(ajatus 5 skinkkipapista ja useammasta kymmenestä skinkistä on yhtä wanha kuin liskokirja)
Southlands-lista on virallisuudeltaan turnauskelpoinen, mutta mainitsemasi versio armeijasta ei kuitenkaan ole kovin hyvä.
1) turnauspyödissä tapaa olla 1-2 kunnollista scouttipaikkaa, niihinkään ei yleensä mahdu kuin yksi uniitti.
2) armeija on hidas pelata, mikä ei ole hyväksi turnauksissa. Samasta syystä johtuen ei ole myöskään kovin mukava armeija pelata vastaan, koska siinä vaiheessa kun vihu pääsisi iholle (3-4 vuoro), aika voi olla jo tiukilla.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Itse käytän southlands listaa, tosin siihen sisältyy kyllä aina muutakin kuin skinkkejä.
Southlandsilla pärjää ihan hyvin, etuina lustriaan nähden ovat mahdollisuus antaa skinkki charruille tepok, mahdollisuus ottaa 5 skinkki charrua 2000 pts, todella hyvät horned one rider fast cavalry. Lisäksi cohorteilla on aina kiva kikkailla, vaikka eivät saakkaan mitään aikaan.
Niin, tälläisella listalla olen pelaillut: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=32830
"Always play on one and don't fake the funk." -Bootsy
no oli skinkkejä miten paljon tahansa, ne eivät pärjää kellekkään....
(esim. 1000 skinkkiä on muutaman ritarin hyökkäyksen uhrina. ritarit lätkii pari haavaa ja jos on lippu ym. niin skinkit saa
tuskin haavoja tehtyä niin ne saa vain outnumbering bonuksen joten tulos olis jotain 1 - 2tai4 ritarien eduksi...korjatkaa jos olen väärässä.)
mutta tuskin kukaa pitää yli 30 skinkin unitteja mut kummiskin....