Kääpiöt
-
orc slayer
Kääpiöt
Eli vois laittaa taktiikoita kääpiöille koska olen vasta aloittaja
no auttaisi jos kertoisit mitä omistat ja minkä tyyppisellä armeijlla haluat pelata...?
haluaisitko tietoa ampuma painotteisesta, paljon häsyyn luottavan jne?
mutta tässä muutama yleis hyvä vinkki:
kääpiöt eivät ole kovin nopea rotu (movement 3), joten kannattavaa on panostaa hyvään armor saveen (esim. norm warrior kilvellä ja shieldillä jopa 3+) ja viisas vastustaja yrittää samlla kiertää hitaiden kääpiöiden sivustaan, joten yritä niitä suojata ja pitää yksiköt tarpeellisen lähellä toisiaan.
-warrior rykmentit: pidä näiden kokona vähintään 20 kpl, mutta jos great weaponeilla haluat pelata niin laita kooksi 25klp.
-minerit: aina kun lähden käppänöillä sotimaan niin yleensä 16 minerin rykmentti kuuluu armeijaani. kun vastustaja tietää tai olettaa sinulla olevan minereitä joutuu hän laittamaan ainakin yhden unitin lähelle pöydän reunaa suojaamaan sivustojaan (ellei ole tyhmä :lol: ).
-slayerit: nämä ovat joukkoja joita ei ehdottomasti kannata ottaa ampuvaa armeijaa vastaan (ei armour savea), mutta jos vastaan sattu esim. O&G pelaaja niin silloin nämä maksavat yleensä pisteensä takaisin.
(unbreacable, strena aina sama vastustajan toughnessiin verrattuna, mutta vain kuuteen asti)
iron breakers, long beards, hammerers: kaikki ovat oivia joukkoja kenraalin turvaksi, mutta parhaana pitäisin
iron breakerejä (2+ armor save).
hammererit taasen saavat great weaponit ja tulevat stubborneiksi jos kenraali mukana (mutta sitä armor savea ei löydy kiitettävästi) ja jos vastassasi on esim. witch elves joilla monta alhaisemman strenan poisoned attackia ovat hammererit liemessä ilman kunnon armor savea, kun taas iron breakerit kestäisivät.
long beardit ovat vähän kuin sekoitus iron breakerejä ja hammerereita.
nämä minä itse valitsin, kun modelit ovat niin sairaan hienoja ja osaksi fluffin takia.
thunderers vai crossbow men: thundererit ovat omiaan tiputtamaan cavalryä ja raskaasti aseistettua porukkaa, kun taas crossbow meneillä on enemmän kantamaa ja onhan niilläkin se strena 4.
yleensä valitsen yhden 12 sällin thunderer unitin ja yhden 12 sällin crossbow men unitin.
sotakoneet: nämä ovat kääpiöiden yksi suuremmista vahvuuksista ja runeilla varustettuna voivat esim. osua paremmin tai tehdä vahinkoa yhdellä strenalla enemmän jne.
noniin... siinä oli ''vähän'' vinkkejä.
haluaisitko tietoa ampuma painotteisesta, paljon häsyyn luottavan jne?
mutta tässä muutama yleis hyvä vinkki:
kääpiöt eivät ole kovin nopea rotu (movement 3), joten kannattavaa on panostaa hyvään armor saveen (esim. norm warrior kilvellä ja shieldillä jopa 3+) ja viisas vastustaja yrittää samlla kiertää hitaiden kääpiöiden sivustaan, joten yritä niitä suojata ja pitää yksiköt tarpeellisen lähellä toisiaan.
-warrior rykmentit: pidä näiden kokona vähintään 20 kpl, mutta jos great weaponeilla haluat pelata niin laita kooksi 25klp.
-minerit: aina kun lähden käppänöillä sotimaan niin yleensä 16 minerin rykmentti kuuluu armeijaani. kun vastustaja tietää tai olettaa sinulla olevan minereitä joutuu hän laittamaan ainakin yhden unitin lähelle pöydän reunaa suojaamaan sivustojaan (ellei ole tyhmä :lol: ).
-slayerit: nämä ovat joukkoja joita ei ehdottomasti kannata ottaa ampuvaa armeijaa vastaan (ei armour savea), mutta jos vastaan sattu esim. O&G pelaaja niin silloin nämä maksavat yleensä pisteensä takaisin.
