Chosen warrioreiden muodostelma
Chosen warrioreiden muodostelma
Ajattelinpa kysyä tässä tällaista asiaa, kun olen ajatellut hankkia chosen warruja.
Eli voisiko yksikölle olla toimiva muodostelma, jos laitan ne kahteen kuuden hengen riviin? Full command, 2 asetta ja mark of khorne varusteina.
Voisivatko ne toima tällaisena? Rankkibonusta ei tule bassoakaan, mutta yksiköstä lähtee ideaalitilanteessa 25atakkia ja leveyden ansiosta sen lappaamismahdollisuudet ovat hyvät. Lisäksi tykinkuulat eivät kovin tehokkaasti pure(kait).
Eli voisiko yksikölle olla toimiva muodostelma, jos laitan ne kahteen kuuden hengen riviin? Full command, 2 asetta ja mark of khorne varusteina.
Voisivatko ne toima tällaisena? Rankkibonusta ei tule bassoakaan, mutta yksiköstä lähtee ideaalitilanteessa 25atakkia ja leveyden ansiosta sen lappaamismahdollisuudet ovat hyvät. Lisäksi tykinkuulat eivät kovin tehokkaasti pure(kait).
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
Kyllä ne tuolla lailla toimivat mutta pistä ihmeessä great weaponit tai halberdit kahden käsiaseen tilalle - pelissä on tasan 2 yksikköä jota vastaan 2 käsiasetta on tehokkaampi kuin iso ase - skinkit ja halflingit. No joo - ja T3 ei savea kanssa (esim zombiet) mutta mitään vastaan mitä nuo kannattaa ylipäätänsä viedä...
swordsmaneja vastaan:
2hw: 7,4 tappoa
halb: 8,8 tappoa
gw: 10,6 tappoa
kääpiöitä vastaan:
2hw: 4,2 tappoa
halb: 5,6 tappoa
gw: 8,8 tappoa
Jne - aina kun T tai AS paranee niin halberdit ja GW kasvattavat etumatkaansa. Koittakaa nyt ihmiset pikkuhiljaa uskoa että jos on valmiiksi iso määrä iskuja niin kannattaa aseella nostaa sitä voimaa. Jos taas on valmiiksi voimaa niin lisäiskuista saa enemmän tehoa. Ukolle jolla on paljon iskuja ei kannata ottaa yksittäisiä lisäiskuja - multiplierit taas toimivat silloin hyvin. Esimerkkinä keihäät big'uneilla joilla tietty banneri. Mutta oletuksena GW on aina se paras valinta.
swordsmaneja vastaan:
2hw: 7,4 tappoa
halb: 8,8 tappoa
gw: 10,6 tappoa
kääpiöitä vastaan:
2hw: 4,2 tappoa
halb: 5,6 tappoa
gw: 8,8 tappoa
Jne - aina kun T tai AS paranee niin halberdit ja GW kasvattavat etumatkaansa. Koittakaa nyt ihmiset pikkuhiljaa uskoa että jos on valmiiksi iso määrä iskuja niin kannattaa aseella nostaa sitä voimaa. Jos taas on valmiiksi voimaa niin lisäiskuista saa enemmän tehoa. Ukolle jolla on paljon iskuja ei kannata ottaa yksittäisiä lisäiskuja - multiplierit taas toimivat silloin hyvin. Esimerkkinä keihäät big'uneilla joilla tietty banneri. Mutta oletuksena GW on aina se paras valinta.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
I mean - where it's going to end?
Tosin nuo kuusi harvoin kaikki pääsevät iskemään, jos olisi tuollainen vastassa laittaisin ukot neljän riiviin jolloin noistakaan ei monta pääse iskemään. Paras koko chosen warru yksikölle on 10-15, viiden rivissä.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold
Peace: Totta, mutta en minä viitsi ajatella kaikkea hyötypohjalta. Haluan näille 2 asetta, joten vaikka olisi 1000 kertaa parempi ottaa se tympeä gw niin ei minun pää tässä suhteessa käänny.
Avarielle: kyllä niistä choseneista lähtee silti se 21 atakkia neljänkin levyiseen yksikköön. Eikä 12:sta warrulla ole niin väliä onko leveys 5 vai 6. Rank bonus on silti sama.
Avarielle: kyllä niistä choseneista lähtee silti se 21 atakkia neljänkin levyiseen yksikköön. Eikä 12:sta warrulla ole niin väliä onko leveys 5 vai 6. Rank bonus on silti sama.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
- Gene Steeler
2 asetta on hyvä myös swarmeja ( T2 ) vastaan. Snotlings, Ratswarms, batswarms jne.
Vähentää vihollisen intoa jumittaa kallis yksikkö swarmeilla...
Tuo lapping on myös hyvä muistaa.
Käytännössä vaan yksikkö joka hankkii CR:ää lyömällä on epävarmempi ( mutta paljon C00limpi! ) kuin 3 ränkkiä + outnumber + lippu tavisjoukkue. Idea toimii parhaiten monstereilla ( Ogret, Dragon ogret, minotarurit jne. ), mutta miksei warrioreillakin, vaikka ne ovatkin hitaampia. I say, go for it!
Vähentää vihollisen intoa jumittaa kallis yksikkö swarmeilla...
Tuo lapping on myös hyvä muistaa.
Käytännössä vaan yksikkö joka hankkii CR:ää lyömällä on epävarmempi ( mutta paljon C00limpi! ) kuin 3 ränkkiä + outnumber + lippu tavisjoukkue. Idea toimii parhaiten monstereilla ( Ogret, Dragon ogret, minotarurit jne. ), mutta miksei warrioreillakin, vaikka ne ovatkin hitaampia. I say, go for it!
