"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

apua armeijan valintaan?

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
-kimble-

apua armeijan valintaan?

Viesti Kirjoittaja -kimble- »

Olen kerännyt jo useamman vuoden warhammer fantasya ja ajattelin vaihtelun vuoksi kokeilla 40k:ta. Haluasisin kuulla mielipiteitänne ja heikkoksia daemonhunttereista sekä space Marineista. (armeija opas on luettu)
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Alla muutama linkki, mitkä sain haulla marine* ja kohdistamalla haun 40K: Armeijat&yksiköt-foorumiin. Vielä jäi tukku ketjuja hakutulkseen. Toinen mahdollinen hakusana voisi olla *hunter*

http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... =marine%2A
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
Stenvall

Viesti Kirjoittaja Stenvall »

Daemonhunttereita voi sanoa rehellisesti hinta-laatu-suhteeltaan melko huonoiksi. Hyvinkin monipuolisesti yksiköitä ja mahdollisuus ottaa liittolaisia ovatkin sitten positiivisia asioita. Hienot figut mielestäni.

Space Mariinit ovatkin sitten se yleisin valinta(jota sanotaan yleensä huonoksi puoleksi). Hyviä oikeastaan kaikessa. Monipuolisia, löytyy niin tehokasta ampumista kuin lähitaistelua. Omaperäisen armeijan luominen onnistuu siinä missä muillakin armeijoilla.

Hyviä vaihtoehtoja kummatkin. Tavalliseen tapaani sanon että kummasta armeijasta pidät figuina eniten, tulisi määrätä aika paljon.
Grond

Re: apua armeijan valintaan?

Viesti Kirjoittaja Grond »

-kimble- kirjoitti:Olen kerännyt jo useamman vuoden warhammer fantasya ja ajattelin vaihtelun vuoksi kokeilla 40k:ta. Haluasisin kuulla mielipiteitänne ja heikkoksia daemonhunttereista sekä space Marineista. (armeija opas on luettu)
Minusta, aloittelijalle varmaankin ihan perus-Mariinit (jos ne kiinnostavat) ovat oiva valinta. Perusteluita tietysti perään:
- Figuvalikoima on laaja, ja muovifiguja on paljon saatavilla -> alkuun pääsee kohtuullisen halvalla
- Pelaajia on pilvin pimein -> Ohjeita aloittamiseen ja jatkamiseen löytyy kourakaupalla
- Vaihtoehtoja löytyy, eli voi rakentaa armeijan oman teeman mukaan
- Keskimäärin peleissä pärjää kohtuullisesti

Saa tylyttää, mutta noin minä antaisin ohjeita noista kahdesta
Stenvall

Re: apua armeijan valintaan?

Grond kirjoitti:
-kimble- kirjoitti:Olen kerännyt jo useamman vuoden warhammer fantasya ja ajattelin vaihtelun vuoksi kokeilla 40k:ta. Haluasisin kuulla mielipiteitänne ja heikkoksia daemonhunttereista sekä space Marineista. (armeija opas on luettu)
Minusta, aloittelijalle varmaankin ihan perus-Mariinit (jos ne kiinnostavat) ovat oiva valinta. Perusteluita tietysti perään:
- Figuvalikoima on laaja, ja muovifiguja on paljon saatavilla -> alkuun pääsee kohtuullisen halvalla
- Pelaajia on pilvin pimein -> Ohjeita aloittamiseen ja jatkamiseen löytyy kourakaupalla
- Vaihtoehtoja löytyy, eli voi rakentaa armeijan oman teeman mukaan
- Keskimäärin peleissä pärjää kohtuullisesti

Saa tylyttää, mutta noin minä antaisin ohjeita noista kahdesta
Kyllä, kyllä. Turhaahan minä yritän sanoa, että aloittelijalle käy mikä tahansa armeija, kun mehän kuitenkin tiedämme, ettei kannata tyytyä vähempään kuin avaruusmerijalkaväkeen. Totuushan on se, että muut armeijat ovat turhia, ja GW:lle pelkkä riesa, jonka se yrittää kitkeä, kaikkihan voisivat ihan hyvin pelata mariineilla. Mariineista kannattaa tietysti valita ultramariinit jo ihan väriteemansa vuoksi. Vastaus kaikille armeijanvalintaan liittyville kysymyksille: Valitse mariinit!
-kimble-

Kiitti noista mielipiteistä. Nyt ei sitten kuin Marineita ostaan ja kerään niistä viel yksi armeija muitten lisäks!
Stenvall

-kimble- kirjoitti:Kiitti noista mielipiteistä. Nyt ei sitten kuin Marineita ostaan ja kerään niistä viel yksi armeija muitten lisäks!
Edellinen viestini oli puhdasta sarkasmia. Älä siihen luota.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Älä, Chosen, hankaa Marine-armeijaa vastaan. Oikeasti Space Marinet _ovat_ ehkä kannattavin vaihtoehto uudelle pelaajalle; olkoon että monet pelaavat sitä. Tietenkin, jos FaBa on tuttu, voi kait ko. pelin pelityylistään ekstrapoloida (huomatkaa laadukas suomenkielen käyttöni) sopivan 40K-armeijan - joko "sitä samaa sorttia", tai polaarinen vastakohta (jos vaihtelu virkistäisi). Tai sitten ihan vain fiilis-pohjalta valitaan.

