Hullut pelaajat ja huonot häviäjät...
WYSIWYG on oikea sääntö mutta entäpä jos joku haluaa kokeilla kaveripelissä kuinka hyvin 4 plasmacannonin Devastator ryhmä toimii? Pitäisikö hänen ostaa kaikki 4 plasmaa pelkän kokeilun takia?
Turnaukset ovat eri asia, mutta siellä itse ainakin sallin pienen jouston WYSIWYGissä niin kauna kuin se on samaa luokkaa kuin tuo Hallan kuvaama tilanneeikä mitään "tämä Rhino on oikeasti lantikka" luokkaa.
Turnaukset ovat eri asia, mutta siellä itse ainakin sallin pienen jouston WYSIWYGissä niin kauna kuin se on samaa luokkaa kuin tuo Hallan kuvaama tilanneeikä mitään "tämä Rhino on oikeasti lantikka" luokkaa.
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-
Tuhatkauno
What You See Is What You Get on sääntö siinä missä muutkin turnauspeleissä. Ja kuten muistakin säännöistä vastustaja voi antaa luvan poiketa säännöstä. Kaveripeleissä on helpompi proxyttaa, mutta proxyissäkin on rajansa.
Esimerkiksi tämän hienon Forgen Plasmacannon missilelauncher dreadnoughtin Plasma on oikeasti twin-Lascannon. OK.
Näiden kaikkien PC/ML Dreadien Plasma on twin-LC. OK.
Tämän Dreadin PC/ML on twin-LC, tämän assault cannon ja tämän kolmannen kaksi Dreadnought Close combat armia. Ja ai niin tämän kaverin bolt pistol ja ccw on kaksi lightning clawia ja tämä shampoopullo on Drop pod... Että mitäh?
eli jos vastustajan on helppo muistaa yhdellä muistisäännöllä mitkä eivät ole miltä näyttää, niin se on luultavasti ok.
Huonosta häviämisestä sen verran, että jos oikeasti vastustajani käyttäisi minua kohtaan henkistä tai fyysistä väkivaltaa (pientäkin) niin se olisi kyllä viimeinen peli sitä henkilöä vastaan. Figusi saat hajoittaa tai pistää nopat likaiseen sukkaan oppimaan tavoille, mutta minuun tai minun omaisuuteen et koske...
Esimerkiksi tämän hienon Forgen Plasmacannon missilelauncher dreadnoughtin Plasma on oikeasti twin-Lascannon. OK.
Näiden kaikkien PC/ML Dreadien Plasma on twin-LC. OK.
Tämän Dreadin PC/ML on twin-LC, tämän assault cannon ja tämän kolmannen kaksi Dreadnought Close combat armia. Ja ai niin tämän kaverin bolt pistol ja ccw on kaksi lightning clawia ja tämä shampoopullo on Drop pod... Että mitäh?
eli jos vastustajan on helppo muistaa yhdellä muistisäännöllä mitkä eivät ole miltä näyttää, niin se on luultavasti ok.
Huonosta häviämisestä sen verran, että jos oikeasti vastustajani käyttäisi minua kohtaan henkistä tai fyysistä väkivaltaa (pientäkin) niin se olisi kyllä viimeinen peli sitä henkilöä vastaan. Figusi saat hajoittaa tai pistää nopat likaiseen sukkaan oppimaan tavoille, mutta minuun tai minun omaisuuteen et koske...
Tuhatkauno
"If Slaanesh is the God/Goddess of Lust, Why Tzeentch has Thousand Sons?"
"If Slaanesh is the God/Goddess of Lust, Why Tzeentch has Thousand Sons?"
- The Captain
- Valvoja
Minun vain oli helppo samastua tilanteeseesi, kun itselläni on neljä FW:n dreadin kättä, joita ei enää voi sääntöjen puitteissa käyttää. Lisäksi minusta tuo plasmatykin käyttö dreadilla lascannonina on sama juttu kuin esim. 2. editionin aikaisten Howling bansheiden käyttö nykyedikassa - tytsyillä on laspistolit kourassa, vaikka sääntöteknisesti ne ovat shuriken pistoleita. Kun kerran vehje ei ole WYSIWYG muttei myöskään siinä määrin hämäävä, että vastustaja voisi realistisesti luulla asetta joksikin muuksi ("Miten niin luulit, että töpöllä on plasma cannon? Ei töpölle saa plasma cannonia!"), se on minusta ennemminkin konversio kuin proxy.ankara halla kirjoitti: Vaihto olisi ollut alle viiden sekunnin prosessi mutta yksikään pelikaveri ei vastustanut sitä, että pelaisimme mielummin hienolla figulla ja antaisimme WYSIWYG:n itkeä omissa oloissaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
[ot]ja Fanaticissahan sai pelata wanhakka kodekilla joten siellä olisi voinut hyvinkin olla jollain Dredillä plasma cannon. lisäksi Gk-dredi saa vielä plasman.[/ot]
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
- ankara halla
- Valvoja
Tuosta WYSIWYG:stä vielä sen verran, että tämä nyt sattuu olemaan sellainen sääntö jota en ole koskaan oppinut itse kunnioittamaan.
