Mik olis se ideaali tilanne koskien suom figusceneä netissä?
Hyviä ideoita, joista osa on ideoina toimivia, mutta käytännössä hankalia ja työteliäitä toteuttaa.
Kuitenkin viimeisimmistä tuo tutor-idea vaikuttaa aika hauskalta. Moderaattoreilla on moderoitavaa eikä välttämättä kiinnostusta/innostusta ohjastaa jokaista uutta Sotuilijaa. Loppujenlopuksi tuossa Tutor-ideassahan on kyse vain uudesta käyttäjäryhmästä, jolla on ehkä pienet/lähes olemattomat erivapaudet, kuin rivikäyttäjillä, sekä pari pientä lisäoptiota. Esimerkiksi tähänastinen "käyttäjämoderointi" voisi/saisi lipsua Tutoreiden käsiin. Kuitenkin vain siinä muodossa, että Tutorilla on oikeus huomauttaa kieliopista ja törkeistä virheistä. Sen kummempia moderoimisoikeuksia IMO ei tutori kaipaa.
Sitten mm. toi Tutorin lähettämä posti olis sekin ihan OK juttu. Samoin olen myös tutoreiden aihepiirijaon kannalla. Jollakin on vahva osaaminen maalaamisessa, toinen taas tietää lähes kaiken säännöistä. Tämä saattaisi vähentää kyselyjä "miten teen pelikentän" ja "miten CR toimii" viestien määrää. Olettaen, että kukaan ei kuitenkaan lue kysymyspalstaa tai käytä hakua foorumeilla. Varsinkaan uusista käyttäjistä.
Tässä nyt hieman useampikin on jo ilmoittautunut vapaaehtoiseksi, ja niinpä pitää minunkin avata sanainen arkkuni, varsinkin kun oikein modesetä jo jonkinlaista hakemusta suositteli. Enää siis odottelemme Admin (tm) hyväksyntää. Toisin sanoen olen vapaaehtoinen hommaan. Tarkemmin katsotaan sitten kun Admin (ym) saapunee paikalle ja pohtii ideaa sekä sen toteutusta.
Kuitenkin viimeisimmistä tuo tutor-idea vaikuttaa aika hauskalta. Moderaattoreilla on moderoitavaa eikä välttämättä kiinnostusta/innostusta ohjastaa jokaista uutta Sotuilijaa. Loppujenlopuksi tuossa Tutor-ideassahan on kyse vain uudesta käyttäjäryhmästä, jolla on ehkä pienet/lähes olemattomat erivapaudet, kuin rivikäyttäjillä, sekä pari pientä lisäoptiota. Esimerkiksi tähänastinen "käyttäjämoderointi" voisi/saisi lipsua Tutoreiden käsiin. Kuitenkin vain siinä muodossa, että Tutorilla on oikeus huomauttaa kieliopista ja törkeistä virheistä. Sen kummempia moderoimisoikeuksia IMO ei tutori kaipaa.
Sitten mm. toi Tutorin lähettämä posti olis sekin ihan OK juttu. Samoin olen myös tutoreiden aihepiirijaon kannalla. Jollakin on vahva osaaminen maalaamisessa, toinen taas tietää lähes kaiken säännöistä. Tämä saattaisi vähentää kyselyjä "miten teen pelikentän" ja "miten CR toimii" viestien määrää. Olettaen, että kukaan ei kuitenkaan lue kysymyspalstaa tai käytä hakua foorumeilla. Varsinkaan uusista käyttäjistä.
Tässä nyt hieman useampikin on jo ilmoittautunut vapaaehtoiseksi, ja niinpä pitää minunkin avata sanainen arkkuni, varsinkin kun oikein modesetä jo jonkinlaista hakemusta suositteli. Enää siis odottelemme Admin (tm) hyväksyntää. Toisin sanoen olen vapaaehtoinen hommaan. Tarkemmin katsotaan sitten kun Admin (ym) saapunee paikalle ja pohtii ideaa sekä sen toteutusta.