Millä armeijalla, Kimble, pelaat tai pelasit FaBaa?
and her hallway
moves
like the ocean
moves
Stenvall

Aacheron kirjoitti:Älä, Chosen, hankaa Marine-armeijaa vastaan. Oikeasti Space Marinet _ovat_ ehkä kannattavin vaihtoehto uudelle pelaajalle; olkoon että monet pelaavat sitä.
Ei ollut sitten sarkasmia, kun niin vaaditaan. Mariinit ovat paras armeija, se on totuus. Kiitos.
Aacheron
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron »

Chosen kirjoitti:Ei ollut sitten sarkasmia, kun niin vaaditaan. Mariinit ovat paras armeija, se on totuus. Kiitos.
Huoh... Tarkoitin että voi huomauttaa siitä, että vaihtoehtojen kirjo on laaja, ja "kaikki" todellakin pelaavat Marineja. Mutta jos uusi pelaaja haluaa sittenkin pelata esim. Ultramarine-armeijalla (tai muulla jaostolla), anna hänen pelata. Ei uusia pelaajia pidä käännyttää siksi että mielestään on olemassa liian monta Marine-pelaajaa. Ja tietenkin, jos ultramarine-sävyyn (tai mihinkähän vain sävyyn, millä on armeijansa maalannut) kyllästyy, voi sitä aina ruveta toista armeijaa keräämään.

Ja onhan niitä muita jaostoja (Chapters) kuin Ultramarines; jotain jokaiseen nälkään, niin sanotusti. Plus, "tee-se-itse"-jaosto on mahdollinen; suunnittelet itse omat värisi ja tarinasi.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
-kimble-

No pelaan FaBaa bretonnialla ja chaoksella (muitakin armeijoita löytyy kyllä jonkin verran).

Lothrin figuja on iso rivi hyllyssä, mutta sitä tulee harvoin pelattua.

Blood bowlista löytyy orc joukkue, mutta sitä ei tule pelattua peliseuran puutteen takia.

Hero quest löytyy jatko osineen, kentät läpi koluttuina

40k:n figujakin on muutama kappale tullut ostettua joskus 7 vuotta sitten.

Pitkän harkinnan jälkeen päädyin edellä mainittuihin kahteen 40k:n armeijaan.
Itse en saanut eroa armeijoiden välille joten turvauduin viisaampien neuvoihin!
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Marineilla on hyvä aloittaa ja tutustua peliin. Todennäköisesti myöhemmin haluat vaihtaa tai tehdä muuten vain uuden armeijan, joten silloin olet jo armeijallisen viisaampi.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
nersu the warlord
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nersu the warlord »

kannataisi valit örkit jos haluat moni figusen ja itsevalintaisen armejan jos ei ole sääntö kirjaa kannataisi hankkia se ensimmäksi.minä itse kerään örkkejä niitä on helppo maalata ja niille saa tehdä omia aseita kuin vaan haluu.minä itse teen big shootoja itse .ja toinen hyvä puoli örkeissaä niillä saa vaikka laitta space marinien rocket launcherin.mutta jos helpon armejan haluat nii ota mariinit.huono puoli örkeissä on että niillä on huono BL =(elikkä ballistic skill) ja troopeilla huono saving throw mutta on han niitä kenellä on SV 2 mutta ne ovat warlordeja ja jos sellasen haluaa leaderiksi nii pitää olla 2000 P armeija elikkä ota örkit jos oot hyvä heittää noppia.
tulkaa ihmeessä mun kaikkeen perustuvaan foorumiin. sivu on [url]http://tuubiboard.999.org[url/]
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

*Huokaus* Sokea johdattamassa silmäpuolta... Jos mahti suni oikeasti haluat neuvoa muita, voisit yrittää ensin hankkia sen verran kokemusta, että neuvoistasi olisi hyötyäkin. Myös suomen (tai edes sujuvan fingliskan) kirjoittaminen suomenkielisellä foorumilla olisi suotavaa. Eikä ketjun aloittaja missään vaiheessa sanonut edes harkitsevansa örkkiarmeijaa.

Marineihinhan saa sitten halutessaan liittää Daemonhunter-allyja, joten ei siihen perusmaralistaan ole pakko tyytyä. Oman chapterin kehittely on kannattavaa, kivaa ja nykyään muodikastakin. Jos ei hirveästi 40K:sta tiedä, kannattanee aloittaa suunnittelu logosta ja väriteemasta ja kirjoitella fluffia sitten, kun se on paremmin hanskassa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Otus-

Viesti Kirjoittaja Otus- »

Daemon huntterit ovat ainakin ulko muodoltaan hienoja!....muuta en osaa sanoa
Felix, Kat and the knights sighed with relief, the Slayers cursed. -Gotrek & Felix XI: Shamanslayer
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Hmm. Mietimpä vain....

