"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

40k: Eagle Guard, eli realistisemmat Marinet

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Itse kyllä olen hieman skeptinen noitten ukeleiden voitosta siinä chapter masterissa.
Sen verran hienompia on kuin noi GW:n mariinit että ei ne voi niitä sinne ykköseksi sijoittaa. Saisi GW:n omat ukkelit näyttämään huonoilta.
Kuten huomaamme tästä:
Kuva
Afterall tuohan on GW:n kisa eikä nuo ole kyllä GW:n speissejä nähnytkään ;) (ja sehän on siis positiivinen asia)

FallenEdit: Kah, sehän kuva olikin jo tuossa ylempänä... noh, kyllä sitä kelpaakin toistelemaan ;)
Järjenkäyttö sallittu!
Yuri

Viesti Kirjoittaja Yuri »

Mutta eikös se Tue Kaaen inkvisiittori-skaalan Inkvisiittori silloin aikoinaan ollut aivan eri luokkaa kuin muut inkvisiittori-skaalan figuurit? Mielestäni olen tehnyt saman kuin hän, mutta pienemmässä mittakaavassa. Siinä kissassa voi käydä iiihaan laidasta laitaan mitä tahansa, mutta onhan siellä se Best Converted palkinto. Rankempaa konversiota en nyt tähän hätään keksi kuin Mariinien skulptaaminen itse. :)
Jamopower kirjoitti:Tuossa yhteysposeerauksessa tuo mariini näyttää siltä kuin se olisi pienempää mittakaavaa. Yllättävää että tuo mariini ei ollutkaan tuota suurempi, olisin olettanut sen oelvan ainakin sentin pitempi, mutta se onkin samanpituinen kuin normimariini.
Joo, pienempään mittakaavaan olen tosiaan mennyt, mutta se oli oma päätökseni. Tiedän erään toisen suomalaisen joka tekee myös omia mariineitaan (voi pyhä jysäys että ovat muuten hienoja!) ja hän on taas päättänyt tehdä mariinit oikean kokoisiksi verrattuna GW:n omaan skaalaan. Tiedätkö mistä tuo illuusio suuruudesta tulee? No tietenkin oikeista mittasuhteista. :) Jos figulla on suhteet kohdallaan, et voi oikeasaan enää sanoa minkä suuruinen se on ellei ole jotain vertailtavaa. Hienoa että olen siis onnistunut tässä.
http://www.pbase.com/yuuri Mitäs täältä löytyy?
Hammer

Viesti Kirjoittaja Hammer »

Skulptaus ja maalaus on näissä figuissa todella tasokasta. Maalausskeme on ehkä realistisin mitä olen nähnyt marineissa (tai ehkä missään muuallakaan...? ) elikkä todellakin onnistunutta.

Voi kun saisi nähdä nämä livenä.

Figujen mittakaavasta taas olen kahden vaiheilla. Toisaalta suhteet ovat kohdallaan ja marinet todellakin näyttävät marineilta (aseiden pienuus tekee niistä vain realistisemman näköisiä).
Mutta toisaalta taas kun nämä figut laittaa normaali GW figujen kanssa vierekkäin (kuten esim pelipöydällä) niin skaalaero ja ero realistisen ja GW:n heroic scalen välillä ottaa pahasti silmään ja rikkoo illuusiota. (lähinnä pistää GWn oudot mittasuhteet ja liian isot leluaseet huonoon valoon...)
Mutta koska kaikki vastaantulevat figut ovat kuitenkin GW:n heroic skaalassa, se tarkoittaa että nämä figut ovat sitten niitä "väärän" skaalan figuja jotka eivät sopeudu ympäristöönsä...

Eri asia olisi, jos voisi katsoa kahta realistisen skaalan armeijaa ottamassa mittaa toisistaan... silloin illuusio olisi lähes täydellinen!

Mutta skaalaasiat sikseen, erittäin hienoja figuja olet väkertänyt. Ja niiden maalaus on todella realistisen tuntuista ja hienoa . :)
Yuri

No käyppä siellä GW:n liikkeessä, siellä ne ovat vitriinissä vielä tämän viikon (kai?).

Tuo skaalaero GW:n figujen välillä kyllä aiheuttaa pientä säröilyä illuusiossa, mutta yksinään ne ovat aina omassa elementissään. Aion kyllä tehdä IG:stä, Tausta, Eldaareista, Örkeistä ja Necroneista in-scale figut, jotta ne eivät olisi niin orpoja. Tuon IG-ryhmän saatan saada aika piankin valmiiksi, koska kaapissa lojuu laatikollinen niitä. Tästä kuvasta näkyy se niiden kokoluokka:
Kuva

Siitä skaalan yhteensopimattomuudesta en hirveästi välitä, kunhan ne vain näyttävät hienoilta.