Viimeksi muokannut Nostra, Ke 01.12.2004 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämän vuoksi mielestäni olisi vielä vähän toimivampaa ottaa käyttöön juuri oma näkemykseni tutor-käyttäjistä. Kysymyspalstaa tai hakua ei käytetä, varsinkaan siis uusien toimesta, sillä niihin ei kukaan ole ketään tutustuttanut. Jos uuden iloisen käyttäjän tutor ystävällisesti ohjaa käyttäjän kysymyspalstalle, josko käyttäjä sellaista tarvitsisi, hän varmasti osaa viisaana (tai rautalangasta vääntämällä tyhmpempikin) naputella itsensä alueelle ja selata pari sivua perussäännöistä.Tämä saattaisi vähentää kyselyjä "miten teen pelikentän" ja "miten CR toimii" viestien määrää. Olettaen, että kukaan ei kuitenkaan lue kysymyspalstaa tai käytä hakua foorumeilla. Varsinkaan uusista käyttäjistä.
Mitä eri alueiden tutorit tekisivät, tämä on minulle jäänyt vielä vähän epäselväksi. En siis ole ajatusta vastaan, tahtoisin vain tietää mitä näiden toimeenkuvaan kuuluisi, saattaa hyvinkin olla omaa ideaanikin parempi. Mielestäni kuitenkin esim. kysmyspalsta ja erilaiset artikkelit osaavat auttaa käyttäjää jo todella paljon, ja kun joku on opettamassa niiden käyttöä ja etsimistä, ei kädestäpitäenopetus-ihmisiä juuri eri alueille välttämättä tarvitsekaan. Toisaalta, maalauspuolella tällainen idea voisi toimiakin, mutta pelien sääntöpuolella kysymyspalsta minusta ainakin auttaa jo asiaa. Jos jollakin aloittelijalla on sitten jotain kysyttävää, esim. armeijanvalinnasta (näitä ketjuja tosiaan löytyy) turvallisempaa ja tutumpaa änen olisi kysäistä omalta tutoriltaan, joka ohjaa hänet ystävällisesti johonkin armeijanesittelyoppaaseen, tai vastaavaa.
Pieni huomautus, että tutori ottaisi jotenkin tiettyjä käyttäjiä vastuulleen - miten se käytännössä tapahtuisi? Siis, oikeasti. Pistäisimmekö pystyyn esim. "terve!"-ketjua, johon pitäisi laittaa viesti että on olemassa, vai saako administratus jonkinlaisen *BLING* - Nyt Omistatte Taas Yhden Sielun-viestin uuden käyttäjän rekisteröityessä?
Ja ei meillä (niillä) mitään oikeuksia pidä olla; pelkkä tukihenkilön ja ohjaajan asema riittää. Modet modettaa, me (he) opastamme(-vat). Vapaaehtoinen olen etenkin Muut pelit-alueelle, mutta sinnehän harvat uudet menevät, kylläkin... Noh, 40Kta pelaan. Ja kyseessähän oli ennemminkin opastusta Sotu/Netiketissä, eikä sääntögurun leikkimistä...
Mutta huiskitkaa, jos/kun hakemuksia voi alkaa lähettää.
Ja ei meillä (niillä) mitään oikeuksia pidä olla; pelkkä tukihenkilön ja ohjaajan asema riittää. Modet modettaa, me (he) opastamme(-vat). Vapaaehtoinen olen etenkin Muut pelit-alueelle, mutta sinnehän harvat uudet menevät, kylläkin... Noh, 40Kta pelaan. Ja kyseessähän oli ennemminkin opastusta Sotu/Netiketissä, eikä sääntögurun leikkimistä...
Mutta huiskitkaa, jos/kun hakemuksia voi alkaa lähettää.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Ai aletaan nyt jo väsäämään hakemuksia? En ehkä niitä tähän laittaisi vaan laittaisin YV:llä Adminille.