(unbreacable, strena aina sama vastustajan toughnessiin verrattuna, mutta vain kuuteen asti)
iron breakers, long beards, hammerers: kaikki ovat oivia joukkoja kenraalin turvaksi, mutta parhaana pitäisin
iron breakerejä (2+ armor save).
hammererit taasen saavat great weaponit ja tulevat stubborneiksi jos kenraali mukana (mutta sitä armor savea ei löydy kiitettävästi) ja jos vastassasi on esim. witch elves joilla monta alhaisemman strenan poisoned attackia ovat hammererit liemessä ilman kunnon armor savea, kun taas iron breakerit kestäisivät.
long beardit ovat vähän kuin sekoitus iron breakerejä ja hammerereita.
nämä minä itse valitsin, kun modelit ovat niin sairaan hienoja ja osaksi fluffin takia.
thunderers vai crossbow men: thundererit ovat omiaan tiputtamaan cavalryä ja raskaasti aseistettua porukkaa, kun taas crossbow meneillä on enemmän kantamaa ja onhan niilläkin se strena 4.
yleensä valitsen yhden 12 sällin thunderer unitin ja yhden 12 sällin crossbow men unitin.
sotakoneet: nämä ovat kääpiöiden yksi suuremmista vahvuuksista ja runeilla varustettuna voivat esim. osua paremmin tai tehdä vahinkoa yhdellä strenalla enemmän jne.
noniin... siinä oli ''vähän'' vinkkejä.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
Yleinen kääpiö taktiikka on se, että on tykkeja ja bolt throwereita, sekä handgunnereita ja crossbow-tyyppejä, sekä ironbreakereita tai/ja Pitkäpartoja(longbeards) pari yksikköä. Sitten vaan seistään paikallaan ja ammutaan kaikki mikä tulee eteen tuusan nuuskaksi
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
Kattava valikoima tykkejä, crossbowmaneja (cavalry-armeijaa vastaan handgunnereja), ja muutama hyvä closis-ryhmä, lähinnä pidän itse slayereista ja raudanrikkojista, toki warrioritkin on hyviä
Kannattaa kyllä jo armeijaa rakennellessa päättää että meinaako jäädä täysin paikalleen odottamaan ja ampumaan, vai meinaako myös liikkua taistelun aikana. Jos päättää lähteä closikseen, kannattaa jättää ampuvat unitit aikas minimiin. Closis on kyllä kivaa kääpijöillä kun ne ei kuitenkaan breikkaa vaikka muutama ukko sattuisikin kuolemaan 
A herd of one.
Vaivaiset 12 thundereria ja 12 crossbowta? Mitäs tämä tälläinen on. Eivät nuo riitä mihinkään. Ainakin crossboweja lisää, toiset 12. Itsellä on 2kpl 14 vahvuisia crossbow unitteja ja yksi 10 vahvuinen. Näiden lisäksi pari sotakonetta ja 12 thundereria. Niillä ne viholliset ammutaan sitten seulaksi. :twisted:Corian kirjoitti:
Lähitaistelu on tietysti vähän ongelma mutta kaikkea ei voi saada. Onneksi kääpiöt on niin hyviä että 14 crossbowta pistää jo hanttii melkein mille tahansa viholliselle ihan kiitettävästi (HUOM ilman kilpiä ei taisteluun lähdetä!).
Thorgrim, Admiral of the Dwarf navy
Thorgrim kirjoitti: Vaivaiset 12 thundereria ja 12 crossbowta? Mitäs tämä tälläinen on. Eivät nuo riitä mihinkään. Ainakin crossboweja lisää, toiset 12. Itsellä on 2kpl 14 vahvuisia crossbow unitteja ja yksi 10 vahvuinen. Näiden lisäksi pari sotakonetta ja 12 thundereria. Niillä ne viholliset ammutaan sitten seulaksi. :twisted:
Lähitaistelu on tietysti vähän ongelma mutta kaikkea ei voi saada. Onneksi kääpiöt on niin hyviä että 14 crossbowta pistää jo hanttii melkein mille tahansa viholliselle ihan kiitettävästi (HUOM ilman kilpiä ei taisteluun lähdetä!).
minkäs kokoisella pöydällä pelaat ja sattuuko sinulla olemaan oman puolesi levyinen kukkula
ja se on totta, että aina pisteiden salliessa kilvet mukaan, koska vaikka warrioreilla olisikin great weapon antaa se suojaa ampumiselta.
Nopat ja Taktiikka Ry
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Itse kyllä pidän tuon ampumisen aika minimissä. Periaatteessa vain pino thunderereja suojaamassa toista sivustaa ja tykkiä.
Lopuilla pisteillä otetaan warrioreita ja 20 ironbreikkeriä.
Ja itse en ottaisi warrioreille Great weaponia. 3+ armor save on käytännöllisempi, on meinaan joku lyömässä takaisinkin.
Ja itse en ottaisi warrioreille Great weaponia. 3+ armor save on käytännöllisempi, on meinaan joku lyömässä takaisinkin.