Kovin moni 40k:n aloittaja tuntuu valitsevan armeijansa puhtaasti tehokkuuden perusteella. Avuliaat foorumin käyttäjät antavat kyllä hyviä mielipiteitä, mutta todella "objektiinen" tieto puuttuu. Esimerkiksi aloittelijasta grey knight terminaattorit voivat tuntua kestävämmiltä bolttereita vastaan kuin perusmariinit, vaikka asia ei tosiaankaan näin ole.

Ehdotus: Olisiko järkevää (ja GW:n copyrightejä kunnioittavaa) tehdä lista pelin parhaimmista yksiköistä ja pistää tämä lista armeijavalinta oppaaseen?

Listoja voitaisiin tehdä vaikka seuraavista aiheista (pistemääriä ei tietenkään ilmotettaisi):
- Pts/montako boltterin osumaa tarvitaan modelin tappamiseen (esim mariinilla olisi arvo 2,5).
- Pts/Heavy Weapons (esim viisi mariinia lascannonilla ja plasmalla olisi 50).
- tankeille taas pts/front armour.

Näistä listoista voisi olla apua myös kohteenvalinnassa.
Haisutahna

Viesti Kirjoittaja Haisutahna »

Tanan kirjoitti:Hmm. Mietimpä vain....

Kovin moni 40k:n aloittaja tuntuu valitsevan armeijansa puhtaasti tehokkuuden perusteella. Avuliaat foorumin käyttäjät antavat kyllä hyviä mielipiteitä, mutta todella "objektiinen" tieto puuttuu. Esimerkiksi aloittelijasta grey knight terminaattorit voivat tuntua kestävämmiltä bolttereita vastaan kuin perusmariinit, vaikka asia ei tosiaankaan näin ole.

Ehdotus: Olisiko järkevää (ja GW:n copyrightejä kunnioittavaa) tehdä lista pelin parhaimmista yksiköistä ja pistää tämä lista armeijavalinta oppaaseen?

Listoja voitaisiin tehdä vaikka seuraavista aiheista (pistemääriä ei tietenkään ilmotettaisi):
- Pts/montako boltterin osumaa tarvitaan modelin tappamiseen (esim mariinilla olisi arvo 2,5).
- Pts/Heavy Weapons (esim viisi mariinia lascannonilla ja plasmalla olisi 50).
- tankeille taas pts/front armour.

Näistä listoista voisi olla apua myös kohteenvalinnassa.
tuo oli hyvä idea tuetaan.. itse kyllä valitsen armeejani tyylikkyyden perusteella
Dark Eldarin saa kätevästi pois pelistä shurkiken cannonilla..
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

OT voe voe noita suneja OT

Mutta mielestäni asia on kyllä niin että kannattaa ehdottomasti valita semmoinen armeija jota jaksaa maalata mielellään. Itsellä on nyt 5. armeija kasauksessa ja kaikki on valitty tyylin perusteella (eikä yksikään ole mariini armeija ;D ).
Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan »

figunarkki kirjoitti:OT voe voe noita suneja OT

Mutta mielestäni asia on kyllä niin että kannattaa ehdottomasti valita semmoinen armeija jota jaksaa maalata mielellään. Itsellä on nyt 5. armeija kasauksessa ja kaikki on valitty tyylin perusteella (eikä yksikään ole mariini armeija ;D ).
Tuo on sinun mielipiteesi. Miksi haluat kieltää jonkin toisen valintaperiaatteen? Uskon lisäksi, että varsinkin nuorilla pelaajilla pari karvasta tappiota esim dark eldareilla voi hyvinkin päättää peliharrastuksen. Heidän siis kannataa aloittaa harrastus kovilla armeijoilla.
-kimble-

Selvitetäämpä vähän asioita sit tässä välissä!
En ole nuori(ei sillä et Tanan ois tarkottanu minua, mut vaan tiedoks).
Vaikka olenkin aloittamassa 40k:n ei se tarkoita että olisin alalla muuten aloittelija, sillä olen harrastanut warhammereita noin 10 vuotta. Nykyään tulee pelattua ja maalattua lähes joka viikonloppu.
Tappioitakin on koettu muutama.
Olen voittanut haaparannan maalaus kilpailun kaksi sarjaa(tosin ei mikään mahdoton saavutus), Tornion kilpailusta tulikin sit vähän pienempi lahjakortti mut kuiteski!
Figuja löytyy siedettävästi.
Kyselinkin armeijoista HENKILÖKOHTAISIA mielipiteitä ja kokemuksia, sillä perustiedot on luettu oppaista ja kyselty kavereilta.
(Sainkin kyllä vastauksia teiltä) Lisää vastauksia otetaan mielellään vastaan.KIITOS!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”