Tuossa ehdotuksessani olisi vielä plussana se, että kaikki uudethan käyttäjät eivät ole peeloja/pentuja/mitä tahansa vastaavaa. Jolloin turhaa aikaa ei mene näille henkilöille yksityisviestien lähettämiseen. Eli kaikki peelot erottuvat heit viestiten laadusta, eikä kaikkia uusia käyttäjiä tarvitsisi lähestyä yksityisviestillä ennen peeloilua.
Eivätkä kaikki rekisteröityneet edes kirjoittele foorumille. Harva kirjoittaa edes yli kymmentä viestiä kuukautta kohti.
Mutta itse olisin valmis LOTR Tutorin paikan kaappaamaan itselleni. Kokemusta olisi ensimmäisen vuoden isoskoulutuksesta. En riparilla isosena ole leikkinyt. Ja tuosta johtuen en jatkanut toiselle vuodelle isoseksi.
Jalkapallon parissa olen elänyt kuusi vuotiaasta pennusta asti. Olen toiminut, tai toimin edelleen: pelaajana, valmentajana, ohjaajana, tuomarina. Noista olen lopettanut ainoastaan ohjaamisen valmennus pestin myötä.
Tuossa ehdotuksessani olisi vielä plussana se, että kaikki uudethan käyttäjät eivät ole peeloja/pentuja/mitä tahansa vastaavaa. Jolloin turhaa aikaa ei mene näille henkilöille yksityisviestien lähettämiseen. Eli kaikki peelot erottuvat heit viestiten laadusta, eikä kaikkia uusia käyttäjiä tarvitsisi lähestyä yksityisviestillä ennen peeloilua.
Eivätkä kaikki rekisteröityneet edes kirjoittele foorumille. Harva kirjoittaa edes yli kymmentä viestiä kuukautta kohti.
Mutta itse olisin valmis LOTR Tutorin paikan kaappaamaan itselleni. Kokemusta olisi ensimmäisen vuoden isoskoulutuksesta. En riparilla isosena ole leikkinyt. Ja tuosta johtuen en jatkanut toiselle vuodelle isoseksi.
Jalkapallon parissa olen elänyt kuusi vuotiaasta pennusta asti. Olen toiminut, tai toimin edelleen: pelaajana, valmentajana, ohjaajana, tuomarina. Noista olen lopettanut ainoastaan ohjaamisen valmennus pestin myötä.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.
Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Rune: Siis jos ymmärsin oikein, niin kannatat tutoreja ohjaajina ja opastajina uusille käyttäjille? Jos näin, niin suunnilleen samoilla linjoilla olemme. Itse vain liittäisin Tutorille myös pienehkön Tutor-statuksen, joka voisi ilmetä mm. "Faba-tutor" "40k-tutor" ja "yleistutor"-teksteinä nimen alapuolella. Samalla myös uudet käyttäjät saisivat jollain ilveellä itselleen sen pienehkön viestin, jossa olisi tutoreiden nimet. Myös tuolla foorumien tiedotteissa voisi olla jossain mainittu tutorit, jotta mahdollisesti edes joskus joku löytäisi näiden nimet.
Tutorien vallasta sitten. Itse en antaisi tutoreille minkäänlaisia moderaatio-oikeuksia. Enemmänkin sen huomautusoikeuden käyttäjän viestistä. Tämä huomautushan on tähänasti ollut käyttäjämoderaatiota. Sittemmin, kun olisi ~10 Tutoria, niin voisi tuo käyttäjämoderaatio siirtyä heidän käsiin, eli heillä olisi siihen jonkinlainen oikeus. Ei kuitenkaan oikeutta lukottaa, bänniä, rajoittaa oikeuksia, poistaa, muokata yms. toisten viestejä.