Vuonna miekka ja kivi kun aloittelin näillä maalatuilla napeilla pelaamisen, ei moisesta kukaan osannut edes kuvitella (mm. ryhmien aseet heitettiin nopalla ennen pelin alkua... tee siinä sitten WYSIWYG armeija kun et koskaan kuitenkaan pelaa kahta kertaa samalla porukalla ...ja tämän ajatus oli rikastuttaa peliä, mitä se tekikin!) enkä vielä näiden kaikkien vuosien jälkeen osaa vieläkään asennoitua tähän peliin kannalta, joka suosisi WYSIWYG:Ä hauskanpidon sijaan.
Hauskanpito on tietysti hyvinkin subjektiivinen asia, mutta allekirjoittaneelle jokainen peli (oli sitten turnaus tai ei) on ensisijaisesti hauskanpitoa ja rentoa pelaamista toisen samanhenkisen kaverin kanssa. Se, että onko kaverilla WYSIWYG armeija vai ei, ei voisi *minua* vähempää kiinnostaa. Idea kun kuitenkin on hauskanpito eikä minun käsitykseni hauskanpidosta ole toisen pelaajan armeijan ukkeleiden riivaaminen sen takia, etteivät ole varustettuina juuri niillä metalli/muovi/resiini palikoilla kuin kaverin listassa lukee.
Tämän sanottuani ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka vannovat/pelaavat/tekevät_armeijansa WYSIWYG:n nimeen. En vain tue tai sympatisoi heidän näkemystään koska omani on hyvinkin erilainen.
Tämä ei silti estä meitä erimielisiä pelaamasta hyviä pelejä keskenämme. Ei ainakaan minun puolesta
Vuonna miekka ja kivi kun aloittelin näillä maalatuilla napeilla pelaamisen, ei moisesta kukaan osannut edes kuvitella (mm. ryhmien aseet heitettiin nopalla ennen pelin alkua... tee siinä sitten WYSIWYG armeija kun et koskaan kuitenkaan pelaa kahta kertaa samalla porukalla ...ja tämän ajatus oli rikastuttaa peliä, mitä se tekikin!) enkä vielä näiden kaikkien vuosien jälkeen osaa vieläkään asennoitua tähän peliin kannalta, joka suosisi WYSIWYG:Ä hauskanpidon sijaan.
Hauskanpito on tietysti hyvinkin subjektiivinen asia, mutta allekirjoittaneelle jokainen peli (oli sitten turnaus tai ei) on ensisijaisesti hauskanpitoa ja rentoa pelaamista toisen samanhenkisen kaverin kanssa. Se, että onko kaverilla WYSIWYG armeija vai ei, ei voisi *minua* vähempää kiinnostaa. Idea kun kuitenkin on hauskanpito eikä minun käsitykseni hauskanpidosta ole toisen pelaajan armeijan ukkeleiden riivaaminen sen takia, etteivät ole varustettuina juuri niillä metalli/muovi/resiini palikoilla kuin kaverin listassa lukee.
Tämän sanottuani ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka vannovat/pelaavat/tekevät_armeijansa WYSIWYG:n nimeen. En vain tue tai sympatisoi heidän näkemystään koska omani on hyvinkin erilainen.