Seuraavaksi alan varmaan suunnittelemaan Terminaattoreja ja siinä välissä sitten teen squadillisen noita Mariineja sen yhden Taktikaalin kaveriksi.

Kuinkas Hrudit edistyvät? Joko olet saanut ne Aspect warriorit valmiiksi vai ovatko ne jääneet pölyttymään jonkun kiinnostavamman konversiourakan tieltä? :)
Hammer

Yuri kirjoitti:No käyppä siellä GW:n liikkeessä, siellä ne ovat vitriinissä vielä tämän viikon (kai?).
Ahaa. Luulin, että ne oli jo lähetetty eteenpäin. Täytyy käydä tarkistamassa tilanne.
Yuri kirjoitti:Tuo skaalaero GW:n figujen välillä kyllä aiheuttaa pientä säröilyä illuusiossa, mutta yksinään ne ovat aina omassa elementissään. Aion kyllä tehdä IG:stä, Tausta, Eldaareista, Örkeistä ja Necroneista in-scale figut, jotta ne eivät olisi niin orpoja. Tuon IG-ryhmän saatan saada aika piankin valmiiksi, koska kaapissa lojuu laatikollinen niitä. Tästä kuvasta näkyy se niiden kokoluokka: (poistin kuvan)
No tuo IG näyttää tuossa hienolta. Ja mariinien koko näkyy olevan kohdallaan. Tätä juuri tarkoitin, kun sanoin että 2 tämän skaalan armeijaa näyttäis varmaan hienolta yhdessä.
Haukkaat muuten aika palan, kun aiot tehdä noin montaa eri rotua. Oletan kuitenkin, että kyse on vain esimerkkiyksilöstä per rotu eikä kokonaisista armeijoista! *pyörtyy*
On kyllä jännä nähdä sinun käsityksesi muistakin roduista.
Yuri kirjoitti:Siitä skaalan yhteensopimattomuudesta en hirveästi välitä, kunhan ne vain näyttävät hienoilta.

Seuraavaksi alan varmaan suunnittelemaan Terminaattoreja ja siinä välissä sitten teen squadillisen noita Mariineja sen yhden Taktikaalin kaveriksi.
Terminaattoreitasi odotan myös. Kuinka massiivisia olet niistä ajatellut tehdä?
Yuri kirjoitti:Kuinkas Hrudit edistyvät? Joko olet saanut ne Aspect warriorit valmiiksi vai ovatko ne jääneet pölyttymään jonkun kiinnostavamman konversiourakan tieltä? :)
Ovatpa nuo Hrudit jääneet pölyttymään joksikin aikaa... Päätin odotella uutta Eldar kodeksia ennenkuin teen mitään sen suurempaa Hrudeille. Luultavasti jossain vaiheessa teen kuitenkin ne Aspectit valmiiksi, kun ne ovat kuitenkin aika pitkällä tehtynä.

Tällä hetkellä olen tekemässä Blood Pact -armeijaa ( Lost and the Damned listaa käyttäen) jossa on hiukan Word Bearer kaaosmariineja auttelemassa. Mariinit tietysti isonnettuina Migsulan esimerkin mukaisesti. Tässä projektissa pitäisi kulua talvi ja kevät.

Ensimmäiset testifigut on nyt kasattu ja maalaan ne lähiaikoina (sekä Mariineja että Blood Pact jalkaväkeä olen saanut konffattua jo valmiiksi)
Yuri

Hammer kirjoitti:Oletan kuitenkin, että kyse on vain esimerkkiyksilöstä per rotu eikä kokonaisista armeijoista! *pyörtyy*
On kyllä jännä nähdä sinun käsityksesi muistakin roduista.
Juu, näinhän se on, teen muutaman demofigun jokaisesta noista roduista. IG:tä taidan tehdä vähän enemmänkin ja Tauta myös kun sattuu olemaan laatikollinen fire warrioreita ja yksi battlesuitti. Battlesuitille olen suunnitellut tekeväni kaikkea hienoa modausta. Eldarit jäävät varmaan muutamaan hassuun figuun, sillä olen päättänyt skulptaavani ne kokonaan uusiksi.
Hammer kirjoitti:Terminaattoreitasi odotan myös. Kuinka massiivisia olet niistä ajatellut tehdä?
Se jää nähtäväksi, mutta kyllä niistä aika massiivisia tulee. Aion niissäkin vähän miettiä sitä panssarin toimivuutta ja sen pohjalta sitten rakentaa ylimääräinen panssarointi.
Hammer kirjoitti:Tällä hetkellä olen tekemässä Blood Pact -armeijaa ( Lost and the Damned listaa käyttäen) jossa on hiukan Word Bearer kaaosmariineja auttelemassa. Mariinit tietysti isonnettuina Migsulan esimerkin mukaisesti. Tässä projektissa pitäisi kulua talvi ja kevät.