--Ehdottomasti tutoridean kannalla. "Peukut pystyyn" ja odotellaan Adminin siunausta asialle. Edelleen siis joukon {vapaaehtoiset} jäsen.
Tutorien vallasta sitten. Itse en antaisi tutoreille minkäänlaisia moderaatio-oikeuksia. Enemmänkin sen huomautusoikeuden käyttäjän viestistä. Tämä huomautushan on tähänasti ollut käyttäjämoderaatiota. Sittemmin, kun olisi ~10 Tutoria, niin voisi tuo käyttäjämoderaatio siirtyä heidän käsiin, eli heillä olisi siihen jonkinlainen oikeus. Ei kuitenkaan oikeutta lukottaa, bänniä, rajoittaa oikeuksia, poistaa, muokata yms. toisten viestejä.
--Ehdottomasti tutoridean kannalla. "Peukut pystyyn" ja odotellaan Adminin siunausta asialle. Edelleen siis joukon {vapaaehtoiset} jäsen.
Viimeksi muokannut Nostra, Ke 01.12.2004 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi vaihtoehto olisi tietysti, että tutorit toimisivat vuoropäivinä, jolloin "päivystävä" tutor ottaisi hoiviinsa tietyn päivän uudet jäsenet. Näin tutorien työtaakka vähenisi, eikä sama käyttäjä saa sitä tietopakettia useaan kertaan. Kohtuu yksinkertainen toteuttaa ja luulisi toimivan, ei niitä uusia käyttäjiä nyt niin paljoa tule.
'FangEdit: Ja tutorit eivät tarvitse niitä lukotusoikeuksia. Ennemminkin heille voisi suoda tuon oikeuden käyttäjämoderaatioon jolloin tutor ystävällisesti huomauttaa kirjoittajalle viestistä. Näin vältytään niiltä ketjuilta, joissa tämä uusi kirjoittaja saa monta viestiä, joissa hänen viestejään haukutaan ja buuataan.
Itse olisin valmis ryhtymään tutoriksi tuonne FaBa-puolelle.
'FangEdit: Ja tutorit eivät tarvitse niitä lukotusoikeuksia. Ennemminkin heille voisi suoda tuon oikeuden käyttäjämoderaatioon jolloin tutor ystävällisesti huomauttaa kirjoittajalle viestistä. Näin vältytään niiltä ketjuilta, joissa tämä uusi kirjoittaja saa monta viestiä, joissa hänen viestejään haukutaan ja buuataan.
Njooh - alkaa kuulostaa paremmalta. Tuon saattanee joku vaikka saada päähänsä toteuttaa.
Systeemiksi vaan että tutoreilla on oikeus ns. käyttäjämoderointiin mutta ei mitään varsinaisia moderointiaseita. Ja sitten vaan käyttäjämoderoinnista ei-tutoreille lujat rangaistukset. Tuo toisi ratkaisun kahteen esillenousseeseen ongelmaan. Systeemin käytössäollessa pienimmästäkin ei-tutorin suorittamasta käyttäjämoderoinnista kehtaisi lyödä 100% rangaistukset. (Älkää nyt kuitenkaan alkako permabanneja heitellä - ettehän...) Toisaalta tutoreille aseman väärinkäytön aiheuttamat rangaistukset olisivat vielä kovemmat.
Eli siis tutorit olisivat käytännössä sellaisia henkilöitä joiden sekä YV:issä että foorumeilla voitaisiin kuvitella olevan kykeneviä säilyttämään asiallisuuden tilanteesta riippumatta. Eli kavereita joiden sanavarastoon ei kuulu sarkasmi täysin tilanteesta riippumatta ja joilla on yliluonnollisen pitkä pinna idioottienkin kanssa...onnea vaan tuollaisten löytämiseen.