Tämä ei silti estä meitä erimielisiä pelaamasta hyviä pelejä keskenämme. Ei ainakaan minun puolesta
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
-
Dyzrad Bonestaf
No kuulkaas tätä:
Pikkuveli ottaa Ultra Markkujensa hävitessä/pelin mennessä huonosti semmoset pultit ettei mitään rajaa, Alottaa Sylkemään päälleen (!) ja Repii tankit paskaks ukoista puhumattakaan! Ja tietty ukot ottaa lentoa kunnolla. Paras on ollut kun liimaus ei suju niin mies on pistänyt attack biken takaisin pakkaukseen iskenyt tuubillisen liimaa perään ja helistellyt! Itse asiassa se tekee mitä vaan jos niikseen ottaa...
toivottavasti se ei lue tätä
Pikkuveli ottaa Ultra Markkujensa hävitessä/pelin mennessä huonosti semmoset pultit ettei mitään rajaa, Alottaa Sylkemään päälleen (!) ja Repii tankit paskaks ukoista puhumattakaan! Ja tietty ukot ottaa lentoa kunnolla. Paras on ollut kun liimaus ei suju niin mies on pistänyt attack biken takaisin pakkaukseen iskenyt tuubillisen liimaa perään ja helistellyt! Itse asiassa se tekee mitä vaan jos niikseen ottaa...
toivottavasti se ei lue tätä
What You See Is What You Get. Joo, tämän säännön kanssa saa harjoittaa järjenkäyttöä. Keskustellessani etään henkilön kanssa aiheesta tulin tulokseen että ei ole niin justiinsa. Pitää olla edes sinne päin (aseet on mitä on eikä bolterista tule lascannonia) mutta esim. se että onko figulle ostettu se power glove vai ei, tai vaikka lightning claw sen sijaan on aivan sama. Kaverin mutinoista jäi sellainen maku että hänelle em. sääntö on "jumalan sana"... Noh, luultaastikaan näin ei ole.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Noh mihin koko WYSIWYG säännöllä pyritään on _epäselvyyksien_ estäminen. Varsinkin turnauspuolella jossa sitä tulisi noudattaa varsin tarkasti. Jos pystytte kaverin kanssa muistamaan mikä figu kantaa mitäkin asetta niin ei sääntöä tarvitse tietenkään noudattaa. Mutta on kohtuutonta vaatia jokaista turnausvastustajaa muistamaan "tämä boltteri heppu kantaa lascannonia, tämä seuraava plasma gunia, tämä puolestaan ihan boltteria jne jne jne".
Varsinkin jos on vähänkään isompi peli. "Jaa mikäs noista kuudesta missile launcherista olikaan lascannon?"
Varsinkin jos on vähänkään isompi peli. "Jaa mikäs noista kuudesta missile launcherista olikaan lascannon?"
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Vastaanpa tähän, vaikka viime vuodet on tullut häärittyä fantasy battlen kanssa.
Kovin huonoja häviäjiä ei ole vastaan tullut. Johtuu hyvästä peliporukastamme, jonka kaikki jäsenet ovat pelanneet kohtalaisen kauan, enkä ole juuri syrjähyppyjä tuosta porukasta tehnyt.
Itse olen joskus vähän ärsyttävä, kun möksötän jonkin aikaa tappion jälkeen, enkä välitä säännöistä kenties tarpeeksi. Jouhevuus on minulle sääntöjä tärkeämpää. Ja lähes aina lähden taisteluun omasta mielestäni altavastaajana, ja deploymentin jälkeen manailen huonoa strategista silmääni, ja pelin aikana harmittelen sitä, ettei mikään kuitenkaan onnistu.
Pari kertaa olen ruennut itkemään hammeroinnin aikana, jonka seurauksena peli on päättynyt, mutta nuo kohtaukset eivät sinänsä ole liittyneet peliin...
Usein on tullut fyysistä kontaktia kättelyiden ja halailun merkeissä. Ja monesti ovat figut kyllä lennelleet lattioille, mutta nuo ovat olleet pääsääntöisesti vahinkoja (leveät hihat, pitkät hiukset ja kaiken maailman helmat eivät auta pitämään niitä pöydillä
), mutta kerran peli päättyi sen seurauksena, kun vahingossa kaadoin maagin vastustajalta, joka kostoksi kaatoi minun figuni. Sitten kun vielä kaadoin vahingossa toisenkin hänen figunsa (tuo on yleistä, huiskis-anemilta), niin sitten lensivät ritarini pitkin pöytää. Tuo vastustaja oli nuorempana vähän temperamenttisempi, kuin nykyään...
Nykyisin hänen kanssaan uskaltaa pelata hyvillä mielin. Tosin hän väittää aina, että olen jokin epäonnetar, koska peli menee aina pipariksi, kun minä olen lähettyvillä...
Yksi porukkamme jäsen ottaa taas kaiken hyvin tyynesti. Ihan ärsyttävän tyynesti!