Ensimmäiset testifigut on nyt kasattu ja maalaan ne lähiaikoina (sekä Mariineja että Blood Pact jalkaväkeä olen saanut konffattua jo valmiiksi)
Ne haluan ehdottomasti nähdä, varsinkin sinun näkemyksesi noista Mariineista. Kuvia vaan pikapikaa näytille. :)
Hormagaunt

Viesti Kirjoittaja Hormagaunt »

Käväisin tänään kurkkaamassa ne siellä GW:ssä. Täytyy sanoa että kuvat ei tee noille oikeutta - todellisena ne ovat .. uskomattomia. Hyvä toimintaa, Yuri.
Yuri

Se on kyllä ihan totta, että kuvat eivät yleensä anna oikeaa kuvaa näiden figujen luonteesta. Ehkä vähän paremmalla kalustolla ja kuvaustaidolla niistä saisi hieman parempia, mutta en tähän mennessä ole onnistunut ottamaan kuin yhdestä figustani hyvät kuvat ja se on tuo Promethor Loordini.
Hammer

Löysin vihdoin aikaa käydä siellä GWn liikkeessä katsastamassa ne sinun figusi, Yuri.

Oooo! Ovat luonnossa vielä vakuuttavampia kuin kuvissa. Kuvissa ei se uusi skaala pääse vielä oikeuksiinsa. Vasta kun näin ne siellä vitriinissä, tajusin kunnolla sen työn määrän minkä olet näihin laittanut. Ei oikein mennyt perille, kuinka pieniä ne figut olivat (luonnollisessa koossa) ja kuinka pientä skulptia olit niihin tehnyt.

Ikävä kyllä meidän muiden on pysyttävä GWn sankarillisessa skaalassa, jossa kädet ovat pään kokoisia ja yhden käden miekatkin oman ruumiin pituisia (puhumattakaan niiden paksuudesta)... :(

Hienon työn olet jo näissä tehnyt... toivottavasti jaksat jatkaa loppuun saakka ja saat armeijan aikaiseksi!
Yuri

Hammer kirjoitti:Hienon työn olet jo näissä tehnyt... toivottavasti jaksat jatkaa loppuun saakka ja saat armeijan aikaiseksi!
Uskon vahvasti, että tämän projektin parissa jaksan jatkaa loppuun saakka. Ehdin eilen jo vähän suunnitella Terminaattoreita ja assault marineille olen jo keksinyt hyvän hyppyreppukonseptin. Predator ja Rhinot on jo suunniteltu ja Pelkonaattorikin ideana on kutakuinkin valmis toteutukseen. Ainoastaan Land Speederille en ole vielä keksinyt mitään kuningasideaa, mutta eiköhän sekin joskus valkene. :)

Tuolla B&C:llä heitin ihan läpällä, että perustaisimme Suomen Isot Mariinit Kerhon (tjsp), mutta nyt tarkemmin ajateltuna se saattaisi jopa olla toteuttamisen arvoinen. Esim. jonkunnäköinen postituslista, jossa kaikki voisivat jakaa ideoitaan ja käytännön kokemuksia, ja tietenkin hienoja figujaan. Mitäs sanotte?
Fae

Viesti Kirjoittaja Fae »

Btw. Kävin tänään katsomassa noi Yurin ukkelit ihan livenä, ja täytyy sanoa, että mainasin itkuun parahtaa ;)
Ihan loistavaa työtä on tyyppi tehnyt!
Kädetkin ja muut jotka näyttävät kuvissa pieniltä olivat paikan päällä ihan "oikean" näköisiä :D

Eipä tässä muuta... Loistavaa työtä. Keep it going Yuri!
Järjenkäyttö sallittu!
Yuri

FallenOne kirjoitti:Btw. Kävin tänään katsomassa noi Yurin ukkelit ihan livenä, ja täytyy sanoa, että mainasin itkuun parahtaa ;)
Ihan loistavaa työtä on tyyppi tehnyt!
Kädetkin ja muut jotka näyttävät kuvissa pieniltä olivat paikan päällä ihan "oikean" näköisiä :D

Eipä tässä muuta... Loistavaa työtä. Keep it going Yuri!
Se on kyllä tosiaan hassua kuinka erilaisilta ja paremmilta ne oikeasti näyttävät ihan livenä. Tavallisista ukoista saa yleensä oikean kuvan kuvistakin, mutta ei näistä. Varmaan johtuu siitä että noista kuvista ei oikeasti saa käsitystä niiden koosta.

