Freehandien teko
Freehandien teko
Esimerkkinä nyt vaikkapa sellainen, että vihreään viittaan olisi tarkoitus maalata vihreitä kuvioita, tummempia kuin itse viitta. Toimiiko tämä niin, että maalaan ensin viittaan suht pienikokoisella siveltimellä kuvion jollakin tummalla vihreän sävyllä ja lisään haluamiini kohtiin valoja aina hieman vaalentaen väriä kuvioissa. Kun kuviot ovat mielestäni valmiita, niin glazetetaanko viitta sitten, että saadaan freehandit ikäänkuin kuulumaan viittaan?
Eli ideointia ja tekniikoita freehandien tekoon, itse en ole kokeillut vielä ja haluaisin tietää muutamia perusasioita, jotta pääsisi pidemmälle.
Kiitos.
-Mae
Eli ideointia ja tekniikoita freehandien tekoon, itse en ole kokeillut vielä ja haluaisin tietää muutamia perusasioita, jotta pääsisi pidemmälle.
Kiitos.
-Mae
Itse suosittelisin aloittamaan itse viitan maalaamisesta (jos tuota esimerkkiä käytämme). Sinun on helpompi näin sulauttaa kuviot viitan varjostuksiin ja korostuksiin, kun ne ovat jo valmiin. Sitten maalaat kuvioiden perusmuodot viittaan (voit maalata ne myös aivan mustalla ja seuraavissa vaiheissa jätät mustan reunoille, jotta kuviot erottuisivat muusta figusta) ja alat varjostamaan niitä viitan varjojen asteikolle. Tämän jälkeen vain korostat tarvittavat paikat ja valmista tuli. ^_^ Toivottavasti auttoi tämä epämääräinen selitys.
Work out, in case future happens.
Eipä kestä... en kyllä huomannut tuota viitan ennalta maalausta missään välissä, mutta kaipa se on yksi ja sama.
Mutta jos haluat yhteneväisyyttä (onko se oikea sana ?) viitan ja kuvioiden kanssa, voit myös antaa sille glazen valitsemaasi vihreää. Muista pitää glazessa maali vetisenä ja jos ekalla ei toimi, niin pistä ihan rauhassa vain toinen.
Work out, in case future happens.
Noi tussit on Micron pigma-kyniä, joita löytyy harmaan muistini mukaan jotain 0,05mm koosta ylöspäin, en tiedä, että mihin asti. Näillä jotkut vääntävät mm. tatuointeja, jotka vaativat ohutta ja terävää viivaa. Itse olen hieman kokeillut jollain 0,2mm tussilla, ja ainakin mun kyvyillä tuntuu hieman vaikeahkolta, ehkä pientä lisäharjoitusta ja silleen. Mutta noissa tusseissahan etuja on mm. värin hallinta, ei vahingossakaan harottava siveltimenkärki tai liian löysä maali pääse pilaamaan muuten jo valmista pintaa. Eli joihinkin kohtiin sopii paremmin, joihinkin ei ehkä ihan niin hyvin, osittain makuasiakin.