WYSIWYG, mikä ihmeen vysivykki? Jos väärä ase dreadnoughtilla pistää naaman ikävään irvistykseen, niin miltä kuulostaa termagantit tyranid warrioreina? Tai entä space marine -armeija, jossa on kolme oikeata mariinia, loput ovat eldareita, tyranideja ja skaveneita, joiden aseistus ei aivan vastaa sitä, mitä lista näyttää. Land riderin virkaa toimittaa lasten lelutankki ja dreadnought on jokin purkki, joka on päällystetty foliolla, jossa on kurpitsapäisen linnunpelättimen(?) kuva. Sellainen 40K-skene oli täällä päin vuosi sitten... Enää ei ole skeneä ollenkaan...
Kovin huonoja häviäjiä ei ole vastaan tullut. Johtuu hyvästä peliporukastamme, jonka kaikki jäsenet ovat pelanneet kohtalaisen kauan, enkä ole juuri syrjähyppyjä tuosta porukasta tehnyt.
Itse olen joskus vähän ärsyttävä, kun möksötän jonkin aikaa tappion jälkeen, enkä välitä säännöistä kenties tarpeeksi. Jouhevuus on minulle sääntöjä tärkeämpää. Ja lähes aina lähden taisteluun omasta mielestäni altavastaajana, ja deploymentin jälkeen manailen huonoa strategista silmääni, ja pelin aikana harmittelen sitä, ettei mikään kuitenkaan onnistu.
Pari kertaa olen ruennut itkemään hammeroinnin aikana, jonka seurauksena peli on päättynyt, mutta nuo kohtaukset eivät sinänsä ole liittyneet peliin...
Usein on tullut fyysistä kontaktia kättelyiden ja halailun merkeissä. Ja monesti ovat figut kyllä lennelleet lattioille, mutta nuo ovat olleet pääsääntöisesti vahinkoja (leveät hihat, pitkät hiukset ja kaiken maailman helmat eivät auta pitämään niitä pöydillä
Yksi porukkamme jäsen ottaa taas kaiken hyvin tyynesti. Ihan ärsyttävän tyynesti!
WYSIWYG, mikä ihmeen vysivykki? Jos väärä ase dreadnoughtilla pistää naaman ikävään irvistykseen, niin miltä kuulostaa termagantit tyranid warrioreina? Tai entä space marine -armeija, jossa on kolme oikeata mariinia, loput ovat eldareita, tyranideja ja skaveneita, joiden aseistus ei aivan vastaa sitä, mitä lista näyttää. Land riderin virkaa toimittaa lasten lelutankki ja dreadnought on jokin purkki, joka on päällystetty foliolla, jossa on kurpitsapäisen linnunpelättimen(?) kuva. Sellainen 40K-skene oli täällä päin vuosi sitten... Enää ei ole skeneä ollenkaan...
Haltiajalkaväen wannabe Jeanne d'Arc on jälleen täällä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Pelätkää, se saattaa purra... tai itkeä...
Ohhoh, kuulostaa hieman meidän peliporukalta. Viime kerralla kun pelasimme, DH-figuista oli hieman pulaa; Inkvisiittori oli kahta kirvestä pitelevä demoni, Storm Trooperit taisivat olla Maraudereita, Acolytet olivat keihästä piteleviä liskoja ja Land Raideria esitti paperilappu (!).anemi kirjoitti:WYSIWYG, mikä ihmeen vysivykki? Jos väärä ase dreadnoughtilla pistää naaman ikävään irvistykseen, niin miltä kuulostaa termagantit tyranid warrioreina? Tai entä space marine -armeija, jossa on kolme oikeata mariinia, loput ovat eldareita, tyranideja ja skaveneita, joiden aseistus ei aivan vastaa sitä, mitä lista näyttää. Land riderin virkaa toimittaa lasten lelutankki ja dreadnought on jokin purkki, joka on päällystetty foliolla, jossa on kurpitsapäisen linnunpelättimen(?) kuva. Sellainen 40K-skene oli täällä päin vuosi sitten... Enää ei ole skeneä ollenkaan...
Itse luokittelisin asian niin, että hupipeleissä WYSIWYG:illä ei ole niin väliä, mutta turnauksissa se on järkevä rajoitus. Muuten turnauksiin ilmestyisi tyyppejä, joiden armeijat olisi koottu paperilapuista, joista isokokoisimmissa lukisi "Defiler", "Basilisk" ja / tai "Predator".