Ei jos vihollinen pääsee chargaamaan, ja silti 4 attackia vähemmän.Janson kirjoitti:Avarielle: kyllä niistä choseneista lähtee silti se 21 atakkia neljänkin levyiseen yksikköön.
Niin mutta minä ehdotinkin unitin kooksi 10 tai 15, kaksitoista minäkin laittaisin kuuden riviin...Janson kirjoitti:Eikä 12:sta warrulla ole niin väliä onko leveys 5 vai 6. Rank bonus on silti sama.
"See, this is problem with terrorist, they never care about other peoples schedule."
-Arnold
-Arnold
Minä taas suosisin mahdollisuutta kahteen riviin, eli laittaisin ne neljän muodostelmaan.Avarielle kirjoitti:Ei jos vihollinen pääsee chargaamaan, ja silti 4 attackia vähemmän.Janson kirjoitti:Avarielle: kyllä niistä choseneista lähtee silti se 21 atakkia neljänkin levyiseen yksikköön.
Niin mutta minä ehdotinkin unitin kooksi 10 tai 15, kaksitoista minäkin laittaisin kuuden riviin...Janson kirjoitti:Eikä 12:sta warrulla ole niin väliä onko leveys 5 vai 6. Rank bonus on silti sama.
Kyseenalaistaisin ton gw kommentin, koska jos warriorit ei chargaa ja khornen warrioreita yleensä sen verran jallitetaan, niin että ei chargaa. Tällöin ne lyö gw viimeisenä joka turni, jos vastustajalla ei oo gw:t tai zombi. 2+ save kuulostaa kauheen kivalta, kun miettii että yleensä warrioreita chargataan eikä päinvastoin. Useampaa riviä puolustaisin sillä, että charrut saa usein unittia kylkeen, kun ne jalliitetaan kääntyy light cavalryllä.
GW on aika turha warrioreille, koska poistaa nopeuden hyödyn ja kilpien kanssa on parempi suoja. Warrioreiden voima 4 riittää hyvin perus jätkien mättämiseen ja ne isot monsterit ja ratsuväki hoidellaan jollain vähän tehokkaammalla ja nopeammalla. Kyllä 6x2 warrun rykmentti on ihan hyvä unitti koko jos ei halua niiden vievän turhan paljon pisteitä, eikä tarvitse edes ostaa sitä toista laatikkoa niitä.
Edit: äh olin hidas
Edit: äh olin hidas
-
Vieras
Maksaa 600pst ja risat. Lordin kanssa semmoiset vähintään 200pst lisää. Ihan kivastihan tuon luulisi vastustajan tulitusta puoleensa vetävän, mutta se tuskin on tarkoituksesi. Lisäksi armeijassasi on aika vähän muita yksiköitä, jos tuohon törsäät pisteet.Pakana kirjoitti:Totanoin, 24 chosen warrua of khorne, gw, shield, (chaos armour), full cmd, 3 ranks, outnumber... miltä kuulostaa? (Paljonko maksaa?!?)
X X X X X
X X X X C
X X X X S
X X X X L
X X X X M
X=normi warru
C=champion
S=standard
M=musician
L=lord
Eikä lordia kannata jalkamieheksikään laittaa, mieluummin hepan selkään ja ritareiden kanssa.
Hirveältä pisteiden tuhlaukselta. Yksikkö liikkuu max 8" vuorossa ja on frenzyn takia helposti vietävissä hakoteille, josta ei ole enää mahdollisuutta päästä taisteluun. Laita vielä lordi mukaan ja olet hukannut lähes puolet armeijan pisteistä. Onhan tuossa se hyvä puoli että vastustajan on suht' hankala saada tuosta pisteitä pois muuten kuin ampumalla raskailla aseilla.Pakana kirjoitti:Totanoin, 24 chosen warrua of khorne, gw, shield, (chaos armour), full cmd, 3 ranks, outnumber... miltä kuulostaa?
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Re: Chosen warrioreiden muodostelma
mä pelaan 4x4 muodostelmassa mun choseneja.
greatweapons, musiciant ,champpion
greatweapons, musiciant ,champpion
-
bluebluesky
Tahi sitten hepan selkään übersavella warrioreiden knssa... Ei häiritse ketään(paitsi look out siriäJanson kirjoitti:Maksaa 600pst ja risat. Lordin kanssa semmoiset vähintään 200pst lisää. Ihan kivastihan tuon luulisi vastustajan tulitusta puoleensa vetävän, mutta se tuskin on tarkoituksesi. Lisäksi armeijassasi on aika vähän muita yksiköitä, jos tuohon törsäät pisteet.Pakana kirjoitti:Totanoin, 24 chosen warrua of khorne, gw, shield, (chaos armour), full cmd, 3 ranks, outnumber... miltä kuulostaa? (Paljonko maksaa?!?)
X X X X X
X X X X C
X X X X S
X X X X L
X X X X M
X=normi warru
C=champion
S=standard
M=musician
L=lord
Eikä lordia kannata jalkamieheksikään laittaa, mieluummin hepan selkään ja ritareiden kanssa.
Musician pitää olla tuossa tilanteessa lippu miehen vieressä, commandia EI saa erottaa modelleilla. Itse suosisin max.16 chosen warrua jos ollenkaan.Pakana kirjoitti: X X X X X
X X X X C
X X X X S
X X X X L
X X X X M
X=normi warru
C=champion
S=standard
M=musician
L=lord
-Arnold
-Arnold