Tuo systeemi otettaisiin käyttöön niin alkaisi päitä putoilla hassusti. Lähinnä tosin aktiivikäyttäjiltä. Itsekin voin myöntää että puolen vuoden sisään olisi muutama viikko tullut jäähyllä vietettyä...mutta keskustelun sivistyneisyys paranisi kummasti.
Systeemiksi vaan että tutoreilla on oikeus ns. käyttäjämoderointiin mutta ei mitään varsinaisia moderointiaseita. Ja sitten vaan käyttäjämoderoinnista ei-tutoreille lujat rangaistukset. Tuo toisi ratkaisun kahteen esillenousseeseen ongelmaan. Systeemin käytössäollessa pienimmästäkin ei-tutorin suorittamasta käyttäjämoderoinnista kehtaisi lyödä 100% rangaistukset. (Älkää nyt kuitenkaan alkako permabanneja heitellä - ettehän...) Toisaalta tutoreille aseman väärinkäytön aiheuttamat rangaistukset olisivat vielä kovemmat.
Eli siis tutorit olisivat käytännössä sellaisia henkilöitä joiden sekä YV:issä että foorumeilla voitaisiin kuvitella olevan kykeneviä säilyttämään asiallisuuden tilanteesta riippumatta. Eli kavereita joiden sanavarastoon ei kuulu sarkasmi täysin tilanteesta riippumatta ja joilla on yliluonnollisen pitkä pinna idioottienkin kanssa...onnea vaan tuollaisten löytämiseen.
Tuo systeemi otettaisiin käyttöön niin alkaisi päitä putoilla hassusti. Lähinnä tosin aktiivikäyttäjiltä. Itsekin voin myöntää että puolen vuoden sisään olisi muutama viikko tullut jäähyllä vietettyä...mutta keskustelun sivistyneisyys paranisi kummasti.
Viimeksi muokannut Peace, Ke 01.12.2004 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
I mean - where it's going to end?
Tutorit eivät kaipaa lukotus oikeutta korkeintaan pienen käyttäjämoderointi oikeuden.Runefang kirjoitti:Yksi vaihtoehto olisi tietysti, että tutorit toimisivat vuoropäivinä, jolloin "päivystävä" tutor ottaisi hoiviinsa tietyn päivän uudet jäsenet. Näin tutorien työtaakka vähenisi, eikä sama käyttäjä saa sitä tietopakettia useaan kertaan. Kohtuu yksinkertainen toteuttaa ja luulisi toimivan, ei niitä uusia käyttäjiä nyt niin paljoa tule.
Tuo sinun mainitsemasi tapa ei todennäköisesti toimi koska kaikki tutorit eivät ehkä ole perillä 40k:sta jos jollain uudella käyttäjällä on vaikka jotain kysyttävää 40k:n säännöistä niin ohjaisin todennäköisesti jonkun toisen tutorin/moden luo. Jolloin vastauksen saaminen pitkittyisi.
Tuo ehdotus on myös varsin hyvä ja voisi myös toimia. Onko runefangilla tai muilla tietoa siitä liittyykö sotuun paljonkin porukkaa per viikko. Jos määrä on vähäinen niin tutoreita voisi olla noin 5 kpl. Jos tutoreiden ainut tehtävä on ainoastaan antaa opastusta ja ohjata uusia käyttäjiä.
Yksi tapa voisi olla se, että tutoreita voisi olla 5 kpl ja joka viikko 1 tutor ottaisi sen viikon uudet jäsenet "hoiviinsa" ja kaitsia näitä muutaman viikon. Esim. uudet käyttäjät voisit kysyä tutoreilta asioista sotuun liittyen yms.
Tämä ei tietysti toimi jos uusia jäseniä on paljonkin silloin voisi joka viikolla laittaa vastuuseen 2 tutoria ja nämä sitten jakaisivat uudet käyttäjät.
Yksi tapa voisi olla se, että tutoreita voisi olla 5 kpl ja joka viikko 1 tutor ottaisi sen viikon uudet jäsenet "hoiviinsa" ja kaitsia näitä muutaman viikon. Esim. uudet käyttäjät voisit kysyä tutoreilta asioista sotuun liittyen yms.