Nyt kun olen seurannut tätä keskustelua ja noiden kommentointia, on ollut huvittavaa huomata että aikaisemmat "Pin head!", "Noil on ihan liian pienet päät!!1" kommentit on jääneet melkein kokonaan pois. :) Olen siis ilmeisesti onnistunut varsin hyvin noissa vartalon mittasuhteissa, kun niistä ei enää valiteta (yhtä paljon).
VonLexuza

Viesti Kirjoittaja VonLexuza »

Tänään kävin GW:n kaupassa, mutten ainakaan itse enää löytänyt noita figujasi mistään. Ehkä en osannut etsiä kunnolla tai sitten ne oltiin vain poistettu sieltä jo. Harmi sinänsä, mielelläni olisin nuo nähnyt ihan "kasvotusten".
east

Viesti Kirjoittaja east »

Hmm.. Ovatko nuo isompia kuin normaalit marinet?
Jotenkin tuntuisi siltä ;)
Chrono

Viesti Kirjoittaja Chrono »

Hyvä kun muistutit. ;)
Pin head!
Noil on ihan liian pienet päät!!

Moi
Hope is a serum that never heals
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

Yuri kirjoitti: Tuolla B&C:llä heitin ihan läpällä, että perustaisimme Suomen Isot Mariinit Kerhon (tjsp), mutta nyt tarkemmin ajateltuna se saattaisi jopa olla toteuttamisen arvoinen. Esim. jonkunnäköinen postituslista, jossa kaikki voisivat jakaa ideoitaan ja käytännön kokemuksia, ja tietenkin hienoja figujaan. Mitäs sanotte?
Noista voisi jutella sitten sillä uudella maalausfoorumilla, jos se perustetaan. Siellä voisi olla muitakin asiasta kiinnostuneita.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Yuri

east kirjoitti:Hmm.. Ovatko nuo isompia kuin normaalit marinet?
Jotenkin tuntuisi siltä ;)
Kuva
Kuva varmaan vastaa kysymykseesi kattavasti. Assault Marine on Chronon.

@VonLexuza: Eivät olleet siellä vai? Entä olivatko Chrononkin kadonneet? Jos oli, niin ilmeisesti ne ovat paketissa matkalla Britteihin. :)

@Chrono: ;)
Jesh

Viesti Kirjoittaja Jesh »

Kävin eilen tsekkaamassa GW:eessä ja pakko sanoa, että katsottuani kuvia, niin luulin noita aika hyviksi, mutta en mitenkään mahtaviksi... I was so wrong :D.
Skulpti on aivan uskomattoman pientä! En pysty edes kuvittelemaankaan miten vaikeata tuota ''pomoa'' oli tehdä, vapaalla silmällä yksityiskohdat ovat niin pieniä, että siinä alkaa väkisinkin siristelemään.
Muutenkin ukot olivat yllättävän pieniä, vaikka hyvin tiesin, että ne on normien kokoisia, sain siltikin päähäni kuvan Inkvisitorin figujen koosta :). Kai nuo pikkuruiset päät antavat vaikutteen koosta, varsinkin kun vertaa GW:een vesipäihin.
Maalaus on todella hyvää ja värit olivat sopivan ''himmeitä'', ei mitään kirkkaita karkkimarineja. Konvaus kymppi. Mutta poset olisivat voineet olla hieman paremmat. Nyt minulle tulee vain Dressmanin mainokset tuosta mieleen, kun noin rauhallisesti ja jylhästi tuolla kävelevät ;). Ei kuitenkaan mitään GW:een ihmeellisiä poseerauksia, vaan enemmän aktionia ja sodan tunnetta, tosin tekeminen vaikeutuu huomattavasti...

Mutta kaikenkaikkiaan mahtavia, sekä maalaukseltaan, että (erityisesti) konvaukselta. Ja onnea kisaan (Jos olisi yleisöäännestys, niin voittaja olisi jo varma^^) !

PS: Tehkää ihmeessä se oikeatmittasuhdemarinet-kerho, en itse liittyisi, mutta tuloksia olisi mukava katsella.
VonLexuza

Viesti Kirjoittaja VonLexuza »

Hmmm... Näköjään olen sitten puusilmä. Itse en noita ainakaan sieltä löytänyt! :x
Valtsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Itse asiassa minäkään en niitä löytänyt. Joko katselin vääristä paikoista tai minäkin olen puusilmä! Mutta hienoja ovat todellakin. Tykkäsin maalauksesta , mutta ne poset voisivat sisältää enemmän actionia. Upeita nuo kuitenkin ovat. Päät vain tuntuvat kohtuuttoman pieniltä ruumiiseen verratuna.
Lalalaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”