esa, ei täällä ole kohta kuin pari sitkeää sissiä yrittämässä ja palvelemassa nasuja, joten joudut kohta etsimään topicit sonnan seasta.

Sikäli, kun on mahdollista, asiallinen keskustelu voisi olla valikoidulle porukalle, muille read-only alueella.
Syrjintää? Eeee kiinnosta.

-Eikka
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”