Tämä ei tietysti toimi jos uusia jäseniä on paljonkin silloin voisi joka viikolla laittaa vastuuseen 2 tutoria ja nämä sitten jakaisivat uudet käyttäjät.
FB is far better than that round-based nonsense...
-
Viljanderi
Voisin itsekin ruveta opastamaan uusia pelaajia, vaikken mikään karskiintunut veteraani figujen parissa olekaan.
Edit: Eikö tuon Kysymyspalstan voisi muuttaa vaikkapa aloittelija opastukseksi ja tehdä siitä hiukan näkyvämpi? Harvoin joku aloittelija tulee katsoneeksi tuonne gallerian ja turnausten ja pelikavereiden väliin. Samalla tästä voisi tulla se alue jossa aloittelijat voivat esittää kysymyksiä tutoreille.
Kyllä minä varmaan nuo Peacen esittämät normit täytän, on tässä oltu aika paljon esim. apu-opena ala-astelaisille, tuomarointia ja valmennusta jalkapallon puolella. Auttaisin mielelläni uusia pelaajia Faban puolella.Peace kirjoitti: Eli siis tutorit olisivat käytännössä sellaisia henkilöitä joiden sekä YV:issä että foorumeilla voitaisiin kuvitella olevan kykeneviä säilyttämään asiallisuuden tilanteesta riippumatta. Eli kavereita joiden sanavarastoon ei kuulu sarkasmi täysin tilanteesta riippumatta ja joilla on yliluonnollisen pitkä pinna idioottienkin kanssa...onnea vaan tuollaisten löytämiseen.
Edit: Eikö tuon Kysymyspalstan voisi muuttaa vaikkapa aloittelija opastukseksi ja tehdä siitä hiukan näkyvämpi? Harvoin joku aloittelija tulee katsoneeksi tuonne gallerian ja turnausten ja pelikavereiden väliin. Samalla tästä voisi tulla se alue jossa aloittelijat voivat esittää kysymyksiä tutoreille.
Viimeksi muokannut Viljanderi, Ke 01.12.2004 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käyttäjiä on viiemisimmän tiedon mukaan 4129. Jos sotu on nyt hieman yli 2 vuotta vanha, niin elinikää on kohta hieman lähemmäs 900 päivää. Tämä tarkoittaa myös n. 4100/900 eli ~4,5 käyttäjää päivässä. Toisin sanoen viikossa noin 30, mikä on suhteellisen paljon. Varsinkin yhden tutorin ohjastettavaksi. Mikäli huomioimme myös sen, että viikon aikana liittyy kymmenen Faba-pelaajaa, kymmenen 40k-pelaajaa sekä kymmenen muuta, niin on taakka tutorille niin määränsäkin kuin laajuutensa puolesta valtava, huomioiden myös sen taustatiedon määrän, mitä 30 henkilön esittämiin kysymyksiin tarvitsee. Tulee myös ottaa huomioon se, että yksi käyttäjä olisi tutorin ohjauksessa n. 2 viikkoa, jonka jälkeen enää satunnaisesti jotain kysymyksiä, tapauksesta riippuen tietenkin. Kova homma siis.
Näinpä päädymme vain siihen, että tutoreita tarvisi olla se 10 joka viikko, jotka jonkun hienon "systeemin" avulla poimivat uudet käyttäjät itselleen. Samalla uudet käyttäjät olisivat oikeiden henkilöiden ohjauksessa, eikä esim. Lotr-tutorin tarvitsisi koittaa väenväkisin vastata 40k-kysymyksiin, eikä vannoutuneen pelimiehen neuvoa maalareita.