1m*2m ei kuitenkaan täydellä pituudella. Noita joukkoja ei saa deployattua jos ei ole yhtä kukkulaa mutta ei nyt sentään koko kentän levyistä, kukaan ei sellaisen kanssa suostuis pelaamaan.Corian kirjoitti: minkäs kokoisella pöydällä pelaat ja sattuuko sinulla olemaan oman puolesi levyinen kukkula?
ja se on totta, että aina pisteiden salliessa kilvet mukaan, koska vaikka warrioreilla olisikin great weapon antaa se suojaa ampumiselta.
Lähinnä meinasin niitä kilpiä ampujille. Mikään ei ole hauskempaa kuin joukko thundereita jotka hakkaa silver helmit lähitaistelussa. 8)
Thorgrim, Admiral of the Dwarf navy
ja dwarffit saa melkei poikkeuksetta lyödä vihun jälkee joten kyl toi armor save o tarpeen et ei mitää grate weaponeiZarathustrian kirjoitti:Itse kyllä pidän tuon ampumisen aika minimissä. Periaatteessa vain pino thunderereja suojaamassa toista sivustaa ja tykkiä.
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
noh on tuossa se ero että handw:llä save on 3+ ja greatw:llä 5+.Lagitus kirjoitti:Kun muutenkin lyödään aina viimeisenä niin ei siitä ole mitään haittaakaan ottaa great weaponia muuta kuin kilven menetys.
Eli kun lyödään viimeisenä niin tuo aika pitkälti ratkaisee sen lyökö yksikään kääpiö takaisin.
-
orc slayer
-
orc slayer
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Warrioreita on ihan mukavasti.Itse tosin ottaisin kaikki handweapon+shieldillä.orc slayer kirjoitti:Tulee ehkä nyt vähän jäljessä päin mutta mulla on.
2x20 warrior GW/HA
12 crossbowman
2x boltthrower
cyrocopter
ja lähi aikoina tulossa
18 ironbreaker
18 troll slayer
ja lopuista en tiedä vielä mitä sitä hommais.
Slayereitä ei tarvitse kuin korkeintaan 15. Itse käytän 10 slayeriä.
Ironbreikkaajia 2 lisää niin sitten on hyvä
Gyro on erittäin kätevä vehje, sillä hidastaa vastustajan etenemistä ja pienentää heikosti panssaroituja unitteja ihan mukavasti. Mutta se täytyy muistaa pitää pois ampujien näkökentästä
sotakooneet tappaa
no kanuunat tappaa hyvi core unitteja sun specialunitteja. ammu vihollista niin paljon kun ehdit ennen kuin ne ovat kiinni sinussa.sitten pistat
pataa :twisted:
Itse asiassa jos jaksaa vain panostaa niille great weapon miehille kilvet niin on niilläkin silloin meleessä 3+ save, eli jos vastustaja chargaa kaivetaan kilvet ja puukot esiin, jos taas pääsee chargaamaan niin sitten great wepon heilumaan.Zarathustrian kirjoitti:Itse kyllä pidän tuon ampumisen aika minimissä. Periaatteessa vain pino thunderereja suojaamassa toista sivustaa ja tykkiä.
Samoin jos pisteitä riittää voi ainakin eturintamaan tuleville missilejoukoille antaa kilvet, sillä kilpien kanssa vähäpätöisimmätkin thundrerit ovat jo ihan suht hankalia saada hengiltä ws4 t4 ja 4+saven ansiosta.
Ja ne kilvet auttavat myös hammerereja samalla tavoin kuin warriorejakin. Kuitenkaan ne kilvet ei ole kuin pisteen verran per mies, sitä voi sitten miettiä onko kannattavaa.
laitetaan nyt vielä tällainen miun kääpiö lista tähän:
Heroes:
Thane, battle standard, gromril armour, rune of stone 93
Runesmith, great weapon, rune of spell breaking, rune of stone 112
General Runesmith, great weapon, rune of spell breaking, rune of stone 112
Core:
24 Warriors, heavy armour, shield, full command 243
20 Warriors, heavy armour, great weapon, full command 225
16 Miners, full command
10 Crossbowmen, shields 130
10 Thunderers, shields 150
Special:
19 Hammerers, shields, full command 315
Cannon 100
Rare:
Flame cannon 140
yht: ~2000pistettä
113 hyyppää ja kaksi sotakonetta
Ihan mukavalta vaikuttaa mutta lista ei ole laillinen. Nuo runesmithien talismaanit rikkovat Rule of Pridea. Sama rune yhdistelmä kahdessa esineessä.jamopower kirjoitti: laitetaan nyt vielä tällainen miun kääpiö lista tähän:
Heroes:
Thane, battle standard, gromril armour, rune of stone 93
Runesmith, great weapon, rune of spell breaking, rune of stone 112
General Runesmith, great weapon, rune of spell breaking, rune of stone 112
Core:
24 Warriors, heavy armour, shield, full command 243
20 Warriors, heavy armour, great weapon, full command 225
16 Miners, full command
10 Crossbowmen, shields 130
Special: