Taktiikoita aloittelevalle Eldar...
-
PhoenixKing
Taktiikoita aloittelevalle Eldar...
Taktiikoita aloittelevalle Eldar Biel-Tan pelaajalle.
Löytyy Codex: Eldar ja Codex: Craftworld Eldar.
Löytyy Codex: Eldar ja Codex: Craftworld Eldar.
Myyn 40k SM tactical squadin ja eldar craftworld kirja.Täällä.
-
Hencca
siis sulla ei oo vielä joukkoja?? Onnittelen valintaasi aloittaa Biel-Tan 
Mun mielestä ekat tyypit vois olla: Avatar, Farseer, Howling Bansheeta, Wraithlord, Dark Reapereita, Firing Dragoneita, Vypereitä, sitte Falcon taikka Wave Serpent noita lohikäärmeitä kyytsäämään, ehkä pari Rangerii ja sitten Warwalkkerita.
Kaikkiin Acsepti porukoihin sitten Exarchit ku ne on koviksia.
Ekana hankintana näkisin Howling bansheet, avatarin, Dark Reaperit ja Wraithlordin olevan järkevintä
Mun mielestä ekat tyypit vois olla: Avatar, Farseer, Howling Bansheeta, Wraithlord, Dark Reapereita, Firing Dragoneita, Vypereitä, sitte Falcon taikka Wave Serpent noita lohikäärmeitä kyytsäämään, ehkä pari Rangerii ja sitten Warwalkkerita.
Kaikkiin Acsepti porukoihin sitten Exarchit ku ne on koviksia.
Ekana hankintana näkisin Howling bansheet, avatarin, Dark Reaperit ja Wraithlordin olevan järkevintä
-
PhoenixKing
Itse asiassa mulla on ukkoja, muuta ei niitä kolmea rangeria varmaan lasketa.
Olinkin aikeissa ostaa seuraavaksi warp spidereitä, farseerin, pari warlockia ja dark reapereitä.
Ja totta kai wraithlordin! Harmi ettei ne oo trooppeja, niinku Iyandeneilla...
Mut Biel-Tanit jyrää!
Olinkin aikeissa ostaa seuraavaksi warp spidereitä, farseerin, pari warlockia ja dark reapereitä.
Ja totta kai wraithlordin! Harmi ettei ne oo trooppeja, niinku Iyandeneilla...
Mut Biel-Tanit jyrää!
-
Hencca
Mun mielestä warp spiderit on kohetuullisen turhia... Ainakin save-parempi-kuin-5+ - tyyppejä vastaan.
Minä olen enemmnkin niiden Howling bansheiden kannalla.
HEI noi rangeit lasketaan toki, ne on koviksia.
Mä en oo ainakaan tehny warlockeilla mun armeijassa mitään, ku Farseer ratsastaa laulavan keihäänsä kanssa jetbikella
Dark Reaperit, ne on käteviä tyyppejä, ainkin Exarch jos sille pistää Eldar missile launcherin ja Fast shotin niin se on oikea musta niittäjä (tuhos yhdessä 500ptssän patrollissa 5 land speederii
Eihän Wraithlordit oo Iyadenilla trooppeja. Eiks se oo vaan niin että saa niin monta henkiherraa ku on wraithguard ryhmiä?
Ja se Avatar on kohtuullinen kovis kans!
Oon ajatellu jos hommaisin sille sen court of the youg kingin tappelemaan sen kanssa
Minä olen enemmnkin niiden Howling bansheiden kannalla.
HEI noi rangeit lasketaan toki, ne on koviksia.
Mä en oo ainakaan tehny warlockeilla mun armeijassa mitään, ku Farseer ratsastaa laulavan keihäänsä kanssa jetbikella
Dark Reaperit, ne on käteviä tyyppejä, ainkin Exarch jos sille pistää Eldar missile launcherin ja Fast shotin niin se on oikea musta niittäjä (tuhos yhdessä 500ptssän patrollissa 5 land speederii
Eihän Wraithlordit oo Iyadenilla trooppeja. Eiks se oo vaan niin että saa niin monta henkiherraa ku on wraithguard ryhmiä?
Ja se Avatar on kohtuullinen kovis kans!
Oon ajatellu jos hommaisin sille sen court of the youg kingin tappelemaan sen kanssa
Itse en eldareista hirmuisesti tiedä, mutta jos haluatte lisää infoa warp spidereistä, sitä tästä ketjusta:
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... p+spiderit
http://forums.sotavasara.net/viewtopic. ... p+spiderit
Ensinäkin haltiat ovat päättöminä parempia ja toiseksi ei siitä hamekansasta kumminkaan ota selvää, kuka on nainen ja kuka ei.
-Teräratas
-Teräratas
-
PhoenixKing
Ok waihdetaan warp spiderit howling bansheeihin.
Joo ne rangerit on kyllä Biel-Tanin eliittejä, mutta okei.
Mun mielestä on kiva pistää kaks warlockia farseerin seuraan (psychic powers: toisella conceal, toisella destroyer.
Se mitä sanoit wraithlordeista, Hencca, on myös totta mutta Craftworld Eldarissa sanotaan: Wraithlords and Wraithguard are Troops. The army...
Siis avatar court of the youngin kanssa ja dark reapereitä sekä howling Basheitä. Onnistuu!
Muuta?
Joo ne rangerit on kyllä Biel-Tanin eliittejä, mutta okei.
Mun mielestä on kiva pistää kaks warlockia farseerin seuraan (psychic powers: toisella conceal, toisella destroyer.
Se mitä sanoit wraithlordeista, Hencca, on myös totta mutta Craftworld Eldarissa sanotaan: Wraithlords and Wraithguard are Troops. The army...
Siis avatar court of the youngin kanssa ja dark reapereitä sekä howling Basheitä. Onnistuu!
Muuta?
Striking Scorpioneja kannattaa myös hankkia. Oikein mukava yksikkö, josta tulee paljon iskuja suurella I:llä ja ihan ok strenalla. Armor Save pitää porukat ihan hyvin elossakin.
Itse olen käyttänyt kaikenlaisia aspekteja aina Dark Reapereista Warp Spidereihin(No Swooping Hawkeja en ole, vielä) ja minusta jokaien aspekti toimii omalla alueellaan. Kannattaa miettiä mitä haluaa armeijaltaan(muuta kuin vastustajan tuhoamista nyt heti) ja valita yksiköitään sen perusteella. Ennen figujen ostamista kannattaa niitä kokeilla kerran pari proxyillä. On ikävä huomata, että esimerkiksi yksikkö A ei sovi omaan pelityyliin ja siitä tuli jo maksettua summa X rahaa.
Itse olen käyttänyt kaikenlaisia aspekteja aina Dark Reapereista Warp Spidereihin(No Swooping Hawkeja en ole, vielä) ja minusta jokaien aspekti toimii omalla alueellaan. Kannattaa miettiä mitä haluaa armeijaltaan(muuta kuin vastustajan tuhoamista nyt heti) ja valita yksiköitään sen perusteella. Ennen figujen ostamista kannattaa niitä kokeilla kerran pari proxyillä. On ikävä huomata, että esimerkiksi yksikkö A ei sovi omaan pelityyliin ja siitä tuli jo maksettua summa X rahaa.
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
-
Hencca
-
PhoenixKing
Ok. Lisää niitä.Hencca kirjoitti:"Joo ne rangerit on kyllä Biel-Tanin eliittejä, mutta okei. ", joo no tarkotin että ne on koviksia ihan muuten vaan.
Joo itse ajattelin jotain heavy repeatereitä ja warp spidereitä, mutta howling bansheet ja striking scorpionit olisivat kyllä kiva lisä.
Swooping hawkkeja ajattelin myös, ovathan Biel-Tanin ainoita fast attackejä, mutta ei niiden lasblastereilla tee oikein mitään.
Entä mitäs tuumaisitte Eliitti Def-squadista? Heavy weapon platform ja siihen bright lance, tai starcannon, niin kyllä mukavaa on! Voisi vielä pistää warlockin concealilla jotta tulee se 5+ cover save.
Kommenttia. Taktiikoita. Lisää.
-
Hencca
Minä hankin Swooping Hawkseja yhden squadillisen... Pienten testausten jälkeen totesin että ovat vaan ihan turhia piste- ja raha syöppöjä "ne pitäis lailla kieltää" muistan jostain keskustelusta lukeneeni 
Mulla ainakaan ei oo tilaa enää def-squadille, ku paremmat (3 rangerii ja 2 vyperii) vie ne paikat.(ku ne on koviksii)
:D:D
Reaperit, bansheet ja scorpparit on kyllä ihan koviksii, mutta noista spidereistä en tiiä, en oo kokeillu
Sitte Falcon (ei mun mielestä kovis) taikka Wave serpent (kovis) olis myös ihan hyviä jos aiot hankkia Firing Dragonseja.
Jostain syystä kavereitten tulitus kohdistuu aina Falconiin vaikka on mun armeijas koviksempiakin tyyppejä (wraith lord, avatar)
Miksihän ihmeessä käytin tässä keskustelussa sanoja:"kovis" ja hymiöitä kohtuuttoman paljon :O
Mulla ainakaan ei oo tilaa enää def-squadille, ku paremmat (3 rangerii ja 2 vyperii) vie ne paikat.(ku ne on koviksii)
Reaperit, bansheet ja scorpparit on kyllä ihan koviksii, mutta noista spidereistä en tiiä, en oo kokeillu
Sitte Falcon (ei mun mielestä kovis) taikka Wave serpent (kovis) olis myös ihan hyviä jos aiot hankkia Firing Dragonseja.
Jostain syystä kavereitten tulitus kohdistuu aina Falconiin vaikka on mun armeijas koviksempiakin tyyppejä (wraith lord, avatar)
Miksihän ihmeessä käytin tässä keskustelussa sanoja:"kovis" ja hymiöitä kohtuuttoman paljon :O
-
PhoenixKing
Luin eldareiden kirjaa itsekkin vähän aikaa sitten. Myös swooping hawkit ovat koventuneet huomattavasti viime edikasta.Hencca kirjoitti:Minä hankin Swooping Hawkseja yhden squadillisen... Pienten testausten jälkeen totesin että ovat vaan ihan turhia piste- ja raha syöppöjä "ne pitäis lailla kieltää" muistan jostain keskustelusta lukeneeni
+ Moni armeija luottaa rapid-firen tehoon -> hawkkeja on vaikea saada rapid firen kantamalle.
+ Maasto vaikuttaa peliin enemmän. Hawkit taistelevat maastossa todella tehokkaasti (paljon liikettä ja plasmakranaatit). Cover save pitää hawkit aikaisempaa paremmin hengissä.
+ Hawkien lasblasterit ja web of skulls toimivat hyvin myös maastossa istuvaa vihollista vastaan. Toisin kuin esim starcannon
+ Deep Strike on yleisempää kuin aiemmin.
+ Hawkeilla on hyvinkin mahdollista woundata koko vastustajan ryhmä -> vastustajan kessut saattavat kuolla.
+ Lähitaistelussa Majority I5 on kova sana.
+ Mixed armour kikkailulla ryhmä saattaa kestää yllättävän paljon kuritusta. Mixed armour suojassa kestää vielä enemmän. Mixed armour + suoja + fortune taitaa olla sillä rajalla, että wraithlordia ampumalla saa pisteet paremmin ulos.
+ Exarkin sustained assault voi tyhjentää koko "engaged" alueen.
- Kuraahan nämä ovat edelleen wraithlordiin ja/tai 5 miehen defender squadiin starcannonilla verrattuna, mutta mikäpä ei olisi
Kai te tiedätte että skimmerit eivät blokkaa enää LoSia?Hencca kirjoitti: Sitte Falcon (ei mun mielestä kovis) taikka Wave serpent (kovis) olis myös ihan hyviä jos aiot hankkia Firing Dragonseja.
- Vastustajasi on todennäköisesti fiksu pelaaja. Falcon on huomattavasti helpompi tuhota kuin wraithlord. Eli saat "enemmän" VP:tä falconin kuin wraithlordin tuhoamisesta. Yhden wraithlordin voi hyvin jättää huomioimatta ja keskittyä kaiken muun tuhoamiseen. Asia on tietysti eri jos niitä wraithlordeja on 3 kpl...Hencca kirjoitti: Jostain syystä kavereitten tulitus kohdistuu aina Falconiin vaikka on mun armeijas koviksempiakin tyyppejä (wraith lord, avatar)
- Avatar noh.. monen mielestä se on liian heikko ja sillä on hankala ansaita pisteitään takaisin.
-
Voodoo Jannu
Warp Spideritko turhia?!
Niillähän saa alas melkein mitä tahansa!
Ottakaa matsi.
10 Warp Spideria, ja vaikka 10 Necron Warrua, nii kumpikoha voittaa
Niillähän saa alas melkein mitä tahansa!
Ottakaa matsi.
10 Warp Spideria, ja vaikka 10 Necron Warrua, nii kumpikoha voittaa
Uudet kotisivuni, käykää tsekkaamassa!
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
http://www.kevan.org/brain.cgi?PeRRkeLe!count
Minusta kannattaisi ihan aluksi hankkia perus guardian(defender) boksi, Farseer, ja vaikka skorpioneja(hyvä aspecti, joka käy oikeastaan mitä armeijaa tahansa vastaan ja näille tietysti exarch) Ja 2 starcannon plattista noille guruille. Sen jälkeen kun olet nämä maalannut ja niillä(+mahdollisilla prokseilla) pelannut kannattaa miettiä mitä craftworldia(tai vanillaa) alkaa keräämään. Niin ja unohdin sanoa että osta heti aluksi wraithlord, lupaan ettet tule katumaan. 
To be Ulverized...
-
Rautaharakka
-
The Unforgiven
Kyllä ne on oikeastaan suht huonoja, vaikka tyyliä niissä kyllä on.Ultimate-elf kirjoitti:Ai että swooping hawkit muka turhia?????
nyt en ihan ymmärtänyt. Ne liikkuvat nopeasti lähikseen, ja aiheuttavat keskimäärin viiden mariinin kuolenman ekalla vuorolla...(assaulttaessa)
Katsokaa vaikka white dwarffia! Musta ne sai siellä hyvät arvostelut.
Oletko koskaan kuullut white dwarfissa haukuttaneen yksikköä? ; )
Yleisesti nobo käyttää sanamuotoa Chaos Berzerkerssit ja hieman kokeneempi pelaaja muotoa Chaos Berzerkerit
-
flinkkuman
Kannattaa hommata BattleForce siitä on hyötyä Siin on Falcon, Vyper, 3 Jetbikea, Guardianeita (ja viidakkopuita). hyvä alku armeijalle. Dark Reapereita se 4kpl + exarkki koska 3 reaperia on liian pieni "konekivääripesäke". Heavy weapon platformit kannattaa tehä itte ne on niin kalliita. Wraithlord ja scorpionit kannattaa sitten vielä hommaa jostain...