Näinpä päädymme vain siihen, että tutoreita tarvisi olla se 10 joka viikko, jotka jonkun hienon "systeemin" avulla poimivat uudet käyttäjät itselleen. Samalla uudet käyttäjät olisivat oikeiden henkilöiden ohjauksessa, eikä esim. Lotr-tutorin tarvitsisi koittaa väenväkisin vastata 40k-kysymyksiin, eikä vannoutuneen pelimiehen neuvoa maalareita.
Oma mielipiteeni: 5 FB- ja 5 40k-tutoria, näihin kun kuitenkin tulee eniten käyttäjiä. LotR- ja muihin peleihin riittää mahdollisesti 2 kumpaankin, kun ovat kuitenkin vähemmän pelattuja. Yleisiä tutoreita ei toisaalta edes välttämättä tarvita, koska esim. maalauksessa näkee aika nopeasti, mihin kategoriaan käyttäjä kuuluu. Nyt vain sitten tarvittaisiin ~15 halukasta tutoreiksi.pamp-pu kirjoitti:Samaa mieltä - about 5+ Tutoria per pelialue luulisi riittävän.LAndE kirjoitti:Tai sitten määrätään tutorit, joka pelialueelle: LotR, FB, 40k ja Muut pelit. ja nämä kaikki tutorit yhdessä pystyisivät selailemaan noita muitakin sivuja kuten Yleiset keskustelut ja Maalaus.
*Enpä jää Pekkaa pahemmaksi, vaan seuraan Rune&companyn esimerkkiä*
-
hyytelöperuna
Jaahas, onpa tullu paljon viestiä päivän sisällä.
Tutor hommeli on hyvä, ehkäpä paras ehdotus. Jos tämä nyt toteutuu, niin kyllähän mä tutoriksi voisin pyrkiä, tietämystä on Faban perussäännöistä, maalauksesta, ja ostomestaa kattelen joka päivä, lähetellen ylläpidolle viestejä laittomista topiceista.
Siihen asti, kunnes Weekkis tulee kertomaan mitä täytyy tehä, eipä voida muuta kuin huulia ja sormia heilutella.
Mä mitään isos touhuu oo harrastanu, ilkee olen ja syön pikkunaperoita. Ja ei, en polvistu Weekkiksen eteen, naama vaan maahan kuralammikon peitoksi
Tutor hommeli on hyvä, ehkäpä paras ehdotus. Jos tämä nyt toteutuu, niin kyllähän mä tutoriksi voisin pyrkiä, tietämystä on Faban perussäännöistä, maalauksesta, ja ostomestaa kattelen joka päivä, lähetellen ylläpidolle viestejä laittomista topiceista.
Siihen asti, kunnes Weekkis tulee kertomaan mitä täytyy tehä, eipä voida muuta kuin huulia ja sormia heilutella.
Mä mitään isos touhuu oo harrastanu, ilkee olen ja syön pikkunaperoita. Ja ei, en polvistu Weekkiksen eteen, naama vaan maahan kuralammikon peitoksi
Pitäiskoöhän tähän nyt koota kaikki halukkaat yhteen viestiin, niin ei jokaisen tarvitse erikseen ilmoittaa:
Yleiset:
Nostradamus
Maalaus&Galleria:
Hukka
weis
FB:
hyytelöperuna
Ihmiskilpi
Melmon
Nazreg Moonsinger
pamp-pu
Rune
Runefang
40k:
Aacheron
Dalamar
Pieni Pimeä Mies
LotR:
Averren
LAndE
Valtsu
En nyt ole yhtään varma, tuliko tuohon kaikkien nimet. Jokatapuksessa, älkää ryhtykö lähettelemään niitä "mäkin haluun tutoriks!" -viestejä tähän ketjuun.