- Warcrafter
Itse en ole viellä toistaiseksi törmännyt yhteenkään huonoon häviäjään. No mitä ny se yks heppu espoon turnauksessa joka huomasi häviävänsä yhen nelinpelin väkisin. Ja päätti vaikeuttaa eniten johdossa olevan pelaajan peliä ampumalla hauskoja lättyjä Basiliskillaan ( Ja sekin heppu oikeastaan vaan tasapainotti peliä )
"Cast off your fear!...Look forward!...Go forward!"
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
"If you retreat you will age..If you hesitate you will die"
"Shout it! My name is..."
Urgh! Vatsahaavan saa tälläinen wysiwygin nimeen vannova pelaaja johon itse kuulun. En tiedä mitään ärsyttävämpää tässä pelissä kun kesken pelin joku vihollisen ryhmä rupeaa ampumaan ja toteaa että niillä olikin plasma gun.
Tankkien eri aseistus nyt menee vielä kun ne muistaa helposti ja proxyttämisen hyväksyn jos joku unohtaa figun kotiin, mutta armeijaa vastaan mikä koostuu lähes kokonaan proxy figuista ei ole mukava pelata.
Pitää kuitenkin muistaa, että konversiot ovat pelin suola!
Tankkien eri aseistus nyt menee vielä kun ne muistaa helposti ja proxyttämisen hyväksyn jos joku unohtaa figun kotiin, mutta armeijaa vastaan mikä koostuu lähes kokonaan proxy figuista ei ole mukava pelata.
Pitää kuitenkin muistaa, että konversiot ovat pelin suola!
Minä en ole myöskään kohdannut huonoja häviäjiä, kaikki ovat osanneet ottaa tappion ihan iisisti... Itse en myöskään häviötä stressaa, pelaaminen on hauskaa, voi voi jos tulee turpasauna...
Itse en kyllä tuosta WYSIWYG säännöstä ole niin kovin tarkka. Russikassa on edessä heavy boltter ja pelaan lähes aina lascannonina...
Sama Lonfangien kanssa... Eikä hukille (space Wolves
) edes saa oikein flameria, pakko proxyttaa meltalla.
Ei pelissä tärkeää ole älytön pilkunviilaus, pelaaminen on niin kovin hauskaa ilmankin...
Itse en kyllä tuosta WYSIWYG säännöstä ole niin kovin tarkka. Russikassa on edessä heavy boltter ja pelaan lähes aina lascannonina...
Sama Lonfangien kanssa... Eikä hukille (space Wolves
Ei pelissä tärkeää ole älytön pilkunviilaus, pelaaminen on niin kovin hauskaa ilmankin...
Kynä-ääliö
-
Stenvall
- The Captain
- Valvoja
Mutta mietitäänpä tämän säännön todellista tarkoitusta. Kyllä, se vähentää epäselvyyksiä, mutta sen on tarkotus myös saada ihmiset ostamaan GW:n figuja. WYSIWYG-sääntö on myös äärimmäisen joustava sääntö - sen tietoinenkaan rikkominen ei johda yleensä siihen, että vastapelaaja vetäisi herneen nenään, pakkaisi kamat ja kieltäytyisi pelaamasta enää ikinä saman huijarin kanssa. Lisäksi sääntöä voi rikkoa monella tavalla. Siinä missä esim. rapid firen jälkeen assaultoiminen on yksiselitteisesti kiellettyä (joko tekee niin ja rikkoo sääntöä tai ei tee niin eikä riko sääntöä), WYSIWYGiä voi rikkoa vähän (esim. plasma cannon lascannonin tilalla) tai paljon (cokistölkki dreadnoughtin tilalla)..Chosen kirjoitti:Minua ei itseäni haittaa sinänsä WYSIWYGIN puute, halusin vain muistuttaa, että se on yhtälailla sääntö kuin muutkin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
Häviämiisenkin tottuu ja sitten jos vielä tietää että se on suurimmaksi osaksi huonosta tuurista kiinni niin se ketuttaa kohtalaisesti mutta sillonku sitten pitkän häviämisen jälken voittaa niin... ah sitä onnea. ja kun kentän paras ukko iskee ja mikkään ei tehoa niin sillon on jo lupa pomppia seinilläkin 
semmoset häviäjät on hauskoja jokka alkavat rankaisemaan itseä jollain mittatikulla esim hakkaa käteen xD
semmoset häviäjät on hauskoja jokka alkavat rankaisemaan itseä jollain mittatikulla esim hakkaa käteen xD
Daemon Prince = Demoni Rinsessa = Oni Hime?