'FangEdit:
Yleiset:
Nostradamus
Maalaus&Galleria:
Hukka
weis
FB:
hyytelöperuna
Ihmiskilpi
Melmon
Nazreg Moonsinger
pamp-pu
Rune
Runefang
40k:
Aacheron
Dalamar
Pieni Pimeä Mies
LotR:
Averren
LAndE
Valtsu
En nyt ole yhtään varma, tuliko tuohon kaikkien nimet. Jokatapuksessa, älkää ryhtykö lähettelemään niitä "mäkin haluun tutoriks!" -viestejä tähän ketjuun.
'FangEdit:
Eiköhän tuo paras ole hoitaa niillä YV:illä, niin siinä ei ole ketään muita sitten tunkemassa väliin.weis kirjoitti:Tulisiko tämä tutorina vaikuttaminen kaikkien pällisteltäväksi, vai hoidettaisiinko se "oppilaan" kanssa yv:llä?
Viimeksi muokannut Ropetus, To 02.12.2004 17:30. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Tulisiko tämä tutorina vaikuttaminen kaikkien pällisteltäväksi, vai hoidettaisiinko se "oppilaan" kanssa yv:llä? (Ilmoittaudun myös maalaus/konverttaus tutoriksi
)
edit: Olen samaa mieltä että yv on paras vaihtoehto. Ajattelin vain kysäistä.
edit: Olen samaa mieltä että yv on paras vaihtoehto. Ajattelin vain kysäistä.
Viimeksi muokannut weis, Ke 01.12.2004 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Epäilen, että alettaisiin jaella paketteja jossain topikissa yleisillä alueilla. Yksityisviesteinä/sähköpostilla nämä asiat pitää hoitaa.weis kirjoitti:Tulisiko tämä tutorina vaikuttaminen kaikkien pällisteltäväksi, vai hoidettaisiinko se "oppilaan" kanssa yv:llä? (Ilmoittaudun myös maalaus/konverttaus tutoriksi)
Ja eniten taidetaan kaivata joihinkin tiettyihin peleihin erikoistuneita tutoreita, jotka hoitaisivat samalla yleisiä keskustelujakin. Ellen ole aivan väärin ymmärtänyt.
Tällä hetkellä käsityksenä on, että jos päivystävä tutor havaitsee alueellaan uuden käyttäjän, joka käyttäytyy hieman sopimattomasti (asiattomia viestejä, turhia topicceja yms.), hän ottaa tähän yhteyttä YV:llä ja laittaa topicciin huomautuksen, etteivät muut käyttäjät ryhdy ojentamaan tulokasta, jos tilanne sitä vaatii.Grom Hardhammer kirjoitti:Missä tilanteissa näiden tutoreiden olisi sitten tarkoitus postia uudelle käyttäjälle lähettää?
Ei tutoreiden nyt jokaiseen uuteen käyttäjään tarvitse ottaa yhteyttä, osahan on ihan pätevää väkeä.
Jos tämä menee nyt läpi ja meistä tulisi LotR tutoreita. Niin asia menisi jotenkin näin: Jos huomaat LotR puolella jonkun uuden käyttäjän käyttäytyvän asiattomasti esimerkiksi postailemalla turhia viestejä. Otat häneen yhteyttä ykstyisviestillä ja kerrot Sotavasaran säännöistä ja minkälaista käytöksen pitäisi olla. Vastailet aloittelijoiden mahdollisiin kysymyksiin ja neuvot heitä.Averren kirjoitti:Olisin halukas LotRiin tutoriksi, mutta tarvitsen sitten tarkat ohjeet mitä toimiini kuuluu.
Ei pitäisi olla liian vaikeaa.
Mielestäni olisi hyvä jos jokaiselle uudelle käyttäjälle lähettettäisiin postia siitä miten foorumilla käyttäydetään ja muutenkin selvitetään foorumin säännöt. Jos käyttäjä vaikuttaa asialliselta asia on sillä selvä, mutta jos vastauksena tulee joitan muuta, niin voidaan se käyttäjä ottaa vaikka vähäksi ajaksi ns. valvontaan.
FB is far better than that round-based nonsense...